Maserati Quattroporte met tuning van WALD en CDC

Auteur: , 54 Reacties

Op een prille lentedag werd de Chef Tuning van CDC Performance schreeuwend wakker en besloot zijn agressie te botvieren op een Quattroporte, en riep daarbij de hulp in van Wald. Het resultaat werd overgoten in een Ferrari Rosso Corsa-verfje en ze durven er nog geld voor te vragen ook.

Deze wirwar aan tuningonderdelen heeft uiteindelijk geleid tot een brute Maserati, als je daar tenminste van houdt. De Drietand combineren met aftermarket spultroep heeft namelijk dikwijls een negatieve uitwerking op onze netvliezen. Het Duitse CDC Performance begon met de bodykit van onze Japanse vrienden van Wald. Dat bestaat uit een voor- en achterbumper, zijskirts, kofferklepspoiler en een diffuser, allen van koolstofvezel. En om te accentueren dat je geen smaak hebt wordt de voorbumper geaccentueerd met LED’jes.

Zwart is het thema bij zowel de koplampen als de achterlichten, grille, het dak, de ventilatieroosters en de 10-spaaks 22″ Concave-velgen. Deze kleur wordt binnenin doorgezet met een leerbehandeling en rode stiksels. Dat gaat nog, maar kom op jongens, was die dertiendelige opplakset met stukjes carbonfiber nou echt nodig? Juk.

Onder kap werd de V8 aan de beademing gelegd middels twee turbo’s (0,35 bar). Uitblazen gaat via een nieuwe sportuitlaat van RVS en het totaalvemorgen komt uit op 580 pk terwijl het koppel steeg naar 570 Nm. Filmpje, als je durft.

Maserati Quattroporte by CDC Performance



54 reacties

Ik vind hem wel mooi!
normaal vind ik dat je een statige wagen als dit subtiel moet houden… maar vind deze eigenlijk wel kinky :D
@darkpluisje: leuk op een foute manier… maar liever het origineel :p
Had ie net zo goed de hulp van Dewald in kunnen roepen, daar was ie ook niet mooier van geworden.

De meeste auto’s knappen niet op van Tupperware en iconen zoals dit al helemaal niet.
Hier droomt elke jonge van toch ?
Ik zou m origineel houden, maar toch kan ik dit wel waarderen!
0.35 bar turbo druk is ook niet veel.
Jullie zijn telaat met dit news is al 2 dagen op carbuzz jullie zijn dieven geen eigen news
@guccimelly: Bel je John de Mol ook altijd op dat het eerder al op Ned 1 was?

ga toch weg man..
@guccimelly: loool dit is een blog geen nieuwssite now gtfo
gedwongenleaser
@guccimelly: blijf lekker bij je carbuzz zou ik zeggen.
OMFG!!!! Give it to me!!
Khenker dit is te dik voor woorden!!
@besaram: het niveau daalt hier ook met de minuut
@rubenpriest: Dat is een generatie nét voor ons (gelukkig)
@zender: niet iedereen in die generatie met kranker hoor. Ik vind dat je niet me zo’n ziekte mag schelden’
@rubenpriest: +1 you made my day! :D

@rubenpriest:
Niet alles zo serieus nemen joh.
jij hbt een hoog niveau blijkbaar.
Stoer!
Nou, dat is zo slecht nog niet. Bodykit is minder, maar wielen, kleurcombo, interieur, geluid en ook het filmpje zijn eigenlijk wel lekker.
holy shit! deze wagen is mooi! ik wil em!
Van klassebak naar pooierbak.
Die dakhemel is ook niet fijn afgewerkt..
Ziet er goed uit! Alleen interieur standaard houden aub!
In het zwart graag. Met stock interieur. Turbotuning altijd dikke +. Maserati Quattroporte altijd dikke +
gedwongenleaser
@E34M5Touring: Alle opgeplakte meuk dikke -. Doe ‘m maar gewoon stock (zowel binnen als buiten), turbootje erop mag altijd maar is geen vereiste…
@gedwongenleaser: TURBO TUNING?!?!?!?!?!?!?!!?!?!?!!? Quote van directie Maserati ”De toekomstige V8 motoren kunnen we met turbo’s helaas niet zo mooi laten klinken als de huidige”. Turbo’s zijn ***. Atmosferisch :D :D :D +1+1+1
gedwongenleaser
@zender: tja de keuze is in dit geval een luxe probleem; iets lekkerder sound (schijnbaar) of iets meer vermogen, hangt er maar net vanaf wat je wilt toch?
@gedwongenleaser: Sound. Prestaties zijn leuk.. maar ik vind sound nét wat belangrijker. Combinatie van beide mag ook :D
Het ziet er nu wel kek uit, maar waarschijlijk geeft het heel snel een verouderderde indruk. Dit is wel vaker met van die cokemobielen.
Duivelse bak, precies zoals ik hem hebben wil.
eerste quattroporte die ik mooi vind standaard vind ik hem niet zo mooi
Dat knalrood staat wel erg lekker
Wel erg dikke uitvoering, kleur al helemaal. Ben ik nou de enige die de velgen te groot vindt? Een maatje kleiner en hij is helemaal af.
Gut eigenlijk is alles hieraan fout, en toch is het woest aantrekkelijk. Maar die carbon flut dat gaat te ver, dat is niet fout maar gewoon triest.
Wel een onwijs dikke wagen dit! Wel raar dat ze de pre-facelift hebben genomen. Maar ook wel voordelig want nu kunnen we voor 50k een 2ehandsje kopen en hem meteen daar neer knallen.
Ik vind hem erg gaaf geworden, wist niet dat je een Quattroporte op een mooie manier kon tunen!
kleur is bruut, velgen ook, voorkant gaat nog maar de rest hoef ik niet. liever het origineel. ik houd niet van schreeuwerige bakken.
Met een Quattroporte kan je echt bijna niets fout doen. Deze versie valt voor mij dus nog best mee!
Erg mooi, maar toch liever de originele sport gt s, turbo’s mogen ze ook houden, krijg je minder mooi geluid van, dan maar wat langzamer….
Het foute carbon. Verder is tie leuker dan de standaard quattroporte
Ek ready
Die ziet er gaaf uit! Mooie bumpers, velgen en lak
Fout.. Maar gaaf! (:
Zo maak je eenn lelijke auto prachtig naar mijn mening!
Vind hem wel dik!
Beetje ‘wacht voor het…’ introotje…en goed gefilmd + muziek.

Maareh…handjes af van de Quattroporte !!! Neem hiervoor simpelweg de GT, die wel ‘snakt’ naar wat extra spanning. Het vermogen ligt overigens wel ruim 130Pk hoger, lekker.
Hij is gelijk al z’n elegantie kwijt… :(
@kickass: zo’n verwoording zocht ik ook. danku, precies wat ik ook vind
tja, duitsers… geen smaak, geen stijl. Het uiterlijk is grondig verneukt en het interieur maakt dat een hoerenkast stijlvol lijkt. Turbo’s op die Ferrari/Maser v8… lijkt me geen fijn plan. Minimaal top 5 in de lijst van best klinkende motoren.. veel liever de supercharger kit van Novitec…
http://www.youtube.com/watch?v=rX954NeZYvE&hd=1&t=1m32s
@w0o0dy: Quote:”tja, duitsers… geen smaak, geen stijl”
Één keer raden wáár Novitec vandaan komt…
Uh.. d’r schiet mij één woord te binnen, namelijk “FAIL”
:P
@TSI-tje: LOL! Die FAIL mag je lekker op je eigen voorhoofd plakken.. lees mijn comment nog maar eens en zie wat ik schrijf en niet wat jij hebt gelezen.. er is wel degelijk een verschil.
Maserati moet je hooguit onder de motorkap tunen. Vermogen kan je nooit teveel van hebben en maserati kan het makkelijk hebben. Blijf alleen van het uiterlijk af en bemoei je niet met dat prachtige design ervan.
Die Quattroporte is echt porno op wielen!!
Natuurlijk is deze wat ‘over the top’ Maar met een dergelijk auto kan dat. Het is niet mijn smaak, maar er zitten zeker leuke feature’s op deze uitvoering.
De remmen (vooral de klauwen voor, tsjees wat een formaat)
De verlaging (staat’em goed) en de dikke wielen.
Gelukkig heb het het geld niet om een keuze te moeten maken wat ik met m’n quattroporte moet doen. Anders werd het tóch moeilijk.
Alleen jammer dat het een van de vorige generatie is

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).