Matgroene Sandero Stepway voor onder de olijfboom

Auteur: , 49 Reacties

Check die dikke stalen velgen!

Supercars van een ander velletje voorzien gebeurt maar al te vaak, maar hoe vaak zie je een budgetauto met een kekke wrap? Deze Dacia Sandero Stepway-eigenaar had wat extra opvalcredits nodig voor zijn van origine rode Roemeen, en koos voor een olijfgroen kleurtje.

Wraptoko Fostla nam de afwerking van de vorige generatie Dacia (dit is de nieuwe), die verder lekker standaard is, voor zijn rekening. Voor een appel en een ei rondrijden, maar dan wel met een uiterlijk dat de aandacht trekt, je doet het goed.

Check de afbeeldingen van deze extra virgin Dacia in de gallery!



49 reacties

Dit is misschien wel wat voor het leger, die moeten namelijk flink bezuinigen.
@pier: nee, deze heeft geen 4×4.

Dus Dacia, voel je geroepen! maak een 4×4 voor het leger!
@bruinbeer: die is er al… en heet Dacia Duster en is er met 110 hele pk’s! Of is dat teveel van het goede voor de boys in green?
@w0o0dy: meeeeeeer dan genoeg.
Nergens zo veel tijd als in het leger.
@w0o0dy: ja want we zitten allemaal te wachten op een duster met 380pk en de land rover defender had ook mega veel pk\’s
Ik vind Dacia’s toch wel echt een gouden vondst van Renault. Geniaal concept, en ja ze zien er niet het beste uit, en al helemaal niet van binnen, maar daar gaat het juist niet om hier. Vette bakken.
Zo’n wrap is niet goedkoop (relatief) btw.
Volgens mij kost een wrap al gauw €1500,-.
@kaasboerin: 20% van de aanschafprijs. Wanneer je het in verhouding gaat bekijken is het waanzinnig duur.
@awesome: inderdaad. Zelfs bij het aanvinken van elektrische raambediening moet je bij Dacia eens nadenken of je niet te ver gaat…
Gelukkig ziet de gemiddelde Roemeense vrouw er beter uit…
ik vind olijven vies maar deze krijg je bij mij niet door m\’n keel:|
@karsvdtuin:
is dubbel op
@wout441: Nope, een foutieve tegenstelling. ;)
@kickass:
nope, tautologie
@wout441: Nope, een tautologie is het benadrukken van een woord met een synoniem van dat woord. Zoals bont en blauw en gratis en voor niets. ;)
Stalen velgen zijn mooi.
@FIAT127: Ja, wanneer ze de juiste afmetingen hebben kwa diameter en breedte.


“Je kunt de mooiste velgen onder een poepdoos leggen maar het zal altijd een poepdoos blijven…”
Woest aantrekkelijk!
Wat een.pauper bak. Als je voor 15 duizend een wagen koopt, koop je toch veel liever een 2de hands bmw of audi met weinig op de teller.
@gerbie: Ja met 6mnd bovag garantie (dus bij elke reparatie vechten voor je geld). En zo’n 3-500kg zwaarder dus in de wegenbelasting teringduur. Brandstof. Onderhoud. Verzekering. Moet ik nog doorgaan? Geloof me, voor veel gezinnen is dit slimmer dan de door jou genoemde Audi of BMW. En maak je geen illusies, voor 15k koop je echt geen low mileage 5 serie of a6 hoor.
@E34M5Touring: A6 schrijft bijna harder af dan een Maser, bij wijze van spreke.
Niemand wil die dingen kennelijk..
Laten we zeggen vanaf 2005 om ’t nog redelijk eerlijk te houden..:

http://www.autoscout24.nl/ListGN.aspx?atype=C&mmvmk0=9&mmvmd0=1628&mmvco=1&make=9&model=1628&fregfrom=2005&pricefrom=1000&cy=NL&zipc=NL&ustate=N%2CU
Waar denk je dat dat aan ligt, aan het feit dat het een A6 is, of aan de kilometerstand van in de 2-3 ton?
@sir_smokalot: Scroll is verder dan..
http://www.autoscout24.nl/ListGN.aspx?atype=C&mmvmk0=9&mmvmd0=1628&mmvco=1&make=9&model=1628&fregfrom=2005&pricefrom=1000&kmfrom=2500&kmto=125000&cy=NL&zipc=NL&ustate=N%2CU
Relativeer met bijv. 5 series en je zult zien wat ik bedoel.
Bovendien heeft m’n pa een nieuwe A6 gekocht en kreeg er net meer dan de helft(!) voor terug bij inruil na 1 jaar en een handjevol km’s.
Of ik ben scheel..
@kaasboerin: is ie goed genaaid door de inkoper… da’s wel heer erg veel afschrijving in 1 jaar
@sir_smokalot: nee aan het feit dat Audi’s A6 sneller afschrijft dan remt…
71mille nieuw, 45k km’s en nu, nog geen 1,5 jaar na nieuw kost ie?? 45mille! En dat is dus 37% afschrijven in 15 maanden. Oftwel 2,46% PER MAAND!!
@w0o0dy: Gewoon kwestie van gebrek aan vraag.. Kennelijk vind niemand die dingen ‘leuk’ ofzeau.
Bovendien 2.4 V6 met 170pk (2005), the fuh..
@kaasboerin: ah ik dacht 50% van de nieuwwaarde na een jaar…

Blijft dat die A6 is alles behalve de meest populaire uitvoering (2.0tdi) afschrijft als een malle…
@w0o0dy: je gaat me toch niet vertellen dat de 2.0tdi het populairst is in een A6. Sta je mooi voor lul met je A6 als je er bij het stoplicht wordt uitgereden door een prius oid.
@desoper: tja… maar tweedehands is dat de populaire uitvoering.
@desoper: Denk dat je nog verbaast op kijkt als je de statistieken er bij pakt. Vooral als ik hier in België kijk rijden velen weliswaar een Audi of BMW, maar is het wel een instapper met kleine velgen en halogeen verlichting. Haal de badge er af en niemand ziet dat het een 2.0tdi is, wat ze wel zien is een A6.
@kaasboerin: Algehele tendens, iedereen gaat kleiner rijden. Ken vele voorbeelden van mensen zie een segmentje lager zijn gaan shoppen. Scheelt genoeg in de bijtelling, waar nu puur op gekocht wordt. Zodoende dat een dure auto als de A6 blijft staan en ook zo hard afschrijven.
@RoT___: en omdat heel veel mensen zich blindstaren op verbruik en wegenbelasting zijn grote gebruikte auto\’s zo impopulair dat je ze de verkoopprijzen kelderen waar je bij staat. En zo wordt een gebruikte grote luxe auto ondanks de hogere brandstof en onderhoudskosten toch wel interessant.
Dat doet elke nieuwe luxebak.
@sir_smokalot: tuurlijk maar niet zo bar… Een Lexus GS 300 (geen populaire uitvoering van januari 2010 (dus 33maanden gebruikt) kostte nieuw ook iets meer dan 70k, staat nu voor ruim 39mille… Dat is dus maar 1,3% afschrijving per maand…

MB 350CGI 85 mille nieuw en nu na 18 maanden kost die bijna 50mille dus 41,5% afschrijving in 1,5 jaar… oftewel 2,3% per maand
@w0o0dy: Zegt niets zonder KM stand & uitvoering, etc …

En de Lexus GS 300 werd tussen 2001 en 2006 geproduceerd (in 2007 opgevolgd door de GS 350); januari 2010 kan dus niet en die 39K vraagprijs lijkt me dus niet echt reeel. Als je even naar beneden had gescrollt, zie je een 2006 versie voor 16K, dat is veel reeeler ;)
@dawwg: you sir are wrong.. de lexus IS200 is opgevolgd door een IS-250, maar de Lexus GS 300 was van 2007 t/m 2012 gewoon leverbaar. En dit is een uitvoering met 42k km’s maar de auto met 61k km is inderdaad iets goedkoper 36mille ipv 39+
@dawwg: orgineel op 8 januari 2010 op kenteken in NL gezet, geen import en al zeker geen oude meuk.
zoek maar op 77-KNX-2
@w0o0dy: Alle grote luxe ‘premium’ sedans uit rond 2006-2007 schrijven als de $%^&*( af; dat was de laatste golf groot-leasers voor de crisis en nu raken ze al die auto’s niet meer aan de straatstenen kwijt. De prijzen voor 5-series of C-klasses uit 2006 zijn net zo ziekelijk laag.
@dawwg: vind je het gek? Ga maar eens kijken wat de kosten zijn voor het WA+Casco verzekeren van zo’n zogenaamd premium sloep….Of wil je met een auto van 35 mille gokken op alleen WA? En wat te denken van Onderhoud? Duur! Banden kosten een fortuin, een setje remmen, een koppeling, een nieuwe airco, en dan hebben we het maar niet over distriebutieketting of versnellingsbak ellende…

Daarbij zuipen ze over het algemeen benzine…

Cheap to buy, really expensive to run.
@w0o0dy: Dat grote auto’s harder afschrijven (en duurder te onderhouden zijn) is altijd al zo geweest, maar sinds het begin van de crisis is de afschrijving stukken erger geworden.

De restwaarde van m’n eigen leasebak die ik binnenkort moet inleveren is b.v. ~6K lager dan oorspronkelijk berekent en dat was toen een nieuw, courant model. Niet mijn probleem, maar toch; is wel even slikken voor de kleinere lease-maatschappijen.
@dawwg: Oeps, vergeet er ff bij te zeggen: auto is pas 3 jaar oud; een ‘foute inschatting’ van 6K over slechts 3 jaar is toch wel heftig.
@kaasboerin: Ach, het kopen van zo’n hok is niks. Wacht maar tot je de eerste onderhoudsfactuur krijgt…. Dan is zo’n Sandero zo gek nog niet.
@E34M5Touring: Precies!
@E34M5Touring: ff €600,- (bij de expert, niet de steeler) aftikken. Stukje cake.
De wrap is duurder dan de auto…
Koeievlaai groen, Kees Visscher had er nog een leuk verhaaltje over.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).