Mazzanti Evantra heeft nu een V8 met 700+ pk

Auteur: , 12 Reacties

Je zou zeggen dat 603 pk in een exclusieve sportwagen van 1.200 kg voor iedereen wel toereikend is, maar kennelijk moest het bij Mazzanti nog een stukje extremer. Het Italiaanse merk geeft zijn exclusieve Evantra nu een upgrade naar een 701 pk / 848 Nm sterke V8.

Het begon voor Mazzanti Automobili (voorheen Faralli & Mazzanti) allemaal met de Antas, een V8-supercar, die de kleine Toscaanse automaker in 2006 op Top Marques in Monaco tentoonstelde. Hierna volgde de Vulca S, eerst met V12, later werd dit een V10, en vorig jaar mochten we kennis maken met de Evantra (voorheen Mugello), qua motorblok gedownsized naar een 3.5 liter zescilinder boxer, die ondanks zijn relatief geringe longinhoud 603 pk moest leveren.

Inmiddels zijn we een jaartje verder, en is het Evantra-project plotseling opgeschaald naar een V8, het 7 liter grote motorblok dat we uit de Corvette Z06 kennen om precies te zijn. Mazzanti wisselt kennelijk vaker van motorblok dan een GTI-rijder van petje. In plaats van de standaard 512 pk levert dit GM-blok nu 701 pk en 848 Nm, maar is het volgens Mazzanti nog steeds atmosferrisch. How can this?

De 4325 x 1225 x 1955 mm grote supercar tikt op de weegschaal inclusief vloeistoffen 1.300 kg aan, en doet de 0-100 in 3,2 seconden. Via een sequentiële zesbak wordt het vermogen afgevuurd op de 305/25 R20 achterbanden. Productie: 5 stuks per jaar.

Is dit een staaltje Italiaanse lariekoek, of kunnen de pizzabakkers van Mazzanti hun claims hoog houden? (Ferrari heeft met de F12berlinetta aangetoond dat eem dergelijk hoog specifiek vermogen mogelijk is, maar dat is Ferrari) In april staat de Evantra V8 wederom in Monaco, op de 2013-editie van Top Marques. We zullen dan eens zien hoe de vlag er bij hangt.



12 reacties

Fucktastische styling weer.
Not bad at all..
ik wil ‘m wel
Qua design helemaal het einde…………..van de wereld
Is dit nou een supercar of een Hyundai Coupé met een Indiase bodykit?

Het tweede bekende voorbeeld dat Italianen zich wel eens kunnen vergissen in de styling..
Schietstoel optioneel?
Ziet er iig beter uit dan die andere auto’s gelinkt in de tekst. Was het destijds de wens om de Multipla te overschaduwen?
Niet alleen de motor is Corvette. Aan de verhoudingen te zien lijkt dit een sterk verbouwde Corvette. Zo’n coachbuilders blijven leuk om naar te kijken, maar of ze ooit het eindstadium halen is maar de vraag.
De zoveelste die op basis van een Corvette z’n ding doet!!
NEXT…
Het ziet er mij wel iets deftig uit, alleen heb je meer achtergrond nodig om te kunnen oordelen of het merk wel goed is. Ik heb er nog nooit een foto van gezien in het openbaar.

Qua design is het wel OK, het is niet echt mooi, maar er zijn lelijkere auto’s op de markt. Van mij mag hij de weg op! Als zelfs Gumpert de weg op mag..
Die 700Pk is niet iets nieuws voor een LS7:

http://www.lgmotorsports.com/product_info.php?cPath=474_569&products_id=1935

http://www.innotechcorvettes.com/?p=366

http://schwartzperformance.com/gm-ls-engines/

http://www.mastmotorsports.com/2010/product-view.php?cat=Black Label Brand Engines&id=156

http://www.katechengines.com/performance/engines/engine-packages/

Toegegeven, niet allen 700 of meer, maar juist die zijn best wel weer indrukwekkend zoals die innotech. 675 pk op 93 octaan. Maar in Nederland kan APP Weesp er ook gewoon een voor je bouwen.
Leuke specs, maar qua design stinkt dit best wel. Is me dat een lelijk creatuur.
Best een tof ding eigenlijk!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).