McLaren MP4-12C kopen? Eerst de schade repareren…

Auteur: , 35 Reacties

Kan je een beetje klussen en wil je voor weinig in een supercar rijden? Dan is het misschien slim om deze gecrashte McLaren MP4-12C te kopen. Voor slechts 129.500 euro ben je de eigenaar van deze MP4-12C met slechts 4.000 kilometer op de teller. Wat onderdeeltjes vervangen en een paar nieuwe airbags en je bent klaar.

Aan de schade te zien lijkt het erop dat deze McLaren door iemand vakkundig een greppel ingereden is. Blijkbaar was de klap hard genoeg om 2 airbags te laten klappen. Ook lijkt het erop alsof er een plens vies slootwater over het dashboard is gegaan, maar dat kan ook optisch bedrog zijn.

Volgens de verkoper rijdt de auto en valt het reuze mee met de schade. Alles wat vervangen moet worden zou “schroefbaar” zijn. Dat geldt sowieso niet voor de voorruit, want daar zit ook een dikke ster in. De auto staat nu nog op Belgisch kenteken dus als je Nederlandse platen wil zal je nog de nodige belasting moeten betalen.

Interesse? Doe een bod op Marktplaats zou ik zeggen.

McLaren MP4-12C met schade

McLaren MP4-12C met schade

McLaren MP4-12C met schade

McLaren MP4-12C met schade

McLaren MP4-12C met schade

McLaren MP4-12C met schade

Met dank aan Ashraf voor de tip!



35 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Volgens mij gaat dat ook nog wel een paar knaken kosten.
Niet duur, maar helaas regent het nog wel is in Nederland dan gingen de deuren toch niet meer open? En die andere tientallen mankementen, dan neem ik wel een nieuwe 2012 GT-R.
Tsja is een zeer mooie wagen.
Als de reparatie niet veel € kost is het wel te doen.

Keuze: rijk uitgeruste 911 of een gevhraste mp4-12c??
@trisx: euhm… GEEN 911 zou ik zeggen
@maseratiferrarilover: waarom niet?
@maseratiferrarilover: gt-r??
@trisx: omdat een rijk uitgeruste 911 meer dan deze gecrashte MP4-12C kost….
Ik laat hem voorbij gaan. Heb het nooit een mooie auto gevonden.
Kijk op de advertentie: “MC CLAREN”

FAIL :D
Het probleem zal de schade niet zijn maar eerder het bestellen van de onderdelen.
De fabriek zal waarschijnlijk voorrang geven aan de productie van nieuwe modellen en daar niet snel onderdelen kunnen leveren.
als Nederlander geen optie, belasting is vast niet goedkoop.. wat kost zo’n ding nieuwe eigenlijk ? dat dashboard ziet er maar goedkoop uit..
@dennisr: Gewoon alcantara dashboard, niks mis mee. Goedkoop allerminst.
Kan mij die McLaren herinneren die door McLaren zelf weer is opgeknapt en in een gekke kleur was gespoten, of andersom, was een gekke kleur en is nu normaal. Misschien ook een optie, pimpel paars ofzo? :D
Als hij zo eenvoudig te repareren is waarom doet de huidige eigenaar of de dealer dat niet denk ik dan.
‘omdat ze daar geen geld aan verdienen’ Ja goed als zij er niets aan verdienen waarom ik dan wel?

Dat is een mooi risico om te nemen als geld geen rol speelt en je vandaag nog een mclaren op de oprit wil maar anders kan je hem best laten passeren.
@Hupke: Het is inderdaad buiten geen flinke schade, maar de vraag is waar haal je je onderdelen vandaan en wat kosten die?

Plus daarbij, airbaigs geknald!! Heel het dashboard eruit dus en een nieuwe erin. Van de meeste merken is dat nog wel te vinden, maar wederom waar vind je er een voor deze!
@knalfa:

Airbags kan je altijd wel vinden en desnoods vervang je de bodypanelen door tjoeening brol. Ideaale auto voor een projectje. Al zullen het wel pro’s moeten zijn aangezien sowieso na een botsing die boordcomputer moet gereset worden en dat kan toch alleen een erkende garage of een hacker.
@Hupke: Tjoening voor een Mclaren? En bij een in-dashboard geintegreerde airbag (bijrijderskant) is het nodig om het complete dashboard te vervangen, deze heeft dat zo te zien. (wil je het netjes doen tenminste)

Boordcomputer resetten is nog het minste probleem, zoals je zelf zegt, dat moet je laten doen maar dat zijn de kosten niet.
@knalfa:

Ja ik bedoel niet dat je er een tjoening petjes-supra van moet maken maar techart of gemballa (rip), mansory,… kunnen ook serieus dingen verlelijken.
Ik ben hier verre van voorstander van maar als je zoiets van plan bent is dit misschien goedkoper om van te starten dan een nagelnieuwe te kopen, daarbij herbouwen die toch het hele interieur dus dat moet er sowieso uit dan.
@Hupke: Natuurlijk kan het rendabel zijn om een dergelijke schadeauto op te knappen, probeer alleen aan te geven dat er meer verborgen kosten/ schade aan zit dan op het eerste gezicht zichtbaar is. Low budget opknappen zit er bij deze auto niet in omdat het zeldzame/ prijzige onderdelen zijn.

Ik denk als je een prijsopgave vraagt bij mansory of welke dan ook dat je uiteindelijk dicht in de buurt komt van de nieuwprijs.

Huidige eigenaar knapt dit niet op omdat het een handelaar is, enige wat die doen is inkopen/ verkopen, gegarandeerd dat hij al dik aan deze auto verdient zodra die voor deze prijs verkocht is.
Nou nee…saai grijs
Het zou misschien deze eigenaar geweest zijn.
http://www.autogespot.com/nl/viewimages.php?id=c737702112011201439
@32ocd: Zou best kunnen :D
@32ocd: nope, die is er erger aan toe:
http://hgm.me/p9VfSy
Als je dan toch op MP zit en zoveel geld te besteden hebt, ga dan voor deze Wiesmann MF3: http://link.marktplaats.nl/513789639?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=47837

Rij je ook iets bijzonders, maar dan zonder schade.
Ze hebben daar ook een Morgan Aero 8 staan. Ook bijzonder…

http://link.marktplaats.nl/508076027?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=47837
@JvT: Bijzonder ja maar lelijker worden ze niet gemaakt… Daar is een multipla nog redelijk tegen.
Interessant voor de handige garagist. Als schadeauto op kenteken zetten, dat scheelt een berg BPM. Dan opknappen en hopen dat de centrale constructie geen scheurtjes of delaminatie heeft opgelopen. Want dan ben je de pisang. Maar dat verwacht ik niet gezien de sterkte van de constructie. Maar er zal wel veel geld af moeten. Vraagprijs+reparatie+BPM zal toch wel richting de 2 ton gaan en dan is het verschil met een nieuwe (ik dacht 2,5 ton?) veel te klein.
als ik wat meer geld had zou ik het misschien wel doen! geweldige auto! ik zou graag eens in deze en een 458 Italia willen rijden en ze dan vergelijken!
@jrmpower

Ik vind persoonlijk de 458 mooier,en blijkt ook nog geweldige rij eigenschappen te hebben.
Nee…..de mclaren kan mij niet boeien,saai dashboard ook zeg.
Dus zal ie alleen op rij eigenschappen de 458 moeten verslaan……mmm,mijn keuze is al gemaakt.
@silly: Ik denk wel dat de MP4-12c een betere auto is. Bij topgear zijden ze dat ook. Hij is stuk sneller:
mp412c:
0 – 40 kph 1.2 s
0 – 80 kph 2.3 s
0 – 100 kph 3.0 s
0 – 180 kph 7.3 s
0 – 200 kph 8.7 s
top: 333 km/u

ferrari:
0 – 40 kph 1.3 s
0 – 50 kph 1.5 s
0 – 80 kph 2.6 s
0 – 100 kph 3.1 s
0 – 180 kph 8.2 s
0 – 200 kph 9.4 s

,op het topgearcircuit is hij ook sneller alleen ze zijden dat de beleving minder is! maar dat betwijfel ik!
http://www.youtube.com/watch?v=uAOqGU34DOM
Er zijn er nogal wat gecrashed. Misschien is 4WD met zoveel pk’s nog niet zo’n slecht idee…
@fit4fun: dat verpest de hele auto.
@jrmpower24: nou ja de hele auto het rijplezier dan.
Maar ontbreekt er aan de voorkant ook van alles aan onderdelen en afwerking? Is het normaal dat je zo op straat en naar de accu e.d. kijkt tussen de voorwielen? Volgens mij ontbreekt de helft. Nee dank u.. ik laat voorbij gaan.. (mits ik zoiets zou zoeken en kunnen betalen.. ) dit gaat hem niet worden.
mclaren is verre van beter dan de ferrari. ontwikkeling ervan is nog lang niet op het einde. en je topgear…lekker objectief, ook al kwam mclaren met een 1.4 dieseltje, gingen ze die nog beter vinden dan een ferrari.en die test die ze toen deden op hun circuit zal ook wel niet met een standaard mclaren geweest zijn, als je weet dat die auto op dat circuit is ontwikkeld.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).