Mercedes E 63 AMG en AMG S zijn helemaal officieel [updated]

Auteur: , 118 Reacties

Dat er vierwielaandrijving leverbaar zou worden wisten we al. Nu weten we dat je kan instappen vanaf 557 pk en dat er een E 63 AMG S met bonus-pk's leverbaar wordt! Wij houden ervan.

Standaard is de 5,5-liter AMG V8 dus goed voor een vermogen van 557 pk, daarbij komt het heerlijke koppel van 720 Nm. Maar écht leuk wordt het met de nieuwe S-uitvoering die 585 pk en 800 Nm onder de kap krijgt. Daarnaast is er voor het eerst met permanente 4 MATIC vierwielaandrijving leverbaar.

De nieuwe E 63 AMG heeft het bekende 5,5-liter AMG V8 biturbo-blok gekregen. Door een verhoogde inspuit- en turbodruk levert deze een vermogen van 557 pk, in het vorige model was dat 525 pk. Het maximale koppel van 720 Nm is beschikbaar tussen 1.750 en 5.250 tpm. In de uitvoering met achterwielaandrijving is daardoor een acceleratie van 0-100 km/h in 4,2 s mogelijk en een elektronisch begrensde topsnelheid van 250 kilometer per uur. Maar dat kan sneller! De versie met 4MATIC-vierwielaandrijving sprint in 3,7 s van 0-100 terwijl de Estate een tiende langzamer is. Bestel je de S-spec dan ben je een tiende sneller in zowel de sedan als de Estate.

Alle E 63 AMG-modellen worden standaard geleverd met de AMG SPEEDSHIFT MCT 7-traps sporttransmissie met vier standen: C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport Plus) en M (Manual). In ‘C’ is start/stop-functie actief, in ‘S’-, ‘S+’- en ‘M’-modus wordt deze functie om zeep geholpen en afhankelijk van de gekozen setting wordt het geluid leuker en het schakelen agressiever. De automatische ‘double declutch-‘ en RACE START-functie zijn inbegrepen.

Nieuw op de AMG versie van de onlangs gefacelifte E Klasse is dus de optionele 4MATIC permanente vierwielaandrijving. Normaal gesproken wordt de aandrijfkracht in een verhouding van 33/67% naar de voor- en achteras gestuurd. Dankzij een meervoudige plaatkoppeling met lock-functie vanaf 50 Nm kan de aandrijfkracht variabel worden verdeeld wat vooral voordelen heeft als er wat minder grip is door neerslag of iets dergelijks. Nadeel voor de sportievelingen: het systeem weegt 70 kg (wat overigens niet veel is voor twee extra aangedreven wielen en bijbehorende technieken. In Sport-en Handling-setting wordt Torque Vectoring Brake gebruikt om met gerichte remingrepen op individuele wielen eventuele neigingen tot onderstuut superdood te maken. Ook de CLS 63 AMG-modellen worden overigens leverbaar met 4MATIC.

De S-modellen worden standaard geleverd met het AMG RIDE CONTROL sportonderstel met elektronisch aangestuurde demping. Dit totaal vernieuwde onderstel moet uiteraard zorgen voor een beter stuurgedrag. Om alles in goede orde tot stilstand te kunnen brengen zijn geperforeerde en inwendig geventileerde 360 mm-schijven voor en achter standaard. Bij de S-versies zijn de remklauwen rood geverfd, want rode verf is beter. Ofzo. Het zijn in ieder geval dezelfde remklauwen als op de niet-S-versies. Carbon-keramische remschijven (402 mm) zijn optioneel voor de S-uitvoeringen.

Qua uiterlijk zijn de kenmerkende AMG ‘twin-blade’grille en de A-wing (een voorspoiler in de vorm van een gestileerde ‘A’ aldus Mercedes) opvallend. In de voorspoiler zijn drie luchtinlaten verwerkt. Andere AMG-opschmuck zijn de splitter, zijdelingse luchtopeningen en de zwarte diffuser met vier uitlaatpijpjes. Bij de S-modellen is de A-wing uitgevoerd in hoogglans zwart en de splitter in chroom en is 19 inch in plaats van 18 inch standaard. In het interieur zijn er contrasterend grijze stiksels, een sportstuur en de speciale sportstoelen de meest opvallende zaken.

De achterwielaangedreven E 63 AMG Limousine verbruikt 9,8 l/100 km (CO2: 230 g/km). Het gemiddelde verbruikscijfer voor zowel de 557 pk als de 585 pk sterke 4MATIC sedans bedraagt 10,3 l/100 km (CO2: 242 g/km). De Estate-modellen met 4MATIC zijn goed voor 10,5 l/100 km (CO2: 246 g/km). De achterwielaangedreven E 63 AMG Limousine wordt in mei op de markt verwacht. De 4MATIC versies komen pas in het derde kwartaal. Of hij net zo leuk wordt als zijn voorganger is -net zoals de prijzen- nog niet bekend.

Update 12-01: Wil je de E63 in beweging zien? Kijk dan HIER, HIER en DAAR, op autojunk.



118 reacties

3,7 freaking seconde 0-100 is ziekelijk en zo’n sedan zeg!
Het vorige model vond ik lelijk maar dit is echt zo vet!
@kapiteinaudi:
Ja vind ik ook! Echt een brute bak geworden
Mercedes heeft -in mijn ogen- goede zaken gedaan met de facelift, ziet er erg mooi uit. En aan alle audi fans: dit gebeurt er als ingenieurs zich ECHT gaan verdiepen in 4wielaandrijving! Eigen hoop ik stiekem dat bmw ook met een x-drive van de m5 komt.
@lambo4all: Wat bedoel je er mee, “als ingenieurs er zich echt in verdienen?”
@lambo4all: Mooi systeem idd.. maar wat bedoel je met ‘dit gebeurt er wanneer.. echt..verdiepen’?
@lambo4all: Audi weet heus wel beter hoe je een auto met vierwielaandrijving maakt dan Mercedes hoor.
@kapiteinaudi: Ohja? Leg eens uit? Ik krijg steeds meer de indruk dat andere merken minstens zo ver of zelfs verder zijn met 4WD dan Audi. Denk aan MB, Nissan, wellicht Porsche?
@berlinetta: VAG is gewoon koning in het maken van vierwielaangedreven auto’s kijk maar naar Bentley, Lamborghini, Porsche en vooral Audi. Vergeet trouwens niet dat de eerste 4WD rallywagen de Audi Quattro was. Audi staat veel verder met 4WD dan MB. Wie Audi zegt, zegt 4WD….
@kapiteinaudi: Ja het feit dat Audi als eerste met een 4WD-rallyauto kwam hebben we vaak genoeg gehoord. MB was een van de eerste automerken, betekent dat nu ook zij de beste auto’s maken?
Ik zeg niet dat Audi geen goede quattro heeft, maar ik zie neit in waarom het beter zou moeten zijn dan dat van andere merken. Volgens mij ben je nu alleen maar de fanboy aan het uit hangen.
@berlinetta: Lambo, Bentley, Porsche en Audi hebben allemaal 4WD. Wat heeft de Daimler Group met 4WD? Een paar modellen met 4WD als optie…..
@kapiteinaudi: Voor de duidelijkheid, BMW verkoopt de meeste AWD’s in het premium segment!!! Eat your heart out VAG.
@kapiteinaudi: nee wie subaru zegt zegt AWD dat is de koning van AWD. Overigens doet de AWD Mercedes de 0/100 sprint 3.7sec en een Audi RS6 Quattro doet er 4.6 sec over, dus doet Mercedes het toch iets beter als de VAG schuur
@tunefuldjmike: Beide systemen zullen goed zijn! Zit genoeg tijd in bij beide.. maar de oude RS6 vergelijken met de nieuwe E is anus.. De nieuwe RS6 doet het ook onder de 4 sec.. verschil is nihil
@solmatje: ik zag zo gauw geen specs staan van de nieuwe RS6 dus heb ik de oude gepakt.
@kapiteinaudi: Subaru is koning in het maken van AWD systemen. Zonder elektronische zooi al net zo goed, zo niet beter, dan de AWD systemen van Audi. Bewezen, geen speculatie.
@ej20g: Subaru is inderdaad koning in het maken van 4WD maar in vergelijking met MB en BMW is Audi dat zeker ook.
@kapiteinaudi: dat durf in niet te zeggen. Dat ze veel ervaring hebben durf ik wél zonder enige teijfel te beamen.
@kapiteinaudi: ik heb naar bentley porsche lambo en audi gekeken.. Not impressed. Wat is er zo speciaal aan? Een diablo had ook 4wielaandrijving. Een awd 911 is voor homo’s ,bentleys wegen 2400kilo en een r8v10 is 0-100 niet sneller als een rwd sls. good job vag good job.
@lambo4all: Je heet Lambo4all en dan zeg je dat de Diablo ook 4×4 had?????????? WTF dude, check je facts.
@E34M5Touring: Hij heeft niet helemaal ongelijk. De gewone Diablo heeft achterwielaandrijving, maar de Diablo VT heeft wel degelijk 4-wiel aandrijving.
@E34M5Touring: gedaan.. En jij?
@lambo4all: Ik ook. En wat blijkt een VT heeft 4×4. Heb ik alleen die toevoeging gemist in je comment. O wacht….
@E34M5Touring: ik had je autokennis hoger ingeschat.. Er staat ook nergens dat alle diablo’s dat hadden. Je faalde gewoon hard en probeert dat nu op mij af te schuiven.
@lambo4all: Er staat ook niet bij dat sommige het hebben. En bovendien ben ik mans genoeg om toe te geven dat ik fout zat. Dat het aan jouw gebrekkige info ligt laten we dan maar even in het midden.
@kapiteinaudi:
Als ze dat zo goed weten, waarom doen ze het dan niet?
@jrk68: Wat niet? Dus jij beweert dat het 4Matic systeem en X-Drive beter is dan dat van Audi? Euuuhhhm ja………….
@kapiteinaudi: ‘Audi weet heus wel beter’… Is dat zo waarschijnlijk dan?
@kapiteinaudi: Audi Quattro is gewoon een Haldex systeem… Sterker nog, het is Haldex 3, terwijl de Saab 9-3 al Haldex 4 had! Dus jammer voor je vrind… Bewijst maar weer eens: Audi is goed in 1 ding: marketing. En jij trapt er vol overtuiging in…
@Svenska_Aeroplan_AB: Wacht even… Het gaat over MB vs Audi, niet over Saab.
@kapiteinaudi: dat snap ik. Maar dat was puur om even aan te geven dat Audi zijn quattro ook maar gewoon inkoopt bij Haldex. En dan niet eens het nieuwste systeem… Dus wat die voorsprong op 4wd gebied betreft…
@Svenska_Aeroplan_AB: je weet ook dat er meerdere systemen achter de naam Quattro schuilen? Ik dacht dat de nu inmiddels oude A3 de enige was met haldex.
@Svenska_Aeroplan_AB:

Helaas, de meeste Quattro’s gebruiken dit syteem of een voorganger, niet een haldex systeem.

http://www.youtube.com/watch?v=MjaCbpw84kw

Deze modellen: A4 A6 Q5 A5 A8

En de aantalen van deze modellen.

http://annualreport2011.volkswagenag.com/divisions/audi.html

AWD ? Liever Atesa ETS
@lambo4all: Ik ben groot en jij bent klein en dat is niet eerlijk… Precies een supportersforum hier…
@davidovic: ik zat er al op te wachten, gelijk alle audi fanboys op me nek! Feit is dat alle audi fans altijd aankomen met 0-100 sprint rs6/s8 bladiebla, maar de eerste beste awd sedan van amg rijdt ze allemaal zoek. (Ik noem ook een awd r8v10 die het moet afleggen tegen een rwd sls) waarom is iedereen altijd zo van ovetuigd dat awd van audi beter is?
@lambo4all:
Wie geilt er tegenwoordig nog op 0-100 tijden??
0-200-50-150-300-0 tijden. Dat is past interessant om te weten…
@Rob: past = pas
@Rob: +100
@Rob: 300-0 tijden vind ik ook niet relevant. Die doe je namelijk 1x zo snel dat je het nooit meer kan proberen daarna :)
@lambo4all: Laat het me weten als u op een dag dat tikkeltje meer uit uw AMG krijgt… Voor de rest kan uw theorie me worst wezen… Als u zegt dat het u niets doet als er een RS6 voor uw neus staat groeit uw neus plots met 10cm
@lambo4all: Ik krijg van zowel een RS6, AMG als een M5 een dikke boner, alleen dat die bij een RS6 nog een beetje harder staat. Gelukkig is dit dan mijn persoonlijke keuze…
@davidovic: rs6 is snel
@davidovic: zelfs een radijs (en die lust ik niet) met 500pk is leuk. Audi’s zijn hele mooie wagens. Maar ik geef de voorkeur aan mercedes, jaguar en de incidentele bmw.
@lambo4all: Lol… Nice one
En het was toch zo’n lelijk auto geworden hé bij de meerderheid, deze zakensedan is zo snel als een sls amg.
Leuk
De E 63 S AMG zelfs in 3,6 naar 100.
Wat is Mercedes goed bezig zeg! Wowww
Wolf in schaapskleren….. Bye bye M5 / RS6 …
Ik kan me begin jaren 90 nog herinneren.. Mijn oom had een 500E gekocht en ik mocht er een stukje meerijden.. 0-100 in 6sec, +-320pk was destijds echt een boel… nu zitten we gewoon bijna op het dubbele en zijn de cijfers ook dusdanig verbeterd… De grootste prestatie is denk ik echter het verbruik… Mijn oom deed vroeger gemiddeld 300 km met een tank.. Ik kan met nog herinneren dat we voor Luxemburg stil stonden met een lege tank..wachten op de ANWB / Pechdienst.. We waren vanaf Rdam vertokken.. Dat was destijds dan ook het enige slechte aan die auto.. het verbruik..
Damn, wat lekker!! vooral de Combi!
Fuck de M5, hallo Mercedes!
3,7 sec. FTW!

@CasperH: “(wat overigens niet veel is voor twee extra aangedreven wielen en bijbehorende technieken.”

Er moet nog een haakje bij op ’t eind..
@bigcar: M5 doet dat met achterwielaandrijving in 3,9.
Dat is veel indrukwekkender.
@jrmpower24: …op papier.
Ik mag dan wel werkzaam zijn bij een BMW-dealer maar holyyy f*ck wat ziet dit er goed uit!!
Aan het eind van de 5e alinea staan 2 schoonheidsfoutjes:

Je opent ergens met een haakje maar sluit ‘m niet en hebt het over ‘onderstuut’

Die facelift is zwaar geslaagd, vind de e-klasse steeds mooier worden. BMW fanboy in hart en nieren, maar ik vind mercs er de laatste tijd eigenlijk beter uit zien. Schande!
Ik vind de Facelift nog steeds geen verbetering. De AMG versie wordt in ieder geval weer een beest. Zou hem zelf nooit met 4matic bestellen want ik vind dat niet thuishoren op een AMG. Dan maar 0.5sec langzamer naar de 100. Kek spul maar voor mij toch liever de vorige E63 AMG (Badr ed.) of een CLS AMG.
Hebben hebben hebben!!!
Fuck! Dat ja. <3
That’s why I love MB! Gelukkig geen 4MATIC in de grille.
In dat geval: CLS 63 AMG-S Shooting Brake 4-Matic aub
Fuck yeah, 3,6 sec naar de 100? Waarom stond Audi ook alweer bekend om hun “befaamde” quattro. MB doet het toch even wat beter lijkt mij.

De voorkant ziet er nu overigens zeer dik uit, maar ik ben blij dat hij in 3,6 sec op de 100 zit om die kotslelijke achterkant uit mijn ogen te laten verdwijnen.
Dit helpt Mercedes wel van de enorme kut gedachte die iedereen bij Mercedes had, en vooral het model E-Klasse…

keep going MB!
Pfffff vandaar die ster !

Waar gaat dit heen volgende model 2.6s naar de 100 ?
Overigens viel mij erg op hoeveel negatieve reacties er waren toen de eerste foto’s van de E-klasse werden onthuld. En nu? Hoor er (bijna) niemand meer over.. Terwijl er toch echt nog dezelfde ‘Passat’ koplampen en ‘Amerikaanse’ achterlichten in zitten die iedereen zo achterlijk vonden.
@roberto: 3 letters. AMG. Dan is elke lelijke auto ineens mooi.
@E34M5Touring: Weet ik, maar zie de reacties van de eerste foto’s die uitlekten.. dat door de nieuwe koplampen de E-klasse vern**kt is en het geen topper meer gaat worden etc. Nu zit er een ander bumpertje+velgen onder en je hoort er niemand meer over.
@roberto: Knap he! Ze zien allemaal 3.7sec 0-100 en dat kan dan automatisch geen lelijke auto zijn. Want BMW Fanboys vinden alles mooi en bij Mercedes hebben ze echte smaak….
@roberto: Dat kan mij niet schelen, zo lang het maar past op de auto.
Maar de E-klasse heb ik nooit mooi gevonden, dus elke verandering is een verbetering in mijn ogen. Eindelijk die moderne vierkantigheid er af!
Ik heb deze E-klasse nooit mooi gevonden qua design,
Ik opteer, net als @4x4wheels, voor een dikke CLS 63 AMG met 4-matic!
Minder wielspin, je kan er eens je vrouw mee op de baan sturen als het regent en je kan altijd door de sneeuw ploegen, net als een Audi quattro.

Spijtig genoeg is mijn bankrekening nog niet zo gevuld om een AMG te kopen.. :(
Mhhhm de looks zullen wel wennen.. knappe prestaties, dat zeker. Maar de m5 is in vergelijking met de achterwiel aangedreven MB nog steeds beter met 1.1 liter kleinere motor!
@benenwagen: Hoe kom je erbij dat de M5 beter is dan de RWD benz? Wat bedoel je?
@benenwagen: Op welk vlak dan? 557PK/720Nm voor de Mercedes, 560PK/680Nm voor de BMW, 4.2sec sprint voor de Mercedes, 4.3sec sprint voor de BMW, Verbruik(niet echt relevant)9.8L voor de Mercedes, 9.9L voor de BMW. Dit zijn de fabrieksopgave. Het 1.1L verschil is gewoon een bewuste keus van de desbetreffende autofabrikant en is totaal irrelevant. Verklaar u alstublieft nader wat er aan de BMW beter zou zijn.
@Pordon: Ik denk dat hij bedoeld dat MB altijd grotere motoren heeft dan de concurrenten en daarom ook meer power.
Vond die niet-AMG versie al mooi, maar dit maakt hem geweldig.. Prachtig model.. zeker een favoriet voor mij.. Die station is een goede concurrent voor de RS6 2013! Zou niet kunnen kiezen denk ik..
@solmatje: Nou de mercedes pompt 101 pk per liter uit het blok en bmw 127 pk per liter.. achja.. lekker boeiend
@benenwagen: Dat klopt, maar dat lijkt me niet moeilijk met turbo’s.. in mijn ogen is de E AMG RWD op dit moment beter, omdat hij nieuwer en (volgens de boekjes) sneller is dan de M5.. In praktijk moet dat maar blijken natuurlijk.. Allebei DIK iig
@solmatje: Deze AMG ziet er inderdaad fantastisch uit. De M5, RS6 en deze AMG zijn echt alle drie prachtige wagens. Ik zou deze E AMG verkiezen boven de M5. Maar moest ik kiezen tussen de drie……..RS6 is en blijft koning.
@kapiteinaudi: De M5 valt sowieso af voor mij, omdat ze geen station hebben. De nieuwe RS6 heeft qua looks bij mij een streepje voor, maar het geluid van die AMG’s vind ik weer veel dikker..
Verheug me er nu al op om over een jaar of 3 in zo’n mercedes te zitten bij Taxi haak. Ish echte AMG muneerrr
‘wordt het geluid leuker en sportiever’. zucht, waarom dat nou weer? een uitlaat met van die wazige kleppen die geheid dicht gaan roeten.
Als de ster nu nog op de motorkap zou staan dan vloog die er waarschijnlijk af. Zeer mooie wagen, hij oogt wat ingetogener dan zijn voorganger maar het ziet er wel erg mooi uit. Mocht ik het geld hebben; E63 AMG S Estate 4Matic. Eigenlijk hoop ik nog liever dat ze ook het 4Matic systeem leverbaar maken op de volgende C AMG. Ben toch altijd meer fan geweest van de C-klasse. Dus wie weet over 2(?) jaar. Nieuwe C63 AMG S Estate 4Matic met 500 pk. Dan rijd ik elk weekend naar Oostenrijk heen en weer in de wintermaanden.
Ik vindt hem erg lelijk geworden
@fa5test: Ach zolang je ik vind + t schrijft zal je mening er weinig toe doen ;)
@Pordon: En zolang je antwoord daarop betrekking heeft tot iemands spelfouten, is je antwoord net zo kansloos.

Ik vint het goed dat hij tenminste nog zeg “ik vind” ipv “hij is”, zodat het een persoonlijke mening blijft.
@SimonMc: het was geen antwoord maar een opmerking. Het is toch te belachelijk voor woorden dat iemand ik vind+t schrijft.
@Pordon: jezus man let even op jezelf i.p.v spelfouten checken op autoblog
@fa5test: Ik was er niet eens naar op zoek, het viel gewoon op en ik erger me dood aan zulke domme onnodige fouten.
Torque vectoring BRAKE #yourdoinitwrong
Dit bewijst waarom ik liever een AMG heb dan een M of een RS… ze denken daar immers maar aan 1 ding…hoe krijg ik meer nutteloze pk’s en koppel :p
Vroeger was je blij dat je snelle bak binnen 6 of 5,5 seconden op de 100 zat. Nu ga je in een gezinsbak binnen 4 seconden naar de 100! 4matic scheelt wel een setje banden op een amg denk ik?
de voorkant vind ik echt knap, maar die achterkant… ik krijg er geen zicht op. Die achterlichten en uitlaten… en dat is uiteindelijk toch datgene wat de meeste gaan zien… voor een luttele seconde ofzo… :)
niemand die begrijpt dat een snellere auto niet leuker hoeft te rijden? rijbeleving is meer dan alleen snelheid… iedereen zit alleen maar te rukken op die specs. Eerst stukkie sturen dan pas oordelen ;)
Heeft deze ook motorgeluid uit de boxen? Oh wacht…
Erg mooie auto!! alleen de zwarte velgen vind ik persoonlijk niet heel erg mooi..

and BTW die Estate is ook erg vet!
Gelukkig is ie in 3.7s alweer weg want mooier is de E er niet op geworden. Mislukte facelift.
Gemiste kans dat de estate versie niet als achterwielaandrijver word geleverd, echte mannen bestellen dit ding gewoon met rwd en overal weg knallen met rokende banden.
Wat een lompe bak. Lijkt gewoon op een C klasse met een AMG kitje eronder. Snap niet dat je dit probeert te overwegen, laat staan kopen.
Alle mensen boven mij die zeggen het is een mooie bak enz. Je vrouw is ook knap totdat je s’ochtends wakker wordt ( zo’n gevoel moet je bij deze auto hebben & denken waar ben ik aan begonnen ).
Zegt wel iets over wie op Autblog rondhangt als ik de enige ben die valt over de sub- optimale 4wd oplossing van MB.
@w0o0dy: Ik ben er ook voor dat je dan beter de E500 4Matic een upgrade geeft. Maar Audi bijbenen hè.. en het is een optie, dus opzich…

Ik snap het AMG S niet helemaal, dat is een soort RS Plus? Stomme marketing, want ze hadden al de Sport Packs etc. Een andere naam om het exclusiever te maken, maar de badge AMG zonder S krijgt iets minder waarde. Zonde van de badge als merk, als je het mij vraagt.

In 3,6 seconde is overigens wel serieus hard, sneller dan een Gallardo.
@phaeton: inderdaad, de oude benaming zou beter geweest zijn. dus 55 en 63 amg.
Ik vind die uitlaten maar niks.
de audi rs7 moet nog komen ik verwacht dat ie sneller is dan de rs6
@madridsta: en wat heeft de rs7 met de w212 te maken?
Heerlijke bak, maar marketing technisch slaan ze echt de plank mis met die 4WD Amg. Sneller dan het paradepaardje van Amg zelf (SLS) is in mijn ogen niet erg verstandig.
@jeanclaude: omdat ie verwaarloosbaar sneller is van 0-100, maakt hem dat niet sneller in het algemeen SLS. Als hij een rondje nurburgring sneller lapt, kan je stellen dat hij sneller is.

Ik kan misschien sneller lezen dan Usain Bolt, maar ik zeg toch ook niet dat ik sneller ben dan hem?
Omdat één bepaald aspect van mij sneller is dan hem, maakt mij dat nog niet sneller dan hem in het algemeen.

Een auto die sneller is = sneller op een circuit. Zelfs al rijdt hij 50 km sneller dan de SLS, dan is zijn topsnelheid hoger, maar de auto is niet sneller ( in het algemeen ).
@SimonMc: …maakt hem dat niet sneller in het algemeen *dan de SLS.
Echt een mooie sedan ben benieuwd naar die S
Dik man dze vind ik echt stukken stoerder als de pre-facelift.
Mercedes en AMG zijn goed bezig! Ik vind die facelift toch wel erg geslaagd, die ster op de kap was altijd al een beetje vreemd op een AMG. De prestaties zijn al helemaal geweldig en de 4-Matic maakt het alleen maar beter. Alleen waar blijven de AMG versies van de E-coupé en E-cabrio?
op zich netjes maar M5 is zoveel lekkerder.
de prestatie’s zijn wel goed maar die facelift trekt op geen bal
4-wiel aandrijving…
S- uitvoering…

Is Mercedes aan het veranderen in Audi? Niet goed bezig…
Dit is gewoon prachtig. Ik zou als ik in de positie was zo’n auto te kopen toch doorsparen voor de CLS 63 S AMG Shooting Brake (hele mond vol), maar desalniettemin is dit weer een bewijs erbij voor mij dat Mercedes de beste is! Go MB!
Wat een prachtige auto! Liefhebbers van overstuur weten de achterwielaandrijvers vast nog wel op waarde te schatten ondanks een mindere acceleratietijd.
5e alinea haakje sluiten!

OT: zeer geile wagen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).