Mercedes G500 “Edition Select” vs G300 CDI

Auteur: , 42 Reacties

Een heerlijke vergelijking tussen een luxepaard en een werkpaard. Aan de ene kant hebben we de extreem luxe G500 (388 pk) in "Edition Select" uitvoering en daar tegenover staat de G300 CDI Professional (184 pk) in ”Edition PUR” uitvoering. Dit laat zeer mooi de twee gezichten van de G-Klasse zien. Tijd om terrein te gaan rijden!

De Mercedes G500 kennen we uiteraard maar al te goed, maar de G300 CDI Professional is wat minder bekend. Dit model is namelijk ook niet te vinden in de reguliere prijslijst van Mercedes. Deze uitvoering van de G-Klasse is, zoals de naam al doet vermoeden, speciaal gericht op bedrijven en de overheid. Luxe kent deze uitvoering van de G-Klasse niet en alles is gericht op functionaliteit.

En dat je met zo’n G-Klasse prima door het terrein kan boenderen laat een vriendelijke meneer van Magna-Steyr even zien. Hij laat de G300 CDI alle hoeken zien van het Schöckl Off-Road testgebied. Magna-Steyr is overigens ook het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de bouw van de G-Klasse. Filmpje!

Mercedes G500 vs G300 CDI Professional video

Mercedes G500 vs G300

Mercedes G500 vs G300

Mercedes G500 vs G300

Mercedes G300 CDI Professional

Mercedes G300 CDI Professional



42 reacties

beide vind ik lelijk, maar als ik het zou kopen, dan zou ik toch voor de luxe variant gaan, aangezien NL toch geen ruig terrein heeft ;)
gisteren ‘Q7-dag’, vandaag ‘G-klasse-dag’?
@love4sportcars: Waarbij de G de Q7 op alle fronten overtreft
@agera:

amen!
@agera: en nog geen klein beetje man, de de Q7 is een Nissan Juke in vergelijking met de G klasse
@agera: hear hear!
@agera: behalve op het vlak van dikke diesels…
Wat praat die man vervelend zeg.
Jezus die Duitser knalt wel lekker door die bossen, maar dit blijft toch wel een van me favorieten! Groot,4×4,massief, snel. Als je hiermee een huis raakt rij je waarschijnlijk er nog mee door heen ook
@mightymike: Oostenrijker ;)
Het zijn allebei machtige auto´s met een uitzonderlijke uitstraling.
De Mercedes G500 Edition Select is gewoon een S-Klasse die hoger op zijn poten staat.
Ik snap de “G-verslaafden” wel dit apparaat is tot alles in staat. Als werkpaard maar daarnaast ook perfect te gebruiken voor in stad of terrein.

Dit filmpje laat ook perfect zien waarom een G-Klasse eeuwig in productie moet blijven.
Drive it like you stole it!
Ik vind ze allebei een must have
@eduardovich: maar als ik mocht kiezen, doe maar de professional, denk dat die iets minder schofterig is in onderhoud dan de 500..
Top video ! Zo’n g lijkt me ook nog wel wat, maar Wat een irritante typ is dat: angstzweet op zijn gezicht en 50x g-class zeggen pdff
@carwax: die presentator is idd rete irritant.
je ziet ook steeds meer omgebouwde g’s te koop bv een chassis van 1983 en dan ploffen ze er een g500 van 2009 op dan heb je een leuke “oldtimer”
@bmwpowerm5:

idd. Zet een paar moderne velgen en de nieuwe gril op zo’n oudje met ongeblazen diesel en het lijkt al heel wat. Interieur is wat lastiger natuurlijk. Overigens wordt ook de luxe versie (met tussenpozen misschien) al lange tijd geleverd (volgens mij sinds begin jaren ’90) dus het zijn misschien niet allemaal posers.
Een van de weinige Mercs die ik altijd wel heb kunnen waarderen. Alleen eigenlijk wel een beetje jammer dat door alle (wannabe) yummy-mummies uit LA die zich in deze geweldenaar verplaatsen zeker de luxe versie toch wel enigszins een chick car is geworden.
Glimmende, witte tandjes…en die tot vervelens toe in de camera uitsmeren…gatverjantekakker..

OT: G-Klasse, niet mooi, maar oh zo handig in bepaalde woongebieden.
Als ik het geld had wist ik het wel, zou zonder twijfel voor de luxe Mercedes G500 Edition Select gaan.
Het heeft de capaciteiten en de uitstraling van een echte terreinwagen.
Voor mij de beste en de mooiste terreinwagen!
@agera: Amen!
Hoewel het een leuk filmpje is, lijkt het wel “wij van wc-eend adviseren….”. Het is een reclamefilmpje van Mercedes in de stijl van een sneue review.
wat een rare tractoren blijven het ook ..
domme veel te zware meuk ..

wel leuk voor omkatters ..
papiers + chassis nummer doen al rap een rooitje of 5 ..
Wat een gek zeg die duitser met die bromsnor, ga eens normaal rijden MAN! Het hoeft niet kapot!!!

Oja, die presentator is ook een vervelende gay zeg. Hij kan beter de nieuwe slk gaan testen en dan als ervaringsdeskundige de lokale dameskapper een stukje laten sturen (“lekker hoor die AirScarf voor de natte krulletjes in m’n nek”).

Ok dag.
Na het zien van het filmpje snap ik beter waarom Mercedes heeft gekozen voor de letter G als benaming voor zijn model.
De G staat voor great, maar ook in Nederlands heeft de G genoeg benamingen. Zoals groot, geweldig, gigantisch en vast nog een paar.
doe mij dan toch maar de Q7V12TDI, hij is in elk geval mooier dan een G.
@TDI-goeroe: Als je niet verder de weg af hoeft dan de parkeerplaats, dan is zo’n Q7 your car…. wil je eens buiten het asfalt rijden dan liever de G…..
G500=het oude 55amg blok zonder comp
@mbevo:nou nu ff een vastgelopen 55amg blok zoeken..
Wanneer gaan we hier eens horen van luxueuze auto’s? Je hebt inderdaad luxe-voitures maar die zijn dan luxueus, zoals de extreem luxUEUZE G500… Kan taalkundig in dezelfde categorie van vaak fout gebruikt worden ondergebracht als bij iemand die de aandoening paranoia heeft, die persoon is dan wel paranoïde… Vrolijk kerstfeest iedereen!
Het zijn niet voor niets de nieuwe leger voertuigen….

http://military-vehicle-photos.com.s3.amazonaws.com/242.jpg
Ze zijn sterk en makkelijk te rijden.

Maar mijn best off roader is en blijft de Landrover Discovery !
@markietwo: We sturen de G wel langs om je uit de shit te trekken als je discovery weer eens vast zit… :mrgreen:
Die gast kan zo in een Colgate reclame. Beetje een lul de behanger. Verder is dit natuurlijk (met name de G300CDI) een goeie offroad wagen, alhoewel wat gedateerd.
Legendarische auto !
Puch maakt deze dingen, en wat weten we van Puch Maxi’s? Dat ze sloom optrekken, en zelfs met een 70cc cilinder pas 75 gaan..
[Ter vergelijking, mijn tomos brom is bija standaard, 14/12 carburateur, proma gp uitlaat, std cilinder, en die gaat 70]

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).