Mercedes GL is een huge motherf#cker

Auteur: , 61 Reacties

Bizar gegeven: ongeveer één op de vijf verkochte Mercedessen is een SUV. En de allerlompstgrootste is deze compleet nieuwe GL. Een semi-truck waarvan Mercedes het nodig vond om 'm uit te rusten met zijwindassistent.

De buitenmaten (5,12 in de lengte, 2,14 m breed en 1,85 m hoog) zijn fors gebleven, maar tegelijkertijd hebben de Duitsers een kilootje of honderd van het gewicht gekregen. Heel slim laat Mercedes zich dan weer niet ontvallen hoeveel gewicht er over blijft. Specificaties over de motoren lees je hierrr. Nederlandse prijzen zijn er nog niet, maar de ‘oude’ GL begint bij 112.846 euro, denk dus in die richting.

Hieronder een paar livefoto’s van de zevenzitter (2+3+2), rechtstreeks uit NYC.




61 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
-edit: check!-
Valt eigenlijk wining over deze GL te zeggen, groter, ruimer heb je ze niet. De nieuwe GL is een verbetering tov het oude model met name het interieur is veel mooier geworden. Ook de achterkant is mooier met deze lichtunits.
@agera: vind je? Ik vind die achterlichten wel erg veel richting BMW gaan…
@HDM: Klopt ook wat je zegt, de lichten hebben idd iets weg van de BMW stijl. Misschien komt het ook omdat ik de nieuwe 5 en 7-serie erg gave auto’s vind.
Deze nieuwe lichten op de nieuwe GL zijn in de breedte en bij het vorige model waren ze in de hoogte om het maar nu even zo te zeggen. Deze nieuwe lichten kan ik meer waarderen, ik vind ze fraaier en stoerder staan op een SUV.
@HDM:

Ik denk dat je je daar lelijk op verkijkt ( achterlichten ). Kijk maar naar de facelift versie van de C klasse.
Praktisch gezien ook strepen net zoals bij BMW, maar de Ledjes van Mercedes steken veel beter en mooier af door hun felheid.
Als je hem in het echt ziet of beter bekijkt op de plaatjes ( inzoomen ), dan zie je echt wel een verschil alá CLS styling.
ON: Ik had me twijfels door het wat rechter uiterlijk, maar zoals ik hem nu op de foto’s zie in het blauw vind ik hem wel mooi. Nog even een paar tuners optrommelen met hun kitjes en hij gaat er weer beestelijk goed uitzien !
@bempi: Dat dat hij er ook meer op doelt dat de strepen zo dicht bij elkaar liggen, in het donker zou je daardoor kunnen denken dat het een BMW is.
En dan plaatjes van een GLK neerzetten….
@Ricardo…de afkorting = mofo….
Als je dan toch in een zeecontainer gaat rijden, neem dan een Range Rover.
Dan slurp je tenminste in stijl…
@PeugeotGTI: heb ik toch liever deze. De range rover heeft iedereen al. Beetje voor het plebs dus. Wil je jezelf echt distantiëren van het reguliere volk neem je gewoon deze:p nee ik vind deze gewoon veel mooier dan een Range Rover
nogal dom om foto’s van de GLK ertussen te zetten ja
Plak er maar snel Chinese batches op
Hummer was toch Failliet ??
@lincoln: Ja, maar Mercedes wil dat ook!
ik hou wel van dit soort SUV, het is er één waarmee je een grote dikke f*ck you kan zeggen aan alle groenen en de trage auto’s op het derde rijvak. Zonder daar al te veel woorden aan vuil te maken. Meeeeer van dat graag :p
@Rsimon:

voor verbaal gehandicapten hebben ze ooit een toeter uitgevonden ..

scheelt toch weer 112.00 euro ..
@lincoln: voel je je geviseerd? kies dan zelf maar: groene of trage op het derde rijvak…
Wow ,zal in Amerika goed verkocht worden.
@norge: Ja precies, in de v.s. rijden ze echt veel.
Je snapt bij een bezoek aan Amerika gelijk waarom Mercedes dit model maakt.
Wie koopt dit in godsnaam?
Je moet op zijn minst boven de 55 zijn. En varkensboer.
Of louche tweedehands sloopautohandelaar.
@zdev: of moeder van 2 schoolgaande hockey spelende kinderen met een man die teveel werkt en teveel verdiend :)
Volgensmij zag ik er pas 1 rijden, was erg groot ding met een grote aanhanger.
@agera: wilde je gelijk ff taggen om je mening te horen, maar kzie dat je geen luttele seconde verspilt.. reactie nr. #1.. :P
hmm, mar ehh.. dit wil niet zeggen dat ik je mening deel ;)

voorkant = standaard mercedes, hoe kan het ook anders hè, gewoon mooi :)
formaat = FTW, grooot!!
kwaliteit = sowiezo sterke bodembescherming, zelfs vele male beter dan de hummer denk ik
interieur = degene die twijfels heeft hierover mag gerust zelfmoord overwegen
maaaaarrr:
achterkant: HONDSLELIJK! *bonkt met hoofd tegen muur*
@bigcar: http://www.autoblog.nl/mercedes-gl-is-compleet-vernieuwd , hier had ik al een stukje geschreven wat ik over de nieuwe GL vind.
De bodemplaatbescherming is van een zeer hoog niveau, Mercedes heeft de onderkant zeer mooi afgewerkt. De LandCruiser V8 wat ook een geweldig apparaat is, is juist in tegenstelling tot de GL kwetsbaar aan de onderkant.

Overigens is de GL in het bruin of blauw schitterend,dit apparaat is groter dan een Q7. Ik vind deze overigens ook mooier dan de Q7.

http://www.autoblog.nl/gallery/Mercedes/GL_2012/Mercedes_GL_2012_06.jpg. Als je deze foto goed bekijkt dan kun je zien dat deze nieuwe lichten perfect passen:P
@agera: :shock: de onderste bumperpartij verpest het he-le-maal. begrijp me niet verkeerd, op de achterbumper en het motorgamma na, is dit echt een sublieme wagen.
do you agree?
@bigcar: Eerlijk gezegd vind ik hem zo helemaal goed, op dit gebied verschillen we van mening :P de achterbumper is rechtgetrokken met het chassis waardoor de auto meer in balans is met de totale lijnenspel v/d auto.

Als ik het geld had en zou gaan shoppen in de SUV Klasse wist ik het wel.
Gokje wagen op het gewicht; 2400

Wat een bakbeest, wie heeft dit nou echt nodig?? Ik zou met dat geld toch veel leukere dingen kopen.
Auto is echt mooi geworden, maar 2.14 breed! Dan moet je bij wegwerkzaamheden op de rechtse baan blijven :P
Vindhem van achter beetje chinees uitzien
Bigger is better: Cadillac Escalade,Hummer H1/H2, Mercedes GL,Audi Q7,Ford Excursion,Linclon Navigator,Chevrolet Thaoe,Chevrolet Suburban,GMC Yukon !!
@cesarestevao: Waarbij de nieuwe GL eruit springt uit dat rijtje, op het gebied van exterieur en interieur. De GL is echt een schitterend ding geworden met name in het bruin/blauw.
@agera: je weet toch wel dat de escalade, Yukon en tahoe vele malen groter zijn dan de GL. Dus qua formaat springt ie er iig niet uit.
@mopar: http://directlease.nl/DLNl/nl/type.do?id=4814
Cadillac Escalade:
Buitenafmetingen: totale lengte in mm: 5.151, totale breedte in mm: 2.008, totale hoogte in mm: 1.927, afstand tot de grond onbeladen in mm: 212, wielbasis in mm: 2.946, spoorbreedte voor in mm: 1.732, spoorbreedte achter in mm: 1.702 en draaicirkel van de wielen in mm: 11.900.

Dus veel groter dan de GL gaat niet op, trouwens de GL zit dicht tegen het maximale aan qua grootte.
@agera: Ooit gehoord van de Yukon XL?, we hebben het dan over 5.7 meter staal.

http://www.autospectator.com/cars/files/images/2009-GMC-Yukon-XL-Denali-02.jpg

En als bigger helemaal better is hebben we nog altijd de king van de SUV’s, de grootste van allemaal: De Ford Excursion (meer dan 6 meter lang):

http://static.cargurus.com/images/site/2008/04/02/13/41/2004_ford_excursion-pic-43271.jpeg

et kan altijd groter…zeker bij amerikanen
@mopar: Yep de Yukon XL ken ik, maar de auto’s jij nu opsomt zijn geen standaard auto’s meer de verlnegde versies, net als een verlengde 3-serie bijvoorbeeld heeft ook buitengewone maten.

Wat ik probeer te zeggen is dat de GL standaard als reusachtig is en mocht er ooit een verlengde XL komen (wat je zeggt groot genoeg bestaat niet in de VS) dan zou die GL net zoalng kunnen worden als de Yukon XL en de Ford.
@cesarestevao: B.I.B?
Oke, maar dan mag je deze niet vergeten ;)
http://www.autoblog.nl/gallery/0_Divers/Paramount_Marauder_Top_Gear/Paramount_Marauder_Top_Gear_02.jpg
@bullgod76: Daar heb je helemaal gelijk in deze is de grote baas!
achterkant = *facepalm*
Wat een vette bak! Groot en lomp, maar zeker niet lelijk. Echt een eindbazen auto… Die sfeerverlichting, echt wel nice!
Prachtig ding. Alleen jammer van die Freemont-achtige achterlichten.

http://www.carros.nl/upload/3/afbeeldingen/fiat-nieuws/fiat-freemont-0111-02.jpg
Altijd weer die verschrikkelijk lelijke zeecontainers.
Kunnen ze die gevallen niet wereldwijd wettelijk gaan verbieden?
@bullgod76: alleen omdat jij hem lelijk vindt?? juist ja..
@mercedesgl: je zal er maar met je Lambo tegen/onder rijden, ben je de pannekoek… en omdat het lelijk is.
hoe chill ding! zou er een kopen om lekker de hele dag Q7ens plat te rijden!
@lambo4all: heheh :P dat is een, dat is twee ooeps dat was er weer een en niemand die je kan tegenhouden in deze tank :P Het leuke is als er een Q7 staat op het parkeervak waar jij wil parkeren wals je er zo over heen :P
perfecte auto, groot,mooi, luxe en iedereen gaat naar rechts als ze dit in de binnenspiegel zien.. prachtige auto
@mercedesgl: Iemand in een Toyota Aygo krijgt gewoon een spontane hartaanval :P als ze deze GL tank in hun binnenspiegel zien :P

Het leuke van deze auto is echter dat je geen tweede vakantieauto nodig hebt. Als je deze auto kan betalen is het denk ik een genot om er elke dag mee te kunnen rijden. Ook al zal het niet altijd een pretje zijn om een ruime :P parkeerplaats te vinden. Maar so what moeten ze maar bredere parkeervakken maken. De laatste tijd wordt ik kotsmisselijk van al die gruweltermen groen, klein, zuinig etc, waarom?
Al die GroenLinks bullshit met dat weren uit de steden, het zou een hel zijn als er alleen maar Aygo’s en Polo’s rondrijden. Stiekem zal iedereen denk wel ik in zo’n machtige auto willen rijden.
@agera: met een catalogusprijs van €112.845 (kaal, een beetje normale uitvoering à €135.000,- ) ;)
@bigcar: Adam geloof mij de GL is dat meer dan waarde de S-Klasse onder de SUV’s, als je nagaat dat een LandCruiser V8 al begint rond de 140K heeft de machtige GL een mooie prijs.
@agera: … maar de cayenne s kost al kaal een ton (fatsoenlijk aangekleed 115K en heel dik aangekleed 132K)..

ik vraag me af hoe het dan met de bodemplaat van de cayenne zit, want als die in orde is, dan zijn alle twijfels uit mij en gaat er dus (voor mij) niets meer boven die porsche :)

(want als je ook naar de prijs kijkt: je hebt een dikke, vrij krachtige, benzine V8 voor een ton bij de cayenne terwijl je bij mercedes een slordige 113K neer moet tellen voor een diesel V6, de V8 versie daargelaten (want die kost dus echt veel)
@bigcar: Weet je wat het ook is, de Cayenne is niet echt een directe concurrent van de GL. Cayenne past meer in het rijtje van de X5(ook een favo van mij :P), ML, Touareg en de XC90 etc. Als je nagaat dat de GL mega groot is valt de prijs enigzins mee. Als ik het goed heb begrepen komt er voor het eerst ook een GL 63 AMG.
@agera: neem ook niet weg dat mij zonet te binnenschiet dat de toyota V8 weliswaar begint vanaf de 140K, maar dan ook meteen vol zit mij zowat allee beschikbare opties :mrgreen:
@bigcar: maar persoonlijk vind ik de gl weer mooier en zou uiteindelijk zeker voor de gl gaan..
@mercedesgl: Met jou kan ik praten :P GL is niet alleen supermooi maar is daarnaast het ruimste, zeer comfortabel en ook belangrijk een auto met wel offroadcapaciteiten.
@agera:over een paar jaar moete we ff een keer same auto’s testen ;) ik neem de cayenne S mee, en jij de GL 350 / 450.
maybe ook nog iemand die goed kan filmen, en dan kan AB zelf bepalen welke dè wagen is :P
@agera: over een paar jaar moete we ff een keer same auto’s testen ;) ik neem de cayenne S mee, en jij de GL 350 / 450.
maybe ook nog iemand die goed kan filmen, en dan kan AB zelf bepalen welke dè wagen is :P
p.s. iemand met een dikke Q7?? (lol)
@bigcar: Deal my friend :P Jij de Cayenne S, ik de GL en @dennisr: de Q7.
@agera: kan ik mee leven, is namelijk de mooiste :)
@dennisr: dit bewijst maar dat ik een half uur lang iets anders heb lopen doen, maar never mind ;)

@agera & dennis: ik zal jullie er over een tijdje aan herinneren ;)
@agera: denk dat dennis veel liever de dodge srt-v8 mee zou willen nemen (als hij geen beschikbare mustang kan vinden dan hè ;) ) :D
En dan klagen mensen dat de r-klasse groot is..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).