De Mercedes Maybach S-Klasse is opgefrist

Auteur: , 48 Reacties

De Maybach S-Klasse krijgt wat klassieke features die de exclusiviteit moeten benadrukken.

Zo zijn er onder andere verticale lamellen in de grille gepositioneerd, qua idee afkomstig van de ultieme pimpmobiel: de Vision Mercedes-Maybach 6. De grille is geïnspireerd op een krijtstreep-pak, aldus de marketingafdeling van Mercedes Maybach. Ook nieuw: two-tone lakkleuren! Zoals het hoort. Sterker nog, er zijn voortaan negen soorten two-tone afwerking van de carrosserie mogelijk. Bovendien kun je nu een dubbele blanke laklaag bestellen op alle donkere kleuren. Dit zorgt voor extra diepte en hoogglans. De tweede laag blanke lak wordt na tussentijds opschuren aangebracht met de hand door vakmensen van Maybach.

De 20 inch wielen op de afbeelding zijn ook nieuw. Er komen drie nieuwe ontwerpen naar de Maybach S-Klasse, waaronder het 20-gaats putdekselontwerp dat we al kennen van de Mercedes Maybach S-Klasse Cabriolet. Tot slot zijn er twee nieuwe kleurcombinaties te bestellen voor het interieur: armagnac brown/black en savanna beige/black. Het zwarte Maybach Exclusive nappa leder kan voortaan besteld worden met stiksels in de kleuren koper, goud, of platina. Daarnaast kun je nu “designo flowing lines Magnolia” krijgen. Dat u het even weet!

De Mercedes-Maybach S-Klasse beleeft zijn wereldpremière tijdens de Autosalon van Genève (6 tot en met 18 maart 2018). Hij is vanaf april 2018 leverbaar.



48 reacties

Drie woorden: Rolls Royce Ghost…
Ondanks dat het een ontzettend goede auto zal zijn, vind ik het zo’n wanstaltig apparaat. Zeker in deze uitvoering. Wortelnotenhout met blauwe neonverlichting… bah.
@berlinetta: De verlichting kan ook rood worden, als je voorkeur daar naar uitgaat ;)
@berlinetta: die neonverlichting vind ik er zo verpauperd uit zien, de A8 heeft dat ook tegenwoordig, laatst zag ik er s nachts 1 rijden met die verlichting in het rood. Net een rijdend bordeel
@mauricerma: wat is er nou weer mis aan een bordeel??
Wat een prachtig ding. Vreemd hoe zo’n kleine aanpassingen zo een verschil kunnen maken. De pre-facelift S-Klasse ziet er nu opeens 10 jaar oud oud vind ik. Echt een geslaagde facelift. Behalve de AMG’s dan, die zijn hondslelijk nu.
Komt u maar! Blauwantraciet met walnootbruin leer en de putdeksels.
via Android app
@vonklausenburg: goede smaak!
Onderhuids was er al een upgrade, de s600 Maybach werd s650 Maybach, met de motor van de s65 AMG, maar dan een stuk goedkoper :)
Dien grill… Whaaaaaat?!:-(
Hadden ze nog wat grillen en blikken verf over de 57 en 62.
@piquet1986:
Ja inderdaad…
“Nieuwe grille”… is gewoon die van de “oude” Maybachs.
Ben ik de enige die zich mateloos stoort aan het stuk plastic afdichting midden op de grille? Schijnt voor allerhande detectiesystemen te zijn, maar kom op Mercedes dit kan toch beter? Steek je veel geld in het ontwerpen van een voorkant, ga je het zo ontsieren en dan maar zwart maken zodat het hopelijk niet opvalt.
@tom_hanekamp: Ik vind het dan weer wat hebben eigenlijk, maar het zou inderdaad iets beter afgewerkt mogen worden
@tom_hanekamp: nee, je bent zeker niet de enige.
@tom_hanekamp: heb ik ook al vaker aangehaald ja. Ik heb geleerd dat dat marketing is, dat de buren kunnen zien dat je radar cruise control hebt zeg maar… Is een Duits dingetje
@tom_hanekamp: Ik vind dat Mercedes-Benz juist 1 van de merken is die het fraai verwerkt in het design.

Op deze manier doet Mercedes-Benz dit al sinds de W220 S-klasse (1998). Andere merken als BMW en Volvo hadden jarenlang een ontzettend ontsierende bol of kunststof vlak in de grille, wat het van de radar een nogal wanstaltige wrat op de neus van de auto maakte.
@granlusso: Lexus had al eerder radar cruise, gewoon 100% onzichtbaar ingebouwd… Misschien dat daarom zo weinig mensen weten dat Lexus dat al zo lang heeft
Dat interieur met die kermisverlichting… Zo’n intense wansmaak.
Two-tone lak vind ik hem niet mooi staan en met deze grill is hij er niet echt mooier op geworden. Nee, de vorige graag met de putdekselvelgen.
Two tone was ooit heel chique. En toen kwam de Daihatsjoe Gran Move en sindsdien kan het echt niet meer.
Niet zo mooi, maar het werkt wel qua statigheid. Er komt wel wat aan.
@capibaro: Als je statigheid wil, koop je wat mij betreft een Rolls of een Bentley (of misschien wel een Range Rover). Als je gewoon een ontzettend goede limo wil, koop dan een normale S-klasse in een mooie uitvoering. Dit is gewoon een rijdende kermisattractie met overal chromen plakkers.
Een auto voor (kleine) miljonairs met het calimero-syndroom, een klein geslachtsorgaan en die leiden aan premature ejaculatie.
#nichemarket
@cloverleaf:
Je hebt er een besteld?
@generaalalfa: dan zou ik miljonair moeten zijn😂😂
Een kleine 20 jaar geleden lachten we in de tuningscene de jongens met de neonverlichting in de auto al uit. Nu biedt Mercedes het standaard aan…
@cossiekiller: Ik snap je punt, maar dit is toch wel erg netjes opgenomen in het interieur. Ik weet dat sommige tuners dat ook erg goed kunnen, maar in een ouder interieur lijkt het wel regelrecht van de action te komen. Verder vind ik dit echt verre van chic te noemen voor een Maybach.
Nee hoor de 20” wielen van de foto waren al eerder leverbaar op het huidige model! Soort van AMG velgen zijn dit
Eigenlijk maar één woord voor dat interieur: porno.
In zowel positieve als negatieve zin
Ik kwam er pas vrij laat achter dat ik met mijn nickname (met name Duitse) putdekselvelgen leuk hoor te vinden :P
Dat stuur komt volgens mij rechtstreeks uit een Smart 🤦🏻‍♂️
En het zelfde nep-hout als in iedere 190e taxi die met zijn 5e leven in Bulgarije bezig is. Jammer weer allemaal.
@dutchdriftking: Ik zou deze auto juist met dit hout bestellen. Het wortelnotenhout van Mercedes vind ik juist het mooiste hout in een auto. Altijd beter dan aluminium oid.
@pordon: o nee dat ben ik zeker niet eens met je. Als ik een e39 of e46 BMW zie met hout (wat de meeste hebben) vind ik dat ook altijd zo lelijk! Nee doe mij maar mooi aluminium of dat hele donkere aluminium. Maar zeker geen hout of carbon.
@dutchdriftking:

Multiplex ..
@lincoln: dat doen ze bij Bentley. Laagjes hout plakken.
@dutchdriftking: ieder zo z’n smaak!
De grille maakt hem wel meer Maybach, maar het lijkt wel of ze nog een stapel van de 57/62 hadden liggen.
Aan de achterkant met die uitlaten zo in de bumper verwerkt zal ik nooit wennen. Ook niet bij de S-klasse. Het lijkt ook teveel op een E en maakt de auto nooit “dik”. Sowieso zijn heel veel merken verkeerd bezig met dat wegwerken van de uitlaten.
De interieurverlichting begrijp ik echt niet. Waarom moet dat een kleur zijn? Dat past niet bij de uitstraling die de auto zou moeten hebben (al blijft het een hele luxe S-klasse en daar heeft een bepaald type koper een voorkeur voor, die dat waarschijnlijk ook n iet als een probleem zien) Verder ook geen fan van het hout in het interieur, maar dat blijft een smaak kwestie. Heeft Mercedes altijd al veel meer gehad dan de rest.
En waarom zit er achter een hoofdsteun in het midden? Alsof dit een auto is waar iemand op die plek gaat zitten.
Two tone vind ik wel een stuk meer uitstraling hebben en zich onderscheiden van de S-Klasse.
Deze velgen staan hem goed en een heel stuk mooier dan de optionele putdeksels.
Blijft een beetje een mass market luxe auto die Maybach. Mercedes kan doen wat ze willen, een Roller is gewoon beter en heeft meer aanzien. Waarom je dit zou verkiezen boven een S600L blijft me een raadsel.
Een Rolls is beter? Waarom dan? Mensen vinden hem vaak mooi omdat het een Rolls is. Maar eigenlijk is het wel een lelijk ding. Onderscheidend, dat wel. Maar technisch is deze Maybach superieur. En qua uiterlijk vind ik het persoonlijk ook gewoon een mooie wagen. Maar in Benz hatend Nedeland, verkiest men liever de achterhaalde Rolls mythe.
@peterv: Technische superieuriteit is heel leuk maar betekend ook dat de wagen sneller technisch zal verouderen. Ik heb liever klassieke luxury, wil zeggen top bouwkwaliteit, geluidsisolatie en materiaalgebruik dat z’n gelijke niet kent (zelfs MB kan daar niet aan tippen). Zo waren vroeger luxeauto’s gemaakt, nu is het meer een kwestie van hoeveel gadgets een wagen heeft dat bepaald of die “premium” is of niet.

Met een 10, 15 of 20 jaar oude Rolls kan je nog bij elk 5 sterren hotel of Michelin restaurant komen voorrijden….met een 15 jaar oude Mercedes (Maybach) heb je ineens een heel ander aanzien….dat krijg je ervan als je Modellen als een Maybach hetzelfde uiterlijk gaat geven als een S klasse. Een automobiel uit de absolute topklasse hoort een op zichzelf staand model te zijn, niet een extra opgedirkte Mercedes.
@mopar:

Alle twee lease verwerp troep ..
Even tussendoor: als ik foto’s full-screen maak blijven ze gelijk in grootte alleen wordt de rest van het scherm grijs. Heeft iedereen dit? On-topic: lekkere wagen!
@mopar. Het eerste gedeelte ben ik het niet helemaal met je eens. Ooit van de 600 gehoord? Die kent echt zijn gelijke niet. Het tweede deel van je verhaal, heb je wel een punt.
@peterv: Klopt maar die 600 kwam wel uit een tijd dat Mercedes toch wel hele andere auto’s bouwde. Toen waren er nog geen CLA 180’jes en A160 CDi’s.
@mopar: yup, de diesels die Mercedes toen aanbood waren stukken trager dan een A160CDI.
@mashell: en zo hoort het!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).