Mercedes rijders worden het meest geflitst

Auteur: , 145 Reacties

Ben jij toevallig een man van middelbare leeftijd heb je een grijze Mercedes en woon je ook nog in Almere? Dan is de kans dat je een flitsboete krijgt wel heel erg groot. Uit onderzoek van RTL Nieuws blijkt namelijk dat Mercedes rijders het vaakst geflitst worden, net als mensen die in Almere wonen of van middelbare leeftijd zijn. En ze hebben nog veel meer interessante dingen boven water gehaald.

RTL nieuws heeft 5,5 miljoen flitsboetes bekeken die in de periode oktober 2010 tot en met september 2011 zijn uitgedeeld. Zo kwamen ze er achter dat de meeste flitsboetes worden uitgedeeld binnen de bebouwde kom en dat je dan een boete krijgt van gemiddeld 51 euro. Ook blijkt dat ouderen vaker worden geflitst dan jongeren. Een aantal opvallende lijstjes hieronder:

Meest geflitste automerken
1) Mercedes
2) Audi
3) BMW
4) Volvo

Meest geflitste leeftijden
1) 50-59
2) 40-49
3) 60-64
4) 30-39
5) 25-29

Racebanen: wegen waarop de meeste hoge snelheidsovertredingen worden geflitst
1) A2 (Maastricht – Amsterdam)
2) A2 (Amsterdam – Maastricht)
3) A4 (Delft – Amsterdam)
4) A4 (Amsterdam – Delft)
5) A12 (Woerden – Den-Haag)

Inwoners uit welke steden werden het meest geflitst? (relatief gezien)
1) Almere
2) Houten
3) Oirschot
4) Breda
5) Haarlemmermeer

Flitsfeiten (okt 2010 – okt 2011)
– Totaal aantal overtredingen: 5.563.202
– Totaal boetebedrag: 282.183.925 euro
– Op 26 juli 2011 is het vaakst geflitst: 29.946 keer
– Er is het meest geflitst in de lente: 1.784.600 keer
– Op dinsdag wordt het meest geflitst
– Het minste op donderdag

Het complete onderzoek van RTL nieuws kan je HIER vinden.



145 reacties

Alle vooroordelen worden bevestigd met die top 3…
@gerard1710: …en wat zou jouw reactie zijn op het ‘2e rijtje’ ? ;-)
@Megakix: Dat je je auto moet uitlenen aan je zoon van 18…. ;)
@gerard1710:

De vooroordelen dat alle mensen die geen Mercedes, BMW, Audi, volvo(huh?,) rijden allemaal zondagsrijders zijn.
@Vreddy_B: Dat klopt toch ook; iedereen in die top 5 merken rijden tenminste lekker door en blijven niet met 81km/u op de linkerbaan hangen. Ook spekken ze de staatskas tenminste. Ik zou zeggen: meer BPM op die muesli bakken die niet in het rijtje voorkomen !
@gerard1710: Het enige wat dit bevestigd is dat de perceptie van snelheid in alle andere merken erg verschilt van die top 3. Als je met je Batavus of Koga aan 120 kmh voorbij komt? Iets met Premium en zo?
@White_Lightning: als je 170-180 rijdt in een 5 serie, E klasse of A6, voelt dat aan als 100-120. In een Polo is dat toch wat anders, dan begint het al aan zijn top te komen. Op de snelweg is dat nog te overzien, maar 50 in de bebouwde kom in een dikke auto is gewoon heel langzaam voor het gevoel.
Verbaast mij dat de A6 richting Lelystad er niet bij staat.
@VeniVidiVici: Ik zie ze daar ook nooit flitsen, toch?
@EdGaR: Nou… ik ook niet, maar meen eens vernomen te hebben in het nieuws dat er veel gecontroleerd ging worden op de A6.
@VeniVidiVici: ja, want ze hadden als test ooit is een uurtje op die Hollandsebrug geflitst, daaruit kwamen bijna 200 bekeuringen van 30km te hard.
@meneersander: Pff ja daar zat ik bij.. Bijna 300 euri
@ides: Kassa..!
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
grappig Audi boven BMW ,,
@allroundnoise: Ja, dat maak je niet veel mee. ;-)
nog steeds wel DUITSERS HOOG
Hah ik heb toevallig m’n puma ingeruilt voor een mercedes c klasse
bovenste foto is btw een mercedes s63 amg 2011 ipv een 65 amg xD
@astonfreak: S63 amg 2010 bedoel ik
@astonfreak: yep, juli 2010…
@astonfreak: Goh!
@bowie: aan die reactie heb je lekker veel aan :-(
@astonfreak: OK anders dan…..fijn om te weten!
@bowie: juist ! Hulde toch, dat iemand de achterkant van de kofferbak vanaf foto kan lezen ?! ;-)
@Megakix: Zekersssss (ik zit al aan de leesbril,vandaar)
@Megakix: of je kijkt naar de uitlaat eindstukken, bij een 65 zijn het er twee ipv 4.
@HDM: en 2011 heeft vierkante uitlaten
@Megakix: moelijk herkennen
@astonfreak: Gefeliciteerd, je kan een badge van een auto lezen.
Wel toevallig dat het grootste autoleasebedrijf, Atlhon (ofzo), in Almere zit. Dus van elke leaserijder van hun is de boete geadresseerd aan een adres in Almere:P
@vincenzo23: goed punt!
Mensen voelen zich gewoon veilig in een Mercedes!
in een mercedes voel je gewoon niet dat je zo hard gaat.
@theblackdude: klopt en in een Audi voel je je veilig en heb je minder in snel door dan je hard gaan dan in een BMW , ook wel een leuk feitje !
@theblackdude: niet per definitie bij Mercedes het geval, gewoon elke auto die soepel rijd en weinig lawaai maakt, zoals de Avensis van mijn ouders.. zit snel op 140 zonder het door te hebben..
@dennisr: Zowat elke grote wagen met een beetje pk geeft dat gevoel. Enkel de mensen in een Fiat Panda of een Saxo hebben het gevoel dat ze 290 rijden ipv 120 ;-).
@xilver: precies!
ik neem aan dat er (helaas) op de a2 trajectcontrole is?
zo ja, dan heb ik de volgende vraag, die zojuist in me opkomt: mag je ook door (undercover) surveillance’s beboet worden op bijvoorbeeld de a2, dus waar trajectcontrole(s) plaatsvind(en) voor te hard rijden?

BTW: mercedes is hèt merk waar oom agent het liefst in zou willen rijden, dus puur uit jaloezie worden juist de premium-duits-rijders genaaid..
@bigcar: Ah, het is jaloezie? Dank voor deze goed onderzochte en uitstekend onderbouwde conclusie!
@bozewolf: ik wilde alleen maar weten of die dubbele boete wel of niet mag
@bigcar: je krijgt nooit 2 boete’s voor hetzelfde strafbare feit, dus ergens waar traject controle is zul je nooit beboet worden door een NSB’er.. eh undercover surveillance..
@dennisr: ja oke, maar nu nog de vraag of dat ook ergens vwettelijk is vastgesteld. en dan komt er ook nog bij kijken of het wel ergens vast is gelegd dat het toegestaan is voor de azijnpissers (ehh.. c.q. nsb’ers) om je dan daarvoor staande te houden, of te volgen?
Pas nog geflitst [na 3 jaar flitsvrij geweest te zijn]: 12 km/h te hard -> 102 euro!!! Belachelijke bedragen.
@anuspraeternaturalis: Ja, ik begrijp dan ook niet hoe ze het gemiddelde onder de €50 krijgen.
Alhoewel… Ik heb uitsluitend boetes tussen 0 en 10 km te hard. Maar uit deze gegevens zou blijken dat het bijna de enige boetes zijn die uitgeschreven worden.
@mout: bijzonder gemiddelde idd, bij 10km te hard zit je al tegen de 50.. en 5 km te hard lijkt me de moeite niet waard.. maar elke euro zullen ze wel voor flitsen.. misschien wel rekeningen met alleen administratie kosten voor de moeite :P
@dennisr:

Yep het zijn belachelijke bedragen. Laatst een boete gehad 10 km te hard = 54 euro !! Ach ja nog beter opletten dus :D
@zakar36: belachelijke bedragen ja, mijn hoogste bekeuring was 1200€ !! Voor te hard rijden (natuurlijk ook invordering van het rijbewijs, 3 maanden) ik reed 177 op een 80 weg (gecorrigeerd 171) plus ik had nog 2 bekeuringen, 150 voor over de busbaan en 150 voor te hard (lekker 6 inline) geluid, moest voorkomen natuurlijk, meneer de rechter had m’n boete van 1200 euro verminderd naar 500 euries :D
@anuspraeternaturalis: Ik zit op 1 verkeersboete in totaal. Je doet het zelf.
@tinnemans: leuk voor je. Wat wil je nou met je reactie bereiken?
Mja, volgens mij kun je weinig conclusies verbinden aan dit artikel..
@bozewolf: Precies
@bozewolf: De conclusie licht er wel vingerdik bovenop denk ik!
-Duitse premium auto’s geven minder snelheidsbeleving omdat ze veiliger en robuuster aanvoelen dan andere auto’s.
-Hoe ouder je word, hoe meer kans op een boete.
@vale46: Dat is geen conclusie, dat is een uitspraak over de reden van te hard rijden. Daar kun jij noch ik een uitspraak over doen. Net zomin jij kan zeggen dat dat komt door goeie bouwkwaliteit kan ik zeggen dat het komt dat er alleen maar aso’s in rijden.
@bozewolf: Wanneer kan je dan wel conclusies trekken volgens jou?
Cijfertjes liegen niet(als het een deftig onderzoek is)
@vale46: Als je meer relevante feiten hebt. We weten nu alleen maar dat b.v. die Duitse drie merken het vaakst geflitst worden. Maar over WAAROM dat is, kunnen we geen uitspraak doen. Daar gaat het onderzoek ook niet over, daar hebben we geen gegevens van.


Als het feit is dat vale46 veel op autoblog post, kan ik dan concluderen dat vale46 zich vaak verveelt en daarom op autoblog post? Dacht het niet, daar heb ik de gegevens niet voor.
@bozewolf: Nu ga je toch wel flink de mist in.
De volledige top3 heeft namelijk een gemeenschappelijk kenmerk (het premium-zijn).
Dan is het toch wel gegrond om het algemeen besluit te nemen dat premium wagens(die minder snelheidsgevoel geven) vaker een boete krijgen.
Het is een trend die je kan vaststellen, wat niet wil zeggen dat elke premium rijder veel boetes krijgt. Thuis heb ik zo’n voorbeeld.
@vale46:
Onzin.
Het aantal gereden kilometers is belangrijk omdat dat de pakkans relatief vergroot.
Het tijdstip waarop wordt gefiltst is belangrijk
De weersomstandigheden

Het premium gehalte van de snelheidsovertreders is ook een relatief gegeven of hebben deze premium merken geen snelheidsmeter?

Enige wat je voorzichtig zou kunnen aannemen is dat 50 plussers geroutineerde kilometer vreters zijn die een behoorlijke maatschappelijke positie bekleden; dit omdat ze zich zo’n voertuig kunnen veroorloven.

Verder kun ja aannemen dat ze veel op pad zijn op zijn op plaatsen waar geflitst wordt.
En te snel rijden.
@desjonnies: Ik heb 1 verkeersboete in totaal en rij al jaren 20 a 25000 km/jaar. Pakkans telt alleen als je vaak te hard rijdt. Dat doe ik niet en daarom krijg ik geen boetes. Niemand dwingt je harder te rijden dan de aangegeven snelheid.

Ik rij wel ‘premium’ (stom woord), heb een snelheidsmeter en rij overwegend op cruiscontrol.
@tinnemans:
Overdag rijd ik ook op de cruise.
maar wel steevast ietsje boven de max snelheid, of eronder.
’s Avonds onderweg terug naar huis, als je toevallig in een eenzaam slot op de weg rijd (dus met weinig verkeer dat dezelfde snelheid rijdt) wil het rechtervoetje weleens naar de 140 gaan.
ik rijd uitsluitend tegendraadse op famillie festjes als onbetrouwbare of lelijke of roestende voertuigen omdat de zgn premium merken bij mij altijd ellendelingen blijken te zijn.
Geef mij echter een rammelende Alfa of een falende Citroën en ik zet er zo 2 ton kilometers op.
@desjonnies: je kan boetes/km doen, boetes/tijd,… Maar ik heb het over boetes/merk.
Dat duitsers meer kilometers vreten en premium zijn is daar hoogstwaarschijnlijk de oorzaak van, dat kan je niet weten zonder cijfers.

Er wordt bij leeftijd alleen gekeken naar diegene die m betaald denk ik? Ik denk dat heel veel mensen, waaronder ikzelf 20, vrij veel boetes rijden maar op bijvoorbeeld je ouders naam. Beetje kromme conclusie dus
@Mbaas: Dit dus
De eerste 5 jaar dat ik mijn rijbewijs had zijn die boetes ook onder de naam van mijn pa betaald geweest.
@jonathan: ik denk dat er inderdaad genoeg boetes op deze manier ontstaan!
Toevallig vertelde een collega vandaag dat zijn boetes ook bij zn moeder binnenkomen.
En die was 50+..
De cirkel is weer rond.
Kan ook niet anders dat zo’n snel merk 1 staat
hahah HOUTEN REPRESENT!
Tsja! Zijn nou ook net de mensen die gewoon moeten werken voor hun centen en een ‘tight’ schedule hebben. Kan de andere groep weer lekker thuis zitten niksen. Kan niet zoveel met dit lijstje…
@Bisazza: fail.
Toch mooi dat de jongeren met hun puntenrijbewijs harder worden gestraft terwijl de grootste groep hardrijders de leeftijd heeft van de beleidsmakers in dit land. Zullen honderden andere redenen voor zijn, maar toch opmerkelijk.

Wat overigens ook opvallend is wat mij betreft: het zijn met name premium merken die beboet worden terwijl er gevoelsmatig veel meer Volkswagens rondrijden dan Audi’s en bijvoorbeeld. Zijn rijkere mensen dan per definitie zo extreem veel minder gehoorzaam?
@CasperH: Dat ze die ouderen maar strafpunten geven!
@CasperH: “Normale mensen” zullen 2x nadenken voordat ze deze fratsen uithalen zoals te hard rijden. Die rijke mensen kunnen het blijkbaar geen ruk schelen als ze een keer de snelheidslimiet overschrijden. Om bijvoorbeeld op tijd op kantoor te zijn. Bij hen drukt het toch niet zo zwaar op hun vermogen.
@CasperH: jaa altijd maar het ”golfje petje” maar blijkt het ”mercedesje stropdasje” veel erger te zijn.. mooi dat dat even duidelijk word nu..

dat puntenrijbewijs zal wel effect hebben dan, zou het ze opgevallen zijn..
@dennisr: Nee hoor, de stropdas rijdt harder door. De petjes blijven rechts inhalen, kleven, associaal rijden…. En dat wordt niet geflitst :P
@Northwestern: petjes zorgen idd voor de doorstroming, beetje omslachtig verwoord :P
@Northwestern: Dit.. Deze regel verklaart dus alles. Mooi, dikke +1.
een fout in de tekst:

Dan is de kan dat je een flitsboete krijgt wel heel erg groot

where’s the S ;)
@Jantje_555: Da’s snel zeg……..jij komt er nog wel!
In Almere zit het hoofdkantoor van bijna alle leasemaatschappijen. De kentekens staan op hun naam nog.
Zelf na 4 jaar hier wonen nog geen bekeuring gehad, maar rijd dan ook geen zwarte golf.
@willemseles: ik woon al wat langer dan 4 jaar in Almere, en heb een zwarte Golf, maar nog geen boetes, dus weet niet waar die opmerking vandaan komt?
kan er mee leven, mooi dat die ouderen erger zijn dan de jongeren.. dat ook weer gezuiverd, gezeik op het rijden van jongeren altijd..

vond 5.5 miljoen boete’s in een jaar tijd wel even schrikken.. lekker verdienen
Ahum. 2 profielen:
Pa
Auto: nummer 1
Leeftijd: categorie 1
Weg: staan er niet bij. N11 en binnen bebouwde kom.
Stad/gemeente: staat er niet tussen.

Ik
Privé-auto: nummer 3
Bedrijfswagen: nummer 4
Leeftijd: categorie 5
Weg: A12 (+ A50, A73 en bebouwde kom)
Stad/gemeente: staat er niet tussen.

Ik ben een frequentere hardrijder dan m’n vader, dus lijstjes zijn niet waterdicht…
Staan ze wel eens langs de A4? *slik*
Premium flitsers daar in Holland.
Hieruit blijkt dat ouderen wellicht vaker worden geflitst (maken wellicht ook meer kilometers?), het zegt niks over rijstijl, alleen dat ze af en toe op de snelweg te hard rijden.

Net als 99% van ons. Dat ze vaker geflitst worden (of wellicht beter gezegd, vaker een boete betalen! Ik heb ook wel eens een lullig boetetje met de auto van mn moeder gehad, die komt op haar naam) wil niet zeggen dat jongeren beter rijden dan ouderen.

Wishful thinking heet dat.
@bozewolf: je kan sowieso geen doelgroep aanwijzen die ”beter” rijd.. coureurs niet meegerekend..
Ik heb een Stealth kentekenplaat en wordt dus nooit geflitst.
@E34M5Touring: Bij dezen weten wij dat ook………..
@Emile_Benz: Is u van de politie dan?
@bowie: Si!
@E34M5Touring: ik jat ze van anderen, wel zo voordelig..
@E34M5Touring: Stealth technologie is effectief tegen radargolven, niet tegen direct zicht.

[/zeikmodus]

Het ergste is dat ik bij het lezen van je comment enthousiast het idee kreeg om je nummerplaat te behandelen met wat stealth-verf (één van de methoden om die vliegtuigen minder zichtbaar te maken voor radar; geen idee waar je het zou moeten halen, zo ver was ik nog niet)

Toen schoot het me te binnen dat zo’n flitskast een ordinaire foto maakt en je er dus weinig aan hebt, lol. :(
@bozewolf: Hahahaha ik zeg we vliegen naar Lockheed en jatten een paar bussen. Plakken we er ff een weekje Flo-rida achteraan. Almost Spring Break you know!!
@E34M5Touring: Over een maand op CNN:

“Lockheed Martin Skunkworks scandal linked to Dutch anti-traffic camera organization”
@bozewolf: Even after all these years the Dutch have very good relations with Lockheed dating back to their Prince Bernhard.
@E34M5Touring: Beatrix komt dan de boel wel sussen.

“Blowjobs for everyone!”



@bozewolf: Lick that stamp.
@bozewolf: Psst! De camera’s van tegenwoordig zien je kenteken dan niet meer. Net als de mobiele camera’s… :wink:
@E34M5Touring: Ik heb gewoon het kentekenplaat van mijn buurman… Veel efficiënter.
“De notoire hardrijder heeft een grijze Mercedes, woont in Almere en is van middelbare leeftijd. Hij wordt het meest geflitst binnen de bebouwde kom, bij overwegend droog weer, en krijgt dan een boete van 51 euro”


Dat komt omdat mensen van middelbare leeftijd steevast tussen de 60 en 80KMh rijden, zowel in de bebouwde kom als op de snelweg.
Het zijn dus niet de petjes
Het zijn niet de stropdassen
Maar het zijn de oude mannetjes met hoedjes op!
@zdev: Dat zijn in ieder geval de mensen die de auto bezitten..
@zdev: Maar daar heb ik een goede verklaring voor ;-).

Mensen tussen de 50-59 jaar beginnen minder goed te zien dus zien ze de snelheidslimieten niet meer. Je zou dan verwachten dat hoe ouder je wordt hoe meer boetes je hebt omdat je niets meer ziet. Echter, hoe ouder je wordt hoe slechter je reactievermogen en daar anticipeer je op dus automatisch ga je trager rijden.
Conclusie: Mensen tussen de 50-59 jaar zien niets meer maar hebben nog wel een goed reactievermogen en halen dus meer boetes. Iedereen daar boven ziet helemaal niets meer en heeft een verminderd reactievermogen dus rijden ze trager.

Daarnaast heb ik nog een alternatieve theorie (beetje vergezocht wel :mrgreen:). Bejaarden neigen naar wat ik noem ‘ik-rij-liever-in-een-Micra’-syndroom. Je moet er maar eens op letten hoeveel bejaarden met een klein autootjes rijden, hoewel ze vroeger beter hadden en met zulke wagens kan je niet snel rijden, of je zou een AM Cygnet op steroïden moeten hebben…
@xilver: Bij je tweede ‘vergezochte’ theorie ligt het misschien aan het feit dat ‘bejaarden’ vanaf 60 reeds gepensioneerd zijn, en het met hun pensioensinkomen moeten stellen. En dus daardoor ook in een ‘mindere’ auto rijden.
@xilver:

Zouden ze niet gewoon iets minder opletten/attent zijn en wat minder gebruik maken van de moderne technologie ?

Jouw theorie word verkondigd als een evangelie maar net als die crap is het compleet niet te volgen of geloofwaardig.
Mensen tussen de 50-59 zien niets ? Ben jij 14 ? heb je nog het idee dat vijftigers opa’s zijn ? En dat is maar 1 van alle compleet idiote aannames die je doet. Hoop dat je standup comedian wil worden (mag nog wel wat beter) want dit gaat nergens over.
En nee ik ben zelf geen 50
@xilver:
Nee die rijden veel meer als automatisme of als 2e natuur.

Daar is de routine in gesleten en jammer genoeg ook de rot-gewoontes.
Of denk jij dat ik met 140 met mijn hand over de vangrail rij omdat ik nix zie????????????????
@desjonnies: Neem het toch niet zo serieus op joh… als ik alles serieus moet nemen wat er op AB verschijnt dan ga ik op de maan wonen…
Een aantal factoren blijft te verklaren. Tussen 40 en 60 kun je uitstekend meekomen in het verkeer, heb je zoveel rijervaring dat je onoplettend wordt en verdien je zoveel dat een flitsboete niet zoveel pijn doet.

Limburg is alleen maar Nederlands, omdat het ter compensatie voor de erkenning van België in 1839 door de Belgen aan Nederland teruggegeven is, dus de A2 is ook wel verklaarbaar.
trouwens, een snelheid van 30km/u.. dat is toch ook niet te doen! ja met een oldtimer die met moeite optrekt.. die blijft wel even hangen op 30.. belachelijk tempo, laat ze gewoon uitkijken daar in het dorp.. kan de rest doorrijden..
op de a2 mag je bij den bosch maar 100 km p/h. dan gaan er altijd mensen te hard rijden.
had eigenlijk volvo helemaal niet gedacht voor Meest geflitste automerken.dacht meer volkswagen
@jiry97: Waarom niet? Die dingen rijden ook vrij soepeltjes voorbij de 120 hoor ;-).
In 4 jaar tijd dus even ruim een miljard euro aan boetes.
merken die je het meest ziet worden automatisch ook meer geflitst lijkt me, Ssanyong ”wint” dit echt niet..
@dennisr: Dan zouden de Fransen en Ford ook in het lijstje moeten staan want zij verkopen meer als de Duitse 3, simpelweg omdat hun modellen goedkoper zijn. Je redenering van hierboven lijkt me logischer.
@dennisr: Kolder. Deze top vier is niet bepaald de best verkochte top 4.
Er staat duidelijk bij dat ze de aantallen hebben afgezet tegen het aantal geregistreerde voertuigen van dat merk.
Lekker dat RTL nieuws al die informatie zomaar kan inzien..
@jolig: Ik geloof dat de overheid verplicht is tot vrijgave van dergelijk materiaal, ze moeten immers haarfijntjes kunnen aantonen vanwaar ze hun inkomsten halen. Kwestie van zo transparant mogelijk te blijven. Ik vind het in alle geval een goede regeling.
Dus beste weggebruiker, als u een Mercedes, Audi of bmw in uw achteruitkijk spiegel ziet, gelieve plaats de maken op de linker rijbaan.
Dank u.
@kwaliteituitturijn: En hen vriendelijk te bedanken voor de extra staatsinkomsten ;-).
Dat Mercedes boven aan staat is logisch, zijn gewoon zo stil dat je niet door hebt dat je te hard rijdt.
Daarnaast valt het me op dat de A6 er niet bij staat. Contreleren ze gewoon nooit, maar daar kan je dus prima je 200-ontmaagding botvieren. O ja, doe het wel op zondagavond, anders is het niet erg verantwoord.
Kom maar op met je links gebazel, prius rijders!
Nog wat: ik denk niet dat oudere mensen harder rijden, ik denk dat jonge mensen beter opletten en net als ik die RDS flitsinformatie doodknuffelen.
@mercs: A6 staan ze helaas toch nog vaak zat. Is het niet tussen Almere en Lelystad (bij het laatste viaduct voor Haye) dan wel bij Lelystad zelf of net voorbij Emmeloord bij de boomranden (linkerkant!) tussen Bant en Lemmer…
En ook ik knuffel Flitsmeister, RDS en TomTom services regelmatig ;)
Zou te maken kunnen hebben met het aantal taxi’s hier ;)
Ach ja, je krijgt wel altijd een mooi aandenken van de KLPD :)

http://imageshack.us/photo/my-images/16/screencapturejfs.png/
@Benjamin1: foto komt blijkbaar niet door het filter. Nog meer mensen met een leuk actiefotootje?
@Benjamin1:
img src=”http://imageshack.us/photo/my-images/16/screencapturejfs.png” width=”450″ />

@AB 1 keer is voldoende
@Benjamin1: @#!!@

http://i43.tinypic.com/15dqaea.jpg
@Benjamin1: Sinds wanneer krijg je een foto erbij?
@The360box: die kan je samen met het ijkingsrapport digitaal opvragen.

Uitprinten en inlijsten moet je zelf doen…
nu nog relatief per merk. Blijkt dat elke Ferrari rijder in Nederland gemiddeld 5 boetes krijgt ofzo.
280 miljoen…waar gaat dat geld heen?!?!
@kaeser: Als het goed is, om even serieus antwoordt te geven, gaat het naar dingen zoals infrastructuur enz.
http://www.legpuzzels.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/r/a/ravensburger108961.jpg
Mijn vader:

Man; check
Middelbare leeftijd; check
Grijze auto; check
Grijze Mercedes; dubbelcheck
Almere; godzijdank niet.
@kaeser, Bredere snelwegen, meer rijbanen, dus meer plaats voor de Mercedes, Audi en BMW rijders.
tsja, de auto waarin je het minst door hebt dat je harder dan de toegestane snelheid rijdt …

Ik weetniet hoe de verdeling audi-bwm-merc in aantallen zijn, maar aangezien bmw toch als het meest sportieve merk bekend staat, had ik die misschien nog wel iets hoger verwacht

blijft een aparte ervaring om 250 te rijden en pas een besef van de snelheid bij remmen te krijgen ( weg uiteraard leeg verder) hopenlijk wordt de nieuwe S ook zo een grote stap voorwaards
vind je het gek ?
Almere heeft naar verhouding de meeste flitspalen in haar stad.
Zelfs meer dan in Zwolle.
Haha leuk lijstje. Mijn ouders vallen allebei in de 50-59 categorie, rijden allebei Mercedes en wonen in Houten. M’n vader heeft heel af en toe een boete maar m’n moeder heeft ze inderdaad wel regelmatig te pakken. Erg zonde want het is bij haar vaak maar een overtreding van 2-3-4 km/h. Ze heeft voornamelijk moeite op die idiote 80 km/h stukken.
Gaat haar te langzaam.
En zelfs ik kan het niet ontkennen, boetes mogen wel omhoog. Tenminste, door rood rijden en veel te hard rijden bijv.
Wanneer leren we het nou af? Het helpt echt niet!
Niets is erger dan opgefokte sales yuppen papa’s in audi’s
Ben jij een Mercedesrijder uit Almere van tussen de 50 en 59 jaar en gaat het verkeer op de a2 u ook altijd te langzaam? Dan komt u nu in aanmerking voor een jaarabonnement bonnenslingeren ter waarde van 365 nieuwe flitskast-fotorolletjes!
De oorzaak dat Mercedes zo hoog staat komt mede door het aantal bedrijfswagens. Een hele tijd terug is hier ook ooit een lijst gepresenteerd maar dan ging het echt per model, bleek toch dat de Vito aardig hoog stond… Neemt niet weg dat Audi en BMW goed hun best doen..
Yes, meegenomen in het onderzoek!

Maar hoe betrouwbaars is het onderzoek? Is er rekening gehouden met fluctuatie in voorkomendheid van bepaalde merken e.d.? Zoals Roquez ook al meld met de bedrijfswagens.
Volvo staat er alleen in door wouter en de camera wagen van wegmisbruikers

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).