In de markt voor een SLS, maar nog niet helemaal zeker of je voor de 'gewone' of voor de Mercedes-Benz SLS AMG GT moet gaan? Misschien brengt het prijsverschil tussen de twee duidelijkheid.
Net geen 280 rooitjes*, dat is wat je kwijt bent voor de sterkste SLS (591 pk/650 Nm) van het moment (totdat de Black Series komt, gokken we). De non-GT SLS staat in de prijslijst voor 262.679 euro, dus dat is een verschil van 17.287 eypo’s.
In Roadster-trim doen de auto’s respectievelijk € 272.324 en € 289.213. Wat krijg je voor die pakweg 17k euro extra? Een stijvere wagen met een rapper schakelende bak. Met name dat laatste is prettig, want hoewel de SLS AMG precies dezelfde transmissie heeft als de Ferrari 458 zit er in schakeltijden een wereld van verschil tussen de twee. De GT belooft dit gaatje wat te dichten.
Mercedes heeft tevens een serie extra foto’s gelanceerd van de extra sportieve SLS, die ook als Safety Car in de F1 fungeert, deze vind je in de gallery hieronder. Wil je even rustig kijken wat de Schwabische Supercar allemaal aan boord heeft, check dan de brochures van de Coupé en de Roadster.
*In Duitsland is hij 75.000 euro goedkoper. Yay, BPM!
35 reacties
http://www.autoweek.nl/autotest/577/mercedes-benz-sl-73-amg
Stond al op de autosalon in Parijs, kon zo 1,2,3 ook niet wat vinden op andere kleur stiksels na :P
Voor de rest weinig veranderingen aan het uiterlijk, maar dat was ook niet de opzet van het spelletje. Doe mij er maar een, cabrio graag in het bruin met beige dakje en interieur.
Ps ik zou sowieso voor de C63 AMG BS gaan ;)
Maar ach, Adv.1 velgen zijn ook zo gewoontjes tegenwoordig.
Als ‘hard door de bocht’ je bedoeling is, koop je wel een andere carrosserie bij je AMG BS.
De barbie’s, kampvolk, paupers die loterij hebben gewonnen… dat soort volk.
want volgens mij is het een uberflopmobiel ..