Mercedes SLS trolololt Ferrari 458 op de snelweg

Auteur: , 60 Reacties

Die Ferrari 458 Italia wordt er de laatste tijd wel heel hard uit gereden.

De SLS en 458 vergelijking is misschien wel de mooiste ooit. Twee bijna identieke auto’s volgens verschillende filosofieën gemaakt. Gesloten tweezitters met gelijk vermogen, de Ferrari trekt ‘m verder door maar de Mercedes heeft meer koppel. De versnellingsbak: hetzelfde. Natuurlijk beiden aangedreven op de achterwielen. De Mercedes heeft de motor achter de voorwielen maar je zit bijna op de achterwielen. Ferrari monteert de motor voor de achterwielen maar je zit bijna op de voorwielen.

Top Gear zette de twee al tegenover elkaar in een dragrace (oa door Manhattan). Nu weten wij allemaal dat Top Gear niet de meest objectieve tests uitvoert. Motortrend deed het dunnetjes over met de meest epische dragrace ooit. Klein voordeel voor de Ferrari. Tijd voor een stel Amerikanen om ze op een nachtelijke snelweg de sporen te geven.

Vooruit, Ferrari heeft een veel beter (agressiever?) tractie controle systeem. De Mercedes is een grove 250kg zwaarder maar dan komt ook weer die bult koppel om de hoek kijken. De 458 heeft 540Nm, de SLS 650Nm. Combineer dat met een iets gunstiger versnellingsbak-verhouding (voor tussenacceleraties) en Ferrari got nothin’ on Mercedes. Drie maal is scheepsrecht maar het lukt de Mercedes ook vier keer als snelste weg te spurten. Die klant-Ferrari’s zijn ook niet zo snel he. (via mbworld.org)



60 reacties

Filmpje werkt bij mij niet. :(
@jordy14: check :)
Bij mij ook niet
Inderdaad, enkel een witte kader…
@Carreza: Ah, beeld… :P

Ja, het is wel duidelijk wie de snelste is. Ik vind de SLS ook nog eens veel mooier dus mijn keuze is gemaakt! :D
james125 via iPad app
Op de iPad (op jullie buggy app) doet het filmpje het niet!
@james125: Wees dankbaar voor die app jij niets-apprecierende toek
james125 via iPad app
@4poorte: ‘niets appreciërende’

Ik waardeer mijn eigen auto heel erg, en houd ook erg van mijn zusje.

Dat over die app is een verbeterpuntje, that’s all.
@james125: koop dan een android toestel, heb je al die last niet
@Jantje_555: ah ja vooral, NIET dus, als je je een beetje deftig informeert weet je dat de Apple toestellen die Android brol zo onder de tafel speelt, meneer de flapdrol, en begin nu niet te janken he alstublieft
Kben er maar mee ant lache…




Of mss toch niet…
@james125: we weten allemaal dat een iPad voor bejaarden is die niets van computers snappen. Dus gewoon van dat ding van je vader afblijven. Een apple heeft ook als hoofddoel om je vrienden jaloers te maken en doen alsof je hippe shit bent. Dus stoppen met huilen als je (gratis)app het niet doet, je klinkt als een verwend kind.
Haha hij word eerst afgemaakt door die audi allroad. En nu door de SLS
Ferrari had raam open, scheelt wel een hoop bij dit soort snelheden. Toch een leuk filmpje, vind ze bij Dragtimes.info nog net wat epischer though ;)
@jzaero: haha maar niet zo veel als dit hoor.
@amgpowerrr: Was overigens niet offensive bedoelt!
@jzaero: Ik zag ook dat de Ferrari een enorme geplette strontvlieg op zijn linker koplamp had -.-‘
@straatpiraat: Goede ogen heb je, smaakte hij een beetje? @amgpowerrr: Meen je dat nou? Heb je zelf weleens gesprint met raam open en dicht? Het zal je verbazen.. Boven 120km/u begint dat echt wel mee te tellen. Natuurlijk merk je dat niet als je 50 rijd… Overigens scheelt het zoveel omdat de Ferrari in de verkeerde versnelling start. 4500 toeren, hij kan nog een tandje lager dan start hij in de juiste en zal het verschil wellicht minder zijn. Ik kies geen partijen, maar ik zeg dat het aan de bestuurder ligt..
@jzaero: Dat laatste ben ik wel met je eens. Onderin is de 458 niet heel krachtig. Maar het is alsnog verdomd knap hoe Ferrari uit dit ongeblazen blokje 570pk weet te halen. Maar het is hierdoor wel een toerenjager.
Deze auto’s zijn toch een beetje als een Burrito en een Wrap. Best lekker maar in een verfijnd restaurant staat het niet op de kaart.
@JanJansen: wat zou er dan op de kaart staan? :P
@jzaero:
Een voorgerecht van Pagani Pruimencompôte.
Hoofdgerecht is Bugatti Boeuf Bourguignon.
Het toetje een Alfa Romeo Ristretto
@JanJansen: Italiano nomnom
@JanJansen: een goeie mexicaan… hoewel je die in NL echt niet tegenkomt geloof ik
2 prachtige auto’s.
Toch wordt een Mercedes nooit geen Ferrari …
@norge: inderdaad, maar dat is lang niet voor iedereen negatief!
@norge: dus hij wordt altijd een ferrari? “Nooit geen” is een dubbele ontkenning;)
-edit: nutteloze bijdrage-
Hmm, de rijtest van AB met de sls en de 458 liet ook zien dat de Ferrari sneller was. Dat ligt dus aan de bestuurders denk ik. Op een langere stuk weg zal de Mercedes soieso koploper blijven. Mijn keuze staat soieso al vast. -yeah-
@amg77: het zal altijd aan de bestuurder liggen.
Persoonlijk vind ik het verschil te klein, gezien alle tests, om er iets inhoudelijks over te kunnen zeggen.
Ze zijn gewoon aan elkaar gewaagd.
Ik zou absoluut voor de Benz gaan.
Ferrari schakelt te snel….
458 start in het filmpje op een veel te laag toerental (rond de 4-5k?). Je moet zo’n sprint beginnen bij zo’n 6000rpm wil je een kans maken.

Daarnaast heb ik het idee dat hij te vroeg opschakelt. Anyway, het verschil is ook zo marginaal dat een iets vroegere start van de SLS bijna niet goedgemaakt word.
@Rudy: bij de een van de laatste sprints heeft de Ferrari een wat snellere start, dan haalt de Merc de 458 ook weer in. En waarom heb je dat idee dan? je jarenlange ervaring met het rijden van de wagens uit maranello?;)
@lambo4all:
Ja ik heb met een aantal italiaanse supercars gereden, helaas geen 458. Maar een 458 levert zijn max vermogen bij 9000 rpm, te vroeg schakelen gaat dus ten kosten van de snelheid.
Jaren thuis een S2000 gehad die qua vermogensopbouw maar weinig afwijkt van de italianen die dit soort litervermogens halen (360 CS, F430 en een 458). Het effect van te vroeg schakelen is mij dus wel bekend.

Maar ondanks menselijke fouten zou het goed kunnen dat de 458 zijn opgegeven 570pk niet volledig levert. Met een foutmarge van zo’n 5% die vaak aangehouden word bij fabrikanten zou de 458 “maar” 540pk leveren. Laat de SLS nu net iets meer leveren als het gemiddelde opgegeven vermogen(571pk) dan krijg je dit soort filmpjes..

Heb ooit eens een filmpje gezien van een 360CS (425pk, weinig kg’s) die steeds voorbij gereden werd door een std 360 Modena (400pk, ~110kg zwaarder). Zou niet moeten kunnen, maar toch gebeurd het.
@lambo4all: Luister goed naar het motorgeluid van de 458 op het eind. Hij reed sneller weg, maar twijfelde. Hij hield gas in.
Die 250 kilo extra gewicht tegenover de 458 zal ook z’n nadelen hebben.
Meer koppel ofniet, blijft een snelle wagen die SLS.
Van Ferrari verwacht je gewoon niet anders.
Die bouwen alleen maar snelle wagens.
Kan me herinneren dat autoblog een video had gemaakt met 458 en sls. Daar was de 458 sneller dan de sls.
Ik denk dat de sls niet helemaal standaard is.
Damn die extra bumpers op de SLS zijn zo lelijk! Vraag me af waarom ze verplicht zijn in de USA..
totdat de eerste bocht eraan komt dan ben je niets met je sls
@jackl: Ja hoor…
De ferraribestuurder kan niet rijden, hij schakelt elke x te vroeg, ik geloof alleen in dragtimes en m5board.
Een paar bochtjes en de Mercedes delft het onderspit.
Amerikanen denken dat elke auto een dragster is. Wanneer je wilt weten welke de snelste is (als dat al belangrijk is), moet je een rondje circuit doen.
@topless: Dan weet je nog niks toch? De ferrari zal op het ene circuit sneller zijn en de SLS op een ander.. Dus dat zegt nog weinig..
@jeffreym3:

Maar je hebt dan wel meer aspecten van de auto beoordeeld dan alleen het sprintvermogen. Uiteindelijk zijn beide auto’s sneller op de gewone weg dan je kunt rijden en op een circuit kan alleen een professional alles eruit halen. Dus kies je o.b.v. vorm, geluid e.d. Niet op welke de snelste is. Dat is alleen van belang bij raceauto’s.
Zoals eerder gezegd.

1. Ferrari moet in de toeren gejaagd worden. Vertrek dan niet in zo’n laag toeren taal. Hij heeft gewoon minder koppel dan de SLS.

2. Bestuurder & schakelen…
Laatst stond er ook een filmpje op autoblog waar de 458 ook best veel moeite had tegen een XKR-S met minder vermogen en een paar honderd kilo zwaarder..
Ik werd vandaag op de snelweg, in m’n 458, ingehaald door een Golf. Is een Golf dan dus sneller dan een 458?
( de Golf bestuurder was wel erg trots op zichzelf )
@AlwinH: lol! doet me denken… ik ging laatst op de autobahn gelijk op met een SLS. Toen moest hij er (eerder) af om te tanken. Denk dat mijn Volvootje dan zeker sneller is dan een 458 ;) Die koppelomvormers verviervoudigen het in mijn geval 150 paarden tellende vermogen gewoon!
Niet echt trollen ? Bijzonder dat de 458 langzamer is, had ik niet verwacht.
I love the sls…
Doet me weer denken aan dat verhaal van die Britse autojournalist die zei dat test-Ferrari’s die journalisten krijgen altijd meer vermogen lijken te hebben en beter getuned lijken te zijn.

De uiteindelijke auto’s die je kunt kopen zijn dus tammer dan die auto’s die worden getest door journalisten (die daar overigens een soort contract voor moeten tekenen, waarin volgens mij ook iets zou staan van dat je privé geen Ferrari zou mogen rijden ofzo?)

Vind Ferrari daardoor een beetje twijfelachtig. Maar da’s dus puur op basis van wat ik heb gelezen.

Vergeet ook niet dat we hier twee topmodellen naast elkaar hebben staan trouwens he, dat ze aan elkaar gewaagd zouden zijn was sowieso al zeker :)
De SLS is sneller dan ie eruit ziet!
voor mij blijft de ferrari sowieso de eerste keuze, deze dragrace zegt niet zoveel

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).