Mercedes verklapt (AWD) E63 AMG alvast zelf

Auteur: , 58 Reacties

In plaats van even te wachten met de introductie van de toppers, lijkt Mercedes-Benz in Detroit direct volle bak zijn hele gamma E-Klasses aan de wereld te tonen. Hier een familieportet, inclusief de Badr-tastische E63 AMG!

Hij lekte al eens eerder uit, toen een oplettende fotograaf hem tijdens een reclameshoot op de korrel nam, maar nu komt Das Haus er zelf mee naar buiten, te spotten op de bovenste strook van de kombaan, met onmiskenbaar de V8 Biturbo-badge op zijn flank.

Aardig detail, geen voorkantje van de vijf modellen (cabrio, coupe, Estate, sedan, AMG sedan) is identiek. Dat zullen aardige onderdelenbakken zijn in Sindelfingen. Wel is de ‘tamme’ E-klasse sedan de enige die nog een ster draagt*.

E63 AMG

De vorm van de luchthappers voor lijkt, dare we say it?, aardig op die van de 4 Serie Coupe Concept, maar laatstgenoemde wordt nog wel bijgepunt. De E63 AMG facelift is extra interessant, omdat het model voor het eerst uitgerust wordt met Mercedes’ 4MATIC systeem. Benieuwd hoe dat rijdt!

Klik op de foto bovenaan het artikel voor een grotere versie.

*Disclaimer: Vanaf nu is de E-Klasse met twee gezichten leverbaar. De basis- en Elegance-uitvoering hebben de klassieke grille met ster op de motorkap. De Avantgarde krijgt een sportieve grille met de bekende grote ster.



58 reacties

Blijft een BEAST
Mercedes heeft dus nog variatie in ‘de frontjes’…in tegenstelling tot…
@Megakix: kap nou is man
@splitsecond: Hij heeft anders wel gelijk…
@Megakix: Ster in de grill is mooier.. op de motorkap was mooi op de oude modellen maar vind het nu niet zo..
@dennisr: liever een ster in mijn ruit dan in m’n grill….
@littleturbo96: kan geregeld worden..
@littleturbo96: van je brommer?
Mercedes heeft dus bij de E-klasse alleen al meer gezichten dan Audi in zijn hele gamma….
@jrk68: laten we niet vergeten dat BMW er ook niet echt uit springt..
@dennisr:
Van voren kan ik ze heel makkelijk uitelkaar houden, van achter lijken alleen de 3 en de 5 op elkaar.
@jrk68: Ja de audi-geïnteresseerde herkennen die ook direct.. qua uiterlijk vind ik BMW ook maar 1 pot nat..
@dennisr: Vind ik ook. Er is tussen de verschillende BMWs evenveel (weinig) verschil als tussen de verschillende Audis.
@fkbmw: misschien een keer je ogen open doen?? :)
@jaspermeul: Ik vind dat hij toch wel ergens gelijk heeft, hoor. Het is nog niet zo erg als bij Audi, maar alles groeit toch héél sterk naar elkaar toe.. Van de Duitse drie biedt Mercedes nog het meeste differentiatie tot nu toe.

En ik vind ze ook erg mooi en innovatief qua design, maar da’s dan weer persoonlijk, daar discussiëren we niet over ;)
@dennisr: toch lijken de Audi’s het meeste op elkaar!
@rufctr01: jep, de 7 & 5 zijn beter uit elkaar te houden dan de huidige A6 & A8, wees eerlijk… @dennisr
@peterkuipers5: ik zal je als eerste EERLIJK bekennen dat ik me de BMW’s niet een voor de geest kan halen..

De Audi’s allemaal wel.. (hier je antwoord? :P)
@dennisr: maar hoe kan je 1 2 3 zo iets zo snel zeggen dan ?
@peterkuipers5: Ik snap niet precies wat je bedoeld?
@dennisr: Jij zegt dat je de bmw’s niet zo snel voor je kan halen, maar hoe kan je dan oordelen ?
@peterkuipers5: Ik haal zo in mijn gedachten niet de 3, 5 of 7 even te voorschijn.. met daarin te verschillen zeg maar.. heb ze allemaal voorbij zien komen en heb telkens gedacht.. oh, meer van hetzelfde..

vandaar..
@peterkuipers5: bij de A8 (binnenspiegel) kan het net zo snel een A4, A5 of een A1 zijn.
@rufctr01: Klopt, maar gezien het straatbeeld verkopen ze ook het beste..

Rara wie doet er iets fout..
@dennisr: De designers, die luisteren namelijk naar de marketing afdeling
@dennisr: BMW is momenteel bezig met een inhaalslag, dus we zullen zien wie er gelijk krijgt.
@dennisr: sorry maar alleen de achterkant van de 3 en de 5 lijken op elkaar. Voor de rest zijn ze gewoon verschillend, als je dat verschil niet ziet zou ik even naar de oogarts gaan…Bij Audi daarentegen zie je het verschil gewoon te moeilijk en moet je naar kleine details in de lampen en dergelijke gaan kijken omdat je het anders niet ziet. Mercedes heeft naar mijn mening meer variatie in de E-lijn dan Audi in hun hele productlijn…
@jrk68: blijkbaar willen de klanten dit, Audi groeit het hardst…
ziet er goed uit
koplampen en achterlichten zijn wel even wennen..

en waarom hebben ze in godsnaam die bolling bij de achterste wielkasten weggehaald?! bij de coupe en cabrio zijn die er wel, maar bij de sedan en station niet, erg jammer..

verder wederom een zeer nette wagen
@bigcar: omdat de grote van de komt dan wel erg uitkwam.
Die ster in de grille is naar mijn mening veel mooier dan het sterretje op de motorkap, maar is het nog steeds een optie van een paar duizend euro??
@vagibiza: Inderdaad, met het logo op de motorkap is het echt zo’n ouwe-mannen-wagen…
perfect voor …… taxi !
Miss een domme vraag, maar wat is dat ding in de grille van de sedan.
@bmwe46csl: dat is een kijk-ik-heb-een-peperdure-radar-waardoor-ik-alleen-nog-maar-gas-hoef-te-geven-want-remmen-doet-ie-zelluf.
@splitsecond: Oftewel gewoon adaptieve cruise control.
@splitsecond: hahahah top
gooi de m5 en de rs6 maar in de container
ziet er gruwelijk bruut uit
en ik denk dat ie ook zeer mooi zal klinken
Welke amateur heeft deze erin geshopt?
@harrie: Reading my mind! Inderdaad heel slecht gedaan…
Wat een vette bak is het geworden, véééééél beter dan de vorige!
Mja, als ik het zo op dit plaatje bekijk dan is die facelift toch eigenlijk wel een verbetering. Het ziet er allemaal wat homogener uit. Hoe dan ook, de E-Klasse blijft een klassebak, wie immer.
gooien ze nou eindelijk ook AMG spul in de Coupe en Cabriolet of hoe zit het ? vind het best vreemd dat dat nog niet gebeurd is tbh
@salberts93: idd wel een goed plan!
Ik zag in DE al een hoop strakgetrokken e-klasses in een treintje rijden,,waarschijnlijk met journalisten.
Uiteindelijk dus toch een geslaagde facelift.
heeft iemand een idee waarom alle kentekens beginnen met MB na de S, en de AMG met EM? misschien een domme vraag, maar viel me toch wel op.
Deze is 21 december al op youtube gezet…..


http://www.youtube.com/watch?v=pvvXTwaY8Q4
All-wheel-drive 2014 Mercedes-Benz E63 AMG on the latest episode of Car and Driver: Tested
Ja, gecamoufleerd. Niet bepaald hetzelfde, of wel?
@sir_smokalot: lees vaak alleen de titel, dus vandaar……
waarscheinlijk is de sedan een elegance, de cabrio een avandgade en hebben de coupé en estate amg-sport pakket.
Ziet er lekker uit!!!

En die droge koppen van de bestuurders maakt het af :)
Ik zie overal de vraag komen van waarom halen ze de bolling bij de “heupen” weg bij de sedan en estate maar niet bij de cabrio en coupe?

Ik gok omdat die bolling bij de sedan en estate weg te halen is door simpel een deur te veranderen ( los deel ) en bij de cabrio en coupe het carroserie ( achterschermen ) zouden moeten worden aangepast. Wat veel geld zou kosten door aanpassing van de productielijnen
Mmmmmmmm lekker !!!
4Matic op je AMG, ideaal, kan je na een dagje spelen tenminste alle banden vervangen, in plaats van alleen de achterbanden :D
Mooi! Met z’n allen door de kom op het circuit van Werk Stuttgart Untertuerkheim. Lang niet geweest…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).