Met 880 pk is de AMG GT R precies gestoord genoeg

Auteur: , 17 Reacties

Het kan immers altijd gekker.

Bij Posaidon weten ze wel van wanten. Gezien de naam van het bedrijf komt dat niet als een verrassing, maar het is fijn dat ze het in de praktijk ook durven te bevestigen. Posaidon staat erom bekend graag aan motoren te sleutelen en met zijn Mercedes-AMG GT R heeft het dit wederom gedaan. De krachtbron produceert voortaan 880 pk, bijna 300 stuks meer dan het origineel tot zijn beschikking heeft.

Het grappige is dat Mercedes voor de onthulling van de AMG GT R had besloten de auto de angstaanjagende doch voor de hand liggende naam “The Beast of the Green Hell” mee te geven. Hoewel het model met zijn 585 pk natuurlijk weinig tekortkomt, kan hij zich absoluut niet meten met de prestaties van de Posaidon. De ‘RS 830+’, zoals hij heet, trekt 880 pk en 1.000 Nm uit zijn vierliter V8. Volgens Posaidon is het koppel expres gelimiteerd om de zeventrapsautomaat te sparen. In theorie is de krachtbron dus tot meer in staat.

De toename van het vermogen is volgens Posaidon vooral te danken aan een uitgebreide ECU-tuning. Afgezien van simpelweg met de boordcomputer te spelen heeft het bedrijf ook nog daadwerkelijk onderdelen vervangen. Niet alleen heeft de auto nieuwe twee turbo’s, ook is de AMG GT R voorzien van betere zuigers, een sportluchtfilter en sportievere brandstofpompen.

Hoewel de AMG GT R van Posaidon ongetwijfeld een rappe machine zal zijn, heeft de tuner wel degelijk een nog krachtiger blok in de schappen liggen. Niet lang geleden kwam het namelijk met een 5,5-liter V8 op de proppen, die meer dan 1.000 pk had.



17 reacties

Dat is dan.. 220 pk per liter. De Mountune Fiesta haalde 225 pk uit zijn 1.5 en heeft daarmee 150 pk per liter. Dat zet alles van die Ford wel even in een ander voetlicht.
@dare2think: ik vraag me af of je een 1.5 3-cilinder en een 4.0 8-cilinder echt kunt vergelijken wat specifiek vermogen betreft.
880PK moet je toch wel minimaal hebben om een beetje normaal de schuur uit te komen
Die uitlaten blijven me verwarren.
Lelijk ding
Ik ben niet echt fan van deze velgen, maar wel van de rest van de auto.
Maar hoezo is deze auto nu, zoals de titel schrijft, “precies gestoord genoeg”?
@jelmer: Dat schrijft waarschijnlijk lekker, net als “sportievere brandstofpompen”.
Originele wielen er onder en hij is af.
Wat doet dit met je garantie?
Of mag je die wekelijkse nieuwe versnellingsbak zelf ophoesten?
Gaaaaaaap. De zoveelste superhypercar met veel te veel vermogen.
Hulk mag komen
Ws zoiets als een SL65 AMG Black Series. Totaal niet meer in de hand te houden.
@ghost: valt wel mee hoor,, op droog asfalt boven de 200 is het wielspin wel zo goed als over hoor en kan je rustig door tuffen naar de 300
Jammer dat de gtr niet zo snel in waarde dalen als de andere AMG.
Mooi 911 alternatief.
Een sportieve brandstofpomp is echt ideaal. Sinds ik mijn comfortabele brandstofpomp heb vervangen voor een sportieve, geniet ik van iedere rit.
Dit monster kan z’n standaard 585 pk’s al nauwelijks kwijt, laat staan de bijna 900 stuks.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).