Minimale aanpassingen voor de Koenigsegg Agera R

Auteur: , 34 Reacties

De auto die van nul naar 300 km/u kan janken in 14,53 seconden. Het Zweedse pk-beest met 1.130 pk. Jep, dat fabelachtige gevaarte krijgt reeds een update. Wie ziet het?

Een onderneming die op kleine schaal V8-powered hypercars van de buitencategorie maakt. Die heeft niet natuurlijk niet de middelen om per twee of vier jaar een facelift uit te voeren. Toch zit er voor de Agera R nu al een update in het vat. Geen ingrijpende zaken, maar op de voorbumper is een gewijzigde luchtinlaat aan de zijkant te zien. Ook de velgen van de 2013-editie -gebaseerd op het recordbrekende exemplaar– zijn anders.

Deze twee kleine fotootjes is alles wat er tot nu toe te vinden is van de Agera R Tweede Druk. In Genève zal er vast meer bekend worden gemaakt. Weten we meteen wat Christian von Koenigsegg nog meer allemaal in petto heeft voor dit serieus snelle speeltje. (via GTspirit)



34 reacties

Vind deze velgen persoonlijk erg lelijk staan onder de auto. Wel een beestachtige auto. Zal de Top Gear test van de eerst ccx niet snel vergeten, en Clarkson ook niet denk ik….
@E34M5Touring: inderdaad, onder de koenigsegg vind ik meerspaaks mooier, 5 spaaks oogt zo cheap
auto met perfectie !
Veegt kwijl weg. :-/ wat een mooie auto.
Ik zou deze liever hebben dan de veyron!
Love this car!
Die turbine velgen vond ik mooier..
Wel een heel subtiele facelift!
Klik je op de link naar de “Agera record editie met speciale velgen” krijg je gewoon de mooie propeller editie erop zitten… 5 spaaks is nooit mijn favoriet geweest.
@ricardo: “Die heeft niet natuurlijk niet de middelen om per twee of vier jaar een facelift uit te voeren”
=> er staat een “niet” teveel ;)


Echt een juweeltje! Wel benieuwd hoeveel Agera’s ze al verkocht hebben…?
Koenigseggsegsegseg ftw, blijft een epische creatie.
Dit is denk ik ook geen facelift, zo moet dit niet worden bekeken maar eerder als een update want dit is iets praktisch ipv extra ledjes of een sierstrip.

De velgen ook beschouwen als facelift, ook niet want je kan gewoon die andere nog krijgen, dit is niet verplicht om deze minder mooie velgen te nemen.
Wat een ongelofelijk vette wagen is dit. Qua stijl owned deze de Veyron op alle punten.
@syliaca: Als VAG ballen zou hebben zouden ze hun testbaan open stellen aan deze Agera en dan kijken wie de snelste is van deze twee.
@agera:
dat vind ik nou ook! de makers van de Veyron moeten toch ook liefhebbers zijn die de agera kunnen waarderen.
Echter is het wel pijnlijk voor Bugatti als ze verslagen worden op hun eigen circuit.
@RudyV: Jap!
@agera: Inderdaad, wedden dat Koenigsegg ze kan pakken!
Absoluut een supervar van de buitencategorie, zeer weing auto’s komen in de buurt van deze straaljager.
Vind de agera stukken mooier als de veyron. En technisch gezien is deze veel beter ontwikkeld. Nog niet eens de helft aan inhoud en de helft aan cilinders. Knap hoor.
@pax1004:

op welk punt is ie beter ontwikkeld dan ??
@lincoln: T feit dat hun uit een 5 liter V8 net zoveel/meer vermogen halen, als bugatti uit een 16.4 liter W16. Vind ik technisch gezien een stuk beter ontwikkeld dan.
@pax1004:

kon BMW 30 jaar geleden uit een 1.5 blokkie trekken ..

die peekaas zijn niet zo zaligmakkend hoor ..
@pax1004: 16,4 liter? hoe kom je daar nou op. de Veyron heeft nog steeds een 7,9 liter w16. Bugatti Veyron is zoiezo technisch gezien beter ontwikkeld; 4wd, een oude oma kan er nog gemakkelijk in rijden + zal de veyron langer meegaan als een agera. Hoe minder pk per liter, hoe langer het motorblok meegaat. Kijk maar naar alle oude muscle cars, grote liter inhoud niet overdreven veel pk, die dingen zijn niet te slijten.
@reinier73: Mijn fout. Een keer verkeerd gelezen. Is inderdaad 8 ltr
@pax1004: Add boost => receive power.

Da’s sinds 1920 al niet hi-tech meer.
@pax1004: euuuhhh er zit bijna 3000pk in de W16 hoor….
Die vorige velgen waren toch veel mooier dan deze?
velgen zijn niet zo super maar vind ze wel mooier dat de vorige, dat wel.
voor de rest echt een prachtige auto, zou hem ook liever willen hebben dan een veyron of welke supercar dan ook
Geweldig deze Agera R, niks meer aan wijzigen, hij is af zo!
Monster, deze liever dan een bugati die elke pornoslet heeft.
Heerlijk hoe beestachtig deze auto uitziet. Koenigsegg is toch echt een bruut merk
osca via Android app
Enige auto waarbij ik zou twijfelen of ik deze of die andere moet nemen is de Zonda R :p
Echt een brute bak, komt die SCC Tutuara eigenlijk nog uit of niet meer.
Als je kijkt op de koenigsegg website, zie je dat de nieuwe velgen niet zomaar andere velgen zijn, maar holle carbon velgen! Lekkur!
Blijft mooi
Auto voor echte mannen,de rest kan in zo’n Vaggatti gaan rijden.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).