Moderne klassieker: Gullwing America P/904 Carrera

Auteur: , 47 Reacties

Ben je uitgekeken op je oude Porsche Boxster? Stuur hem dan snel op naar het Amerikaanse GWA en laat er zo'n prachtige P/904 Carrera van maken! Op die manier rij je tenminste in iets bijzonders en trek je gegarandeerd de aandacht.

Op basis van een Porsche Boxster 987 (2005-2011) kan GWA deze P/904 Carrera voor je maken. Het is design is uiteraard gebaseerd op de Porsche Carrera GTS uit de jaren ’60. De techniek blijft allemaal bij het oude en is dus verder niet extreem spannend.

Het Amerikaanse GWA (Gullwing America) heeft er de afgelopen jaren een ware sport van gemaakt om moderne auto’s een retro uiterlijk te geven. Zo zagen we eerder al een Gullwing Panamericana, Mercedes C111 Ciento Once en Mercedes SL Pagoda.

En dit is dus de eerste keer dat GWA een Porsche als uitgangspunt pakt ipv een Mercedes.



47 reacties

Tuning zoals het bedoeld is! Dit vind ik nou mooi. Een prachtig authentiek uiterlijk met goed werkende degelijke moderne techniek. Wat wil je nog meer? Los van het idee dat ze hem morgen bij je afleveren.
@Cantago: dit zou ik geen tuning willen noemen…
@robbie: rebuilding!
@robbie: ja, waar leg je de grens? Een motor met een andere chip kun je ook rebuilden noemen. In principe is alleen het uiterlijk veranderd bij deze boxter en niet meer of meer overdreven dan bij de gemiddelde sjonniegolf. De techniek is ook nog precies hetzelfde dus of het nu tunen of rebuilden is… In mijn ogen is iedere aanpassing aan een standaard auto een vorm van tunen. Misschien is personaliseren dan een betere term?
@Cantago: Zullen we het dan op de volgende termen houden:
Tuning = Performance aanpassingen
Styling = Uiterlijke aanpassingen gebaseerd op het origineel
Coach Building = Uiterlijk volledig herzien gebaseerd op het originele onderstel en techniek.
@Ikke_ferrari: Thanks! Coachbuilding it is.
Die achterkant ziet er uit alsof ie regelrecht uit een Cars (lightning McQueen) film komt :P
Ikke die? Mama mia, wat een schoonheid! :)
humm, moet morgen toch maar even ergens een Porsche Boxster weg halen :P Dit mogen ze wel vaker doen!
Prachtig. Gewoon prachtig…
Fantastisch….

alleen wel andere verlichting, want led lampen kunnen natuurlijk niet….
Deze is niet drempel-proof voor hier in NL.
je zal maar een “purist” zijn ..
en niet kunnen genieten van zoveel schoonheid ..

sweeeeeeeet .. veel zoeter gaat het niet snel worden ..
@lincoln: Volgens mij zijn die zogenaamde puristen die niks anders kunnen waarderen ook alleen maar verzamelaars die niet in de auto`s rijden. Helemaal geen autoliefhebber zijn en alleen maar op waarde verhoging inzetten. Dus is het niet puur, afzeiken dan maar want anders kan de waarde van mijn garage niet meer stijgen.

Ontopic, dit moet zoveel meer gedaan worden. Heerlijk toch.
@KUYL:

volgens mij zijn de self proclaimed “puristen” meer van die leasebak rijders die nergens boven kunnen staan ..

althans .. in mijn belevingswereld ..
@lincoln: Daar heb je denk ik ook een punt. Ik beschreef de “purist” die er niks van snapt maar ze wel kan betalen. Jij beschrijft dezelfde alleen kan die het niet zelf betalen.
Misschien gulf jasje?
Leuke coachbuild! Voor mij had de achterpoiler niet gehoeven. Die steekt wat lullig af bij de rest vind ik..
Hebben hebben hebben, wat een heerlijke wagen is die 904! En deze is zo veel mooier dan een kit-car versie van Bear…
Prachtige, pure klasse!
Nu nog een James Dean-uitvoering!!!
@ericc:
?
James Dean stierf in 1955 (in een 550 Spyder), deze 904 kwam pas in 1963 voor het eerst piepen…
@StijnB: Wat ik bedoel is dat ze op basis van de Boxster een 550 Spyder-look-a-like kunnen bouwen als ze in staat zijn dit apparaat te bouwen.
iemand een gokje wagen hoeveel er nog over is van het origineel? zal ook wel een aardig prijskaartje aanhangen…
Geweldig, ik had er zelf al eens over nagedacht of het niet mogelijk was van die leuke maar extreem lelijke boxster om te coachbuilden totdat het leek op een 904.

Blijkt dat ik niet de enige ben. De moderne interpretatie van de 904 is ook bijzonder goed gelukt vind ik.
Dit is gewoon pure porno…
@maverick: Niet likken!
Hot damn… Kappersauto wordt natte droom… WANT!!!!!
Ongelofelijk mooi. Watertanden en voor de rest geen woorden voor. Ik ben benieuwd wat dit kost. Boxter aanschaffen is te doen maar als deze conversie tezamen met een Boxter bijna een Carrera GT kost blijft ook deze onbereikbaar voor me.
Fout dit, echt fout. Een 904 van Beck of Thunder Ranch gaat tenminste nog door de beugel.
Vind de achterkant hier wel wat van weg hebben:
http://otomodifcars.com/wp-content/uploads/2011/07/2009-spyker-c8-aileron-rear-588x441.jpgl

Maar ik zie alleen maar renders. Van deze auto en van de voorgangers. Is er ook ergens een foto beschikbaar?
Doe mij het origineel maar, ik vind dit maar niets.
Lekker karretje. Vooral kontje is lekker. Lijkt wel 8c als je van achter kijkt.
Weet iemand hier hoe oud een auto moet zijn om na te bouwen zonder dat je voor de rechter gedaagd wordt?
@xlnc:

na 50 jaar heb je geen apk plicht meer ..
@Lincoln

Wat ik eigenlijk bedoelde is het volgende. Je hebt coachbuilders en kitcar bouwer. Je ziet XJ13 met exacte maten en je hebt meerdere bedrijven die 904 bouwen. De gt40 is ook zo een auto die door vele bedrijven wordt nagebouwd. Kitcars kom je nieuwe modellen Lamborghini’s en Ferrari’s maar krijgen ze daar dan geen problemen mee of zijn er wat regels aan gebonden. Ik heb dit zoveel gebrobeerd uit te zoeken maar vind er niks over.
@xlnc:

noemt men “patentenhandel” ..

is idd een raar schimmig wereldje ..
Ziet er zeker en vast beter uit dan een Boxster….
Wauw, die is tof!
Bouwkosten €70.000,- hmmm netjes
Prachtig!
Dat ding komt mijn wijk nog niet uit, maar staat zeker leuk op mijn oprijlaan.
Vind hem wel cool… Kan ie nog iets lager? :)
Bijzonder mooie auto!
Waaauuww, daar heb ik mijn Porsche Boxter wel voor over :D als ik die al had….
Briljant fraai. TAG Heuer klokje erbij en je bent zwaar de man.
Geweldig!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).