Morgan 3 Wheeler krijgt updates voor 2014

Auteur: , 18 Reacties

Morgan mag Morgan dan op straat hebben gezet, tijd en ruimte om de 3 Wheeler van een update voorzien was er wel gewoon.

De 525 kilogram wegende driewieler zonder enige vorm van airconditioning, airbags, tractiecontrole of ABS heeft een aantal updates aan het chassis gekregen. Hierdoor is de torsiestijfheid toegenomen, wat moet leiden tot een beter rijgedrag. Aanpassingen aan de aandrijflijn, waar een twee liter groot V-twin blok van S&S Cycle met 115 pk het hart vormt, moeten ervoor zorgen dat de boel minder vibreert. Als laatste hebben de Britten de wielophanging aangepast om de stabiliteit op hoge snelheid te verbeteren.

Het uiterlijk van de driewieler is amper aangepast. Iets waar ook niemand op zit te wachten, want de huidige looks zijn tijdloos genoeg. Wel heeft Morgan een aantal extra luchtsleuven toegevoegd om de koeling – vooral tijdens stedelijke ritjes – te verbeteren. De prijs van 50 mille is vooralsnog hetzelfde gebleven.

In anders nieuws: eerder deze maand werd bekend dat Morgan haar 1000e 3 Wheeler heeft gebouwd. Niet slecht, voor zo’n nicheproduct met een extreme retro vibe.



18 reacties

Vergeet al die pk-beulen volgehangen met carbon fiber flipjes en flapjes, dít is de auto waar ik het meeste plezier in zou beleven. By far.
Blijft een leuk ding. Hoeveel zijn er eigenlijk in Nederland?
@porsche928:

Geen idee in Nederland maar in België ken ik ondertussen 2 man met zo’n speeltje.
Al draagt een aap een goudenring..
@reggie-boy_rood: … zo’n Morgan blijft een prachtig ding. ;-)
Een update in 2013 voor een 3wieler, ontwerpdatum ergens in de jaren ’30. Britse humor.
Zou je dan met je pre-2014 3Wheeler naar de fabriek kunnen om deze verbeteringen er achteraf op te laten monteren?
Niet zo comfortabel als een cabrio en niet zo vrij en wendbaar als een motor. Dit ding schreeuwt ‘midlifecirisis’ als je het mij vraagt. (ja ik weet dat Morgan ze in het stenen tijdperk ook ooit maakte dus dat het ‘terug naar hun roots gaan’is)
@lambowambo: wat is er tegen een midlife-crisis?
@lacker: Vraag me alleen af wat @lambowambo ,met midlife”cirisis” bedoelt…
@rob68: Mensen die aangeven in een midlifecrisis te zitten geven vaak een aantal kenmerken aan. Deze kenmerken zijn onder andere: een zoektocht naar een niet nader bepaald levensdoel of een vage droom; een sterke behoefte om zich (weer) jong en vitaal te voelen; het aanschaffen van ongebruikelijke of kostbare zaken zoals bijvoorbeeld een snelle of dure auto of motorfiets e.d. -> Dat apparaat is een combi van beide en is het beide net niet.

@lacker: Ik zeg niet dat er iets ‘mis’ is met een midlife-crisis, 1 op de 5 heeft er last van heb ik gehoord. Ik zeg alleen dat dit in mijn ogen een typisch apparaat is voor de groep mensen die er last van hebben.
@lambowambo: Ik zeg, dit is een motor voor mensen die makkelijk willen zitten.
Ik vind hem wel leuk, maar daar ben ik dan ook 45 voor (midlife-crisis)…
@lambowambo:
Hokjes denken blijft een hardnekkig fenomeen.
Ik heb mijn midlife dingetje (voor zover dat bestaat) al wat jaren achter mij liggen, toch zie ik mij wel toeren in zo’n ding.
Gisteren nog een heerlijk rondje Noord-Holland gedaan met m’n roadster.
Gewoon genieten van de mooie dingen des levens is niet leeftijdsgebonden.
@jrk68: @rob68: Ik merk wel dat m’n midlife-crisis opmerking niet in de smaak valt, wilde niemand over stuur maken.
Toch blijft het in mijn ogen een apparaat dat het comfort van een auto en de wendbaarheid van een motor mist en hierdoor tussen wal en schip valt. Overigens leverde Morgan een soort Spitfire achtige wrap die wel erg gaaf was.
@lambowambo: niet te serieus nemen. Door een midlife-crisis komen juist de leukste dingen naar boven in een mens. Neem jongere vrouw, ga op wereldreis of koop een driewieler :-)
Ik zou hem ook best willen hebben. Voor erbij. Voor in de zomer. En ik ben nog slechts in de twintig (en dus ver van de midlifecrisis vandaan…)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).