Morgan Electric Plus E is klaar

Auteur: , 27 Reacties

Elektrisch maar ook met een 5-handbak. Het geheel weegt slechts 1250kg en accelereert in 6 seconden naar 100km/u.

Een Tesla Roadster? Zo saai. Een Ford Focus BEV? Om de kinderen naar school te brengen misschien. Lol beleven met elektro doe je door er juist een basic auto omheen te bouwen! Dat brengt nog een voordeel met zich mee: een laag gewicht. Een groot accupakket in een aluminium spaceframe weegt namelijk nog steeds maar 1250kg. Slechts 150 kg meer dan dezelfde auto met gigantische V8.

Topsnelheid en acceleratie zijn verder niet vies. In 6 seconden naar de 100km/u en een top van 185km/u. Dit allemaal omdat Morgan niet te beroerd is geweest een versnellingsbak (hand) achter de elektromotor te hangen. Een elektromotor die een respectabele 160pk en 380Nm levert. De range van de Morgan bedraagt 193km.



27 reacties

Tsja…een elektromotor lijkt me een fantastische aandrijving voor een futuristische slee zoals een Karma bijvoorbeeld…

maar op zo’n ouwe-school roadster?

Daar moeten toch gewoon 4 ronkende cylindertjes in het vooronder liggen, kom nou…fun of driving toch?
Versnellingsbak in een ev? Slechte poging om de ‘authenticiteit’ er in te houden
@Stopwearingpants: zonder versnellingsbak had ie er waarschijnlijk langer over gedaan om op 100 te komen. Dan zou de gearratio met 190pk te lang worden.
Kijk, zo kan het dus ook! Gewoon een lichte auto, volgooien met accu’s, normale handbak (geen hoog-in-de-toerenbak). Nog steeds een leuke auto om te rijden, gewoon roeren, en toch elektrisch.
@bosje: Voor een auto zonder dak, zonder noemenswaardige deuren en zonder kofferruimte met twee krappe zitplaatsen en de afmetingen van een hamster vind ik 1250kg niet licht meer.

Verre van.
@bozewolf: eerst was hij wel licht. Een beetje gewicht kan er dus wel bij.
@bosje: Maar doet dat het initiele voordeel niet een beetje teniet?
zo ..
komt de rage van electro meuk in klassiekers smijten eindelijk door in Europa ..
werd eens tijd ..
@lincoln: Het verschil is dat ze die klassiekers hier nog nieuw bouwden, ipv alleen als barnfind.
@mout:

als je weet waar die dingen gemaakt worden is elke nieuwe Morgan een “barnfind”
@lincoln: jij wint!
lol
Electrisch rijden en deze auto passen niet echt bij elkaar.
Elektrisch rijden is überhaupt al niks maar das een ander verhaal.

Zoals hierboven al is gezegd: hier hoord gewoon een echte moter in en geen batterij
@964rs: Zoals ik hierboven ook al zei :P, er is toch niet zoveel mis met de combinatie van luxe slee en elektro- aandrijving? Dat lijkt me wel goed bij elkaar passen.

@lincoln: Ouwe klepzeikert, hoe zit het met grote Amerikaanse highway-deiners en elektrische aandrijving? Lijkt mij geen slechte combo op zich, wordt daar iets mee gedaan of is dat idee alleen al vloeken in de kerk?
@964rs: heb jij uberhaubt wel elctrisch gereden dan?
Brrrrrr ,krijg rillingen van dit soort verkrachtingen.
Moet dit bericht niet naar geitenwollensok7.nl ;)
Lijkt me raar schakelen met een elektro motor. Toeren hoor je bijna niet en vermogen heb je altijd. Dat wordt constant toerenteller turen. Shift lights?
Nette specs morgan! Als dit allemaal goed in elkaar zit en niet te duur is kan het nog wel een klein succesje worden;)
ik vind dit echt mijn droom auto ik zou aleen nog een andere kleur nemen:D
@morganearocupe: Want geel vind je niks zie ik aan je Avatar?!
@C220AMG:omdat morgans donker groen zwart of donker blauw moet zijn
james125 via iPad app
Ziet er mooi uit zo met dat geel en die velgen!
Leuk speelgoed man!!
Mooie ronde vormen
Handbakje, lekker!
Vraag me af hoe lang die versnellingsbak mee zal gaan…
Als je in een cabrio gaat scheuren wil je toch de moter horen brullen en niet horen zoemen of iets. Ik haat het idee al.
Voor deze specs is de range i.i.g. niet verkeerd.. Full electric?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).