'BOE', 'Saai', 'Eenheidsworst!', 'GAAP!', 'Inspiratieloos!', 'Emotieloos', 'Overpriced hok!'. Zomaar een paar termen die geregeld om de oren vliegen bij een Audi-topic. Maar ondertussen breekt Audi record na record, en blijven Duitsers in het algemeen en Audi in het bijzonder zeer populair. Ook onder 'de Nederlandse manager'.
Het tijdschrift ‘management team‘ zocht ook dit jaar uit wat er bovenaan het verlanglijstje van Nederlandse managers staat. En, surprise surprise, de lijst wordt oververtegenwoordigd door Duitse merken. Alleen Volvo weet zich als niet-Teutoon tussen de Duitse Drie te worstelen.
Het verbaast me wel enigszins dat een merk als Lexus niet beter is vertegenwoordigd compleet afwezig is. Het bedient alle segmenten van de markt en is bovendien veel als hybride verkrijgbaar, wat tegenwoordig goed is voor je portemonee. Misschien dat de GS450h daar iets aan verandert.
De meest gewenste auto om mee in de file te staan is de Audi A6, en deze neemt de koppositie over van de BMW 5 Serie, die in hetzelfde onderzoek van MT in 2010 nog bovenaan stond. Wellicht heeft het er wat mee te maken dat we een nieuwe generatie A6 hebben. Hieronder een paar top10’s uit het onderzoek, klik HIER voor het volledige onderzoek.
Welk model rijdt u nu?
Volvo V70 (5,5%)
Volkswagen Passat (5,4%)
Audi A4 (4,7%)
Audi A6 (4,0%)
BMW 5-serie (3,1%)
BMW 3-serie (2,8%)
Renault Megane (2,4%)
Volvo V50 (2,2%)
Volkswagen Golf (2,0%)
Ford Mondeo (1,9%)Wat zou u willen rijden?
Audi A6 (7,2%)
BMW 5-serie (6,6%)
Volvo V70 (4,4%)
Audi A4 (4,1%)
BMW 3-serie (3,5%)
Audi A5 (3,4%)
Volvo XC60 (3,0%)
Volkswagen Passat (2,6%)
Volvo XC70 (2,1%)
Audi Q5 (2,0%)Welk merk rijdt u nu?
Volvo (13,2%)
Audi (12,7%)
Volkswagen (10,1%)
Renault (8,3%)
BMW (8,2%)
Peugeot (5,8%)
Ford (5,2%)
Citroën (4,8%)
Toyota (4,2%)
Opel (3,8%)
Deze cijfers correspnderen aardig met eerdere onderzoeken, zoals eerder aangehaald, maar ook die van ING (2009). Uw eigen favoriete leaseslet?
120 reacties
Ik als BMW ‘fanboy’ kan het me echt een zorg zijn wat managers het liefst rijden.. Ze rijden het nu niet en met dromen alleen ben je er nog niet.
snelle bak? snelle bak en nederlandse lease austo is niet echt een verband wat ik zie, wij nederlanders rijden niet in de snelle modellen, maar slechts in de minderdantweeliterviercilinderzelfontbrander. en die zijn nu niet echt heel erg snel te noemen.
Want jij rijdt iedereen zoek in je snelle megane…
Je hebt wel een punt overigens. Een klein auto’tje wordt vaak sneller opgejaagd dan een grotere snellere wagen.
Het omhulsel van een bepaalde pop rivet paste met een klein beetje bijvijlen net in de opening van de achterruitsproeier. Dan in een bocht van 90 graden naar achter geplooid en dan wat fijngetuned door te zien hoe hard ik de opening moest dichtknijpen om de juiste druk te bekomen et voila !
Degene die nu aan het bumperkleven is, krijgt een leuke fontein op de voorruit, en gaat geheid in de remmen !
Ik zou zeggen, den plakkert!
Heb er een hekel aan als mensen m’n motorkap er zowat af rijden, totaal onnodig. Bumperkleven erger ik me ook vaak aan. Er is een klein deel wat het uitlokt, maar als ik al harder dan toegestaan rij en er nog steeds een leaseslet in de achterbak gaat zitten… Waarom zo gefrustreerd achter het stuur zitten, niet nodig.
Ik geef je groot gelijk. Nederlanders kunnen niet rijden en zijn vaak nog irritant ook.
Dat geëmmer op de linker baan en dan met een miniem snelheidsverschil inhalen, ik heb er het geduld niet voor. Ik kachel dat soort sukkels meestal rechts voorbij.
En als dat niet gaat en je dus lang erachter moet blijven hangen, moet je ze inderdaad op hun flikker snijden, misschien dat ze dan een keer wakker worden de slapers.
Ik heb altijd een hoop van die bumperklevers voor me.
SLECHT idee om dit te doen bij motorrijders, btw.
Ook zorgt die “fontein” niet voor een schrikreactie, maar wel voor een verassingseffect, zodat men niet vol in de remmen gaat, maar wel een beetje afremt en zodoende afstand houdt.
Maar toch kan je hiermee mensen heel boos/pissig maken gezien het net zo’n schrikeffect geeft als van die gestoorde idioten die al kijkend in de achteruitkijkspiegel VOL op de rem trappen als er iemand op hun bumper zit.
Vergeet daarbij niet dat 9 van de 10 keer bumperklevers al opgefokte/agressieve figuren van nature zijn!!!
Koekwaus.
Koekwaus mag ook, dank je wel.
Kijk je hebt natuurlijk irritante sukkels die om niks in iemands kont gaan zitten rijden, is niet leuk nee.
Maar je hebt er ook die er om vragen door eindeloos links te blijven rijden.
BMW IS DE BESTE, FREUDE AM FAHREN MET ACHTERWIELAANDRIJVING!!!!!!!! ENIGE MERK DAT ECHT RIJPLEZIER LEVERT!!!!!!!!
Tot zover mijn bijdrage. Kom er maar in Audi fanboys, met jullie overpriced Volkswagens.
Audi fanboys genoeg te vinden!
touche
http://www.youtube.com/watch?v=6yFj05kZVtY
Lelijke vrouwen, burgermannetjes, geen zelfrespect… :lol:
mensen die je dus niet mijdt aan de toog van een café!
Wat mensen het liefst rijden vind ik niet relevant. Wat ze werkelijk rijden wel! Ik rijd ook het liefst een 599 gto
Volvo is ook de goedkoopste (qua aanschaf dan) t.o.v. de 3 duitsers. Voor het geld van een aangeklede V70/S80 koop je geen vergelijkbare Audi/Mercedes/BMW.
Aanvulling:
Een Volvo blijft ongeacht de leeftijd een nette wagen, omdat de jeugd deze haast niet wil rijden. Kijk maar naar de voorgaande modellen, de meeste zijn nog steeds nette wagens.
Pak nu de E39, of misschien nog wel beter de E60. Tijdje geleden zat ik bij een eettentje aan een doorgaande weg naar het centrum, toen viel me op hoeveel jeugd er voortaan al in een E60 rijd. Oké het waren “maar” 520i uitvoeringen, maar het beginnen nu al petjesbakken te worden.
Hetzelfde geldt voor Audi en in een iets mindere mate Mercedes.
Volvo heeft hier minder tot nagenoeg geen last van.
dus rookwolkjes, niets van te zien :(
Ja je wilt echt wel een manager zijn. :mrgreen:
en jij kijkt puur naar wat ze doen, kijk ook eens naar de verantwoordelijkheid die ze hebben.. kan er nog wel een bonus bij!
Volgens mij hebben we toch echt ook een nieuwe generatie bmw 5-serie…
(spreekt een af en toe ietwat jaloerse niet-leaserijder)
naar de hoeren
Het is jouw maat…
Btw, ik ben ook een manager met een leasebak, manager van mijn eigen bedrijfje, nog maar 4 mensen in dienst, ik zou een Audi kunnen leasen, ligt binnen mijn budget maar ik kom uit een heel eenvoudige familie die veel bereikt heeft met hard werken. Dure pocherige auto’s horen daar gewoon niet bij. Ok, ik heb nog een Saab 900 turbo cabrio, maar die heeft maar een 2000 euro gekost…
Netjes, bescheidenheid siert de mens.
ik dacht dat door de vele deals met pon men voornamelijk in audi’s zou rijden, maar iets anders ambieerde..
Het zou voor de MT-enquete en de uitslag misschien wel aardig zijn geweest, als ze nog een elfde vraag zouden hebben toegevoegd, zoals bijv.: Welke plaats van 1 tot 10 geeft u aan het merk X, en Y, enz?
Ik kan mij namelijk niet voorstellen, dat Mercedes in die kringen zo ondergewaardeerd wordt. En het kan toch niet zo zijn, dat dat merk -zoals 40 jaar geleden- alleen maar gewaardeerd wordt door slagers, stratenmakers, taxichauffeurs en handelaren in namaak merkgoederen.
Voor de goede orde: Ik rijd géén Mercedes en heb er ook nog nooit een gereden.
Particulier zou ik overigens voor een technologisch betrouwbaar merk zoals honda kiezen.
In de lease liggen de kaarten vaak net even anders.
mn vader is manager, fiets elke dag 17km heen en dezelfde kut afstand terug.. auto rijden doet hem niks en mn moeder heeft dan ook de auto op naam.. (geen Audi)
maar goed, alles over 1 kam scheren is makkelijker, doe ik ook wanneer dat mij het beste uitkomt, dus no problem ;)
Respect voor je vader. Meen ik serieus. Maar wat heeft dat te maken met de vraag of iemand hier weet wat een manager is? Wat is dat dan volgens jou?
de meesten hier denken dat een manager iemand is met een pak aan, in een Audi.. die veel te hoge onnodige bonussen krijgt, want ze rijden immers een dikke Audi.. Ze kijken hier niet verder dan het pak en de auto, dat is wat ik wou zeggen..
Je kan er niet om heen dat bepaalde types auto’s bepaalde types van mensen aantrekken.
Enkele dagen geleden zag ik nog een man met een Audi A5 op de A12 Hier in België. levensgevaarlijke toeren uithalen door telkens rechts voorbij te steken en de pas af te snijden van voorgangers.
Dit zal je zelden iemand met bijvoorbeeld een Dacia doen.
Ik zit veel op de baan en zo’n rijgedrag zie je vaker bij gastekes met dikke Duitse bakken. Vandaar dat mensen hier op dit forum relatief negatief reageren op dit gegeven. Waarschijnlijk is het een minderheid die met zo’n auto’s zotte toeren uithaalt, maar ze verzieken wel de naam van het merk ermee en geven een stempel aan de mensen die zo’n auto rijden.
Ik hou ook van Audi en Bmw, maar mede door dit gegeven zal ik er nooit eentje kopen. Mijn broer heeft het aan den lijve mogen ervaren, een Audi leasebak overgenomen van een collega, was van te moeten… met alle negatieve reacties rond zijn persoon erbij in zijn vriendenkring, zo’n jonge gast met zo’n dikke auto… nu rijdt hij ook Skoda Octavia.
Mooi verhaal, maar denk je nou echt dat dat ligt aan het merk waarin ze rijden? Zouden die mensen het niet doen, wanneer ze in een Peugeot, Chevrolet of een Hyundai zouden rijden?
Ik ben ervan overtuigd, dat het een mentaliteitskwestie is en totaal niets met het merk te maken heeft. Maar ga maar na bij jezelf. Zou jij zo asociaal gaan rijden als je een Audi of BMW zou hebben? Ben je daarom misschien bang om er een te kopen? Ik betwijfel het ten zeerste!
Kleinzielige vriendenkring dan. Meteen dumpen die afgunstige lui.
Verder vragen veel mensen erom om rechts ingehaald te worden en vervolgens eens goed op hun flikker gesneden te worden. De slapers.
http://i.imgur.com/nkPJO.jpg
Maar, Nederlanders horen er graag ‘bij’ (waarbij?) en zijn hier gevoelig voor. Persoonlijk doe ik liever geen zaken met VW Golf rijders.