Nederlandse manager rijdt het liefst een Audi

Auteur: , 120 Reacties

'BOE', 'Saai', 'Eenheidsworst!', 'GAAP!', 'Inspiratieloos!', 'Emotieloos', 'Overpriced hok!'. Zomaar een paar termen die geregeld om de oren vliegen bij een Audi-topic. Maar ondertussen breekt Audi record na record, en blijven Duitsers in het algemeen en Audi in het bijzonder zeer populair. Ook onder 'de Nederlandse manager'.

Het tijdschrift ‘management team‘ zocht ook dit jaar uit wat er bovenaan het verlanglijstje van Nederlandse managers staat. En, surprise surprise, de lijst wordt oververtegenwoordigd door Duitse merken. Alleen Volvo weet zich als niet-Teutoon tussen de Duitse Drie te worstelen.

Het verbaast me wel enigszins dat een merk als Lexus niet beter is vertegenwoordigd compleet afwezig is. Het bedient alle segmenten van de markt en is bovendien veel als hybride verkrijgbaar, wat tegenwoordig goed is voor je portemonee. Misschien dat de GS450h daar iets aan verandert.

De meest gewenste auto om mee in de file te staan is de Audi A6, en deze neemt de koppositie over van de BMW 5 Serie, die in hetzelfde onderzoek van MT in 2010 nog bovenaan stond. Wellicht heeft het er wat mee te maken dat we een nieuwe generatie A6 hebben. Hieronder een paar top10’s uit het onderzoek, klik HIER voor het volledige onderzoek.

Welk model rijdt u nu?

Volvo V70 (5,5%)
Volkswagen Passat (5,4%)
Audi A4 (4,7%)
Audi A6 (4,0%)
BMW 5-serie (3,1%)
BMW 3-serie (2,8%)
Renault Megane (2,4%)
Volvo V50 (2,2%)
Volkswagen Golf (2,0%)
Ford Mondeo (1,9%)

Wat zou u willen rijden?

Audi A6 (7,2%)
BMW 5-serie (6,6%)
Volvo V70 (4,4%)
Audi A4 (4,1%)
BMW 3-serie (3,5%)
Audi A5 (3,4%)
Volvo XC60 (3,0%)
Volkswagen Passat (2,6%)
Volvo XC70 (2,1%)
Audi Q5 (2,0%)

Welk merk rijdt u nu?

Volvo (13,2%)
Audi (12,7%)
Volkswagen (10,1%)
Renault (8,3%)
BMW (8,2%)
Peugeot (5,8%)
Ford (5,2%)
Citroën (4,8%)
Toyota (4,2%)
Opel (3,8%)

Deze cijfers correspnderen aardig met eerdere onderzoeken, zoals eerder aangehaald, maar ook die van ING (2009). Uw eigen favoriete leaseslet?



120 reacties

Muhaha!! Eat that BMW fanboys! Barst los!
@Jokkebrok:
Ik als BMW ‘fanboy’ kan het me echt een zorg zijn wat managers het liefst rijden.. Ze rijden het nu niet en met dromen alleen ben je er nog niet.
@Jokkebrok: haha prima. Hoe meer audi’s je ziet hoe saaier ze worden
@Jokkebrok: Geen wonder dat de economie in het slop zit met al die managers die van dit soort slechte beslissingen maken. Overigens vind ik het ook opvallend dat er nergens een Mercedes te bekennen valt in dit lijstje en dat de Volvo V70 op 1 staat vind ik toch wel twijfelachtig…
Leaseslet, wie doet dat nou nog anno 2012? Weet je wel wat dat kost met bijtelling en kilometervergoedingen tegenwoordig?
Tuurlijk, iedereen wil een Duitse über-sedan rijden. Maar waarom ze dat het liefst op 3cm van mijn achterbumper doen is mij nog steeds een raadsel.
@jolig: hier moest ik stiekem wel even om lachen. En nee, ik rij geen dikke duitse leasebak…
@jolig: Nou, de oplossing voor je raadsel is simpel hoor… Op tijd naar rechts gaan en niet links blijven hangen als je weet dat er achter je een snelle bak zit!!!
@VeniVidiVici:
snelle bak? snelle bak en nederlandse lease austo is niet echt een verband wat ik zie, wij nederlanders rijden niet in de snelle modellen, maar slechts in de minderdantweeliterviercilinderzelfontbrander. en die zijn nu niet echt heel erg snel te noemen.
@undifined1: Veel leaserts laten daarom ook stiekem de chip kietelen ;)
@VeniVidiVici: dus volgens jou moet ik veel harder rijden dan is toegestaan als ik wel inhalen? Want als ik met 135 iemand inhaal die 110 rijdt heb ik al weer zo’n kontklever achter me zitten, in 9 van de 10 keer een Audi of, wonderbaarlijk genoeg, een Skoda Octavia. Volgens mij heeft het puur te maken met de arrogantie van die kneuzen. Ze moeten gewoon aan zichzelf laten zien dat de auto van hun baas sneller is dan die van die van jou. Dat zal verklaren waardoor ik het alleen in de Twingo heb en niet als ik met de Mégane op stap ben. Dan vallen ze namelijk vies door de mand met hun 110 pk diesel A4 met wieldoppen of 100pk 1.2 TFSIJKL Octavia…
@RRenault: zozo!
@RRenault:

Want jij rijdt iedereen zoek in je snelle megane…
@kempenaer: Nee. En ik had al zulke reacties verwacht. De Mégane is niet heel snel. Maar ziet er wel redelijk snel uit en is ook sneller dan de gemiddelde bumperklever. En aan de persoon boven jou: is niet bedoeld om stoer te doen oid, maar ik bedoel gewoon dat het me opvalt dat ze alleen kleven bij auto’s waarbij hun auto snel lijkt… Ik wilde niemand op zijn tenen trappen hoor ;)
@RRenault: En nog iets: ik heb niks tegen leaseauto’s of leaserijders hoor… Alleen denken sommigen dat ze doordat ze een grote auto van de baas hebben dat ze beter en belangrijker zijn dat alle anderen.
@RRenault:

Je hebt wel een punt overigens. Een klein auto’tje wordt vaak sneller opgejaagd dan een grotere snellere wagen.
@jolig: Komt omdat er gewerkt moet worden. En jij niet in de spits moet gaan rijden naar de meubelboer.
@kaasboerin: hij betaalt z’n wegenbelasting anders wel zelf. Meer recht van spreken dan de gemiddelde leaserijdert…
@awesome: @320cdi: lekker zure reactie.. En nog onwaar ook.
@kaasboerin: dankzij al die leasesletjes kan jij je buurman weer proberen te imponeren met een 316i en dankzij die leasesletjes zijn al die dealers nog niet failliet…
@Bisazza: Omgekeerde wereld, trut. Het wordt gesubsidieerd dus de dealers hebben weinig keuze. Who’s next.
@Bisazza: +1 goede naam @kaasboerin: leaseslet :)
@jolig: Heb daar een oplossing voor bedacht. Veel mensen veronderstellen omdat ik met een sportwagen rijd, dat ik ook graag overal te hard rijd, en vinden het daardoor nodig om mij op te duwen.

Het omhulsel van een bepaalde pop rivet paste met een klein beetje bijvijlen net in de opening van de achterruitsproeier. Dan in een bocht van 90 graden naar achter geplooid en dan wat fijngetuned door te zien hoe hard ik de opening moest dichtknijpen om de juiste druk te bekomen et voila !

Degene die nu aan het bumperkleven is, krijgt een leuke fontein op de voorruit, en gaat geheid in de remmen !
@SimonMc: Moet je bij mij flikken.. Mafkees.
@kaasboerin: Hij doet dat bij mensen die bumperkleven, dus zodra het bij jou gebeurt moet je afvragen wie de mafkees is?


Ik zou zeggen, den plakkert!
@autogedrocht: Oke, zal ik iedere klever in z’n bek schijten dan?? Zit ’t dan ook goed? Moet ik wel vaak taco’s gaan vreten.
@kaasboerin: Goed idee, dank bij voorbaat.
@heidekonijn: linksrijders zijn mij een grotere ergenis dan bumperklevers. Als je niet onnodig links rijd hoef je ook niet te bumperkleven. Logica?
@heidekonijn: en als het niet op de meest linkerbaan is dan wel constant op de 2e baan rijden zonder dat er ook maar 1 iemand op de rechterbaan rijdt. Savonds of zo. Die snijd ik meteen twee banen af. Dan gaan ze opeens wel naar rechts.
@jzaero: Bumperklevers heb ik zelden op de snelweg. Probeer deze eens: rij vrolijk op een kronkelwegje en kom uit op een traktor met daarachtereen tiental lotgenoten. Niet aan voorbij te komen. Komt er in de spiegels een pukkeltienere met een slopel aanstormen om vervolgens tot op een paar cm van mijn bumper te rijden. Probeert me op de rotonde voorbij te gaan door over de rotonde te rijden en gaat zo bijna mijn deur in..Bumperkleven voor gevordenden.
@jzaero: Afsnijden, nee. Er langs gaan en op gepaste afstand demonstratief met knipperlicht naar de meest rechtse baan schuiven, yes!
Heb er een hekel aan als mensen m’n motorkap er zowat af rijden, totaal onnodig. Bumperkleven erger ik me ook vaak aan. Er is een klein deel wat het uitlokt, maar als ik al harder dan toegestaan rij en er nog steeds een leaseslet in de achterbak gaat zitten… Waarom zo gefrustreerd achter het stuur zitten, niet nodig.
@E320cdi: ach ik zelf doe ook niet aan bumperkleven, tenzij ze 10 onder de limiet rijden op linkerbanen of met 1km verschil inhalen. Daarnaast zet ik uiteraard mijn eigen auto niet op het spel bij het afsnijden, maar ik ga er wel dichter langs dan normaal. Meestal ga ik pas naar rechts als ik de gehele voorkant zie van de andere auto in mijn binnenspiegel. Als het afsnijden betreft dan is het meestal iets vroeger erlangsgaan en dan meteen twee banen opschuiven.
@jzaero:

Ik geef je groot gelijk. Nederlanders kunnen niet rijden en zijn vaak nog irritant ook.

Dat geëmmer op de linker baan en dan met een miniem snelheidsverschil inhalen, ik heb er het geduld niet voor. Ik kachel dat soort sukkels meestal rechts voorbij.

En als dat niet gaat en je dus lang erachter moet blijven hangen, moet je ze inderdaad op hun flikker snijden, misschien dat ze dan een keer wakker worden de slapers.
@kaasboerin: van mij mag je!
@autogedrocht: Goh, het eeuwige kip-ei verhaal Zijn de bumperklevers nou fout of de links-plakkers ?
Ik heb altijd een hoop van die bumperklevers voor me.
@SimonMc: Richt hem dan wel even op mijn regensensor, maakt dat ding er meteen korte metten mee.
@RoT___: Doe dit al jaren. Gewoon even de sproeier op en de wind doet de rest. En pas goed leuk in de zomer als idd de regensensor wordt getriggerd en een vette koek over de ruit wordt gesmeerd. (Als er iemand aan mijn bumper zit dan wil dat doorgaans zeggen dat ik ofwel geblokkeerd ben door een voorligger, ofwel er links van me nog plaats is om voorbij te gaan.)


SLECHT idee om dit te doen bij motorrijders, btw.
@SimonMc: Super idee van je. Tot je de verkeerde achter je hebt! Wedden dat jij daarna afstand neemt :lol:
@VeniVidiVici: Nou ja, zo snel doe ik dat heus niet hoor. Doorgaans ga ik ook netjes een vakje naar rechts als ik iemand zie aankomen. Eigenlijk doe ik het alleen maar in omstandigheden wanneer ik het compleet belachelijk vind dat men bumperkleeft : in bochten, op plaatsen waar ik ofwel zelf niet harder kan of waar ik niet opzij kan.

Ook zorgt die “fontein” niet voor een schrikreactie, maar wel voor een verassingseffect, zodat men niet vol in de remmen gaat, maar wel een beetje afremt en zodoende afstand houdt.
@SimonMc: Misschien kun je er een bloedrood kleurtje in doen, voor het extra schrikeffect ;-)
@SimonMc: kijk kijk je nuanceerd je macho oplossing al iets haha.
Maar toch kan je hiermee mensen heel boos/pissig maken gezien het net zo’n schrikeffect geeft als van die gestoorde idioten die al kijkend in de achteruitkijkspiegel VOL op de rem trappen als er iemand op hun bumper zit.
Vergeet daarbij niet dat 9 van de 10 keer bumperklevers al opgefokte/agressieve figuren van nature zijn!!!
@VeniVidiVici: hij heeft wel een punt. Sommige idioten rijden overal op je bumper. Doorgaans rijd ik zelf al aardig door. Hetzelfde als wat Simon zegt. Bij extreme gevallen kan ik aardig pissig op de bumperklever worden. Zeker als ze ook nog beginnen te seinen.
@SimonMc:

Koekwaus.
@kempenaer: *koekwous, en nee, dat zijn de mensen die achter me aan rijden en denken dat ze op Spa-Francorchamps een qualificatietijd aan het neerzetten zijn.
@SimonMc:

Koekwaus mag ook, dank je wel.

Kijk je hebt natuurlijk irritante sukkels die om niks in iemands kont gaan zitten rijden, is niet leuk nee.

Maar je hebt er ook die er om vragen door eindeloos links te blijven rijden.
@kempenaer: Zoals ik al zei hierboven, waar ik naar rechts kan, ga ik naar rechts. Ik doe het in gevallen waar men in de bocht aan het bumperkleven is of in situaties waar ik niet sneller kan, zoals in een tunnel, of omdat de persoon voor me te traag rijdt.
Pff…gaaaaaan we weer..
the-budel-guy
En dan wil ik vanaf nu alleen nog maar fanboy reacties horen dan wel lezen!!!!!!!!
@the-budel-guy: Ok, komt ‘ie:
BMW IS DE BESTE, FREUDE AM FAHREN MET ACHTERWIELAANDRIJVING!!!!!!!! ENIGE MERK DAT ECHT RIJPLEZIER LEVERT!!!!!!!!
Tot zover mijn bijdrage. Kom er maar in Audi fanboys, met jullie overpriced Volkswagens.
@the-budel-guy: Alsjeblieft meneer de managert, ga op deze site maar lekker lezen -> http://www.audiclub.nl/index.php?page=audilinks&navigation=audi
Audi fanboys genoeg te vinden!
@VeniVidiVici: Volvolvo.nl…
Roompot vakantiehuisjes. Driekwart broeken, met lage sprortschoenen, en enkelkousjes. De chinees op de hoek, Piet kerkhof pak, met daaronder spekzolen. Wat is hier niet populair. We zijn zo smaakvol.
@peterv: :-) Classic
@peterv:
touche
@peterv: fantastisch :-D
Ik geef ze gelijk, je wil bij je klant aankomen met iets dat luxe en kwaliteit is, genoeg vermogen en een strakke uitstraling heeft, maar waarbij een klant niet direct ziet dat het bijna een ton gekost heeft.
Jammer dat het allemaal lease is.. Tegenwoordig koopt niemand meer een behoorlijke auto.
Favoriete leaseslet? Nieuwe 1-serie!
Audi rijders…:

http://www.youtube.com/watch?v=6yFj05kZVtY

Lelijke vrouwen, burgermannetjes, geen zelfrespect… :lol:
@Megakix: Audi, voor mensen die wel wat interessanter te vertellen hebben dan te lullen over achterwielaandrijving, het geluid en van een zes-in-lijn ed…

mensen die je dus niet mijdt aan de toog van een café!
@solz: Mensen met een Audi drinken Rose (m/v) daar kan je toch niet mee praten ;)
@E34M5Touring: laten we het erop houden dat iedereen die op café over zijn auto begint te mijden valt :)
@solz: Dat lijkt mij een mooi weekend advies!!!
@solz: wat hebben audi mensen dan te vertellen?
@akrapovic: …sta me bij als ze het zouden kunnen schrijven… ;-)
BOE! Saai, die eenheidsworst! GAAP! Inspiratieloos, emotieloos en overpriced hok!
@fant: een beetje zoals jouw reactie quoi?
@kingdecay: Is mijn reactie een overpriced hok?
Volvo doet het netjes in het management segment!
Wat mensen het liefst rijden vind ik niet relevant. Wat ze werkelijk rijden wel! Ik rijd ook het liefst een 599 gto
@RudyV:

Volvo is ook de goedkoopste (qua aanschaf dan) t.o.v. de 3 duitsers. Voor het geld van een aangeklede V70/S80 koop je geen vergelijkbare Audi/Mercedes/BMW.
@RudyV:

Aanvulling:

Een Volvo blijft ongeacht de leeftijd een nette wagen, omdat de jeugd deze haast niet wil rijden. Kijk maar naar de voorgaande modellen, de meeste zijn nog steeds nette wagens.
Pak nu de E39, of misschien nog wel beter de E60. Tijdje geleden zat ik bij een eettentje aan een doorgaande weg naar het centrum, toen viel me op hoeveel jeugd er voortaan al in een E60 rijd. Oké het waren “maar” 520i uitvoeringen, maar het beginnen nu al petjesbakken te worden.
Hetzelfde geldt voor Audi en in een iets mindere mate Mercedes.
Volvo heeft hier minder tot nagenoeg geen last van.
@jack_abarth: De E60 is in mijn ogen wel erg snel verpietert. Die zie ik al wild pluimend door stad gaan. Ik vind de E39 nog steeds een fraaie. Een mooie 2003 Touring Edition (530D ofzo) doet me meer dan zo’n E60. En wat betreft je Volvo statement ben ik het wel eens. Al ben ik zelf de uitzondering (zelf een S70 2.5T gehad toen ik 25 was) want zo’n ding rijd wel super hoor. Die 2.5T was net zo snel als een E60 530D.
@E34M5Touring: Knackebrod turbo power!
@bozewolf: Blunde vreuwen en vleugelschreufjes vlogen alle kanten op :)
Audi, je was voor mij in de jaren 90′ de beste, en Audi, je blijft de beste ! (Respect voor de BMW ook..).
Hier in België net hetzelfde, het zijn in het algemeen diegene,die naast Bmw-rijders die komen bumperkleven omdat ze een superioriteitscomplex hebben, maar zo heb ik er al velen van hun superioriteitscomplex afgeholpen dankzij mijn Octavia TDI 180 pk 400Nm ;)
@Volvo_440_turbo: In wat ben je superieur dan? In lokale zonsverduisteringen veroorzaken? :p
@SimonMc: Spijtig genoeg niet, mijn auto is degelijk getuned
dus rookwolkjes, niets van te zien :(
Je rijdt nu een Volvo V70, en wilt een Audi A6, wat doe je? Je auto inruilen?
Als de manager zich vereenzelvigt met Audi, dan vind ik het jammer voor het merk. Veel wind verkopen, Powerpointpresentaties maken, en zonder scrupules de werknemers uitpersen/buitengooien om zelf toch maar die dikbetaalde bonus op te strijken…
Ja je wilt echt wel een manager zijn. :mrgreen:
@ronin1130: LOL! jij wet echt NIET wat een manager doet he? managers zijn niet diegene met de dikke bonussen hoor.. mn pa is manager en dat valt reuze mee!

en jij kijkt puur naar wat ze doen, kijk ook eens naar de verantwoordelijkheid die ze hebben.. kan er nog wel een bonus bij!
“Wellicht heeft het er wat mee te maken dat we een nieuwe generatie A6 hebben”
Volgens mij hebben we toch echt ook een nieuwe generatie bmw 5-serie…
Dat was wel te verwachten.
Rijden managers geen Mercedes en willen ze geen Mercedes rijden?
Wat een manager rijdt is niet belangrijk! Zijn toch hun eigen auto’s niet! Straks verzuipen de handelaren in de 2ehands Audi’s. Gaat de prijs vanzelf omlaag en dan zijn ze niet zo asntrekkelijk meer. Mooi zijn ze toch al niet…
mercedes doet niet mee?
Iedereen die een leaseauto mag uitkiezen moet sowieso gewoon ff dimmen. Wees blij dat je een auto mag uitzoeken stelletje verwende nesten!
(spreekt een af en toe ietwat jaloerse niet-leaserijder)
@diesel78: had je maar geen vrachtwagenchauffeur moeten worden.
@diesel78: kijk, jij snapt het. Luxeproblemen, het blijft een grappig verschijnsel.
@diesel78: pff lekker intelligente reactie.. Je hebt ook een account op nu.nl?
met z’n a6 kun je nog een beetje discreet
naar de hoeren
Ik heb een maat die ook een lease mocht kiezen, hij kon kiezen tussen een VW met alle luxe of een Audi met minder luxe, kiest ie toch niet voor de Audi zonder al te veel opties? Gewoon om aan zijn maten te kunnen zeggen: Ik rij audi,pffff, ik snap da ni :s Maar in zijn geval misschien wel, dat gastje is maar 1m50 groot en hij heeft nogal complexen…
@Volvo_440_turbo:

Het is jouw maat…
@kempenaer: Hij is een vriend van een vriendin van me, en loopt altijd te pochen over vanalles,naar zijn verhaal hij was bijv. een computerspecialist, bleek hij een loopjongen te zijn in een computerbedrijf. Nu heeft hij een betere job. Ik kom er een beetje mee overweg, maar mijn beste vriend zal het nu niet worden.
Btw, ik ben ook een manager met een leasebak, manager van mijn eigen bedrijfje, nog maar 4 mensen in dienst, ik zou een Audi kunnen leasen, ligt binnen mijn budget maar ik kom uit een heel eenvoudige familie die veel bereikt heeft met hard werken. Dure pocherige auto’s horen daar gewoon niet bij. Ok, ik heb nog een Saab 900 turbo cabrio, maar die heeft maar een 2000 euro gekost…
@Volvo_440_turbo:

Netjes, bescheidenheid siert de mens.
apart dat men dat wil.
ik dacht dat door de vele deals met pon men voornamelijk in audi’s zou rijden, maar iets anders ambieerde..
Vind het interessanter om te horen wat de NL manager graag rijdt, dan wat menige dromert hier op Autoblog graag zou willen rijden. Een groot deel van de managers hebben ook t budget om daadwerkelijk zo’n wagen te leasen en geven ook een realistische keuze op. Om bepaalde reacties voor te zijn; nee, leasen is niet gratis en door de werkgever betaald ontzettende simpele, gewoon keihard bijtelling dokken (20 a 25 % als t n beetje vooruit wil). Chapeau voor Audi! Winning!
Hahaha allemaal jaloezie wat ik weer zie bij al die mensen die tegen Audi aanschoppen :).
Ik vind het toch wel merkwaardig, dat er altijd maar gesproken wordt over “de Duitse drie”, maar dat Mercedes, zowel bij de vragen welk merk deze managers rijden en waaraan ze de voorkeur zouden geven, niet bij de eerste tien voorkomt.
Het zou voor de MT-enquete en de uitslag misschien wel aardig zijn geweest, als ze nog een elfde vraag zouden hebben toegevoegd, zoals bijv.: Welke plaats van 1 tot 10 geeft u aan het merk X, en Y, enz?
Ik kan mij namelijk niet voorstellen, dat Mercedes in die kringen zo ondergewaardeerd wordt. En het kan toch niet zo zijn, dat dat merk -zoals 40 jaar geleden- alleen maar gewaardeerd wordt door slagers, stratenmakers, taxichauffeurs en handelaren in namaak merkgoederen.
Voor de goede orde: Ik rijd géén Mercedes en heb er ook nog nooit een gereden.
@9000cse: Interessant punt (ik zou namelijk de C-klasse kiezen boven de A4 en 3 serie). Ik kan maar 1 reden bedenken dat Mercedes niet voorkomt: Mercedes rijders zijn geen lezers van een gratis management blaadje.
w115 via Android app
Ik zou het wel weten, mercedes e-coupe
zoals jeremy clarkson het zou zeggen: nederlandse manager is het liefst een cock
Het bewijs is met dit onderzoekje wel mooi geleverd,Audi maakt auto’s voor de saaie schapen onder ons .
@norge: niet zo raar doen over mijn vader he :lol: hebben overigens een Toyota Avensis.. lekker anders! :D (ook al zie je die genoeg :lol: )
Zinloos om met BMW-petjes over audi te gaan praten.

Particulier zou ik overigens voor een technologisch betrouwbaar merk zoals honda kiezen.

In de lease liggen de kaarten vaak net even anders.
Maar goed, ik lease niet.
Mooie wagen trouwens een nieuwe A6. Een fijne ook trouwens. Wel stuurbekrachtiging op zwaarste stand zetten.
wel grappig, de meesten hier weten niet eens wat een manager is :lol: klinkt waarschijnlijk hoog genoeg om verder geen verstand van te hebben.. achja, ooit..

mn vader is manager, fiets elke dag 17km heen en dezelfde kut afstand terug.. auto rijden doet hem niks en mn moeder heeft dan ook de auto op naam.. (geen Audi)

maar goed, alles over 1 kam scheren is makkelijker, doe ik ook wanneer dat mij het beste uitkomt, dus no problem ;)
@dennisr:
Respect voor je vader. Meen ik serieus. Maar wat heeft dat te maken met de vraag of iemand hier weet wat een manager is? Wat is dat dan volgens jou?
@9000cse: ik kan je niet eens PRECIES vertellen wat een manager doet.. ik weet alleen dat ze de verantwoordelijkheid hebben voor alles wat er gebeurd.. overal de uiteindelijke beslissing voor maken, zorgen dat alles verloopt zoals het moet verlopen..

de meesten hier denken dat een manager iemand is met een pak aan, in een Audi.. die veel te hoge onnodige bonussen krijgt, want ze rijden immers een dikke Audi.. Ze kijken hier niet verder dan het pak en de auto, dat is wat ik wou zeggen..
Ik ken een meid die in een grote bedrijf werkt, die kwam me vertellen dat de mannen die zich graag laten gelden en graag opvallen als firmawagen, BMW’s en Audi’s kiezen. Ze ergerde er zich dood aan.
Je kan er niet om heen dat bepaalde types auto’s bepaalde types van mensen aantrekken.
Enkele dagen geleden zag ik nog een man met een Audi A5 op de A12 Hier in België. levensgevaarlijke toeren uithalen door telkens rechts voorbij te steken en de pas af te snijden van voorgangers.
Dit zal je zelden iemand met bijvoorbeeld een Dacia doen.
Ik zit veel op de baan en zo’n rijgedrag zie je vaker bij gastekes met dikke Duitse bakken. Vandaar dat mensen hier op dit forum relatief negatief reageren op dit gegeven. Waarschijnlijk is het een minderheid die met zo’n auto’s zotte toeren uithaalt, maar ze verzieken wel de naam van het merk ermee en geven een stempel aan de mensen die zo’n auto rijden.
Ik hou ook van Audi en Bmw, maar mede door dit gegeven zal ik er nooit eentje kopen. Mijn broer heeft het aan den lijve mogen ervaren, een Audi leasebak overgenomen van een collega, was van te moeten… met alle negatieve reacties rond zijn persoon erbij in zijn vriendenkring, zo’n jonge gast met zo’n dikke auto… nu rijdt hij ook Skoda Octavia.
@Volvo_440_turbo:
Mooi verhaal, maar denk je nou echt dat dat ligt aan het merk waarin ze rijden? Zouden die mensen het niet doen, wanneer ze in een Peugeot, Chevrolet of een Hyundai zouden rijden?
Ik ben ervan overtuigd, dat het een mentaliteitskwestie is en totaal niets met het merk te maken heeft. Maar ga maar na bij jezelf. Zou jij zo asociaal gaan rijden als je een Audi of BMW zou hebben? Ben je daarom misschien bang om er een te kopen? Ik betwijfel het ten zeerste!
@Volvo_440_turbo:

Kleinzielige vriendenkring dan. Meteen dumpen die afgunstige lui.

Verder vragen veel mensen erom om rechts ingehaald te worden en vervolgens eens goed op hun flikker gesneden te worden. De slapers.
@ 9000cse,je hebt wel een punt,maar die bepaalde ego’s zullen niet snel bijv een peugeot kopen…@ kempenaer,ik bezondig mij er ook soms aan,maar enkel als er echt een tamzak voor mij links blijft hangen en ik véél plaats rechts heb om geen gevaarlijke situaties te veroorzaken…
VOLVO FTW!
De keuze voor een bepaalde auto zegt iets over diegene die hem kiest. Ik vind een A6 een slechte keuze wat dat betreft, ik krijg dan zeker niet het gevoel dat ik met een innovatief vernieuwend persoon te maken heb.
Maar, Nederlanders horen er graag ‘bij’ (waarbij?) en zijn hier gevoelig voor. Persoonlijk doe ik liever geen zaken met VW Golf rijders.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).