Over verlaten gesproken. Check deze verstofte twaalfcilinder uit een periode waarin downsizing nog niet aan de orde was. Kan iemand even een paar carwashdames op deze Teutoonse 90's party loslaten?
We zien het soms bij desolate Ferrari’s, Corvette’s of ontzettend exclusieve Jaguars. De eigenaar is ‘m kwijt (diefstal, etc) of kijkt er simpelweg niet meer naar om. Vervolgens ontfermt het stofmonster zich over de bolide, en zien we hier hoe een 850CSI – inclusief foute spoiler – langzaam in de vergetelheid raakt. Zonde.
Mocht iemand hem willen redden; hij staat op een industrieterreintje in het Spaanse Almeria, getuige deze Autojunk-spot.
Update – Het is géén CSI, dixit le reaguurder
89 reacties
gruwelijk lelijk!
-1 (of +1 bosmaaier :))
Dit is net als een foto van je schoonmoeder op de bodem van een lekkere koude bierpul..
Ach, het beste heb je dan toch al op…
Even oud als jij blijkbaar… so congrats grandpa!
tuurlijk, 380pk en 550nm is underpowered.
En het is een v12 dus mah je spreken over stuwkracht, en die is zeker aanwezig in een 850csi, gewoon altijd in elke versnelling.
Kwam de klant niet opdagen? Geen centjes in de zak en de auto te weinig waarde voor terugtransport? Verzin het maar…
ipv geld aan een willekeurige dictatuur te geven stoppen we dat geld in het redden van deze auto.
De 850CSi is de grondlegger van de “M-spiegels”.
wel een sin eentje gereden? 380pk en 550nm is ook snel met bijna 2 ton, dat koppel is altijd en overal aaanwezig, hij trekt in het hele toerengebied zowat even goed.
De CSI is absoluut snel, en helemaal toen hij net uitkwam.
Het is een zeer snelle GT, geen sportwagen.
Papa +1… Is helemaal geen csi
Volgens jou is een CSI niet snel, en dat is hij dus absoluut wel.
Ook een standaard 850i v12 is absoluut snel hoor.
Check de specs maar eens
Hoeveel zou het tegenwoordig kosten om hem een CF jasje te geven?
Maar een 8 seire blijft altijd mooi, zelfs als hij in deze staat is:
http://freeimagehosting.net/newuploads/9yd84.jpg
Maar ook een 840i/850i is al een gruwelijk mooie wagen.
Een ultieme GT om Europa mee door te cruisen.
Een originele CSI in goede staat doet al snel 40k tegenwoordig en dat wordt alleen nog maar meer.
waar zie jij een 850csi voor 10k? Een normale 850 misschien wel maar geen csi hoor. voor een 850 csi beginnen de prijzen voor een model met een hoge km stan dongeveer bij 25k misschien iets lager als hij er slecht uitziet, en mooiere exemplaren met lage km standen zijn 35 a 40.
Maar gebeurt vaker hoor dat mensen een 850i/ci voor een 850csi verwarren, maar het is een heel ander beestje, de 850csi is een bmw m(otorsport) auto en heeft een wbs chassisnummer en een s70b56 motor ipv een m70b50 of m73B54 motor en heeft altijd een handbak. en heeft 380pk ipv 300/326pk en 550nm ipv 450/490nm en er zijn maar 1510 850csi gebouwd itt meer dan 20 duizend normale 850’s
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/8-serie/9362113
Een 850i.
De CSI is de M versie.
Een 840i/850i, gaan vanaf 7.5k, maar dan heb je wel een wrak.
Een nette doet als snel 15-20k.
Er is ook genoeg wat ik niet weet van Auto’s, vooral van Amerikanen.
volgens mij niet, deze auto heeft een normale voorspoiler lijkt het, het lijkt me dit model:
//focusgallery.nl/gallery2/d/27376-2/850iBMW.jpg
en het hoort dit model te zijn bij een csi:
http://www.bmwinfo.com/pictures/00310.jpg
Die van deze auot lijkt me een van een gewone 8 serie (kijk ook hoe de kentekenplaat vast zit) maar ik weet het niet zeker.
er zijn overigens een stuk of 20 850csi’s in Nederland geregistreerd. waarvon een stuk of 5 Origineel Nederlandse en zelfs nog eentje van de eerste eigenaar!