Niets is zo belangrijk als een dikke vette brulpijp onder je bolide. Bij een BMW M5 F10 krijg je nu eenmaal niet het geluid waar je voor betaalt maar Akrapovic biedt opnieuw uitkomst.
De ruwe cijfers: 10 pk, 17Nm en 12kg gewichtsbesparing. Daar doe je het natuurlijk niet voor, evenmin als voor de gasrespons. Met moderne elektronica en techniek is dat allemaal dik in orde en slechts beperkt aan te passen. Je doet het voor een herhaaldelijke FUCKYEAH na iedere poging je gaspedaal door het schutbord te duwen. Dat lijkt mij sowieso de enige echte reden om een M5 in plaats van 550i te kopen. Met de huidige mate van demping en comfort die BMW in de auto’s stopt is de beleving niet altijd even intens.
Akrapovic geeft je lekker rechte pijpen, een X-stuk in het midden en titanium of carbon tipjes achteraan. Na montage kan BMW’s Active Sound je gestolen worden. Het is bovendien verantwoord aangezien BMW de uitlaten gewoon zelf onder haar safetycars schroeft. Beeld en geluid op autojunk.nl.
32 reacties
http://www.youtube.com/watch?v=SQTVHCOfNNo
Wow dan heb je wel lef ik zie namelijk geen safety kabels
http://www.youtube.com/watch?v=wtPLJC79Ek0&feature=related
Ben vast een aantal vergeten, maar dus niet fanboy van een merk of tuner:p
Maar ieder zijn/haar ding, het is niet dat ik iets tegen BMW heb maar het geluid vind ik niet zo lekker als die van AMG.
Audi vind ik nog minder qua geluid, voor mij is het dus AMG>M>RS
Nee hoor, de lokale BMW-dealer schroeft er dat al voor je onder, indien gewenst.
Voor € 5.750,- (excl btw) heb je een mooi Akrapovic Titanium Evolution setje onder je M5 (F10) liggen.
Waarom? Omdat het kan.