Nieuwe Audi R8 prijzen zijn bekend!

Auteur: , 38 Reacties

Wat zou dat nou kosten, een stel andere koplampen en een S Tronic bak op de snelste Audi die je kan kopen? Hij is goedkoper geworden in ieder geval.

De vernieuwde Audi R8 is leverbaar vanaf november aanstaande en is voortaan leverbaar met een DSG S Tronic versnellingsbak met zeven verzetten. De instapper gaat 176.940 eurootjes van je spaarrekening afhalen, een dikke 2000 euro minder dan voorheen. Voor dat geld krijg je de 4.2 V8 met 430 pk en een S Tronic bak, goed voor een sprint naar 100 kilometer per uur in 4,3 seconden en een topsnelheid van 314 kilometer per uur. Met de optionele handbak wordt dat 4,6 seconden overigens.

Wil je meer snelheid dan kies je voor meer pk’s uit een V10, welke standaard 525 pk levert en als V10 Plus zelfs 550 pk. Opvallend daarbij is dat de V10 “zonder Plus” een topsnelheid heeft van 310 kilometer per uur, iets langzamer dan de V8 dus. De sprint naar 100 gaat wel aanmerkelijk sneller, namelijk in 3,6 seconden. Kies je voor de 25 bonuspaardjes van de R8 V10 Plus dan ga je zelfs in 3,5 seconden naar de honderd en ben je weer wél in staat om de V8 op topsnelheid zoek te rijden: de naald loopt in dat geval door tot 317 kilometer per uur. Prijzen voor de V10 en V10 Plus volgen later.

Alle genoemde snelheden van de V10 en V10 Plus zijn overigens met de optionele S Tronic transmissie, met een handbak worden de sprintjes iets langer omdat jij nu eenmaal niet zo snel bent als de computer.

Alle prijzen van de nieuwe R8 hieronder, de handbakken zijn fors duurder dankzij de milieubelasting maar leve de handbak!

R8 Coupé
4.2 FSI quattro handbak 6 – € 196.880
4.2 FSI quattro S Tronic – € 176.940

R8 Coupé V10
5.2 FSI quattro handbak 6 – € 239.410
5.2 FSI quattro S Tronic – € 219.450

R8 Coupé V10 plus
5.2 FSI quattro handbak 6 – € 265.910
5.2 FSI quattro S Tronic – € 246.000

R8 Spyder
4.2 FSI quattro handbak 6 – € 212.070
4.2 FSI quattro S Tronic – € 192.130

R8 Spyder V10
5.2 FSI quattro handbak 6 – € 254.610
5.2 FSI quattro S Tronic – € 234.640

En we moeten het niet doen maar we doen het lekker toch: R8 V8 handbak in Duitsland vanaf 113.500 euro, S Tronic vanaf 118.400 euro. Juistem, de S Tronic is inderdaad bijna 5000 euro duurder bij de Oosterburen, het verschil aan milieubelasting is dus bijna 25.000 euro.

Op alle modellen van de R8 is 19 inch lichtmetaal, leer / alcantara, een multifunctioneel sportstuur, radio / dvd navi, cruise control en elektrische stoelverstelling standaard. Op de V10 krijg je standaard zelfs fijnnappa-leder. De R8 Spyder modellen krijgen standaard een uitgebreid lederpakket. Ook zijn er nog enkele opties aan te vinken, waaronder de matte Sepangblauwe lak voor de R8 Coupé V10 Plus en de oh zo fraaie ruitvormige stiksels op de stoelen en als je wil zelfs op de dakhemel. Sexy!



38 reacties

En de GR versie, waar wouter vorig jaar in rond jakkerde. Wat mag dat moois kostten?
@gerbie: De GT versie wel te verstaan.
@gerbie: die is niet meer leverbaar. De V10 Plus is het nieuwe topmodel.
@CasperH: er staat er nog een te koop bij Beerens in Antwerpen. Gloednieuw
wtf? kost het 20K meer om een handgeschakelde versie te krijgen ??
@Adanali: @ CasperH , na het lezen van de tekst, even de prijzen switchen van een s-tronic en handgeschakelde
@Adanali: Niet goed gelezen dus. De handbak is duurder door meer uitstoot…..
@E34M5Touring: lees de tekst : De instapper gaat 176.940 eurootjes van je spaarrekening afhalen. Voor dat geld krijg je de 4.2 V8 met 430 pk en een handbak
@Adanali: Lees de tekst: Alle prijzen van de nieuwe R8 hieronder, de handbakken zijn fors duurder dankzij de milieubelasting, maar leve de handbak!


Succes!
@Adanali: nee. ;)
@CasperH: ja even wijzigen en mij voor schut zetten. lekkahoor
@Adanali: heul niet.
20k extra voor een handbak? Die lui zijn niet goed joh.
@tubbel: de overheid is niet goed. Joh.
@CasperH: Joh, die bedoel ik natuurlijk ook!
Flink prijsverschil tussen de V8 en V10. En ondanks het feit dat ie bijna een sec sneller is naar de 100, had ik voor dat prijsverschil toch echt de V8 genomen. Mocht je het vermogen ooit te weinig vinden, kun je voor het prijsverschil even langs UGR.
Aangezien het een Audi is is een prijskaartje eraan hangen een optie?
Prijzen handbak 20000 € meer als s-tronic is dat niet andersom normaal gezien ?
@RacingDevil: tegenwoordig (dankzij uw lieve overheid) niet meer. Het prijsverschil tussen een handbak en automaat wordt dus ruimschoots opgeheven doordat de handbak minder schoon is en dus zwaarder belast wordt door de overheid.
Dus een RS4 is sneller dan een instap R8? Nou dan weet ik het wel…
@robinio: sneller?! nee echt niet… de RS4 heeft wel 20 pk meer maar wat zeggen pk’s nou echt over een auto…
@Alwood: precies! Een rs4 heeft 4 stoelen en een grote kofferbak. En is bovendien veeeel goedkoper!
Shock, een standaard radio?
@norge: Ja in het hogere segment is dat meer dan normaal hoor ;) het optionele cassetedek van Hyundai heeft zijn beste tijd wel gehad!
@luuktb: Goh, in de mijne zit een topmoderne audio installatie.Misschien voor het arme crisis NL iets minder luxe?
Frappant: bij concerngenoot Porsche en de 911 zijn de PDK-bakken steevast een paar duizend euro duurder.

Rara, hoe kan dat?
2000 euro minder dan voorheen.Da’s niet veel minder.De nieuwe Ferrari 458 Italia is 30.000euro goedkoper als z’n voorganger en bij Bentley scheelt het zelfs een ton.Hoezo worden de rijken steeds rijker? Is de Kia Picanto ook duizenden euro’s goedkoper geworden of jouw Golf?
@Alfarobert: Ja, een ton goedkoper, en nog genoeg BPM en BTW om 8 Picanto’s van te kopen……
Kies je voor de 25 bonuspaardjes van de R8 V10 Plus dan ga je zelfs in 3,5 seconden naar de honderd en ben je weer wél in staat om de V8 op topsnelheid zoek te rijden: de naald loopt in dat geval door tot 317 kilometer per uur.

Haha, dat is 3 kilometer per uur harder !!
Ik zie het al voor me als 2 vrachtwagens die elkaar inhalen, met net dat kleine snelheid verschil.
@Dreumeltje: het gaat voor je gevoel zelfs nog veel langzamer omdat de 3 km/h op 317 veel kleiner is als op 80 :P
20K (twintigduizend euro!) voor een handbak? What the f…
Dan maar de spider s-tronic ipv de coupe met handbak hoor :D
Als je zoveel geld voor een Audi uitgeeft, ben je echt van je lotje getikt
Absurd die belastingen! hier in de USA begint de R8 trouwens bij net geen 90k euro voor de handbak dus voor hetzelfde geld heb je er 2!
ik vind dat best weinig maar 2000 goekoper
ook relevant: zowat 100kg lichter geworden (voor een Porsche GT3 is dat 50kg ofzo – ter illustratie)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).