Nieuwe BMW M3 krijgt een M6-voorkant

Auteur: , 45 Reacties

Wat weten we eigenlijk nog niet over de M3 F80? Het geluid is bekend, dat er een zes-in-lijn met drie turbo's en 450 pk is ook al geen geheim meer, en sturen gaat middels elektriek. Nu er spyshots opduiken van een gecamoufleerde proto lijkt ook het design van de voorkant vast te staan: een bumper gelijk aan zijn grotere broers.

Achter het camouflagedoek is te zien dat de M3 een voorkant krijgt met luchtopeningen die gevormd zijn in stijl met de M5/M6. (Deze impressie zat er aardig dicht bij.) Ook lijkt BMW de ‘Air Curtains’ op de M3 F80 toe te passen. Deze noviteit kwamen we eerder op de 1 Serie M CoupĆ© tegen en vermindert de turbulentie en verstoring van de aerodynamica bij de voorwielen.

Vergelijk hieronder en oordeel zelf. Aardig M6-eske, nietwaar? (bron: F30post)
M3 vs M6

PS. Fijn geruchtje van onlangs met betrekking tot de M3: het 3.2-liter zes-in-lijn blok krijgt 480 pk als het BMW M Performance Package op de optielijst wordt aangevinkt. Ook zou de Vmax naar 300 km/u worden getild. Herenakkoord, schmerenakkoord! Wel duurt het nog even voordat de nieuwe M3 wordt uitgeleverd. In 2014 komt ‘ie op de markt.



45 reacties

En dan beschuldigen de Fanboys andere merken van het maken van eenheidsworst.
@jrk68: Ja ok, maar jij zeikt werkelijk alles wat maar BMW gerelateerd is af dus misschien ben jij ook niet de meest objectieve persoon om hier op te commenten natuurlijk.
@E34M5Touring:
Nee dat is niet waar op mijn lijstje van auto’s die ik graag zou willen hebben staan 4 BMW’s.
Teweten de E30 m3, de E46 m3, de Z1 en de Z8.
Ook de Z4 coupe vind ik een mooie auto.
@jrk68: Ja ok, die vind je mooi. Het maakt me verder ook niet uit. Maar vind het wel grappig want echt positief ben je nooit over BMW. Maar goed, ieder zijn mening.
@E34M5Touring:
Nee ik heb het niet op petjes en kuddevolk dat heeft niks met de auto’s temaken.
@jrk68: Tf?! Petjes rijden in elke occassion die onder de 2.000,- kosten.. Lijkt mij gewoon natuurlijk.
@jrk68: Soms ontkom je er niet aan dat meerdere mensen dezelfde mening hebben. Dan kan je dat kuddevolk noemen. Als ik het goed onthouden heb, rijd je een Lotus Elise. De importeur van jouw streetkart zit hier in het dorp en organiseerd hier ook rijdersdagen. Van heel het land komen Lotus liefhebbers naar ons durpke toe om is ff lekker los te gaan op de lokale binnenwegen. Daar wij gezegend zijn met heerlijke stukjes weg is er altijd zeer veel animo. Dus er staan allemaal mensen met dezelfde mening (i.e. ze vinden Lotus gaaf) oftewel kuddevolk. En zeker 90% en daar vallen ook de dames onder, hebben een pet op. En ja rijden ook als petjes. Je hebt ze in elk merk en je kan ze steeds tegen de haren instrijken of je kan het gewoon in zijn waarde laten.
@jrk68: Ja want alle BMW rijders dragen petjes natuurlijk.

Iemand tips waar ik petjes kan kopen? Wil er graag bijhoren…
@voytekbe: De dealer heeft hele mooie!
@kaasboerin: Ik heb een hele mooie Williams en M pet. Heerlijk tijdens het echte racewerk, dankzij die pet ‘voelt’ het altijd nog sneller…
@E34M5Touring: heb je misschien stickers op je pet, voor die extra snelheid haha?
@voytekbe:
Waar zeg ik dat?
@jrk68: catfight!!
@label89:
Waar zie jij een Jaguar?
Dat wordt dus zoiets:
http://f30series.com/wp-content/gallery/ltbmw-f30-335i-tuning/1.jpg
@MartijnGizmo: Oh ja die Amerikaan. 1 van de eerst intens-gemodde 3ers tot nog toe. Me like.
Het enige wat ik zie is dat er zoals op elk ander M-pakket 3 luchthappers op zitten, waarvan de middelste lang..
Lijkt toch meer op de voorbumper van een M5, maar dat is niet echt een minpuntje.
Ik denk dat dit wel in de buurt komt ? http://i49.tinypic.com/124ttug.jpg
@bempi: dan is het meer de voorbumper van de 1M…
@Megakix:

Ja. Het is een mix van 1M + M3 E92 en 3 series F30.
480 pk in een M3 (ok het is een gerucht) is wel andere koek! ICM een goed onderstel (waar BMW wint van een 457 pk C63) kan wel eens een zeer speciale combo worden.
Weet alleen nog niet of het tegen de experience van de oude V8 op kan. Dat geluid……
Dat downsizen en geblazen maken van die blokken gaat me bijna aan het hart. Is echter niets aan te doen! Neemt niet weg dat de “vermoedelijke” specs van de nieuwe niet verkeerd zijn. Maar zoals eerder hierboven is de sensatie en experience van de V8 iets aparts. Ach….alsof ik er uberhaubt 1 kan bestellen :(
Het is voor het eerst dat de nieuwe M3 me weinig interesseert. Het is allemaal te voorspelbaar geworden bij BWW.
@GOD: Ik ben zelf allang afgehaakt met de opgefokte familie-sedans. Weinig interresse meer voor. Het wordt meer en meer een ordinaire “autobahn brenner”. Lekker veel pk’s en bergen koppel. Steeds minder onderscheidend. Zo hard mogelijk van 100 naar 200… Dat is belangrijk…
@renezzzz:
Dat vind ik nou ook weer niet.
De M3 is tot nu toe altijd nog de best sturende auto geweest uit zijn klasse en dat zal deze ook vast wel zijn.
Alleen de magie is weg. En het uiterlijk word steeds saaier en voorspelbaarder.
Een ordinaire autobahn brenner vind ik niet terecht aangezien zon ding heel goed de bocht om kan.
@GOD: Tuurlijk wil dat ding waarschijnlijk goed de bocht om… Maar de hoeveelheid Pk’s slaan helemaal nergens meer op… Van 430Pk naar 480Pk? (waarom niet meteen 600? wat maakt het uit). Tja, dat is maar voor 1 ding: Autobahn! Laat ze eens een b.v. 300kg lichtere versie maken zonder een powerupgrade. Gaat nog beter de bocht om!
@renezzzz: En zuiniger en groener en dus stukken lagere operationele kosten …
@dawwg:
Als ze het vermogen gelijkhouden en ze steken het geld van al die turbo’s in ee 300 kg lager gewicht dan gaat alles er op vooruit, ook het verbruik.
Dus worden de runningcosts nog lager.
Minder turbo’s is op termijn minder onderhoudskosten en minder gewicht is minder wegenbelasting en verbruik.
Gevalletje win win dus.
@renezzzz:

300kg? wat heb jij gerookt?
Dan word dat ding voor de helft carbon en niet te betalen.
Je moet wel realistisch blijven.
Wel grappig dat iedereen gelijk weer gaat zeiken over eenheidsworst.
Want je kan nog niks zien aan de foto’s.
Dus wacht effe tot er duidelijke foto’s zijn met je commentaar.
@bohica: Heb je ook geen foto’s voor nodig daarom.
Goed idee om een extra Pk-boost te geven bij het bestellen van de PP ! A la Merc natuurlijk, maar voorheen bood BMW slechts een rijopleiding en het verwijderen van de begrenzer aan.
Overigens, hoe snel moet een sedan tegenwoordig nog gaan ? Ik bedoel, frommel er een lekker L6 in en fine-tune die motor tot onzedelijke toerentallen en een goddelijke handbak, bespaar gewicht met veel nieuwe lichte materialen en geef 7 jaar garantie (oid). Dit PK-duel moet imo maar eens afgelopen zijn.
@Megakix: Helemaal mee eens, ik kan het niet beter verwoorden…
@renezzzz: Het is een complot van de autoband-fabrikanten :P
@Megakix: Scheelt toch weer mooi 0,0002 sec als je van 120km/h naar 130km/h moet accelereren op de nieuwe snelwegen.
j00rs via iPhone app
Gaan ze nu ook weer eens een touring maken? Want die coupe’s van BMW zijn hondslelijk. (iig de vorige 3)
@j00rs: ik vond de coupe wel mooi, maar de daklijn van de cabrio.. dat was pas hondslelijk!

Maar doe mij ook maar een sedan!
Nu weet ik ook wat ik heb zien rijden op de terugweg uit Spanje. Ik ben deze met nog 2 andere auto’s met een zelfde wilde striping tegengekomen. Ik wilde nog op de dashcam terugkijken wat het waren.
Jammie. Nu maar hopen dat die 6 cilinder roffel goed hoorbaar blijft. Zou zonde zijn als het resultaat vergelijkbaar is met het resultaat van de M5. Opgevoerd 4 cilindertje dus…
2014 is nog ver weg -_-
Nu er spyshots opduiken? Die duiken bijna dagelijks op van de M3/4. Neemt natuurlijk niet weg dat er nooit genoeg spyshots kunnen opduiken. Leuk detail is dat deze ook weer een ‘powerdome’ krijgt.
vind het nu al geweldig!
Niet verkeerd, want de M6 is zeker weten de mooiste BMW ooit gemaakt!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).