Nieuwe Citroën C4 Picasso heeft spleetogen

Auteur: , 42 Reacties

Omdat ook de familiehokken niet onderbelicht mogen blijven presenteren we jullie, na de nieuwe Renault Scénic gisteren, het nieuwe smoeltje van de C4 Picasso. Lekker eigenwijs, zoals we van de Fransen mogen verwachten.

Het kleine broertje van de Grand Picasso (die later volgt) wordt onthuld op de Autosalon van Genève, maar hij rijdt nu al ongecamoufleerd over ’s Heeren wegen.

Hij lijkt iets minder op een rijdende glasbak (met name door de dikke achterstijl), en de voorlampen werden rigoureus bijgesneden en opgedeeld, Tubik-style. Je zou kunnen zeggen dat ze het design, omdat ze in Europa geen drol meer verkopen, maar wat Aziatischer hebben gemaakt, maar hey, that’s wasis.

Verwacht de gebruikelijke range aan lekker zuinige en efficiënte THP- en HDI-krachtbronnen onder de kap, want OPC-achtige fratsen, daar doen de Fransen niet aan. We zien alle details wel verschijnen, als hij binnen een maand officieel wordt gemaakt. (via High Motor)

Citroen C4 Picasso naakt

Ter vergelijking: dit is het model dat hij gaat vervangen:

Citroen C4 Picasso 2011



42 reacties

Ik hoop dat dit een grap van Citroën is.
Het is raar. Heel raar. Maar het toont lef, op het meest laffe soort auto denkbaar, de ik-heb-als-man-thuis-geen-fuck-meer-te-vertellen-MPV. Best aardig Citroën. Sowieso weer de minst lelijke auto uit haar segment!
Voorkant heeft wat weg van de Tubik Concept

http://www.autoblog.nl/archive/2011/09/13/citroen-tubik-concept-like-a-buss

Vind het wel wat hebben eigenlijk!
@reactief: Scherp. Heb het toegevoegd.
Opdelen van de koplampen lijkt wel een trend te worden (zijn) zeg… Ik vind het maar niks…
@C220AMG: Mercedes (de trendsetter van de meeste automotive trends) is er gelukkig voor jou bij de huidige E-klasse op teruggekomen. Dus over een paar jaar volgt ook de rest.
@mashell: Ik kan het toch niet laten: hoe kun je zeggen “de trendsetter van de meeste automotive trends” over Mercedes in een bericht over “de trendsetter van de meeste automotive trends” Citroën… jij begrijpt er echt helemaal niets van!
@Jansen: fout, Renault is innovatiever… Zeker met modellen als de Mégane II, clio II 1e espace.
En PSA zich maar afvragen waarom het zo slecht met ze gaat…
Het lijkt wel of je met de trein reist, de voorkant lijkt precies op de voorkant van een trein.
Omg wat is ie lelijk. Het debiele broertje van de best aardig uitziende C4.
Die Fransozen toch…..
verschrikkelijk stoer dingetje ..
had geen ander logo dan Citroen op kunnen staan ..

mooie auto voor mooie mensen ..
@lincoln: Jij verwacht zeker veel reacties op jouw reactie.
@bsxc2: De eerste heeft ie binnen. Ben zelf ook een errug knap…
Doe mij maar de huidige dan. Damn citroen welke ontwerper heeft die koplampen mogen ontwerpen en hoe is dat in vredesnaam door iedereen goedgekeurd??!

De achterlampen doen me trouwens een beetje denken aan een vw golf
Een pak minder elegant dan de bestaande, maar wel opvallend. Ik wacht op betere foto’s voor een eindoordeel…
In de kleurstelling zoals de huidige Picasso op de persfoto in dit bericht, en met een mooie uitvoering (dikke 19 inch, xenon e.d.) kan het een mooie auto worden! Ben benieuwd naar het interieur.
@ThomasBol: Dan ziet een drol er nog wel mooi uit.
@bsxc2: alleen als ik hem zelf geproduceerd heb.
Vreemd… zo’n eigenwijze voorkant gecombineerd met een Golf Plus achterkant.

Alleszins goed van Citroën om terug te gaan naar eigenzinnige wagens. Misschien niet goed voor de verkoopcijfers maar iedereen heeft er tenminste een mening over. You love it or you hate it.

I love it.
Meh, ik neem alleen Peugeot nog serieus qua design (ook pas weer sinds de 508). Ok de DS-lijn is ook prima maar dit…
dit is echt een van de lelijkste auto’s die ik ooit gezien heb! gadverdamme get it off the screen.
Top! Dit design kan ik enkel toejuichen!
Ligt het aan mij, of vertekent die eerste foto enigszins?

De citroens op die foto lijken wel ter grootte van pak-m-beet een hyundai ix20 of honda jazz.
Achterlichten van een Golf GTI.
Is de voor- en achterkant niet gewoon nog afgeplakt? Althans, dat gevoel krijg ik bij deze foto’s. Helemaal bij de foto van de achterkant lijkt de C-stijl wel geplakt, net als de raamstijl daar. Kan het ook mis hebben hoor :)
@remon: dacht ik ook, wat kleurverschil tussen de bumper en zijkant en vierkante lampje is beetje raar geplaatst
Heel goed, bijzonder gewoon doen!
Doe mij maar het vorige model dan
Ik zeg niet dat ik deze wagen per se uitermate puik vind, maar het is wel 100% Citroen-styling. En ik waardeer dat. Na de 1e generatie C3 ging het qua styling toch weer erg acteruit. Dat komt nu weer goed.
@theblackstig: Het ging al eerder de mist in met de Xantia en de ZX. Emotieloze auto’s. Pas vanaf de 2008 C5 gaat het weer goed, enkele uitzonderingen daargelaten.
@ThomasBol: De Xantia vond ik eigenlijk een van de meest geslaagde Citroens. Een klassieke schoonheid met enkele subtiele Citroen-trekjes, voorzien van de enige echte Citroen uniciteit: de hydropneumatische vering. Kom daar maar eens om bij de huidige lijn (C5 en DS5: daar zou de hydropneumatiek echt perfect bij passen en de DS5 heeft hem zelfs hard nodig met z’n klote vering).
Ik heb er zelf 2 gehad (naast bijna alle andere Citroen’s van de afgelopen 40 jaar) en het was eigenlijk de fijnste auto van allemaal.

Als die Picasso eruit komt te zien zoals hij op de foto lijkt dan kunnen ze hun nu nog redelijk marktaandeel in dit segment wel op hun buik schrijven. Wat een enorm gedrocht!
Me opa had deze koplampen ook op z’n Traction Avant begin jaren veertig.
Vrij geil
Over het algemeen vind ik de Citroëns wel mooi, zeker de DS lijn. Dit is echt om te kotsen, ik hoop dat het een geintje is.
@rufctr01:
En zo hoort autodesign ook te zijn. Je vindt hem mooi of je vindt hem lelijk…. Alles beter dan…,mwaahhh wat moet ik er van vinden….
typisch frans, eigenlijk goed voor een merk zoals citroën, zal nooit mijn ding zijn
Vind hem wel gelukt!
wtf is dat?!
Volgens mij hebben ze zich laten inspireren door het overweldigende succes van het Pontiac Aztec design.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5a/2002-05_Pontiac_Aztek.jpg/280px-2002-05_Pontiac_Aztek.jpg
Citroën is weer maar’s trendsetter.
Niet dat ik wild ben van dit ontwerp dat ze nu komen voorrijden. En ik vrees voor de opvolger van de C4 Grand Picasso, want een mooiere monovolume is er niet.
Dit wordt alleszins wennen.
Maar na de DS met z’n meedraaiende koplampen is een scherp gesneden licht-unit (zijn tijd decennia voorruit !) en de eerste generatie C5 – opnieuw de eerste met grote lichtunits uitgerokken over zijflank en motorkap – volgde quasi alle andere fabrikanten met grote en scherpe lichtkoepels. (de Ford Scorpio met z’n koplampen als soepteljoren zo groot was dan alweer afgevoerd)

Tijd dus nu voor wat anders; en inderdaad ; de koplamp wordt teruggebracht naar z’n essentie. En het trendje om led-lampjes als frivole versiering in de lichtunits in te brengen (Audi, Mercedes enz.) of als een design-accent toe te voegen in de vormgeving van het front (vb. vertikaal led-lijntje bij de Citroën DS-lijn) wordt nu omgebogen naar het voorop plaatsen van de Led-verlichting in de vormgeving.

Led-verlichting voorop – Koplamp wordt secundair… andermaal een nieuwe-Citroën-design-trend die navolging krijgt ?
Het zou mij niet verwonderen,

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).