Nieuwe Mercedes-AMG G63 is een feit!

Auteur: , 36 Reacties

Sneller dan we hadden verwacht, maar dat weerhoudt ons er niet van hem lief te hebben.

Stuttgart en Affalterbach hebben gezamenlijk maling aan het ongeluksgetal. Vandaag, de 13e, is namelijk de dag dat ze zowel de opgefriste Mercedes-Maybach S-Klasse als de geheel nieuwe G63 AMG introduceren. En, nieuwsflits, laatstgenoemde is een dijk van een SUV.

Laten we beginnen met waar jullie hoogstwaarschijnlijk voor hebben geklikt: de motor. Mercedes-AMG trok de reusachtige 5,5-liter V8 uit het vooronder, om deze te vervangen voor de 4-liter twin-turbo V8. Gelegen in de G63 AMG produceert deze 585 pk, 14 hele pk’s meer dan zijn voorganger. Koppel heeft hij in overvloed; het nieuwe model produceert een maximum van 850 Nm.

Op het asfalt vertaalt dit zich naar krankzinnige cijfers. Het 2.560 kg wegende gevaarte sprint naar de 100 km/u in slechts 4,5 seconden, ruim een seconde sneller is dan zijn voorganger. De G63 heeft een topsnelheid van 220 km/u, tenzij je het AMG Driver’s Package aanschaft. In dat geval gaat hij maximaal 240 km/u. De sprinttijd verbetert mede dankzij een flink dieet: de huidige G63 is bijna 175 kg lichter dan het vorige model. Om weer tot stilstand te komen krijgt de G63 AMG sterkere remmen.

Daarbij geniet hij ook van het nieuwste AMG Performance 4MATIC-systeem, die het vermogen over de vier wielen verdeelt en op aanvraag 60 procent daarvan naar de achterwielen stuurt. De G63 krijgt tevens de negentraps AMG SPEEDSHIFT TCT-automaat, waarbij de bestuurder m.b.v. flippers aan het stuur eventueel zelf kan schakelen.

Qua design wijkt de G63 uiteraard enigszins af van de normale G-Klasse. Aan de voorzijde zien we een nieuwe grille, die enigszins doet denken aan de Panamericana grille van de nieuwe AMG-modellen. Daarnaast zijn zaken als luchtlinlaten allemaal net ietsje groter, en heeft hij wederom dikke knalpijpen aan de zijkant.

De auto wordt officieel onthuld op het Autosalon van Genève (vanaf 6 maart). Bij de onthulling komt er zoals gebruikelijk ook een zogenaamde ‘Edition 1‘. Dit exclusieve model komt er in een reeks speciale kleuren, zoals obsidian black en designo platinum magno, en krijgt verschillende rode accenten om zich van de ‘normale’ G63 AMG te onderscheiden.

De G63 AMG verschijnt in juni op de markt. De verkoopstart vindt plaats op 18 maart 2018.

Oh, je wilt hem óók nog in beweging zien? Heb jij even geluk, dat kan. Klik HIER!



36 reacties

Behoorlijke upgrade. Al is van het stoere uiterlijk weinig overgebleven.
@pilot1988: ik vind hem er ook vrouwelijker op geworden. Desalniettemin nog steeds een imposante verschijning.
@dromedaris: inderdaad, precies of ie nog wenkbrauwen mist
Ik vind hem een beetje verbaasd ‘kijken’
Niet echt fan van de verticale strepen in de grille. Verder natuurlijk een mooi speeltje voor de UAE.
Die koplampen zien eruit alsof ie een strakke nacht achter de rug heeft O_O
Uitstekend uitgevoerd voor de markt van de Verenigde Arabische Emiraten. Wanstaltig.
@viezefreddyw: en niet te vergeten Rusland maar dan in het zwart plus geblindeerde ramen.
@Dickie: niet te vergeten Rodeo Drive USA……daar is deze ook erg populair als boodschappen wagentje. Fantastisch hoe Mercedes een icoon heeft neergezet en al decennia aan het uitmelken is. Ik vind deze weer heel erg dik, zou wel voor een andere kleur gaan
Wat is dat ding lelijk in wit zeg.
Geen wonder dat de -63 AMG versie van de G zo snel geïntroduceerd wordt. Het is volgens mij de best verkopende versie van de kleine vrachtwagen…
Nou ik graaf ‘m wel! Gave bak zo.
Ik zeg, deze variant, maar met de originele grille. Wat ziet die er niet uit zeg!
Meet the new boss, same as the old boss. Won’t get fooled again!
Wit tapijt is dus zelfs op de persfoto al vies… Een mooi metalic lakje er op zal hem goed doen! Verder erg toffe bak!
Zoveel geld en er dan een tapijtje van de Leen Bakker in leggen… (foto 7)
Graag in het mosgroen met beige bekleding zonder privi glas.
standaard met kamelenvanger?
Een G-klasse op Performance banden..
En het wordt verkocht!
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
De 4.0l V8 en 585pk. Nou, wat een verassing zeg! Wie had die zien aankomen…. Maar goed, KardashiAss heeft er vast al 15 besteld.
Die nieuwe Gril van MB is toch wel te afgrijnzelijk voor woorden.
Ik vind een normale G-klasse een heerlijke auto en die 4×4 kan ik ook heel erg waarderen, maar de AMG-versies vind ik nergens op slaan. Een terreinwagen die is omgebouwd tot “sportwagen”.
Hmm, nog steeds het zelfde design, maar toch is die wel anders. Vorige model straalde toch wel wat meer agressie uit, en ik zie liever dat metalen bullbar voor de koplampen inplaats van de voorbumper. Interieur is wel heel erg gaaf. Al met al is die best wel gaaf.
De grote vraag; past ie op het oude onderstel.
@ptothem: Nope.
Nog altijd een heerlijk dik apparaat Maar de nieuwe Benz-grille is echt verschrikkelijk geworden
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Zoals hij hier op de foto’s is te zien, is het gewoon een karikatuur van de originele G-klasse geworden.
Maar goed, er zal wel een markt voor zijn.
Het front lijkt een stuk ‘softer’ dan voorheen. Interieur is wel flink opgeknapt
Wel fijn dat die nieuwe bullbar de voorbumper ook beschermt. Nu kun je zonder zorgen anderen van de linkerbaan drukken.
Perfecte shoot ook: tussen de palmbomen, glimmend goud en wit warmer. Duitse wansmaak at its finest. Nog een paar booskijkers op de vriendelijke ronde lampjes en gummen maar!
Wat een teleurstelling, de normale was oké maar dit is duidelijk geen vooruitgang voor mij
Totaal mislukt als het aan mij ligt. Aan de voorkant is hij de typische ‘G-klasse hoeken’ kwijt, de gril past ook totaal niet. Ook ziet hij er over het algemeen een heel stuk minder ruig uit, wat hij eerst wel was. Het interieur moet ik nog even tot me laten bezinken, maar wat ik al zeker niet mooi vindt: het digitale scherm. Past totaal niet in een auto zoals deze. Een G-klasse moet gewoon een analoge tellers hebben.
@basr32: grille* Sorry!
Aan de achterkant zou je wat kunnen sleutelen, dat zou niemand opvallen. Maar dat ze juist het karakteristieke front hebben veranderd is wel een dikke misser.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).