2012 Nissan GT-R doet 0-100 in 2,84 sec

Auteur: , 85 Reacties

Althans, als we op de videobeelden af mogen gaan.

In onderstaande video zien we een 2012 GT-R een paar keer vanuit stilstand accelereren, waarna we op een scherm een gemeten tijd te zien krijgen. De metingen worden wel door Nissan zelf uitgevoerd, en we moeten afgaan op wat we zien (wat voor banden liggen er onder? is dit een stock-model of heeft hij een wat hogere turbodruk gekregen?), maar wel staat als een paal boven water dat je aardig rap uit de startblokken komt met de nieuwe GT-R (ook met de vorige trouwens).

Voor de goede orde: 0-100 tijden van sub-3 seconden zijn eigenlijk alleen voorbehouden aan supercars die een veelvoud van de GT-R kosten, vergeet dat niet. Video:



85 reacties

Kan je toch nog een Veyron bijhouden die echt 10 x zo duur is!
@The360box: Dan nog verkies ik een Veyron ;-) Dat ding is gwn iconisch, een GT-R ook, maar op een ander niveau.
De fameuze Launch Control?
@Scorso: in combinatie met slicks
Dat is wel heel erg snel. Dat zijn gewoon supercar waarden. Echt heel gaaf als dit klopt
http://www.youtube.com/watch?v=4jOQFMlpdVI

Dit zou dan ook echt moeten zijn. Deze GT-R is trouwens nog weld de ietsje oudere van 2011(?). Nooit geweten dat de 911 Turbo ook al minder dan 3 seconden nodig had voor de 100-sprint.
@theblackstig: *turbo s
@Nv: Inderdaad, ik was te lui om het te gaan verbeteren.
@theblackstig: Is ook wel een rotklus, iets verbeteren op een site zonder editknop ;)
@theblackstig: Mooi op 2:50.. Veyron 4-wheel-spin-burnout. ;)
jammer dat ze geen filmpje van de teller hebben gemaakt. Zal wel heftig zijn als het klopt. Daar kan ik niet tegen schakelen met m’n Touring.
gedwongenleaser
@E34M5Touring: heb een klein vermoeden dat het niet alleen op schakelen aankomt.
@gedwongenleaser: Ahhh jawel man, kanonnetje hoor zo’n touring ;)
gedwongenleaser
@E34M5Touring: dat het een kanonnetje is twijfel ik ook zeker niet aan… :)
@gedwongenleaser: Hahaha tnxs maar je hebt gelijk hoor. Vind het contrast zo groot, ik bedoel in die tijd was 5.7 naar de 100 echt snel, tegenwoordig is een 535D al bijna sneller naar de 100. En dan heb je nog de GTR die doet het in 2,84, gewoon dik 2x zo snel. Supergaaf hoe die techniek nog steeds zo snel ontwikkeld!
gedwongenleaser
@E34M5Touring: 5,7 is ook gezien huidige maatstaven erg rap, daar kom ik met mijn geleaste hybride gebakje niet bij in de buurt. :)
@gedwongenleaser: Oh snel is het zeker, dat kwam misschien ff verkeerd over, alleen toen was er wel een M5 voor nodig tegenwoordig is een Subaru Impreza van een paar jaar oud al sneller. En nog een stuk goedkoper.
Toch geeft deze auto weinig spanning voor mij… Het is indrukwekkend als je em tegenkomt.
Maar het gevoel van pas mist (bij mij persoonlijk).
Ik vind een Lambo of Aston veel spannender om te zien.
Natuurlijk heb ik ze beiden niet gereden, dus ik kan er weinig over zeggen. Het is alleen een gevoel.

Maar nevertheless. Dikke specs mochten ze waar zijn!! :o
@kliko: *het gevoel van passie
Tegen dat ik mijn pedaal tegen de grond heb gestampt zit hij al aan de 100km/h :D
het is gewoon niet leuk meer hoe goed dat ding is:P
@fluvioglacialeafzetting: respect voor je nickname :’)
@fluvioglacialeafzetting: haha ik dacht dat jouw nick een randomkeyboard bash resultaat was, even ge-googled en weer wat geleerd haha :p
utr1984 via Android app
Ik vraag me vooral af waarom Nissan dit kan en de rest niet voor hetzelfde geld? Maakt Nissan geen winst op de GT-R??
@utr1984:

bij nissan betaal je geen 100K voor het logo op de motorkap
@kilum: nee klopt 50k voor het logo voorop en 50k voor het logo achterop
@utr1984: Inderdaad. Het is een fantastische wagen, maar zo’n techniek en prestaties verwacht je eigenlijk van een grote groep of een merk met veel sportwagens zoals Porsche, Lamborghini, Ferrari, …

Het is gewoon fantastisch hoe nissan na de skyline deze opvolger heeft bedacht. Hopelijk komt er ook een opvolger van de skyline zijn concurrent de Toyota Supra.
@stanny: het schijnt dat de supra weer terug komt,Maar zeker weten weet ik het niet in ieder geval,toyota gaat weer de goede kant op
Vast goed voor de aandrijflijn dit..
@Tommy2: zullen ze daar vast wel op hebben gelet. zal dus wel snor zitten.
@Tommy2: de gtr is ontworpen om heel veel krachten aan te kunnen,net als zijn voorganger die met gemak 800pk aan kon.de gtr blijft nog zo’n 4 jaar in productie dus er komen nog wat pk tjes bij de komende tijd.
waaraan kan je het 2012 model eigenlijk herkennen?
tussen het origineel en de eerste facelift kan ik nog verschillen zien, bij deze zie ik ze niet zo snel
@sirmustang:

er is niks verandert aan het model alleen de motor is beter en je hebt nu een knopje op je stuur die zorgt voor extra turbo boost als je het nodig hebt
@kilum:
Uit voorzorg als er een porsche 911 irrirant op je bumper zit te kleven!
@ralf: Waarom doe jij altijd 911’s afkraken?
Zo veel grip dat die auto heeft, niet normaal. Het moeten wel speciale banden zijn…
Wat een f*cking brute auto is en blijft de GT-R zeg, voor dat geld iedereen te pletter rijden, een relatief bescheiden design, mooi interieur met een brute digitale scherm.. En dan zulke cijfers neerzetten. Wat mij betreft 1 v/d beste (stock) cars ever made.
Zijn ze daar nu weer.
Al lukt het hem in 1 seconde , dan koop ik hem nog niet!!!
De wagen spreekt me niet aan vanwege z’n uiterlijk. Het is en blijft een Nissan of beter gezegd, Ni(k)san!
Kiest u maar: Nissan GT-R (126k) of BMW M3 (120k)?
530pk versus 420pk, 3.5 versus 4.8, 315 versus 250…
@jelmer: Zo kan je deze auto met vrijwel iedere auto vergelijken.. ;)
@kaasboerin: Ze zijn beide gebouwd voor sportiviteit, verschillen weinig in formaat en praktische bruikbaarheid… zo verschillend zijn ze niet.
Typisch een auto waar de playstationgeneratie een harde plasser van krijgt.
Ze staren zich blind op pk vs. euro’s en de 0-100tijd.
En dus vinden ze hem mooi en de beste van wat er op dit moment te krijgen is…

jammer….
@Hubert:

hoi .. misschien is dat wel het doel van dit soort meuk ..
in Duitsland maken ze al 15 jaar dik geld met die onhandige troep ..

1 doel .. peekaas ..

alleen weten de Jappen dat vermogen ook echt om te zetten in snelheid ..
@Hubert: Raar, want volgens mij kan het grootste deel van de playstationgeneratie deze wagen (nog) niet betalen. Het is niet de mooiste wagen, maar wel een van de beste!
@stanny: ik vind m van de buitenkant dus echt wel mooi.
Maar de binnenkant is gewoon echt lelijk. Overigens is de 911 van binnen ook niet de mooiste.
@Hubert: Je plaatje past goed bij je; dictators zijn inderdaad erg goed om woorden in andermans monden te stoppen.. ;)
@Hubert: Wat is er niet goed dan? Sportieve auto’s moeten sportief zijn, en dat is deze. Razendsnel, geweldige wegligging. De zwarte die ik eens reed werd door velen fraai en niet al te schreeuwerig gevonden. Comfort valt niet tegen, interieur goed te doen.
Ik vind dat ding echt met de dag gaver worden! Wat een monster…
Het filmpje van theblackstig toont aan dat de GT-R met evenveel pk’s het aflegt tegen de Turbo S, zowel in 0-100, maar al helemaal op hogere snelheid. Big FAIL dus!
@psarulez:

Totdat je het prijsverschil ziet..
@psarulez:

Je vergeet het gewicht…en natuurlijk de prijs ;)
…en weer een tikkie sneller ! :lol:

OT: 0 – 200km/h doettie in 11,1 seconden…en 0-300km/h in 32 seconden. Rap !
Oh als ik het geld had kocht ik 2 GT-R’s. Een liet ik zoals hij moet zijn en de andere liet ik compleet ombouwen met de carrossorie van een Volvo 244 alla Juke-R. De ultieme sleeper. Lijkt me zo vet om dan lambotjes te pesten.
Waanzinnig snel!
Natuurlijk knap, maar van 0 tot 100 km/u doet ie niet binnen 3 secondes. Immers, 60 miles is slechts 96,56 km …als we toch op komma’s gaan letten.
@willemseles: Neen. Er staat in het filmpje 2.84s van 0-100km/u en 2.72s van 0-60mph.
De nachtmerrie van VAG en Ferrari,compleet schijt gereden worden door een Aziaat die ook nog eens heel blijft, in tegenstelling tot.
dus, evensnel naar de honderd als een oudere turbo S, en alsnog trager naar 300 en 200 :P
Zonder ‘m nou duur te willen noemen, kost zo’n GT-R toch evenveel als de nieuwe 911: afhankelijk van de uitvoering tussen 120.000 en 150.000.
En ja, ik weet dat die het niet onder de 3 seconden houdt.
@mout:

lol ik werk voor nissan ik heb laatst is even zitten kijken (ik verkoop geen GT-R) wij hebben een programma waar alle merken in staat (van Fiat tot Ferarri)

de duurst mogelijke GT-R komt RIJKLAAR op 136.500eur

De goedkoopste 911 komt al op 146.000 rijklaar en dan heb je geen enkele assosoire of optie erop

ik heb de offerste’s nog ik kan ze zo op auto blog zetten voor je
@kilum: in staan*
@kilum:
Goh, ik kom op 113.000 voor een basis 911 (welke stukken mooier en tijdlozer is) en 127.000 voor een Nissan.
OK, ik zat dan iets langzamer op de 100…
Dat is iets waar ik wel overheen kom als ik in mijn toekomstige klassieker rijd.
@kilum: :shock: :roll: En van wie denk je dat de volgende quote is, snoes?
‘wat denken jullie allemaal wel niet dat een GT-R kost?

nou werk ik voor nissan en ik moet zeggen inderdaad in vergelijking met een ferrari is het vrij goedkoop maar in vergelijking met een 911? een beetje GT-R kost 175.000 rijklaar welliswaar’

En vandaag nog lezen wij op autoblog dat de 991 cabrio voor 128.995 mee naar huis mag. Nederlandse prijs.
@mout: zozo…doe mij dan die 991 en voor het verschil een 993 turbo erbij voor op zondag.
trouwens grappig dat een veyron 10 cilinders!!!! en 2 turbo’s extra nodig heeft tegenover de GT-R en dan alsnog maar 0.3seconden sneller naar de 100 knalt
@kilum: veyron weegt ook niet meer toch? oh wacht..
@sebasjuhh:
ja nietzo gek he een W16 motor mee slepen
@kilum: De Veyron is niet gemaakt om 0-100 tijden te beaten. Zet race-bandjes onder een Ariel Atom V8 en dat gaat nog harder.
De Veyron is gemaakt om 400 te rijden. Dat doet een GT-R niet.
Heb t filmpje niet gezien, maar ik gok dat een Veyron het 100 – 250 gedeelte ook sneller doet en alles daarboven ook.
@gregorius: Yep, en op een comfortabele manier dan ook natuurlijk.
@kilum: Op een gegeven moment loop je gewoon tegen een limiet op met 0-100 ivm het gewicht van de auto, grip, e.d.

Meer PKs gaan dan niet perse daar tijd vanaf snoepen. Die heb je weer nodig kwa topsnelheid.
Dat kan mijn kever uit 1964 ook.. Luchtgekoeld, 8 kleppen en NA. Is die vooruitgang van techniek?
@jelmer: Verschil:

– Onderhoudskosten. Die van GTR zijn echt een veelvoud hoger
– M3 is achterwielaangedreven en speelser, daar waar de GTR klinischer is en probeert zo snel mogelijk te zijn (als enige doel).
– M3 heeft ander motor karakter
– M3 is luxer van binnen
– M3 is wat langer niet meer geupdate, volgende versie zal weer sneller zijn etc.. maar verwacht niet de GTR cijfers.
@Joerek: Ik heb de M3 niet gereden, maar dat de M3 een ander motorkarakter heeft geloof ik meteen. Maar wat wil je er mee zeggen?
De GTR is overigens alles behalve klinisch, voelt ontzettend analoog en levend en is zo agiel als een achterwielaandrijver.
Ik vind 2.84 seconden wel langzaam voor een GT-R…
Op het filmpje ziet het er niet zo spectaculair uit. Maar das vaak bij die high tech rijstkokers…emotieloos en steriel klokken ze hun tijden. Alsof dat het enige is waar het om gaat bij een sportwagen. Het is wel iets waar de Japanners zich graag aan vastklampen; meetbare doelen.
@p993: Zo snel mogelijk betekent zo min mogelijk wielspin, wielspin is inefficient. Het is simpelweg de beste start. Er is niets en dan ook niets emotieloos en steriel aan een GTR. Onzin. Hoe kom je er bij?
@jelmer: dat het ontzettend efficient is snap ik ook wel. Dat is het em juist: Dingen die efficient zijn zijn vaak saai en zo ook in dit geval. Dat is mijn mening…respect voor de techniek OK, heb ik ook, maar om een auto echt aantrekkelijk te maken is meer nodig voor mij. En blijkbaar geldt dat voor meer mensen getuige de verkoopcijfers van GTR en consorten…
@p993: Exact datzelfde kun je ook beweren over een 911 Turbo…maar gezien je avatar en username zal je wel beweren dat dat “heel wat anders is”.
@bozewolf: das heel wat anders joh…kun je niet vergelijken. :)
Veyron supersports met 1200 pk is door Auto, Motor und Sport getest: 2,7 sec naar de 100. Als de cijfers van de GT-R kloppen vind ik ze verbijsterend. Mooi ding ook in donkerblauw, in powered up van JC:

http://www.youtube.com/watch?v=mi6CoT1UXU0
Nissan heeft gewoon met die GTR een fantastische auto gebouwd maar het mooie is dat ze hem zelf nog niet fantastisch genoeg vinden en hem elk jaar doorontwikkelen en verbeteren, ze hadden het ook gewoon bij die eerste versie kunnen laten die de concurrentie al weg blies. Ik zeg, RESTECP!!
@Search:
eens +1 voor nissan voor het elk jaar een betere GT-R maken
@Search: Helemaal mee eens. Het blijft gewoon een beest van een auto voor een fractie van de prijs van de gevestigde orde.
Holy crap, epic traction! Een klein skwiebeltje van het rubber en het ding is weg.

lol @ voornamelijke Porsche fanboys die er nu weer van alles bijslepen, lol.

tijdloos, beter gebouwd, icoon, goedkoper, sneller, langzamer, duurder, launch control, slicks, steriel, digitaal, playstationgeneratie.


Zielig :)
Oke, ik heb lang getwijfeld, maar ik ben over. Geef er maar een. Donkerblauw is mooi, maar hij mag ook bordeaux rood zijn..

Een 911 Turbo S vind ik mooier en spannender, maar ja, daar kan je niet fatsoenlijk in rijden zonder dat iedereen denkt dat je een omhooggevallen arrogante löl bent :(

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).