De Range Rover stond met nummer twee negen op de lijst van beroerdste auto's omdat er nog wel eens wat stuk gaat en de reparatiekosten torenhoog zijn. Maar om al een lekke band bij de dealer te hebben lijkt toch wel iets overdreven.
Toch is er geen ontkennen aan. Deze Range Rover zit nog in de verpakking. Zijn neus is toegestopt, de deuren hebben nog wat wrap en stootstrips, en het stuur heeft een hoesje dat wel iets weg heeft van een slaapmuts. Hij is dan ook één van de eerste nieuwe Range Rovers in Nederland, want ze staan pas vanaf januari officieel bij de dealer. De zwarte SUV is zo van de trailer komen rollen en heeft nog geen 5 kilometer op de teller staan, maar rechts voor is de band volledig leeggelopen.
Hoe aantrekkelijk het ook is, laten we niet “zie je nou wel” en “ondeugdelijk product” gaan schreeuwen terwijl we met boze vingertjes naar Land Rover wijzen. Deze eer is waarschijnlijk aan de transporteur van de auto, want er zit een flinke beschadiging op de velg. Het is niet eenvoudig om een wagen op de trailer te zetten. Zo heb ik een BMW M3 zijn splitter zien verliezen, en ik denk dat zo’n grote Range Rover het precisiewerk niet eenvoudiger maakt. Volgende keer wel iets voorzichtiger doen, jongen!
Bekijk de foto’s op Autojunk en raad de schade.
41 reacties
jochie,
Ga nooit kijken bij het laden en lossen van een autocarrier (zoek maar op wat dat is)
Dan worden er duizenden auto’s binnen 10 tot 12 uur geladen en gelost.
Ik heb daar staaltjes mee gemaakt van auto’s die verdiepingen naar beneden pleurden (vallen is een understatement), Porsche 911 races, nou ja eerder verkrachten voordat ze bij hun eerste nieuwe trotse Amerikaanse eigenaar zijn, Range Rovers en andere SUV’s die “per ongeluk” klem worden gereden omdat het autodek te laag is.
Treintje rijden met 6 nieuwe Hondaatjes, waarbij er twee in de puin gingen en nummer drie met een gescheurd carter werd geparkeerd, nagelnieuwe Audi’s en VW’s waarvan de helft van de verlichting niet werkte.
Moet ik doorgaan????????????
Time is money.
By Toyota komt de man met de wattenstaaf aan boord, controleren of iedere auto even ver van de andere afstaat.
Maar de kosten voor oponthoud van een auto carrier wegen niet op tegen de schade.
VW heeft in Emden wel eigen personeel om de auto’s aan boord te rijden, maar wie weet wie ze er weer afrijdt?
Er worden hele dikke combo’s en aparte auto’s gespot en dat word niet geplaatst op AB en deze onzin wel . Lekker boeiend een range met een lekke band
Maar toch zonde en slecht van de transporteur.