Nieuwe Range Rover liever op tof lichtmetaal zetten?

Auteur: , 27 Reacties

Het was even wennen maar de nieuwe Range Rover mag er zijn. Een droom-4x4, af of toch nog snel een setje Vossen lichtmetaal eronder schroeven?

Een Range Rover moet ruig zijn. Hij kan alles, is nergens bang voor maar tegelijkertijd niet overheersend aanwezig. De Range Rover valt op zonder op te dringen. Een klasse apart. Eigenlijk is een Range Rover voor SUV’s en terreinwagens wat een Jaguar is voor luxe personenwagens, daarin hebben de merken elkaar goed gevonden. Tegelijk met Jaguar is ook de Range Rover redelijk uit de ‘anonimiteit’ gekropen. Ze mogen weer, verkopen weer, stralen en roepen een terechte begeerte op bij jong en oud.

Nieuw is de Range Rover net zoals de Jaguar XJ dat 4 jaar geleden was. Honderden kilo’s lichter, veel aluminium en hoewel het bij de Range Rover minder opvalt is er vrij radicaal aan het uiterlijk gesleuteld. De Range Rover is ondanks zijn gewicht-afname gegroeid en schaart zich qua luxe nu tussen de Bentley’s Continental, de Jaguar XJ en Mercedes S-klasses.

Ultra luxe en toch kom je (ook op de af fabriek al heel grote velgen) bijna iedere zandbak, modderpoel of sneeuvlakte door en over. Precies in lijn met de gedachte waarmee de Range Rover ooit, in 1970, bedacht is. Net als de ‘eXperimental Jag’ terug naar het originele gedachtengoed maar dan he-le-maal nieuw.

Nieuw en modern betekent ook tamelijk overmaatse velgen. Af-fabriek groot maar vrij saai, bij Vossen ontwerpen ze iets spannender velgen en daar komt de Range Rover prima mee weg. Lijken ze zelfs iets beter bij de Evoque-verlichting en design grilletjes te passen? Video van het speelgoed op autojunk.nl.



27 reacties

Velgen zijn mooi maar ik vind t echt jammer dat ze range rover zo “soft” hebben gemaakt door hem minder vierkant te maken
@koenh: Ja maar het die ronde vormen schelen wel de helft in verbruik
@fristie: dus nu loopt ie maar 1 op 4? Zal de gene die ‘m koopt ook maar iets om geven…
@koenh: die voorkant is echt niet mooi. Erg jammer
Hij is wel lomp groot geworden. Of lijkt dat maar zo?
@alcantara: Was hij al, maar hij is 3 cm langer geworden. Ik denk dat het zo lijkt door de enorme overhang.
Nieewe reensch rover liever op dof lichdmedaal zedden?
@nside: 1x is leuk. Flikker nou maar op.
Dit is een auto, waar tuners (so called veredelaars) gewoon met hun tengels vanaf moeten blijven..
Wanneer snappen ze dat nu eens!!
De mooiste Range Rover tot nu toe maar wel andere velgen graag. Vooral een twotone RR is erg gaaf met zwarte dak.
Nee, doe de nieuwe V8 Landcruiser maar voor mij, past helemaal perfect bij de “eerste” gedachte om een Range Rover maar dan betrouwbaar.
Even wennen aan het feit dat deze er bijna net zo uit ziet als de vorige?
Vind er niets tof aan.
Ik neem mijn woorden terug. Ik vind hem echt prachtig geworden!
De nieuwe RR is een mastodont en toch vergeef je het ze om dat het er gewoon bij past. Als het een Audi, BMW, Mercedes of wat dan ook was geweest dan had ik het belachelijk gevonden.

Maar goed, de velgen aan de rechterkant passen perfect bij deze auto. Als ik ‘m zou kopen dan zou ik ‘m zeer zeker zo willen hebben.
@Rick-dos: daarbij wil ik graag Audi of BMW zo veel gewicht zien besparen in 1 modelgeneratie :)
@Alwood: Moest even kijken hoeveel er bespaard is, heb het allemaal niet echt mee gekregen over de nieuwe RR, maar dat liegt er niet om zeg.

Wilde wat gaan roepen dat men zegt dat de nieuwe X5 iets van 100 kilo lichter zou zijn, maar dat staat in schril contrast met de RR (als het al waar zou zijn).
@Alwood: Dat ze eerst een chassis van massief staal gebruikten…
Ze hebben deze range rover een te dikke kontje gegeven en te dikke konten zijn lelijk!!
@brakka: dik? VET bedoel je!
Ultieme auto! Originele velgen zijn beter, dat wel. En een RR in het wit doe je gewoon niet! Heeft iemand de EuroNcap test gezien van de nieuwe Range? Is gewoon bizar! Zijdelingse crash: gebeurt gewoon he-le-maal niks! EuroNcap zei ook al dat ze eigenlijk 6 sterren hadden moeten geven…
@Svenska_Aeroplan_AB: deze link:
http://www.euroncap.com/results/range_rover/498.aspx

Ultieme veilige auto. Als ze daar nou eens BPM korting op gaven!
Die velgen zijn niet eens zo verkeerd, maar eigenlijk heeft de Range Rover geen extra uiterlijk vertoon nodig. Dat is al van zichzelf een imposante verschijnig, zonder opzichtig te zijn. Overigens zouden velgen die geïnspireerd zijn op die van de eerste generatie ook wel mooi kunnen staan onder het nieuwe model.
Die 10-spaaks staat ‘m goed!
Voorkant komt gewoon niet goed uit de verf in een lichte kleur. Niks wat een aftermarket bumpertje niet kan fixen overigens. Maar die achterkant, tering. Die enorme overhang met die schuin oplopende bumper, dat is optisch echt een hurkende hond.
http://i.imagebanana.com/img/ief9ye53/LR_Range_Rover_Location_House_05.jpg
worden de motoren inmiddels al door Jaguar/LL gemaakt of worden ze nog steeds bij Ford ingekocht ??

over Ford gesproken ..
dit lijkt wel een uitvergrote Explorer ..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).