Nieuwe Toyota Auris – Een stuk scherper, incl Hybrid

Auteur: , 57 Reacties

Tadaaa! Daar is ie dan eindelijk. Er waren natuurlijk al wat foto's gelekt van de tweede generatie Toyota Auris, maar nu hebben we gelijk een hele berg extra informatie. Kort samengevat? Lichter, iets groter, leuker vormgegeven en uiteraard nog steeds als hybride met 14% bijtelling.

De nieuwe generatie Auris is zo’n 40 kilo lichter dan de vorige en ook zou het zwaartepunt een stuk lager liggen waardoor deze auto een “dynamisch weggedrag” zou hebben. We zijn benieuwd.

Er was even sprake van dat Toyota de naam Corolla weer zou afstoffen, maar er is toch besloten om trouw te blijven aan Auris. Groot nieuws is dat er volgend jaar ook een Auris Wagon op de markt zal komen.

We kunnen jullie nog vertellen dat je als klant kan kiezen uit twee benzine- en twee dieselmotoren, maar die zal waarschijnlijk niemand kopen. Bij de Auris draait het immers allemaal om de hybride variant. De Auris Full Hybrid beschikt nog steeds over een 1.8 liter Full Hybrid aandrijving uiteraard gecombineerd met een CVT-bak. Ook is het accupakket onder de achterbank ondergebracht waardoor de bagageruimte net zo groot is als bij zijn non-hybride broertjes (360 liter).

De nieuwe Auris is helemaal ontworpen voor de Europese markt en zal gebouwd worden in de Toyota fabriek in het Britse Burnaston, waar ook de Avensis van de band komt rollen.

Tijdens de komende autoshow van Parijs zullen we uiteraard nog even uitgebreid kort snuffelen aan de nieuwe Auris.



57 reacties

Seat look met ( hopelijk) Toyota kwaliteit. Hij ziet er beter uit dan het eerste model. En nu gelukkig niet hoog van de toren blazen dat het een A3 killer is. Begin maar eens rustig met Seat of mazda 3 “killer”.
Op het eerste gezicht ziet het er goed uit. Alleen die achter iets te hoog lexus ct200-h gehalte.
Werelds beste auto in nieuwe vorm .
@norge: ik dacht dat jij een hyundai fan was?
@bbroek: Dat zijn ook werelds beste.
@norge:
Dat zijn toch Koreaanse Toyota’s tegenwoordig?
@norge: heb je voor mij ook een glazen bol?

Knap dat je nu al kunt zeggen dat dit ’s werelds beste auto is. Ding is nog niet eens te koop.
@desoper: Moet je toch leren lezen.
@norge: bij deze, geef ik je het voordeel van de twijfel.
@desoper:

“in nieuwe vorm”…dus indirect heeft ie t over de oude.
Heb begrepen dat juist de auris toyota’s slechtste auto is.
@redbeams: kan niet, de slechtste toyota is de avensis D4D-D-CAT, en ja ik spreek uit ervaring
@desoper: En daar heb jij weer gelijk in.
Wat een verbetering ten opzichte van het vorig model! Weg oubollig design
Niet alleen ontworpen voor de Europese markt, want de Japanse versie is op details na gelijk aan de Europese versie. Zie hier de Japanse versie: http://www.autowp.ru/toyota/auris/ii/.

http://www.autowp.ru/pictures/toyota/auris/autowp.ru_toyota_auris_180_g_s_package_1.jpg
@Orichy: “ontworpen”voor de Europese markt houdt waarschijnlijk meer in dan alleen het design. Materiaal, onderdelen en afstellingen van motor/ophanging etc. zullen wel verschillen.
@eklasse: Als er staat “[…] is helemaal ontworpen voor de Europese markt” dan houdt dat meer in dan alleen materiaalgebruik, ondestelafstemming en een ander logo op de neus.
Die achterkant maakt het lastig om je ontbijt binnen te houden.
Wat een rommeltje. De huidige Auris is dan wel saai (alsof deze dat ook niet is), maar kwam wel meer als één geheel over. Dan kan ik me meer vinden in de styling van de Toyota Aqua (die in de plaats van de Auris wordt geleverd in o.a. de VS):

http://www.autointernationaal.nl/img/fotogroot/AquaA.gif)
@escher93: Die Aqua heeft echt een gruwelijk lelijke achterkant. Ik denk dat Toyota met jouw voorbeeld aangeeft dat de Auris op Europese smaak gericht is en die Aqua op de US markt. De auris zal al geen knaller worden; die Aqua/C4coupe/Almera/Micra/Aveo/Spark zou betekenen dat de dealers vrijwillig hun Toyota logo op de gevel zouden ruilen voor een Kia/Hyundai logo.
@escher93: De Toyota Aqua wordt in de VS geleverd in plaats van de Yaris Hybride in Europa!
Zie ik de voorkant denk ik: als de rest ook zo mooi word, maar dan zie je achterkant…
Gewoon een nette auto die het goed gaat doen op de vaderlandse leasemarkt.
Dat gecombineerd met een trouwe liefhebbers betekent dat we de nieuwe Auris vaker gaan zien dan de vorige.
Het is zeker geen grijze muis meer en imo mooier dan zijn Lexus zusje.
@jrk68: trouwe liefhebbers? Dat hebben we gemerkt aan de huidige Auris. Verkooptoppertje hoor….
Ziet er best goed uit (inclusief de achterkant die wel een beetje gejat is van de Guillietta die overiges door de autopers en hun volgers als een van de mooiste ontwerpen ooit is bejubeld.


Nu nog een paar fantsoenlijke velgen en je bent klaar.
@glashelder: als je dat op een Giulietta vind lijken, is het hoog nodig tijd voor een bezoekje aan de Hans Anders..

deze achterkant wekt bij mij spontane braakneigingen op… je zult er maar achter moeten rijden..
@glashelder: ZIEEEEEKE GEEEEST
@glashelder: Beledig die prachtige Alfa nou niet!
Ah, en wat zie ik: nog steeds een echte handrem. Die heeft de Golf VII straks ook niet meer.

Dus dan is deze Auris in de sneeeuw toch fijner.
@glashelder: beter als zo’n electrische hand rem,1 storing en je hand rem doet het niet meer.
Het is een verbetering ten opzichte van de huidige. Voor de rest is het het allemaal net niet. Met name de achterkant is helaas zwaar overgestileerd. Jammer.
Mooi, ziet er goed uit. Achterkant mooi uniek. Zijkant heeft wel wat van de nieuwe Civic. Neusje minder geslaagd, maar kan er mee door.
Doe maar een golf! Die ziet er wel fatsoenlijk uit.. Gadver..
Eerst denk ik jaaaah, dan bezinning en wordt het toch bahhhh!
Zelfanalyse zorgt voor de volgende conclusie. De nieuwe Auris ziet er verassend verassend uit voor een Toyota, die constatering zorgt voor JA! Ga je vervolgens eens goed naar kijken hoe de auto er vervolgens uitziet dan wordt het toch een BAH! Jammer, ik gun Toyota rijders iets leukers. Ze zitten al thuis met een uitgebluste en uitgezakte vrouw, twee etters van kinderen in een futloze jaren 80 woonwijk. Nee, het leven is niet altijd makkelijk.
@Neptukker: Ik heb een 15 jaar jongere vrouw, 3 mooie, lieve dochters en woon in een vrijstaand huis in een moderne woonwijk (2000) en rij de huidige Auris HSD…
Ziet er toch wel goed uit van buiten, interieur kon beter.
Lexus ct200h
@bsxc2: Toyota wordt samen met Lexus(duh) het nieuwe Audi en een pot nat.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/56/[email protected]
In het echt is die wel een stukje mooier denk ik.
De voor en zijkant vind ik best mooi. Wat een teleurstelling is de achterkant echter. Dat kon een pak beter. Ze blijven echter een stapje voor hebben met hun hybride variant op de meeste andere constructeurs. Even een technisch vraagje, waarom plaatst men in een hybride eigenlijk altijd een relatief “grote” benzine-motor? Een 1.8 is toch best groot als men tegenwoordig focusjes levert met een 1.0 turbo blokje? Is daar een reden voor?
@realiks: Zodat het heel blijft? Zodat het niet klinkt als een dieselgenerator zoals in de AmperA? 1.8Hybrid, of de 1.5Hybrid zoals in de Yaris zijn Atkinson cycle motoren en niet echt vergelijkbaar met een normale 1.8 of 1.5 motor.
Inderdaad, jammer van de achterkant.
Ik mis de tag advertorial.. Het druipt er namelijk met mate af…
@The360box: inderdaad, zijn we eindelijk van die GT86-spam af, krijgen we dit.
achterkant rechtstreeks van dat Urban ding van toyota? verder best netjes maar wel wat Civic trekjes.
Update plaatjes van de gewone Auris in Europese vorm;
http://www.autowp.ru/toyota/auris/car50969/pictures/.
boring…
mooier dan het vorige model
Schuift aardig op richting de Prius – en niemand die daarover zeurt??
Ik vind het er goed uitzien.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).