7 onwaarschijnlijke samenwerkingen in de autowereld

Auteur: , 41 Reacties

Geslaagde samenwerkingsverbanden zijn er legio in de autowereld. We noemen AMG en horlogemaker IWC, Fiat en espressoboer Lavazza, of MINI en snowboardmerk Burton. En dan zijn er ook nog team-ups die iets minder voor de hand liggen.

Kylie Minogue eet aardlingen in een Golf

Crack a bottle

Wat Amerika’s tweede autoproducent te maken heeft met ’s werelds grootste producent van cafeïnehoudend suikerwater? Nou, de colaflesjes van laatstgenoemde werden in het interieur van eerstgenoemde verwerkt. Wel graag buiten bereik van neushoorns houden.

Hm..

De GLA kreeg een instant creepy Mario-lookalike in Japan, maar daarnaast kan je de Crossover ook rijden in de nieuwste Mario Kart.

Ich liebe es

We keken wel even raar op, toen een offroad-scheurvideo van een G63 veranderde in een reclame voor de welbekende hamburgerschuur. Maar laten we modderridders ook hun transvetjes gunnen.

  • Volkswagen en de Rolling Stones

Golf 3 Rolling Stones

Midden jaren ’90 plugde Volkswagen de Golf 3 door collaboratiws aan te gaan met diverse populaire rockbands: Bon Jovi en Pink Foyd bijvoorbeeld, maar van de Golf Rolling Stones gingen nog wel de meeste exemplaren over de toonbank. Start me up!

Winning

Sorry, zeiden we cocaïnekartels? We bedoelden natuurlijk hun grootafnemer, de mentaal ietwat labiele Charlie Sheen.

Ferrari-clipper

Noem mij eens 1 product waar Ferrari zijn naam niét op heeft geplakt, maar een scheerdinges heeft toch wel erg weinig met een automerk te maken. Tenzij het een subtiele hint is naar de wenkbrauwen van één van je coureurs natuurlijk.

BMW Trussardi

Als Italiaans automerk kom je makkelijk weg met een collabo, samen met een bekende modenaam (Fiat, Maserati, Lamborghini). Als Duitser met zo ongeveer het minst elegante model uit je lineup….niet bepaald.

Meer voorbeelden? Laat het gerust weten.

Foto: aardbeientelers strikten Kylie Minogue voor een VW-reclame.



41 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
Ik had vroeger zo’n Acer Ferrari scherm. Doodnormaale computer scherm maar zag er wel grappig uit.
Ik vind BMW en Trussardi net zo ‘logisch’ als Mercedes en IWC of MINI en Burton.
Fiat met zowelGucci als Diesel (fiat 500)
@kevin82: prima combi. Vind elke auto die een luxe merk het interieur laat doen (en hopelijk het stoelleder) een goede optie; want dat kan vaak beter in menig auto.
Ohh ja bmw en icewatch ook aparte combi.. Niet echt premium zo’n icewatch ;-)
Ferrari en puma (al jarenlang maakt puma sneakers als ferrari uitvoering)
@kevin82: Puma maakt de schoenen voor het F1 team, dus die is niet zo vreemd als het lijkt
@kevin82: en BMW
@kevin82: en mercedes
VW en StarTrek.
@gregorius: Inderdaad, die is raar. Ik vroeg me af waarom in de advertentie in de Autobild voor de electrische line-up van VW op de achtergrond ook de rimpelkoppen van Shatner en Nimoy te zien waren. Blijkbaar zouden deze oude heren toekomstwijzend zijn. Of heb ik een grappige TV commercial gemist?
En om bij eerdere artikelen aan te sluiten, Shatner en Nimoy zijn beide oud genoeg om Mazda te rijden.
Die Mario reclame van mercedes, die is echt om te janken zo slecht
Die hele Charlie Sheen heb ik nooit begrepen. Hoe kan die gast ooit zoveel geld hebben verdiend? Ik heb m dus nooit grappig gevonden in die serie waar ie is uitgetrapt, vond z’n ‘broer’, de hiushoudster en het zoontje daarin veel grappiger.
En het was al heel onbegrijpelijk dat zo’n gast met zo’n kop en zo’n kledingstyle dan dus vrouwen weet op te pikken. Erg ongeloofwaardig… en het zelfde in het echt dus.
Eigenlijk een vuist in het gezicht van acteurs met talent voor comedy en zonder bekende achternaam die het dan niet maken in het tv wereldje.
Zeg je dat je homo bent als top-sporter in Amerika, en je komt bij geen club meer aan de bak. Maar een vrouw-onvriendelijke nep acteur die verslaafd is aan alles? Nee, die huren we ook nog in voor commercials.
Goed, dat lucht op.
@gregorius: Tja, Charlie Sheen heeft een hoog `Hasselhof` gehalte… Zó fout dat het zgn. grappig is. Ik kan er ook niet mee lachen en ieder product waar deze `sad clown` mee geassocieerd word laat ik eerder links liggen.

Voor mij moet de auto zelf genoeg weten te overtuigen voor ik er over na denk om hem aan te schaffen maar ja, ik ben niet de doelgroep van dit soort reclames.
@gregorius: het mooiste Was in de serie: hij speelde zichzelf. Dus hij acteerde nauwelijks. Vandaar dat de serie zo goed Is. Of vond je de 90 miljoen die Kutcher kreeg het meer waard?
@rolov: Kutcher, hou op, die is pas slecht, de grappen die voor hem geschreven zijn kun je net zo goed gewoon laten voorlezen de de beste man. Hij is pas ongeloofwaardig
@gregorius: Dan begrijp je Charly Sheen dus gewoon niet. In de series speelt hij gewoon zichzelf, een sleezy alcoholistische vrouwenverslinder. Geloof maar dat de man in het echt ook aan zn trekken komt en niet alleen door zn centen en status. Dat het niet jouw humor is, dat kan, maar deze man heeft zn centen dubbel en dwars verdient.
@gregorius: U weet dat deze man vroeger enorme topfilms op zijn naam heeft staan? Zoals bv. Wall Street? Toen hij nog ‘netjes’ was zeg maar, acteren kan/kon die wel.
@gregorius: Amen.
Mercedes en Swatch -> Smart
@trustmeiamanengineer:
Dat was destijds zeker opmerkelijk.
Swatch had het project eerst aan VW aangeboden maar voor hen was het te spannend..
Mercedes bleek wel buiten hun eigen kaders te durven denken.
Er is ook eens een Fiat Stilo Sergio Tacchini uitvoering geweest.
@SimonMc: sterker nog, zelfs van de 1e Panda is een Sergio uitvoering
@SimonMc: yep. Ook als panda (die oude vierkante)
@mynameisjeroen: en van de oer-panda ook!!
Vw sponsorde toch ook genesis?
@g40freak: Yep,met een meestal donkerpaarse,donkerblauwe of donkergroene actie Golf III.Stickertje op de C stijl,Alluminium velgen,sportstuur en een printje op de stoelen hield dat pakket geloof ik in.Die en de Rolling Stones zijn in Nederland het verreweg meest verkocht.Hetzelfde gold volgens mij ook voor de Polo.
@g40freak: pink Floyd toch ook?
@benja01: en Sieneke en Annie (kreeg je er een VW-tassie bij)
De Opel Adam met reclame voor Hardwell erop mag er ook wel bij
Peugeot en Roland Garros
@toniominestrone: Dat vind ik niet vergezocht.Extra aangeklede versies van Franse cabriolets in best wel chique donkergroen en een Frans Grand Slam toernooi? Snap ik wel.
Wat te denken van Toyota en Al Qaida, of hoe dat tuig ook heet dat een machinegeweren op een pick-up van Toyota schroeft.
@stationcar:
Niet EEN machinegeweren maar gewoon machinegeweren.
Oeps.
Die Golf en de Rolling Stones heb ik nooit begrepen, er is werkelijk niets rock and roll aan een VW. Een Golf Frans Bauer edition is dan veel realistischer..
@tupperware: zeg dat wel zeg. Geldt imo ook voor Bon Jovi: een van de tofste bands die nummer voor nummer knallend maken associeren met een van de meest zaaddodende producten op de markt. K kan wel janken. Gelukkig heb ik die tijd niet meegemaakt en geniet ik volop van Bon Jovi zonder hun voor te stellen met een Golf
De Renault Clio MTV! :p
Wel gaaf dart mijn foto (G63 vs. McD) gebruikt is!
De Toyota Yaris en Yorin wat later rtl 7 is geworden. Yorin was de zender voor jongeren en de Yaris, ja dat was toen al een bejaardenbak.
Citroen Saxo 538, kreeg je gele (bijv.) gordels, hendels en versnellingspook. En een radio…
Ik zie liever combi’s als Subaru en 555 (rokende bandjes), Lancia en Martini (je wil je bezatten als je de 4de rekening van de maand ziet van de dealer), Holden en DoDo (effe bellen dat je weer pech hebt)…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).