8.500 euro voor deze Opel Omega, zou jij het doen?

Auteur: , 78 Reacties

Youngtimer in spé, voldoende binnenruimte, representatief uiterlijk én een V6 onder de kap. Alleen die prijs...

We hebben zelf een beetje het idee dat 8.500 euro voor deze Omega uit 1997 wel een beetje aan de prijs is, maar wellicht kunnen jullie ons op andere ideeën brengen. Onder de kap ligt een 2.5-liter V6, goed voor een pk of 170 en een standaardsprintje dat in 10 tellen rond achter de rug zou moeten zijn. Daar gaat het bij een auto als deze echter niet om, want dit is een cruiser. Deluxe. Prima concurrent trouwens voor de befaamde Autoblog-Mondeo!

De ruime station heeft iets meer dan 45.000 km op de teller staan en afgaande op de foto’s, staat de koets er nog strak bij. Voor een volledige lijst met opties verwijzen we je overigens graag naar de advertentie. Een rijtje foto’s vind je in de gallery hieronder en daarmee komen we misschien wel op het sterkste punt van deze Germaan.

Het uiterlijk van de opvolger van de Omega A is namelijk onmiskenbaar 90’s en tijdloos tegelijk, met strakke lijnen en een gebrek aan overbodige frutsels en ingewikkelde lampunits. Jammer alleen van die prijs, maar daar hebben we het al over gehad. Hoe denken jullie erover?



78 reacties

Nee, maar die v6 is wel lekker
@mrrallycross: voor dat geld koop ik liever een dik uit geruste audi A6 van 2003 ongeveer
@bmwm3gtr: die veel meer kost in verbruik en onderhoud. Dat vergeet men nog wel eens.
Bovenstaande Opel is een heel mooi apparaat die gemiddeld 1 op 15 rijdt.
Ter vergelijking, mijn Peug 406 1.8 Turbo doet dat niet hoor.
@JaxDryke: Zo’n zware Omega met automaat en 2.5 v6 gemiddeld 1 op 15 ?
Je mag blij zijn met gemiddeld 1 op 10…
@JaxDryke: inderdaad dat zal wel meevallen hoor, mn pa heeft een 2,5 6-in lijn in zn bmw en die rijd ongeveer 1 op 11, en das een veel lichtere auto dan die omega
@JaxDryke: Haha.. nee.
Zowel op onderhoud als wegenbelasting kun je als sjonnie helemaal leeglopen bij zo’n zware oude omega.

Gewicht is iets van rond de 1650KG.

Opel is daarnaast een van de duurdere merken in onderhoud (zeker in vergelijking met de restwaarde) waardoor ze in Europa van alle merken met gemiddeld de laagste kilometerstand naar de sloop gaan.

http://files2.fd.nl/infographics/NIB-volvo.png

Daarbij houdt de verkoper bij dit exemplaar heel bewust het kenteken onbekend. Zit er geen NAP bij, dus is de kans groot dat het foute import is of er met de KMstand gesjoemeld is.
@JaxDryke: heeft een 406 een 1.8 turbo gehad dan? Of zelf erop geschroeft?
@bmwm3gtr: dan zit je wel op 200k kilometer minimaal of niet?
@mrrallycross: nee veel minder als je een c5 A6 hebt een hele nette of een wat kalere c6
@bmwm3gtr: dat is niet bijtellingsvriendelijk
Heerlijk voor zo’n gauwe Duitse morgen in rond te scheuren. Verdammt ich lieb dich op d achtergrond und loss geht’z.
@henkhupelschoten: ja, zo creeer je wel een mooi momentje..

maar voor dat geld kan dat ook in een hele nette e39..
@shogun: E39 is meer Jeanny van Falco ;-)
@willeme: quit living in dreams willem
@s62b50: Dat nummer ken ik niet.
@s62b50: LOL!
@willeme:hahaha, ja die staat inderdaad ook op de soundtrack.

nu heb ik dus zin in wintersport en de rit er naartoe. maar dat zal wel aan mij liggen.
@henkhupelschoten: geen La Montanara??
@willeme: vindt het meer Skandal im Sperrbezirk…
@406_v6: Kufstein lied, schwarze Barbara, treue bergvagabunden en natuurlijk alte kameraden! En natuurlijk Die Woodys met het fichtl lied! @nicolasr: Hier kun jij vast iets mee ;)
@henkhupelschoten: Haha die Fichtl’s lied met die twee stoners en de heftige tekst! Prachtig!
@406_v6: Ja, Rosie hat ein Telefon.. Auch ich hab ihr’ nummer schon.. hundertzwo-und-dreizig zechszehn acht! /foutloos Duits kuch kuch
Perfecte nummer voor in deze mooie Omega. Ik zie hem dan wel liever als sedan en 3.0 ltr V6. Niet veel sneller maar nog dorstiger!
Inderdaad een tijdloos design. Maar ik zou gaan voor een Omega A. Nét dat beetje meer youngtimer
Veel te duur.
Als het nou een mv6 uitvoering is samen met die heerlijke 3,0 v6. En in een sedan. Ja graag.
De prijs is niet overdreven veel voor de hoeveelheid auto dat je terugkrijgt.
Dik ding! Prachtige lijnen eigenlijk, wij hadden vroeger een grijze Omega A, goeie herinneringen aan (als kleine uk van 3/4 jaar.
Nee
Helemaal de weg kwijt…

8500 euro voor een auto die je koopt als je zaad is overleden en je alleen nog stof spuit
Bedankt, maar nee bedankt.
Als het een Mercedes E240 T-Modell of 523i Touring was dan zou de prijs minimaal het dubbele zijn.

Lekkere V6, achterwielaandrijving, automaat, airco en alle ruimte. Wat wil een mens nog meer?
@willeme: nietus. http://link.marktplaats.nl/m1059475028?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=88140
@Ozan: Dat valt inderdaad reuze mee! Zeker als je bedenkt dat er bij de Omega nog 21% aan btw bijkomt (wat opmerkelijk is, gezien het feit dat het een marge auto is.

Dan ga ik idd liever voor de E39. En Falco.
@willeme: Heeft geen CD wisselaar… Dat wordt geen verruckte halbe stunde..
@ozan: juist, doe mij die dan maar ipv de Omega!
“de prijs is ex de btw” ??? Ze zullen wel “ex de BPM” bedoelen, dit is vast een importauto uit Dld. De (rest) BPM zal niet heel veel zijn, maar ergens tegen de 10K Euri voor deze auto lijkt me – ondanks alles – wat stevig. Dus “neé”. Maar dat denken er wellicht meer, aan de foto’s te zien staat de auto al een tijdje te koop.
@amghans: Op auto’s ouder dan 15 jaar zit zo weinig rest-BPM… je kunt uitgaan van een BPM korting van minimaal 97%…
@Jochempie:
1200 Euri gerekend. Moet gezien de toenmalige nieuwwaarde niet al te ver uit de richting zijn.
@amghans: zoek op autoweek wat de nettoprijs was destijds en voer dit in bij een BPM calculator om te zien of je genaaid wordt. Nettorprijs tussen NL en DE kan uiteraard verschillen, maar geen idee waar de DE nettoprijzen uit 97 te vinden zijn
@Jochempie:
Ik hoef niets op te zoeken, heb een redelijk nauwkeurige onderbuik… :-)
@amghans: is dat veranderd dan? Ik weet niet beter dat na 100 maanden er geen BPM meer op zit. Of ik heb onder een tegel geleefd, dat kan ook.
Wat een pauper bak
Ammenooitniet. Als ik achterwielaandrijving, zes cilinders en een ruime vierzitter zoek, ga ik voor een BMW E38.
Nee zeker niet, Achterkant is nog wel interessant maar die voorkant heeft totaal geen uitstraling.
Nee dankjewel
Omegawd, wat een prijs……bdumm tsssh!
Foto’s zijn gemaakt bij aankoop?
Niet voor die prijs maar wel leuke wagen en weinig kilometers. Al is het niet nog een relatief zwaare auto dus het vermogen valt wel mee
Je moet de diesel van dat ding hebben. Heeft namelijk de 2.5 tds van BMW in het vooronder liggen…

Alleen dan is de prijs gerechtvaardigd.
@Rick-dos:
En in de latere versies had je de M57 diesel zoals in de 525d.
Toch wel de betere motor imho.
Om in de woorden van Ronald Goedemondt’s tante te spreken:

“Geen haar op m’n kut die daaraan denkt”
Een van de mooiste Opels aller tijden. Jammer dat hij zo duur is.
Nee, dan ga ik 200% liever voor een Ford Mondeo ST220, 3.0 V6..
@mark_otten: ja dat is indd een veel beter alternatief.
Mooi bewaard exemplaar, CD uitvoering met velours bekleding, dat zit vele malen beter als leer en blijft er beter uitzien. Net m’n geld in een 406 coupé V6 gestopt, dus helaas.
@406_v6: helaas? Ik denk dat je veel plezier zult gaan hebben van de coupé, meer dan aan dit gedrocht. Oh en als ik me het goed herinner is er ook een 406 geleverd met velours geleverd, zal vast niet de wereld kosten ;)
Gevalletje wat een gek ervoor geeft
Van z’n lang zal ze leven niet.
Vind het aardig bak geld voor die auto. Zou ik eerder inzetten op deze: http://link.marktplaats.nl/m1048241139?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=88140

En dan nog geld overhouden.

Of gaan voor een E39. Of iets anders. Maar geen Slopel. Of heeft Lotus hier toevallig ook paar schroefjes en onderdelen mogen vervangen?
Vind het een nette prijs. Kilometerstand is erg laag. Je rijd hier nog als nieuw in en kosten hoef je ook niet te verwachten. Ouderdom zegt niet alles (wel altijd een auto zonder roest kopen uiteraard) de km stand is veel belangrijker. Hoge km stand is meestal veel slijtage aan alles.
@thomasthomas: Niet helemaal met je eens….

D-riem: heeft misschien maar 10.000 gedraaid maar hoe oud is die?
Waterpomp meteen maar meepakken dan.
Olie verversen
rubberen leidingen. Uitgedroogd.
Is het blok wel helemaal “los”. Verwacht van wel….
Banden vervangen?
Remmen vast?
Etc etc

Het is dus imo niet zomaar instappen wegrijden.
Geen roest?
Is een Omega niet RWD? Dat zou deze nog wel enigsinds interessant maken, ook waren 90s Opels gewoon oerdegelijk (nu helaas totaal niet meer). Prijs is natuurlijk veel en veel te hoog, voor 4000 mischien het overwegen waard.
@mazdarx: ja de Omega is rdw
@arjontje: rwd natuurlijk klote autocorrect.
@mazdarx: RDW maar megazwaar.. en matige wegligging
@martinus: nare autocorrect.
Dit is toch gewoon een standaard 1000,- euro meeneemprijs waggie bij die vrolijk bevlagde ok-sjon discounter op de hoek? Bakkie lauwe automatenkoffie inbegrepen.
Mijn vader heeft 2 Omega sedans gehad.. Geweldige auto`s, lekker ruim.. maar 8,500 is echt veeeeeeeeeeeeeeel te veel. (
Jullie snappen er ook allemaal niks van… @MauritsH inclusief. Die 8.5 k gaat hij er gewoon voor vangen. Dit bedrijf verkoopt youngtimers, die fiscaal buitengewoon interessant zijn. Je betaald een appel en een ei aan bijtelling en rijdt wel groot, luxe en automaat! Verbruik maakt geen kont uit want dat boek je ook gewoon op de zaak. Dit is dus gewoon de MEEST IDEALE auto op dit moment te koop in heel NL! Wel mooi dat die boef nog even in kleine lettertjes ‘prijs is exclusief btw’ in de advertentie zet, terwijl het een marge auto is… 😂
@Svenska_Aeroplan_AB: Tot je bemerkt dat de kilometerstand is teruggedraaid…of de opel zo doorgeroest is dat hij naar de sloop moet.
Dank voor je compliment!
Als dit DE ideale auto is, zien we de foto’s van je aankoop graag binnenkort op Autojunk verschijnen ;)
@MauritsH: het bevreemd me gewoon dat dit bericht zo geplaatst word van ‘haha, die is gek’. Er is een hele markt ontwikkeld die draait om de youngtimer regeling wbt de bijtelling. Dit soort auto’s worden overal vandaan geïmporteerd vanwege bovenstaande. Als je dit dan helemaal niet vermeld in het artikel, vind ik dat ehhhm apart…
@Svenska_Aeroplan_AB: dat klinkt al een stuk vriendelijker dan je eerste comment, vind je ook niet?
Ik zou gewoon deze nemen: http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=290560429
Opel Omega 3000i 1989. Inschrijven als oldtimer en gewoon genieten van die 6 in lijn voor een hoop minder geld
Stel dat je deze auto voor 10K mee krijgt. De eigenaar wil er blijkbaar meer voor dan 8500 euro met zijn btw verhaal.
10000 euro. 35% bijtelling. 3500 euro bijtelling per jaar over privé-inkomen. Zeg tegen 52%. Dan hebben we het toch over 1750 euro per jaar extra belasting.men dan rij je in een oude Omega. Met een 4 trapsautomaat. Een een verbruik van gemiddeld 11L/100km als je een beetje normaal doet.
1:15, wat ik boven ergens las, ga je echt niet halen met gewoon rijden.
Verbruik, onderhoud, wegenbelasting en verzekering zijn dan inderdaad met bruto geld te betalen, maar zo interessant vind ik die hele youngtimer regeling niet.
Een auto van 15 jaar oud is over het algemeen redelijk gedateerd en komt met serieus onderhoud.
Een e46 330i of een e39 530i vind ik dan nog wel de moeite in nette toestand. Of een nette E-klasse, maar die periode rond 2000 was nu net geen sterke periode voor mercedes.
Ah, de Omega… wat een gedrocht van een voertuig :-/
Voor de budget-veehandelaar, je zou je centen op wel 100 betere manieren kunnen besteden.

Gek genoeg dacht ik, bij het lezen van het begin; die staat vast in Noord Nederland te koop.
En dan in Emmer-Compascuum; waar letterlijk in alle armoede, de Omega nog een trend is.
Dan snap ik die € 8.500,- euro wel, hij wacht tot de burgemeester hem belt voor een proefrit, tenslotte de rijkste man van het dorp.
Ik zou het niet doen. Niets ten nadele van Opel/dit model, het is gewoon een nette wagen. Ik ben gewoon meer van de Japanners/Amerikanen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).