ABT T5 komt je binnenspiegel terroriseren

Auteur: , 29 Reacties

ZZP'er met haast en nog een paar extra centen stuk te slaan op je nieuwe wielen? Informeer even bij Abt naar een T5 met die bruine busjesswag. Ze proppen er met plezier 200 pk en meer in.

Bruin wordt helemaal de shit in autokleurenland, zo voorzag een meneer met een mal hoedje en een paars pak, die toch niet The Joker was al in 2012. Tuner ABT pakt deze suggestie op en zorgt ervoor dat je met je T5 Transporter facelift lekker aan de race kunt op de Autobahn.

Dieselen kan dankzij een gechipte 2.0 TDI met 200 pk en 440 Nm (standaard 180pk/400Nm), maar echte spelers gaan voor de 2.0 TSI, die de standaard 204 pk ombuigt in 240 trappelende paarden. Lekker 14%-bijtellers opduwen, omdat het kan. Totdat je een Espace met V8 (of de broertjes van Revo Technik danwel de Space Camper, voor wat dat aangaat) tegenkomt, dan moet je waarschijnlijk een octaantje octaafje lager zingen.



29 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@stefanos: de spelling is voor de doelgroep niet van belang, denk ik.
da’s meer: Wie hard rijdt ziet het niet en wie langzaam rijdt let er niet op.
Ik was ookeen zzp’er met haast en heb zo 3 maanden vakantie verdient… Kijk dus wel uit nu….
@3246cm252kw: Eerst nog maar een keer de cursus EMG en hij is flink duurder geworden in die 2 jaar…
Mischien iets voor UPS, dan kunnen de pakjes nog sneller afgeleverd worden.
Maargoed, wat weegt zo’n bus? Echt snel wordt zo iets niet gemakkelijk
@pvanderw: en indrukwekkend helemaal nooit.
Daar hebben de meesten met dit soort voertuigen mijnheer ABT niet eens voor nodig.
Een ZZP-er ,waarvan het rijbewijs ingevorderd wordt door de vast vele ‘sportieve’ km’s is dan niet echt verstandig bezig. Geen rijbewijs meer, geen werk.
Als ie mijn binnenspiegel terroriseert zal ik ff wat remchecken uitvoeren met mn M3…….
@azenomei: als ie in m’n binnenspiegel komt rijden ga ik gewoon opzij, remmen vind ik zóó kinderachtig en eigenlijk nog erger dan dat bumperkleven.
Soms kun je niet opzij, dan wacht ie maar even tot die gelegenheid er wél is.
Ok, kom maar door met die verplichte snelheidsbegrenzer voor busjes, want dit slaat helemaal nergens op. Die puistekoppen die doorgaans achter het stuur van zo’n bussie zitten kunnen nu al niet met het vermogen van die dingen omgaan, laat staan met zo’n opgevoerd ding als dit. Leuk dat ie hard kan, maar de remweg maakt dit in beladen toestand tot moordwapens. Lekker met 90 op de rechterbaan begrenzen en een inhaalverbod voor alle bussies. Het wetsvoorstel is al in voorbereiding.
@flipperd: Ja leuk, dan kunnen autobestuurders remmen voor vrachtwagens én bestelwagens die met 2km/h verschil inhalen, want waarom zou het verboden zijn voor bestelwagens als vrachtwagens het wel mogen. Ook het onderscheid maken is niet altijd makkelijk. Een VW California, is dat een bestelbus? En is een Opel Astra Van er één?
De meeste bestuurders van bestelwagens zijn mensen die ze professioneel nodig hebben en er dus ook mee kunnen omgaan. Daarbij, zoveel vermogen zit er ook niet in als je het gewicht meerekent.
@Yeelen:
Het verschil zit um in het gewicht een Astra Van zal nooit 2 ton wegen en zo’n busje met lading gaat daar nog overheen, dus kwestie van begrenzen met een totaal gewicht.
Een Astra zal hooguit 1500 kilo inclusief lading wegen dus is zijn remweg beduidend korter dan een busje van ruim 2 ton in beladen toestand.
Dus jep begrenzen die hap is puur onzin dat als ik 130 rij dat zo’n maf petje met bus me op zit te duwen, ik rem niet ik laat me gas los, boeit me niet of er een grille in me spiegel te zien is alles wat achterop knalt is sowieso fout.
Ik heb alleen respect voor truckers (was er zelf ooit 1) daar maak ik altijd plaats voor indien mogelijk is.
@Yeelen: “Ook het onderscheid maken is niet altijd makkelijk. Een VW California, is dat een bestelbus?” Buitengewoon simpel. Begint het nummerbord met de B van bedrijfswagen of de V van vrachtwagen dan geldt “haal niet in, blijf rechts rijden en probeer uw collega’s niet met lichtsignalen te groeten”.
Haha inderdaad shitkleur voor een volkSWAGen
OT: dit is volgens mij pre-facelift model. De facelift heeft een paar kleine wijzigingen. Waaronder een extra designlijn in de achterbumper. Boven de reflectoren langs.

Ik heb een nettere bus.. Donker blauw metallic, origineel sidebars/roofbars, origineel bi-
xenon, 18″ originele velgen

Dit is gewoon walgelijk. De dealer kan ze zelf al behoorlijk knap maken. OEM houden die handel!
@Okkii: niet alleen OEM houden. Bij de basis houden, gewoon wit en geen pruttel er aan. Dat kost je alleen maar geld en maakt de wagen toch niet minder lelijk.
Natuurlijk heb je met je 2.0 4 uitlaatpijpen nodig…
ik heb hem toch liever met de 2.5 vijfcilinder…

Met 180pk en 420 Nm al heel goed vooruit te branden en best een lekker dieselnageltje met de 5 cil… :)
Als het zou moeten doe mij er dan maar een met Porsche motor
4 uitlaten onder een busje, lol.
Dan liever dat ding van mtm of die met een Porsche motor erin.. Iets duurder maar ziet er beter uit en is pas echt snel
Mijn binnenspiegel terroriseren met 180/240 pk? Niet vergeten dat dit ding 2.2 ton weegt.
Dat is 12kg die elke pk moet voortsleuren ( of 9.1kg voor de 240pk versie )

Ter vergelijking : een golf 7 gti heeft een gewicht/pk verhouding van 6.1kg/ pk, een bmw 530d F10 doet zo’n 6.6kg / pk, Een audi A4 2.0tdi met 170pk doet zo’n 9.7kg / pk…

Geen schrik als je dit in je achteruitkijkspiegel ziet, hij is vast al 10 minuten een aanloop aan het nemen om boven de 120 km/h te raken….
Nou dan mag ik op de A6/A7 wel helemaal aan de kant want tja ik als 14% spaardiesel rijder ben dus loslopend wild want ik hou me ook nog eens aan de snelheid
Mijn vader had laatst een T5 geleend om wat grote voorwerpen (schilderijen e.d) naar Oostenrijk te brengen. Op de terugweg bleek de Transporter vrolijk 210 aan te tikken. Wel grappig, onze oude Touareg had dezelfde motor (en zelfsde ABT chip) en automaat, maar wist met moeite de 190 voorbij te gaan :-)
Een beetje power is ook wel een keer welkom bij een Transporter. De Vito is leverbaar met 220pk V6 CDI en 260pk benzine. Die heb ik regelmatig met 240 achter me hangen in Duitsland.
Kut volk in die opgetutte busjes.
Gaap, what’s new.
Standaard Vito 122 CDI heeft het zelfde (eigenlijk nog iets meer) standaard onder het rechter pedaal.
Beetje je voorganger opdrukken gaat prima. Is alleen nodig in nederland omdat ze hier een ander gewoon geen enkele ruimte gunnen. Bij onze rechterburen zijn ze veel meer gewend dat een bussie je voorbij komt als je met 200+ op de autobahn zit te cruisen.
Iedereen gewoon het zijne gunnen. Alleen daar waar de ruimte en mogelijkheid is.
Boetes zijn voor de gebruiker, maar die neem je dan ook voor lief…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).