Alfa Romeo 4C Launch Edition + beursbabe

Auteur: , 59 Reacties

De Alfa 4C met extra goodies. Kijk die rondingen!

Zoals Smoke zojuist al meldde: het is een reguliere 4C met 240 pk uit zijn 1750 Turboblok, nu aangekleed met een carbon aerodynamic kit. En nog veel meer.

Foto’s van deze twee beauties HIER.




59 reacties

Hij klopt vanuit elke hoek, als ik het geld had zou ik m’n GTV hier direct op inruilen!
@woot: Heb trouwens dezelfde autoradio in m’n auto zitten! Is een Parrot Asteroid!
heel heel mooi, en met die korte wielbasis en grote breedte zal die zeker goed de hoek om gaan! a la lancia stratos.
iemand die weet wat ie in belgie kost? over enkele maanden gaat de tts eruit en dit lijkt me mss wel wat…
@tborre: +- €45.000 gokken ze bij Alfa
@thomcarspotter: Oh ik dacht rond de €50k in België maar dan kan ik het mis hebben.
@nickds: even ontgoochelen.. 68.000 euro ex btw….
@tborre: Dat was de Nederlandse prijsverwachting ;)
@motoragent: 60k+ in la Belgique
@tborre: ik gok rond de €55.000 hier bij ons. als die mens in zijn rode strikske geen nieuwe belasting uit zijn duim zuigt.
@4991: net terug van de verdeler…
60.000 k voor de launch edition incl btw.
Voor de gewone versie zal de prijs idd starten vanaf 50k, maar die kun je pas in het najaar beginnen bestellen en levering daarvan is pas voor volgend jaar.. jaarproducie voorzien van 1200 per jaar.

ben benieuwd.. toch al een documentje interesse te tonen, dit ziet er echt leuk uit… ding is wel erg laag lijkt me, met 1,12 meter ….
@tborre: Bedankt voor de info. 50k en geen lelijk luchthappertje. Mmh. Mogelijk doen ze tegen het najaar iets aan die koplampen?
@4991: de voordelen alle aard vallen blijkbaar ook mee, want het beestje zou minder dan 170 gr co2 uitstoten, een resultaat van de automaar en het lagegewicht met in weze een kleine motor….
@tborre: iets positief voor de belastingen, bedankt voor de info trouwens.
Spyker maakt gewoon gebruik van het platform van de 4c. Qua afmetingen zou het zo kunnen
@nickds: Alleen jammer dat die Spyker zowat het dubbele gewicht op de weegschaal brengt, dat ding is idioot zwaar…
Heel erg leuk speelgoed, maar is hij vergelijkbaar met een Subaru BRZ en waarom zou je dan hiervoor gaan als de Subaru bijna 2 keer zo goedkoop is?
@thomcarspotter: Heeft die Subaru ook 240pk en weegt hij ook maar 950kg?
@pjotr:
@woot:
Subaru heeft 200 pk, dus 40pk minder
Hij weegt 1200 kilootjes, dus nog geen 300 kilo zwaarder.
Moet hij daarom zoveel goedkoper zijn?
@thomcarspotter: Omdat die Toyota in elkaar steekt met plastic, terwijl Alfa dat heeft gedaan met carbon fiber.

Een auto met carbon-tub chassis voor maar 60.000,- Dat is echt idioot weinig…
@motoragent: niks mis met plastic. het werkt en is goedkoper.
@thomcarspotter: haha jij zegt heel makkelijk “maar 300 kilo”.. de designers bij alfa hebben veel moeten zweten voor zo’n laag gewicht
@thomcarspotter: Ik vind hem niet echt vergelijkbaar. De 4C is krachtiger, lichter, véél sneller en stukken mooier.
@woot: BRZ is veel leuker speelgoed, en is goedkoper om te laten maken als je schade rijd.
@thomcarspotter: Waarom is het leuker speelgoed? Een lichtere auto met meer vermogen betekent bij mij meestal ook meer plezier.
@woot: als je schade rijd in een auto die lichter en meer vermogen heeft betekent dat die waarschijnlijk ook duurder is, en de reserve onderdelen zullen dan ook wel prijzig zijn.
Met die BRZ kan je genoeg lol hebben hoor :)
@thomcarspotter: niet dat de BRZ niet leuk genoeg is :p zou hem graag willen hebben!
@thomcarspotter:
Vergelijkbaar met een BRZ? Keep dreaming baby, 0/100 in 4.5sec top boven de 250.
Dat zijn cijfers die de BRZ niet haalt.
Begrijp me niet verkeert, ik vind die ToyoBaru een heel begeerlijk ding maar dit is wel van een ander kaliber. Vergelijk het maar met een Exige.
@jrk68: dat klopt wel ja.
ik vind de auto leuk, maar de dame veel leuker!
@AudiQuatro: Aan het eind van de fotoslides ondergaat ze wel een dramatische transformatie..
Wat zit de deurspiegel achterlijk laag. Ik dacht dat ze die op de produktieversie hoger zouden zetten.
autoblog: Hiermee zou het totaalgewicht (hoogstwaarschijnlijk droog) op max. 1.080 kg uitkomen. Dat klinkt ons wat realistischer in de oren dan de eerdergenoemde 850 kg.

het is dus 895 kg droog geworden..
dat wordt nog wat aangezien er voor dit jaar een nieuwe 1800 turbo op stapel staat met 300pk.
@karaya: Daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Destijds werd het door autoblog meteen weer afgezeken als onmogelijk en werd het hele concept de grond in gestampt. Maar nu staat er toch echt een mooie RWD Alfa met 4pk/kg. (en een 3pk/pg in het verschiet).

We wachten op de rectificatie…
@smokin: Moet gezegd dat het voor 1 keer ook eens uit is gekomen. Zelfs met die ‘zware’ versnellingsbak.
mooie wagen. voor de verandering eens jammer dat er een mooie vrouw voor staat.
Met dat gewicht verwacht ik dat er veel om boompjes heen gevouwen gaan worden.
@norge: Want ? Laag gewicht = boomklever? (Althans, dat is het causaal verband dat je suggereert)
@tweetyv6: In combinatie met de automobilist die de laatste twintig jaar alleen met vermomde oliefanten gereden heeft wel ja.
Ben ik de enige die hem lomp, plomp, niet in balans, rommelig, niet stoer, maar ook niet sierlijk vind?
@Michiel_vd_Brink: Blijkbaar.
@tweetyv6: Vreemd… Ik zie er toch echt een witte kikker met botox en een dikke laag witte foundation in…
@Michiel_vd_Brink: Als jij zo’n kikkers in je tuin hebt, dan wil ik best ff langs komen om je ervan te verlossen ;-)
Spass bei Seite; ieder z’n eigen smaak, toch ? Hoewel ik vrijwel al jouw creaties weet te waarderen, kan ik me goed voorstellen dat niet iedereen er evenveel van gecharmeerd is. Gelukkig ook maar, denk ik, anders werd het allemaal wel een grote eenheidsworst.
@Michiel_vd_Brink: Heb je het over de 4c of de ES30? :-)
@heidekonijn: De ES30 was plomp, bruut en wel stoer! En ook nog in balans! Je moet ervan houden, maar er stond wel iets!

De 4C is van alles net niets. In mijn ogen absoluut een zware teleurstelling. Check dat opgeplakte luchtinlaatje voor het voorwiel dan! De 4C is een kikker die je zoveel kan kussen als je wil… En dan komt er straks een tuner die er een wrattige pad van maakt!
@Michiel_vd_Brink: Zelf vind ik het nog te vroeg om over het uiterlijk te oordelen, eerst eens zien hoe dat er op de weg uitziet. Al lijkt me sterk dat ik die koplampen ooit mooi ga vinden.
@Michiel_vd_Brink:
Sorry, maar ik ben dol op kikkers, de Frogeye, mark1 Elise, Smart Roadster..etc
Gelukkig is smaak iets persoonlijks en daar is niks mis mee.
@Michiel_vd_Brink: Dat luchtinlaatje is idd er wel over.
@Michiel_vd_Brink:
ik vind het een enorm mooi ding.. maar dat luchthappertje hadden ze wel weg mogen laten… dat zou ik meteen dicht laten maken..
@Michiel_vd_Brink:

indeed .. verfrommelde papiertje zien er nog chiquer uit ..
@lincoln: A3 of A4 verfrommeld?
@Michiel_vd_Brink: Je bent niet de enige. Het vervelende is dat je hier Alfisti hebt (en die zijn niet anders (en misschien wel erger) dan andere fanboys), sommige die het écht mooi vinden en een groot gedeelte die teveel TG hebben gekeken en echt denken dat je een Alfa mooi MOET vinden anders ben je geen “petrolhead”. Hierdoor vertroebelt het allemaal een beetje…

Het is ook nog maar afwachten of dit überhaupt lekker rijdt. Men ging er ook vanuit dat de 8c zo’n fantastische auto was om te rijden. Achteraf is gebleken dat dat vies tegenvalt.

Maar we zullen zien…
Wat een schoonheid is het zeg!
Link is dood. Fixen aub. Dank.
Ik heb mezelf altijd een Alfist gevonden. Thans rijd ik Volvo omdat Alfa me niets te bieden heeft. Ook dit ontwerp vind ik niet zo bijzonder. De 8C vind ik de mooiste auto ter wereld. Voor die prijs wordt dit geen verkoop topper. Ze moeten dringend werk maken van de opvolger van de 159 en 166. Iets dat de concurentie aankan met een 3-serie, A4 of V60.
@driftkicker: Dat begrijpt iedereen. Behalve de gast die al sinds 2004 de baas speelt over de toko. Met een investeringsstop zal er alleszins niet veel uitgebracht worden.
Gaan ze dit nu blijven uitmelken bij Alfa?
@ronin1130: Afgaande op hoeveel auto’s Marchionne op de markt brengt met hetzelfde Chrysler chassis en hoeveel versies er zijn van de Lotus Elise zou dit wel eens een record kunnen worden.
Vind eigenlijk dat je hierin nogal voor lul rijdt…soort van kindersportauto…ziet er niet serieus uit…maak dan een 2uettottanta met een dak!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).