Arjen Robben mag elke Audi kiezen en wat doet hij?

Auteur: , 112 Reacties

De spelers van Bayern München mochten van hoofdsponsor Audi een nieuwe auto uitkiezen, waarbij ze keuze hadden uit het gehele assortiment van de fabrikant. De RS7 Sportback was het populairst bij de heren, de RS6 Avant volgde op een goede tweede plaats. Maar wat koos onze Arjen Robben?

Een witte Audi Q7 3.0 TDI. Ik zal het nog een keer herhalen. Een witte Audi Q7 3.0 TDI. Dringt het al door? Je mag uit elke [email protected]&*# Audi kiezen en dan ga je voor een witte Q7 met zelfontbrander?! Een schot voor open doel en dan zo missen… Heeft onze man van glas daarin misschien het gevoel het veiligst te zitten? Heeft hij voor de diesel gekozen vanwege de lage uitstoot? Feit is dat Robben al eerder een Q7 had, zij het van de voorgaande generatie.

Franck Ribéry, Mario Götze en Javier Martínez gingen gewoon voor de RS7 Sportback, terwijl Xabi Alonso, Manuel Neuer en opperhoofd Pep Guardiola voor de RS6 Avant kozen. Dat is wat je noemt een leuke derde helft! Voor Arjen Robben hebben we nog even een leuke gallery gemaakt met witte Audi Q7 3.0 TDI’s, met én zonder S-Line.



112 reacties

Arjen behoort ondertussen tot de dertigplussers, en dan ben je als voetballer bijna met pensioen. Dus ik begrijp het wel. Lekker hoge instap, zuipt niet teveel, alles kan mee.
@Jochempie: Alleen jammer dat hij niet heeft gekozen voor de Q7 Bentayga by Bentley editie. Die heeft een verbeterd interieur, extra en andere ledjes(voor en achter) uitgeklopte wielkasten (achter) en een facelift van de voorkant.
@martinus: Hij had ook graag de bentayga gehad. Dan maar de Q7. Komt aardig in de buurt!
@martinus: Arjen heeft al genoeg auto’s… Deze geeft ie weg aan z’n moeder en over een jaar is je rest bpm duidelijk lager met een 3.0 TDI dan bij iets met RS ervoor :)
@pkgek: genoef auto’s? enige waar ik hem mee zie is een audi s6
@Jochempie: in een RS6 kan ook alles mee en als je normaal doet moet 1:10 mogelijk zijn volgens fabrieksopgave…
@jobberns: – Volgens fabriekopgave – zouden de 2.0 Turbo Dieseltjes van hetzelfde bedrijf ook voldoen aan de milieu-eisen in de VS… helaas kan de fabriekopgave bij VW nog wel eens flink afwijken van de praktijk..
@martinus: te makkelijk… waar is de plus 3.000 miljoen triljard plusjes knop?
@martinus: fijn dat sommige mensen een schot voor open doel wel keihard inschieten
@jobberns: Vaker toch tegen. A6 met 3 tienerzoons plus weekend bagage is echt goed gevuld. Geen idee of een hoeveel kinderen er in huize Robben rond lopen, maar ik snap zijn keuze wel.
Alleen dan niet in het wit.
Dat is heel makkelijk: gewoon een speler die ook aan zijn gezin denkt! Vind dan Q7 beter passen dan een rs 7 of rs6
@godfried1987:een rs6 avant is ook een beste family car
@458ferrari: dat zal ik je verklaren: als je gezin hebt kun je toch beter hoog zitten dan laag zitten…Q7 zal waarschijnlijk wel wat luxer zijn dan rsjes
@godfried1987: ten eerste zeg ik alleen dat een rs6 avant ook een beste familie auto is. En een Q7 luxer dan een rs6 ?? Noem eens 1 ding op wat een Q7 wel heeft en een rs6 niet.
@458ferrari: hahah wat een grap die opgepompte Passat komt niet in de buurt van een q7.
Heb je wel eens de binnen spiegel van dat ding gezien ?
Technologisch gezien ligt de q7 100 voetbal velden voor
@godfried1987: Alleen waarom voor de diesel kiezen, als juist de Dieselmotoren nu subject van onderzoek naar te veel giftige NOx uitstoot zijn?
@martinus:

a. Omdat een dieselmotor lekker veel koppel heeft
b. Omdat je je Q7 maar vier keer hoeft te tanken als je even van München naar Nederland rijdt
c. Omdat de uitlaatgassen van een diesel de stank van al die geitenwollensokkendragende
wereldredders die zich maar één keer per week met de eierwekker erbij douchen te minste
nog een beetje camoufleert.
@moveyourmind:
a. 440Nm koppel voor de benzineversie is natuurlijk behelpen.
Ook is de benzineversie 0,2 seconden sneller naar de 100 ( verschil merk je toch niet ) en is de top van de diesel 235 km/h ipv 250 km/h voor de benzine. Sowieso is het een automaat, dus schakelen doet de auto toch voor jou.

Gezien de dieselversie 272 pk heeft ( 100 pk als ie zijn uitstootnorm wilt halen ) en de benzineversie 333 pk, wil ik ook wel wedden dat hij een heel stuk sneller op z’n topsnelheid zit. Best wel tof op de autobahn.
Dus je mag wel stellen dat de benzineversie op elk vlak sneller is.

b. Ik weet niet waar Arjen Robben woont, maar als ie in Groningen woont, is het naar München 1660 km heen en terug. Theoretisch gezien kan de diesel 1388 km rijden op 1 bak diesel. Ik heb gewoon even het verbruik buiten de bebouwde kom genomen voor het gemak.

De benzineversie kan 1250 km rijden op 1 bak brandstof. Dus in de praktijk gaan de benzine en de diesel evenveel moeten gaan tanken. Zelfs al moet je naar München.
@SimonMc: vergeet niet dat je ook de olie zal moeten verversen
@terminator: Welnee, je tankt gewoon 2-takt benzine aan de pomp. Olie verbruiken doet die toch al. Eigenlijk zijn al die VAG’s stiekem uitgerust met 2-takt motoren.

Zou die te hoge uitstoot bij die diesels ook wel verklaren…
@SimonMc: Juist voor de autobahn is een diesel prettiger. Dan neemt het verbruik een stuk minder toe als bij benzine auto’s. Of dat is tenminste altijd mijn ervaring geweest.
@martinus:

Een tractor rijdt op diesel ..

ELKE SUV loopt beter op diesel ..
Heeft met koppel en band omtrek te maken ..
@martinus: hij wilt gewoon bewijzen dat diesel van vw gewoon beste is!😉
Wat een hok blijft het toch
Aan de openingsfoto te zien hadden ze niet veel keuze in kleur..
Het is zijn werkauto, waarschijnlijk zet vrouwlief hem af bij de club waarna ze gaat shoppen. Hij zal er wel wat bij hebben voor als hij vrij is.
@kobus1967: de laatste die ik weet, is een 911. Daar rijdt hij vrijwel nooit in als hij in NL is, meneer pakt liever de Opel van papa want die elfer is toch wel wat opzichtig.
Bovenstaande heb ik me laten vertellen door een kennis van hem, want Bedum is niet zo groot.
@awesome: Arjen heb ik nog never gezien in een 911 en dat terwijl zn ouders in mijn straat wonen
@matk20: je hebt daar een eigen straat? 😉
@w0o0dy: hoezo eigen straat?
@matk20: iz retarded
Die moet natuurlijk denken aan zijn budget na het voetballen..
Hij is zo heerlijk gewoon gebleven.
mag je ook een R8 kiezen!? niet vergelijkbaar ofzo..
@dutchcorvette: er staat toch echt heel duidelijk ELKE Audi.
@daanprikkel: ik kan het niet geloven dat je dan voor zo’n hok gaat
@dutchcorvette: ik ook niet… Zou zonder enige vorm van twijfel direct een sportquattro kiezen… Appeltje eitje
@papa: als het dan toch geen RS wordt dan toch 10 maal liever een A8 als een Q7!
Dom calvinistische eikel dat ie is! Maar hij is wel zo lekker gewoon gebleven…

Die parkeerplaats bij Bayern München moet wel spekglad zijn met al die olie op de wegdek…
@Rick-dos: hihaho
@Rick-dos: Dan komt de quattro nog eens van pas….
Kreeg les van zn zus vorig jaar en die had een witte q5 van hem gekregen..volgens mij heeft die man er een beetje een zwak voor
Had waarschijnlijk niks te maken met de lage uitstoot van het dieselblok… ?
Gewoon een praktische wagen voor t gezin. Best slim gekozen eigenlijk
@imaginenl: Ja, lekker praktisch om te parkeren enzo met zo’n container.
@SimonMc: auto van de zaak. En je kan prima parkeren in Munchen. Deukje erin? Wordt zo weer geregeld.
WAG car gok ik zo…?
ik was voor een A4 2.0 TDi gegaan! je beste vriend op papier!
@henkhupelschoten: Zou wel humor zijn om nu om zo een auto te vragen haha
Ik vind het niet zo raar ik zou ook een q7 pakken. Wat moet je met dat snel spul. Niet iedereeen vind dat het einde. Zon q7 is al snel zat.
@schellekens006: Nou dat snelle spul is anders erg leuk op de Autobahn!
@caraddicted: maar dat slijt. Ook is het hele stuk tussen Beieren en Nederland snel rijden erg vermoeiend, dan ben je de volgende dag nog kapot.
@mashell: toch wel afhankelijk van de auto. verwacht dat je met een RS6 of Q7 heerlijk relaxed uit de auto stapt.
@schellekens006: je hebt nog een V12 TDI. Die is wellicht iets sneller als een 3.0 TDI
@dailydriver: Het nieuwe 2015 model is alleen leverbaar met 3 liter TDI (2 verschillende vermogens) en een 3liter TFSI.
Hij heeft vast zat snels thuis staan, waarom dan niet gewoon een heerlijke tank?
Hij kiest een auto die 80% van de bevolking niet kan betalen…. Wat een pauper..
@boomhauwer: Begint zo’n Q7 diesel al niet vanaf 80k?
@martinus: “al” vanaf?
@pjeey: Ik begrijp wel waarom hij “al” gebruikt. Om nu te zeggen dat maar 20% van de bevolking een auto van meer dan 80k kan betalen?
@martinus: gooi er een leuke optie op en je hebt de waarde van mijn huis.
Ja, ik woon in een gat in het noorden
@awesome: maar dat boeit me geen reet. Leukinkomen, vrouw lekker thuis om het kind zelf op te voeden, alles. Blijft er nog genoeg over om leuke dingen van te doen.
@boomhauwer: Ok, maar waarom die verkiezen boven een auto die 90% van de bevolking niet kan betalen?

En dan nog diesel ook? Komop, als je geld hebt, neem je gewoon nooit een diesel. En anders ook niet. Diesel stinkt, maakt lawaai en gaat vaker stuk dan benzine. Diesel is alleen maar voor vrachtwagens en voor in de stoof. Mensen nemen geen diesel voor hun plezier hoor, is puur om economische redenen.

Maar uiteindelijk, een Q7 is eigenlijk het predikaat “auto” niet waard, dus misschien dat hij daarom ook een motor heeft gekozen die het predikaat “motor” niet waard is. Het houdt wel steek eigenlijk.
@SimonMc: het is dat ik de belasting echt niet kan betalen. Maar een G240 diesel staat op nummer 2 van mijn lijst met auto’s die ik graag wil hebben. Dat jij een diesel niks vind wil niet zeggen dat er geen liefhebbers voor zijn.
@lekbak: Off-road zie ik het nut ook wel voor een diesel. Maar dus bij die Q7 niet van toepassing. Misschien dat ie af en toe eens door een plasje met wat modder moet, maar meer ook niet.
@SimonMc: niet alleen off-road maar er zijn veel meer diesels die ik echt geweldig vind. Zolang het maar leeft. En een oude diesel leeft!

Of het nou in een /8 of w123 is of een oude peugeot of een oude opel maakt mij niet uit. Diesel is gaaf.

Sommigen snappen wat ik bedoel en sommigen snappen het nooit. Geeft niks, maar zeg niet dat er geen liefhebbers voor zijn.
@SimonMc: ik weet niet waar je die onzin vandaan haalt maar diesels zijn betrouwbaarder dan benzine motoren. Kijk maar naar de pech statistieken. Bovendien zijn ze goedkoper in onderhoud door de techniek die een stuk eenvoudiger (dus ook betrouwbaarder) is itt benzine. Robben kiest niet voor een RS omdat hij dan overal te laat komt door al die foto’s en handtekeningen tijdens het tanken aan de pomp.
@slickrick: “Bovendien zijn ze goedkoper in onderhoud door de techniek die een stuk eenvoudiger (dus ook betrouwbaarder) is itt benzine”

Wablieft? Dieseltechniek eenvoudiger? Wat een diesel extra nodig heeft tov een benzine: Injectoren die 3000 bar inspuiten, een hogedruk brandstofpomp, een vacuümpomp, 1 of meerdere turbo’s met variabele geometrie ( welke duurder zijn dan gewone turbo’s ), roetfilter, andere ( lees duurdere ) katalysator, gloeikaarsen,…

Hetgeen hierboven opgenoemd kost een heleboel geld, en zoals vermeld, niet aanwezig bij een benzinemotor. Dus hoezo is dieseltechniek eenvoudiger? Maar eerlijk is eerlijk, heel veel benzinemotoren tegenwoordig zijn ook voorzien van turbo’s.

Het enige dat misschien eenvoudiger is bij een diesel, is het ontstekingssysteem omdat een benzinemotor een hoogspanningsspoel ( of meerdere vereist ) voor de ontsteking te kunnen maken aan de bougies.

Een diesel niet. Zelfs de gloeikaarsen die aanwezig zijn, mogen defect zijn. Diesel ontsteekt omdat het ingespoten wordt, vlak vóór een cilinder helemaal bovenaan is en zodoende de lucht samengedrukt is en zo heet is geworden dat de diesel spontaan ontploft.

Wat ik niet opgenoemd heb, is de EGR klep. Niet alleen dieselwagens hebben deze zoals wel eens foutief wordt aangenomen. Het is wel alleen bij dieselwagens dat deze vaak problemen veroorzaken. Deze slibben vaak dicht door de opbouw van roet, en kosten veel centjes om te laten kuisen of soms wel te vervangen ( à 700 euro ).

Ook turbo’s leiden vaak onder de roetopbouw, en het variabel gedeelte van de schoepen durft wel eens haperen of vast in één positie te blijven zitten. Één turbo vervangen kost gemiddeld 1500 euro, en veel diesels hebben er 2, en een BMW M550d heeft er zelfs 3, en er zijn geruchten dat er met 4 turbo’s zitten aan te komen…

Ook injectoren kosten veel centjes, en kunnen kapot gaan. Veelal worden bij problemen alle injectoren ineens vervangen. Een Ford Mondeo injector kost iets van een 200 EUR meende ik, en een 4-cilinder heeft er dus 4, dus dat kost je 800 euro om te laten vervangen.

Dus kan je me aub uitleggen waarom dieseltechniek eenvoudiger is? De jaren van de atmosferische 2,5 liter diesel met 80 pk liggen helaas ver achter ons, en dat waren inderdaad motoren met relatief eenvoudige techniek en een betrouwbaarheid om u tegen te zeggen.
@SimonMc: een diesel van tegenwoordig kan nog steeds legendarisch betrouwbaar zijn. Er zijn maar twee voorwaarden. Je moet lange afstanden rijden en je moet ze zo nu en dan op hun flikker geven. Diesels onder vollast branden zichzelf schoon, eenmaal op toeren heb je geen roet meer en wel temperatuur. Neem dus een lichtere motor en ga de autobahn op. Daar houden ze van.
@lekbak: Helemaal akkoord. Het zijn vooral de mensen die korte afstanden doen, die de opgenoemde problemen krijgen. Ook zijn er heel veel mensen die nooit boven de 2500 toeren uitkomen met hun diesel. Als je dan met die wagen gaat rijden, en je geeft eens goed gas, kunnen de achterliggers hun mistlichten gaan opzetten.

Ik ken iemand die een diesel heeft gekocht, omdat die krachtiger is dan de benzineversie. Maar die persoon rijdt enkel in het stad, en woont 3 minuten van z’n werk. Resultaat is dus dat hij geregeld 20 minuten rondjes moet rijden als hij van z’n werk komt, omdat de auto aangeeft dat de roetfilter moet regenereren.
@SimonMc: EGR kleppen leverde in benzine motoren net zoveel problemen op als in Dieselmotoren. dus die valt al redelijk in het niet.
verder noem je een hoop dingen die tegenwoordig net zo goed in benzine motoren zitten.
zo word de inspuitdruk van benzine motoren tegenwoordig ook steeds hoger.
en hebben benzine motoren zo hun eigen gevoelige onderdelen.
om over andere nadelige effecten van de hele downsizing hype nog maar te zweigen.

in jouw vergelijking van de complexiteit van de techniek zet je een 2.0 liter uit 95 tegen een biturbo 3.0 anno 2016. niet helemaal t vergelijken waard.

of je nou kijkt naar diesel of benzine, de techniek word steeds complexer, en dat maakt onderhoud duurder, en komt de betrouwbaarheid niet altijd ten goede.
@shogun: Ik heb eigenlijk nog maar zelden over problemen gehoord met EGR kleppen bij benzinemotoren. De oorzaak bij een diesel is zo goed als altijd opgebouwde roet in de klep, waardoor het vermogen onderin de toeren volledig wegvalt.

Roet heb je bij een benzinemotor gewoonweg niet, dus lijkt me erg sterk dat daar ook serieuze problemen optreden. Vuil wordt zo’n klep ongetwijfeld, maar niet in dezelfde mate als bij een diesel.

Tegenwoordig zijn er ook meer er meer benzinemotoren met directe injectie, waardoor de inspuitdruk op 200 bar ligt, en er ook een hogedrukpomp nodig is. Dus op dat vlak heb je wel gelijk dat ook bij benzinemotoren er een aantal onderdelen bijgekomen zijn tov vroeger. Maar bij diesel wordt onder 3000 bar ingespoten, dus ongetwijfeld moeten die onderdelen sterker, en dus ook duurder zijn tov het benzinesysteem. Betrouwbaarheid? Durf ik mij niet over uitspreken.

De betrouwbaarheid van de downsizing valt nog af te wachten. Moest je vroeger tegen een Amerikaan gezegd hebben dat je 300 pk uit een motorblok kon halen met een motorinhoud kleiner dan 8 liter, zou die moord en brand hebben geschreeuwd.

Tegenwoordig halen ze 400 pk uit een 2 liter 4 cilindermotor af-fabriek. Wilt dat zeggen dat de techniek daarachter zeer complex is? Deels wel en deels niet. Er zijn modernere oplossingen, zoals twinscroll turbo’s enz en minder verliezen door kleinere tolleranties op onderdelen, betere smering en koeling, waardoor het vermogen omhoog kan.
@SimonMc: En eigenlijk mag ik niet zeggen dat een benzinemotor “gewoonweg geen roet uitstoot”, want dat is niet waar. De moderne benzinemotoren met directe inspuiting, stoten ook roet en fijnstof uit. In welke mate, weet ik niet.
@slickrick: door al milieu eisen tegenwoordig hebben diesels een paar erg gevoelige systemen. Als je niet geregeld een paar lange ritten maakt gaan ze kapot en dat kan best kostbaar zijn. Hoe meer je rijdt hoe betrouwbaarder diesel is. Maar het is dus niet altijd het geval.
@SimonMc: er zijn mensen die diesel verkiezen boven benzine. Moet zeggen dat een dikke diesel ook gewoon beter past bij een SUV dan een benzine
@SimonMc: bescheidenheid siert een mens soms.
@boomhauwer: Een auto met pinkers van letterlijk een halve meter lang, straalt niet bepaald bescheidenheid uit. Meer iets van ” hier ben ik, kijk naar mij”.
@boomhauwer: wat betreft kopen zitten we op 99,99% die m niet kan betalen?(waarschijnlijk). Een auto leasen is wat anders dan ‘m kopen. In NL least waarschijnlijk 95% zo’n auto, want wie in NL gaat nou €100k aan een ‘saaie’ SUV uitgeven? Daar zijn echte Nederlanders te nuchter voor.
Lijkt mij gewoon een prima keuze. Prima wagen om vrouw, kinderen, de hond en bagage mee te vervoeren. En natuurlijk ook wel lekker veilig, ook niet onbelangrijk als je kinderen achterin hebt zitten.
Nou en? Als ik een Audi mocht kiezen dan zou ik zelf voor een A3(RS) of een A4 gaan. Leuke auto’s hoor de RS6 of de RS7 maar voor mijn zouden die auto’s gewoon niet handig zijn en vooral te groot. Arjen kiest gewoon met zijn verstand, alleen maar beter.
Ach, misschien had hij al een RS6/7 ?
Ik zou gewoon voor de R8 GT gaan
Misschien geeft hij geen ruk om auto’s?
@draadloos: die kans bestaat idd.
Die geeft duidelijk geen ruk om auto’s!!
een Q7 is een ” F*ck you and your Prius ” auto dus past prima in the world of soccer…
Dikke A6 Avant S-Line 3.0 Bi-TDI had ook een leuke optie geweest.
Die jongen komt uit Bedum, Groningen.
Die wil dus een trekker.
Moest van zijn vrouw
Jup.. Audi A8 4.2 TDI is niet nieuw genoeg, S8 Plus wel, snap dat hele suffe suv gedoe niet echt. In dit geval verhoogde MPV gedoe
@lamborgfan: Ik snap t wel. Ben zelf van een dikke A6 naar SUV met diesel gegaan. Is heerlijk relaxed rijden. Ook de hogere zit is heerlijk. Instappen. In en uitladen. Prima zo’n SUV.
En voor bij het mooie weer je carbio of je sportauto (hij had toch ook een 911?).
Ik vond hem al een idioot. Nu nog meer…
Heeft zeker wat te compenseren
Voor wie echt tegen rijden is…
de nuchtere hollander?

functioneel en geen overbodig vermogen
Ik vind het ook niet zo’n vreemde keuze. Zijn tien argumenten voor te bedenken- lekker hoge zit, minder tanken, een andere auto dan de rest van zijn team, meer trekgewicht voor zijn caravan.. Gast kan alles kopen wat ie wil, dus hij maakt een rationele keuzes.

Desalniettemin had ik de urrr- Quattro uit het museum gevraagd :-)
Ik zou een R8 gekozen hebben :P
als non-audi-fanboy blijf ik het een prachtige actie van audi vinden om een voetbalclub van en in de hol van de leeuw te sponsoren (bmw dus)
Logische keuze;
Hoeft hij de familie SUV niet zelf te betalen en privé zijn geld uitgeven aan écht leuke auto’s.
Had iemand serieus iets anders verwacht dan?
Robben + hoge instap? Ben benieuwd hoe vaak hij daar over struikelt.

Scheids!!!
Dat niemand een S8 plus neemt. Heerlijke wagen.
Is alvast, naast de níeuwe A4, de auto met nieuwste platform en zal ook het beste rijden tijdens “normaal” rijden. Die diesel rijdt overigens prima, lekker stil en relaxed, diesels stinken overigens al jaren niet meer. Dus als je al jaren snelle auto’s tot je beschikking heb gehad, kan ik deze keuze best begrijpen.
Vergeet niet dat zowel de A6(S6,RS6) en de A7(S7, RS7) al weer enige tijd op de markt zijn, terwijl de Q7 net nieuw is. Ik snap de keuze van Robben wel.

Al zou ik van mijn leven nooit in een Audi gaan rijden.
@citroen4life: welk merk dan wel?
@poeperman: renault!
Ik vind die hele Q7 niet mooi.. Met 3 kids en een vrouw is een RSQ5 ook best gaaf.. Toch hoog, ruimte genoeg en een lekkere 5 pitter.
Logische keuze. Die gozer rijdt elke week van duitsland naar groningen met of zonder de femilie. Heeft gewoon een hekel aan tanken en heeft ook niks met haantjes gedrag zoals veel jonge voetballers. Snap hem wel en wens hem veel veilige km’s toe.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).