Niet te hard natuurlijk, want anders stoot 'ie te veel CO2 uit.
Voor het 14%-bijtellingsvolk dat niet hybride of op gas wil rijden, maar gewoon traditioneel wil nagelen heeft Audi de ‘ultra’-lijn in het leven geroepen. Klinkt als een top of the line racer, maar niets is minder waar. Of zit de clou in de kleine letter ‘u’, Audi?
Een sprintje van 0-100 binnen de 10 seconden kan je met deze 110 pk-dieselaar shaken, pas na tien-en-een-halve tel prijkt de 100 op je teller. Gelukkig krijg je in ruil hiervoor in de A3 ultra wel een gemiddeld verbruik van 3,2/3,3 liter terug, en een uitstoot van 85/88 gram CO2 per km, afhankelijk van of je de driedeurs of de Sportback neemt.
Verwacht de komende tijd nog veel meer geknepen dieselmodellen met een ultra-label. De A6 ultra staat al te trappelen achter de coulissen, naar het schijnt.
9 reacties
Lekker eco dieselen met chiptuning.
Hier een beetje lopen te miepen over de Ultra, maaar vervolgens in het 518D topic geen gemiep..
Maar het zal vast een doel hebben..
Eindeloze discussies en ik neem aan dat iedereen wel iets beters te doen had.
Vorig jaar kreeg een topic nog makkelijk 100 reacties. Nu blijft de teller zelfs steken op gemiddeld 15. Zelfs in een tijd met veel vers nieuws van de IAA.
Ook een reden voor mij om nu alleen te reageren tijdens de IAA.
En 10,5 seconden naar de 100 is zat. Er wordt mee op de openbare weg gereden en niet op een circuit. Snel zat om met het overige verkeer mee te komen.