Audi onthult snellere S7 Sportback met 450 pk

Auteur: , 23 Reacties

De Audi S7 zoals de Audi S7 bedoeld is.

Het is een van de grootste mysteries van deze wereld. Nee, niet de verdwijning van Amelia Earheart of waarom het restaurant met de minst smaakvolle hamburger wereldwijd het meest succesvol is. Nee, we doelen op het feit dat Audi bij veel, heel veel S-modellen een dieselmotor heeft gemonteerd. Een aannemer gaat toch ook niet vol inzetten op asbest anno 2019?

Kortom, een opmerkelijke keuze. Misschien hadden ze nog een order voor 25.000 exemplaren van die motoren liggen en had Porsche geen interesse meer voor afname en moesten ze toch íets met die blokken. Anyway, bij de Amerikanen hoef je niet aan te komen met een diesel. Speciaal voor hen heeft Audi een compleet nieuwe Audi S7.

Audi S7 Sportback quattro '19

Deze lijkt erg veel op de onze. Sterker nog, op de persfoto’s is er geen verschil te zien, die zijn krek eender. Het grootste verschil zit onder de motorkap. Daar treffen we een 2.9 liter grote V6 benzinemotor aan met twee turbo’s. Deze motor is gekoppeld aan een 48V elektromotor. Het resultaat is een maximum vermogen van 450 pk, precies gelijk aan de vorige Audi S7 en precies 100 pk meer dan de Europese S7 Sportback.

Audi S7 Sportback quattro

Het maximaal beschikbare koppel is 600 Nm dat bij slechts 1.900 al paraat staat, wat dat betreft is het net wel een diesel. Voor het vergelijk, een Audi S7 TDI levert maximaal 700 Nm. De Audi S7 2.9 TFSI is gekoppeld aan een achttraps automatische transmissie en beschikt uiteraard standaard over quattro vierwielaandrijving. Van nul naar 96 km/u duurt precies 4,5 seconden. Omgerekend is 96 km/u precies 60 miles per hour en dat verklaart meteen waarom deze sprinttijd wordt gecommuniceerd. De Audi S7 met benzinemotor is in eerste bedoeld voor de Amerikaanse markt. Onlangs werd ook de S6 Limousine onthuld voor de Verenigde Staten.



23 reacties

Geen mysterie hoor. Europese regelgeving om de totale CO2 uitstoot van je modellen verplicht omlaag te krijgen. Diesel stoot minder CO2 uit. Voila….. target gehaald.
@kadett83: ondanks artikel in het AD zitten lezen waarin zelfs werd beweerd dat moderne, hedendaagse diesel schoner is dan een EV vanaf productie tot aan recycling na levensloop..
@ghost: dat kan misschien wel waar zijn, maar dat ga jij niet meer uit de hoofden krijgen van de heren politici. Want het adagium is: elektriciteit wordt gemaakt van elfenstof en diesel is satansap.

Daarnaast: het is toch heerlijk om geregeld naar je zeiljacht in Italië te vliegen en te denken: “ik mag dit doen, want ik rijd een Tesla S en eet weinig rundvlees”.

Deze mensen willen geen ‘schone aarde’, maar een ‘schoon geweten’. Dat anderen hun levensstijl bekostigd, willen ze al helemaal niets van horen: zij zijn de voorvechters van vooruitgang en een betere planeet.
@911targa: ben ik volledig met je eens, vooral die laatste alinea, die “schone schijn” merk ik overal om me heen. Als een ware kudde blatende schapen kramen zij van die dingen uit waarbij men heilig overtuigd de wereld van de ondergang te redden..

Enige wat ik dan altijd zeg is; en al het plastic in de oceanen dan?

Heerlijk om dat volk helemaal gek te praten..maar bovenal onwijs vermoeiend.
@ghost:
Qua CO2 uitstoot misschien wel, qua uitstoot van andere rommel natuurlijk niet.
Ik snap die blinde focus op CO2 dan ook niet, dan krijg je klimaatbeleid wat milieu effecten negeert. Lekker bezig.
@harrie: ging niet alleen om CO2, ook het productieproces, de slavernij-achtige winning van lithium in Ethiopië, de vele gebruiken van zeer duurzame plastics(dus niet duurzaam voor milieu maar duurzaam als in het breekt niet af in het milieu), en de restafvalstoffen die bij een EV vaak veel minder makkelijk te recyclen zijn. Alles was daarin meegenomen, niet alleen CO2.

Ik denk persoonlijk dat 911targa hierboven precies zegt hoe de wereld dezer dagen in elkaar zit, we willen helemaal geen schonere wereld, maar een schoner geweten en het liefst voordeel in de portemonnee. Geen haan die er verder naar kraait.

Persoonlijk vind ik daarbij plastic in de oceanen een groter probleem dan uitstoot. Zelfs op plekken op de wereld waar in een 500km radius geen mensen komen en plastic dus niet zou moeten bestaan, wordt het aangetroffen, dan wel in magen van vissen/zoogdieren/schaaldieren, waarvan wij, door visserij, weer van eten..
@ghost: ik hoorde laatst dat als je al het geld gebruikt wat is gedoneerd aan de wederopbouw van de Notre Dame, je het hele plastic soep probleem op kan lossen, dus dan zie je duidelijk dat mensen inderdaad niks willen oplossen maar een goed imago willen
@bbjorn: liever een schoon geweten dan een schone wereld idd. Dat het erg is dat de Notre Dame deels door brand is verwoest kan ik inzien maar vond het ronduit belachelijk dat een bedrijf als L’Oréal direct 100 miljoen overmaakt..en daardoor dus andere ook direct wakker schudde om hetzelfde te doen. De plastic soep zijn wij allemaal direct dan wel indirect schuldig aan, alleen denk ik dat donatie om het op te lossen voor veel mensen voelt als toegeven dat zij er ook daadwerkelijk schuldig aan zijn..
@ghost: ik geef het alleen aan ter kennis geving. Zolang de lucht en zeevaart een xx factor meer vervuilen dan alle auto’s bij elkaar blijft het symbool politiek. Met eigen burger als melkkoe.
@kadett83: het is nagenoeg onmogelijk om de luchtvaart te elektrificeren. En schepen kun je wel milieuvriendelijk maken maar niemand wil maanden wachten tot het schip is aangekomen. Dus wat dat betreft kun je dit voorbeeld niet als argument gebruiken.

Ik ben het er wel mee eens dat mensen alleen een schoon geweten willen hebben. Zelf geloof ik niet dat als we geen co2 meer uit zouden stoten dat het klimaat zou verbeteren.
Mooie wagen maar 450pk is bij deze grote auto niet voldoende om echt snel te zijn.. ik weet het we zijn verwend vandaag de dag..
@focusrs1: 450pk is af-fabriek. Waarschijnlijk na een Abt-kuurtje zit je richting 550pk en een nog grotere berg koppel.
@focusrs1: 450 is toch wel serieus vermogen, hoor. Minder dan vijf seconden op de 100 km/u en zonder begrenzer tik je die 300 km/u wel aan. Tussenacceleraties zullen ook niet tegenvallen met acht versnellingen en 600 Nm aan trekkracht. Daarmee ben je wel een van de snellere op de Autobahn ;-)
@focusrs1: er moet natuurlijk ook nog ruimte blijven voor de RS7..
Wat is deze S7 toch mooi zeg! En wat de diesel betreft, dat had helemaal geen probleem hoeven zijn, alleen had men dan wel de V8 TDI moeten monteren….
Toerenteller op foto wel van de diesel. Mooie auto. Wat zijn die blauwe gloed lampjes in de koplampen?
@dolledries: LED-Neo-Matrix-Maritime-Dynamic-OLED-nogwattes die de prijs opdrijven met slechts een rug of 5,5.
Kenteken IN-AJ-3369 ís een diesel, die foto’s komen uit die eerdere onthulling. Ze zullen toch niet hetzelfde setje foto’s nog een keer gebruikt hebben..?
@galverink: zeker wel. Deden ze bij de sedan ook namelijk ( kijk maar naar de toerenteller )
@galverink: Jawel, staat ook in de tekst ;-)
@galverink: ik weet niet hoe Audi het doet maar bij VW gebruiken ze bepaalde kentekens keer op keer. Zelf met de WRC destijds in 2015 een event van VW bijgewoond op Circuit van Oschersleben in Duitsland. Aldaar stond de nieuwe Golf R 7.5 met een kentekenplaat,!iets van WO R 133 – in de jaren erna heb ik dat kenteken in combinatie met die blauwe R 7.5 gezien maar ook met andere auto’s in magazines, op internet, in folders. Zover ik weet kan je in Duitsland per gemeente kenteken personaliseren, waarbij de eerste set letters staat voor de gemeente/omgeving waar je woont/vandaan komt/waar je de plaat laat maken. De rest kan je zelf kiezen, mits het nog niet door iemand anders is gekozen. Vermoedelijk hebben bedrijven als Audi/VW gewoon 100den setjes kentekenplaten afgekocht bij de lokale instantie.
@ghost: ja, en BMW heeft enorme aantallen Mini’s geregistreerd in het stadje Minden. MI-NI en dan 4 cijfers. Maar je kan een Duits kenteken toch niet op een andere auto zetten, zoals in het VK?
@galverink: jawel even naar de verkeersambt en je kunt hem op de volgende auto gebruiken.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).