Autoblog advies: milieu onbewuste sloep voor 12.5 mille

Auteur: , 76 Reacties

Je moet er wel een beetje knap bij rijden, natuurlijk.

Jaguar XJ

Vandaag gaan we shoppen voor Jesper. Jesper is in de fortuinlijke positie dat hij meteen voor de top van de top kan kiezen als het gaat om zijn automobiele carrière. Hij wordt pas over zes maanden 18, maar weet nu al dat er een enorm dikke auto op de oprit moet komen.

Jesper houdt niet van kleine en milieubewuste auto’s. Dus een Kia Picanto is niet aan hem besteed. Hij woont dicht bij de Duitse grens en begint binnenkort aan zijn studie in de buurt van Driebergen. Het gaat daarbij waarschijnlijk niet om de modeschool in Doorn, maar die andere opleiding in die contreien.

De wens is een grote en luxe sedan. Natuurlijk wordt het lastig om een nieuwe aan te schaffen, maar een leeftijd van een jaartje of 20-22 is geen enkel probleem. In verband met de bijtelling heeft Jesper het liefste een youngtimer, dus een auto van minimaal 15 jaar oud.

De wensen en eisen van Jesper in een tabel:

Huidige /vorige auto's:Volkswagen Golf GTE
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Beide
Budget:8.500 euro
Jaarkilometrage:50.000 km
Brandstofvoorkeur:Diesel
Reden aanschaf andere auto:Ga heel veel meer kilometers maken, wil hobby auto én auto voor werk ineen
Gezinssamenstelling:2 volwassen, 1 hond
Voorkeursmerken /modellen:Duits
No-go modellen / merken:Frans

Tip 1: DOE HET NIET
Zo’n Jaguar XJ heeft een enorm appeal, maar denk echt even een paar keer na. Ja, je maakt de blits. Maar auto’s in deze klasse zullen gewoon erg prijzig zijn. Zeker als je nog erg jong bent, studeert en bier (terecht) belangrijker vind dan benzine. Daarom zou ik altijd aanraden om een klasse lager te gaan shoppen. Voor vijf mille heb je een bijzonder fraaie Jaguar S-Type V6. Die rijden uit de kunst. Sterker nog, het was destijds de best rijdende auto in zijn klasse, nóg beter dan hoog aangeschreven E39. De S-Type is met zijn mega-wielbasis ook nog eens erg ruim. Voor 50% van het geld heb je 90% van de Jaguar ervaring. Altijd doen in plaats van een XJ, die kan later altijd nog een keertje komen.

Jaguar S-Type

Het voorspelbare trio
Nu we de S-Type hebben aangeraden, is het tijd om de usual suspects te benoemen. Dat zijn natuurlijk de vlaggenschepen van de drie Duitse merken. De Mercedes-Benz S500 (W220) is de standaard in zijn klasse, maar de W220-generatie was niet Mercs beste moment. Zowel qua uitstraling, interieur als roestpreventie zijn er gewoon betere aanbiedingen. Voordelen: de aandrijflijnen zijn erg sterk, er is enorm veel keuze en er zijn meer dan voldoende specialisten om je op de weg te houden.

Mercedes S-Klasse

De BMW 745 (E65) is een zeer bijzondere auto die niet de waardering krijgt die deze verdiend. De auto zette enorme stappen voorwaarts op het gebied van techniek en infotainment. Het uiterlijk wordt door velen verguisd, maar in tegenstelling tot bij de op zich fabeltastische E38 rijd je niet ineens in een verouderd model rond. Het doet nog steeds modern aan én maakt nog steeds indruk. Een erg knap staaltje design. Qua techniek is het allemaal fijn, mits het werkt. De V8 motoren kunnen wat kuren hebben, maar als het allemaal netjes loopt, dan loopt het geweldig.

BMW 745

De Audi A8 4.2 quattro was een hoogtepuntje voor Audi. Net als de 7 Serie E65 maakte de A8 D3 zijn voorganger in een klap ouderwets. Qua styling is deze generatie onovertroffen: rank, slank en statig, iets dat Audi met de D4 en D5 generaties van de A8 nooit heeft weten te evenaren. De 4.2 motor is potent, kent een fraaie brul en is qua snelheid meer dan voldoende. Wel is het lastig om een fraai en origineel exemplaar te vinden. De meeste exemplaren hebben LED’s, single-frame grilles en velgen van latere modellen erop geplakt gekregen. Links laten liggen deze bakken, uiteraard.

Audi A8

Jaguar XJ 4.0 Souvereign (X300)
€ 12.500
2002
80.000 km

Kijk, als je dan toch voor een XJ gaat, dan is de meest logische keuze om de fraaiste XJ op te sporen. Het hele land staat vol met 3.2 Executives. Die zijn op zich niet verkeerd, want voor een fractie van de prijs heb je de ware Jaguar XJ-ervaring. Echter, wat je wil is de 4.0 Souvereign. Die hebben fraaier leer en de grotere 4.0 V8 motor die aanzienlijk sterker is, zonder aan manieren te verliezen. Het voordeel van XJ’s boven de tien mille: er zit niet zoveel werk aan. XJ’s kunnen namelijk enorm hard roesten, bij de dorpels en wielkasten kan het bizar hard gaan. Het hoeft geen betoog dat je met een XJ van vijf mille zo nog eens vijf mille kwijt kan zijn om ‘m in een beetje goede conditie te krijgen. Een andere optie is een Daimler V8, wat in essentie dezelfde auto’s is, maar dan nog luxer en met een lange wielbasis. Maar ja, vind er maar eens eentje.

Jaguar XJ8

Jaguar XJ 3.5 Souvereign
€ 12.450
2003
170.000 km

Tjsa, waarom zo’n moeite doen voor een oude XJ, als een nieuwere XJ keurig in het budget valt? Dat is een beetje de gedachte die boven kwam borrelen met deze aanvraag en het beschikbare budget. De X350 is iets meer een serieuze limousine. Er is meer ruimte aan boord, de kwaliteit staat op een hoger peil en de auto is zo mogelijk nog comfortabeler. Je zit iets hoger en meer rechtop. De lage sexy lijn van het origineel heeft ‘ie helaas niet meer. Daar staat tegenover dat het nieuwere model geheel uit aluminium is opgetrokken. De 3.5 V8 (258 pk) is minder sterk dan de 4.2 (300 pk), maar dat maakt dankzij het geringere gewicht minder uit. Sterker nog, ook een XJ 3.0 V6 is ook een steengoede aanbieding. In het budget zeker goed te vinden.

Jaguar  XK8 Convertible (X100) '96

Volkswagen Phaeton V8 4-Motion
€ 12.450
2004
145.000 km

We zijn benieuwd hoe de Volkswagen Phaeton er over tien jaar bijstaat. Niet dat het ineens gewilde trackday auto’s zullen zijn die bij bosjes de vangrails in vliegen, maar hoeveel verdwijnen er op de schroothoop? Onder de 10.000 euro staan er nu namelijk enorm veel Phaetons te koop en de kans is aanwezig dat na nog wat extra kilometers de onderhoudskosten boven de waarde van de auto zullen uitkomen. Onderhoud en onderdelen zijn relatief kostbaar. Daar staat tegenover dat de bouwkwaliteit van deze auto bizar hoog is. Zet maar eens een Phaeton op de brug en je zult je vergapen aan hoe droog alles is. Alles is dik en zwaar uitgevoerd. Nadeel is wel dat je dat merkt tijdens het ‘sportieve rijden’. Dynamische eigenschappen zijn de Phaeton compleet vreemd.

Volkswagen Phaeton

Cadillac STS 4.6 Elegance
€ 11.700
2005
130.000 km

Een van de meer dynamische auto’s in dit overzicht is deze STS. De Cadillac STS is de opvolger van de Seville en een beetje een vreemde een in de bijt. Voor het absolute comfortabele cruisen door Boca, Florida had Cadillac de voorwielaangedreven DTS in de aanbieding. Deze STS was onderdeel van ‘het nieuwe Cadillac’. Dat houdt in dat de auto relatief sportief is in deze klasse. De motor, een 4.6 Northstar V8 is bijzonder potent en laat met een flinke brul horen dat ‘ie er zin in heeft. Qua uiterlijk valt op dat de witte achterlichten niet het echt chique zijn. Dat zelfde geldt ook voor het interieur. Dat is bij de STS heel ordentelijk, maar heeft niet de elegante charme van de Jaguar of de maniakale precisie van de Phaeton. Het is gewoon ‘een interieur’ dat iets luxer is gemaakt.

Cadillac STS

Lexus LS430 President (UCF30)
€ 9.950
2004
180.000 km

Gevoelsmatig lijkt de Lexus LS430 een beetje in dezelfde hoek te zitten als de Cadillac. Een beetje een net-niet topper. Zeker als je erin zit ervaar je hetzelfde, de ambiance is net niet Jaguar-waardig. Dat maakt niet uit, de Lexus moet je beoordelen op zijn goede kanten. Dat is ten eerste het geluidsniveau, de LS430 is namelijk extreem stil. De V8 voelt wat lui aan en de automaat vind vloeiend schakelen belangrijker dan snel schakelen. Op de ‘President’ krijg je een Mark Levinson geluidsinstallatie die alleen al het geld waard is. De betrouwbaarheid van de LS430 staat op een enorm hoog peil, mits je hem goed onderhoud. Dat wil overigens niet zeggen dat het rijdend houden van een LS430 heel betaalbaar is. Onderhoud en met name de specifieke LS-onderdelen kunnen enorm prijzig zijn.

Lexus LS430

Yolo: Bentley Turbo R
€ 9.500
1990
130.000 km

Dankzij deze auto had Volkswagen een monstervermogen over om Bentley los te weken van Rolls-Royce en toe te voegen aan de eigen merkenportfolio. De Bentley Turbo R is de coolste dikke limo ooit gebouwd. Het is natuurlijk in basis gewoon een Rolls-Royce (Silver Spirit), maar dankzij een turbo en sportievere aankleding werd de algehele ervaring naar een hoger plan getild. Deze Bentley’s hebben de naam enorm slecht gebouwd te zijn, maar dat valt heel erg mee. Houd de motorkap maar eens vast, bij de Ikea maken ze van zoveel staal nog 35 keukenbladen. Tuurlijk, de onderdelen zijn prijzig en ook bij een specialist is het maandelijks onderhoud nog altijd prijziger dan het maandelijks lesgeld bij beroepsonderwijs in Driebergen. Dat moet je op de koop toenemen.

Bentley Turbo R '90

Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



76 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Dit is de tabel van vorige week heren @autoblog
@focusrs: fixed, thx.
Yes! Het eerste advies met maar liefst 3 Jaguars.
Perfect!

Vergeet de rest.

Koop een Jag. Boeit niet welke.
Een S-Type is heerlijk.
De mijne is precies zoals op de foto, maar dan zwart. Zelfde velgen.
Zalige auto.
@sabrerator: eens. Hier een s type 4.2 sport. Geweldige auto’s voor weinig geld. Waardevast ook : in de 5 jaar dat ik hem nu heb zelfs waardevermeerdering ipv afschrijving.
Oh, die Bentley is ook mijn Yolo.
Ik zou voor een wagen met een wat hogere fun factor gaan persoonlijk. Je hebt je hele leven nog om in zo’n sloep te rijden. Als het dan toch moet is zo’n XJ met lekker V8 natuurlijk heerlijk.
Tof!

Toevallig een paar weken geleden een XJ350 3.5v8 uit 2004 gekocht. Heerlijke wagen!
Van die Bentley ga je denk ik verdrietig worden qua onderhoud. Een mooie 540i kan ik je wel aanraden.
@dieselkameel: 540i zijn ook niet de goedkoopste kwa onderhoud..
@mrmk210: 528i is een stuk beter te doen
Een e38 mag dan wel iets minder jong aanvoelen als een e65 maar zijn die niet een stuk betrouwbaarder? De e65 is samen met de e60 toch het minst betrouwbare dat bmw ooit gebouwd heeft, of zo lijkt het toch.
@jerudo: precies dat @dieselkameel
Heb zelf een E65. Mijn advies; koop die wagen aub niet met je laatste centen. Die V8 N62 motoren gaan vroeg of laat allemaal aan de beurt komen. Heb je geluk dan is het alleen de koelwaterbuis. Heb je minder geluk (zoals ik) dan is het een volledige koprevisie met kettingen en spanners. Houd een kleine 3K opzij voor die zaken en je hebt er een ongelofelijk fijne auto aan.

De mijne is (na een onderhouds investering die ruimschoots boven die van de dagwaarde lag) nu helemaal op punt en er is weinig anders dat zo lekker over de weg zoeft.

Heb eens een G11 mogen rijden en ja natuurlijk, het dash is wat mooier en het gaat 1 seconde sneller naar de 100 maar eenmaal op kruissnelheid voelde die nieuwe niet wezenlijk beter aan dan mijn oude 7.

In het tijdperk van de E65 en D3 A8 werd luxe nog gedefineerd door rijgedrag, bouwkwaliteit en raffinement. Tegenwoordig is luxe hoeveel gadgets en LED’s je in een wagen kwijt kunt.
Zeer zeker het nieuwere model XJ kiezen! Gewoon de 3.0 nemen, tanken is echt niet zo leuk als het nu lijkt.
@reactief: Een Lexus GS450h lijkt mij ook wel leuk!
@camber24:

Willeme ligt lekker op het strand…
Ik zou een Pheaton W8 halen.
@ghost: Bestaat niet. De enige W-motor in de Phaeton was de 6.0 W12. De 8 cilinder was gewoon de 4.2 V8 unit die je ook in de A8 kon krijgen destijds. Er bestond wel een Passat W8, misschien ben je daarmee in de war.
@mopar: hehehe
Hoezo rekening hoiden met bijtelling op je eerste auto als scholier? Of gaat hij bij pa op de zaak?

Ik vind die A8 het best oud geworden. Dikke wagen!

Succes met kiezen.
@bernoulli: Deze generatie A8 heeft net als z’n voorganger een tijdloos design. De latere modellen….niet echt..
Ik zou bij deze keuze dan ook voor die Audi gaan.
@bernoulli: bijtelling als particulier?
Hm, wordt leuk om zo’n bak te verzekeren als je net 18 bent..
tevens zou ik niet direct een grote oude auto halen als je niet zelf handig bent met sleutelen. Als je ermee naar de dealer/specialist moet voor het een of ander ben je een godsvermogen kwijt.. vraag dat maar aan die vriend van me met z’n 1st gen Cayenne Turbo waarvan de automaat funky schakelde..

maargoed, mocht je een van deze sloepen kopen, dan rij je wel als een baas rond op je 18e!!
@123bat: Verzekering zal niet zo’n probleem zijn, aangezien de auto waarschijnlijk op de zaak aangeschaft
Gaat worden. Dat maakt het verzekeren van de auto eens stuk voordeliger.
Mercedes S klasse uit begin jaren 80. Nu nog lekker mee youngtimeren, over een aantal jaar tegen een hoger bedrag verkopen omdat ie dan ouder is dan 40 jaar en dus mrb vrij is
@alassad: w126 fijne cruiser maar om daar nu 25dkm per jaar mee te rijden? Erg roest gevoelig ook.
@matter: roestgevoelig is relatief. Er zijn weinig auto’s uit die tijd die minder roesten, maar omdat die tijd zo verrekte lang is roest alles wel een keer (en ze roesten meer dan een gloednieuwe auto ja).

Je kunt best makkelijk een roestarm exemplaar vinden, maar verwacht zeker veel onderhoud als je 25k met zo’n oude auto gaat rijden.
Een Alfa 159 2.4 JTDM. Koppelkanon! Momenteel makkelijk te vinden in het budget. Diesel kan makkelijk uit met deze km’s.
@dutchdriftking: kom je denk ik toch egt een paar km te kort deze tijd..
@mrmk210: nope. Heb de vergelijking gemaakt tussen 1750 tbi en 2.4 . Vanaf 20k goedkoper.
Uit dit lijstje zou ik voor de STS gaan, maar liever nog een late Seville. Klassiekere lijnen die toch echt mooier zijn en ook daarin die heerlijke Northstar.
@tenaci: STS is een prachtige auto maar moet als ami liefhebber toch toegeven dat dat interieur echt niet kan in een wagen van deze klasse. Qua betrouwbaarheid is het wel meteen de beste van dit rijtje. Alleen maak je in Nederland nou niet meteen de blits met een Cadillac als 18-jarige.
@mopar: ja daar heb je wel een punt, dat interieur was niet best, maar dat hadden alle AMI’s toen. Zelf van een Corvette was het om te janken.
@mopar: Jawel joh! Pot gel in je mat, bruine zonnebril op en een paar gouden zegelringen en je bent helemaal het Leetje..
Ik zou voor de 2003 model Jag gaan en als het kan de 4.2 of zelfs de SC!
@kennone: sluit ik me volledig bij aan. Een SuperCharger.
Ik ging met een Alfa 33 op lpg naar Driebergen destijds, dat waren tijden.
Heerlijk 1e autootje , waarbij de synchromesh van de tweede versnelling eruit lag , precies zoals het hoort bij een 33.
Met die auto heb ik de nodige rijervaring opgedaan.

Mijn keuze uit het rijtje is de Cadillac STS, gaaf apparaat, en iets in mij zegt dat dit betrouwbaarder is dan de rest op de Lexus na natuurlijk.
Op welke site staat de YOLO Bentley te koop voor dat bedrag?
Alfa Romeo 164 of een 166. Zo’n 3.0L of 3.2L V6 busso loopt heerlijk, en je houdt nog geld over voor een gasinstallatie, die je gezien de afstanden wel kunt gebruiken.
Waarom niet voor een kleiner model maar nog steeds luxe gaan? Bmw 535i of 540i, een e39 uiteraard. Of een alfa 166 facelift met de 3.0 V6, dan hou je nog een bak geld over voor onderhoud.
Iva mensen zijn de meest vervelende, verwende mensen van Nederland en omstreken. Een ronduit walgelijke en waardeloze ‘opleiding’ waar je ook nog eens verbazingwekkend weinig leert. Heb het er zelf 18 jaar geleden welgeteld 3 maanden uitgehouden. Toen ben ik gillend weg gerend om nooit meer terug te keren. Geen seconde spijt van gehad. Anders had ik 3 jaar van mijn leven en 75.000 euro compleet weg gegooid.
@cpp1: klopt waarschijnlijk wel, ik ken maar één iemand die op de IVA had gezeten, had het niet afgemaakt en ging een nieuwe studie proberen. Wat een bal was dat zeg.
@cpp1: Waar die 75000 euro vandaan komt is mij een raadsel.
En er zitten echt wel normale gasten op die opleiding.
Ik heb die opleiding ook gedaan en afgemaakt, ik doe er ook geen ene flikker mee, vond het daarna een puik plan om een aannemerscursus te gaan volgen. Daarna ben ik in de bouwwereld verzeild geraakt, iets wat mij beter bevalt dan de autobranche.

Maar de IVA afzeiken is zo lekker makkelijk…
Als 18 jarige moet je een hok van max 1000 euro kopen, dan maakt het niet uit als je een paaltje raakt of een inschattingsfout maakt bij een bocht. Want nee als je je rijbewijs hebt kan je nog niet rijden! Je hebt net zoveel lol met een krakkie en houd nog een centen over.
@mat1980: voor €1000 koop je geen fatsoenlijke auto om je naar school (of werk?) te brengen. Dan ben je minimaal 2 á 3 kwijt en heb je een onpopulair model en/of een hoge kilometerstand.

Zelf mis ik eigenlijk de Chrysler 300C met Hemi in het lijstje.
@flutterby: mijn eerste auto was een Peugeot 205 van €250. 2 jaar probleemloos mee gereden, en de huidige eigenaar heeft er nog veel plezier van. Het hoeft niet veel te kosten om lol te hebben met zo’n karretje op je 18e
@123bat: een zwaluw maakt nog geen zomer.

Ik kocht 10 jaar geleden een E36 316i met LPG voor €2000 en 3 jaar en een ton erbij op €1500 aan onderhoud/APK, maar de kans op een miskoop in dat segment is groot. Dat risico moet je wel kunnen dragen.
Ik rij iets van 7 jaar s klasse . Oude beestjes niet de nieuwste. Dagelijks . Nu heb ik een w220 en die is idd minder dan het voorgaande. Ik koop ze voor een stuk minder en heb al die jaren nog nooit iets gehad aan de benzen. Ze blijken zo degelijk als wat. Ieder jaar ben ik met beurt en apk nog goedkoper uit dan die picanto van de vrouw. Ook heb ik 2 maal er eentje voor meer verkocht dan ik er zelf voor gegeven heb. De w220 moet je van na de facelift hebben. Of de laatste w140.
Die 2003 XJ lijkt me de beste keus.

Die auto is vederlicht voor z’n formaat en ik vind ‘m ook veel mooier dan z’n voorganger.
Dit is gewoon altijd een slecht idee… maar ik zal wel een simpele boer zijn zonder geld.
@quotama: Auto’s houden je arm.
En vervolgens een paar minuten later op hoge toon een desinformatie topic over Trumpie lanceren mbt CO2 uitstoot…

Ik zou gewoon voor die XJ gaan overigens. En dan de 6cilinder. Heerlijke bak.
Pheaton V10 TDI was het eerste wat in mij opkwam
Bijtelling? Voor een auto om naar school te rijden?
@rossi: Als je in dienst bent bij het bedrijf van je familie bijvoorbeeld;)
@granlusso: oftewel een constructie om de belastingdienst te tillen?
@rossi: Groot gelijk, je wordt al helemaal kaal geplukt dus als je ergens een voordeeltje kan doen moet je dit zeker doen.
@johnhert: Nederland is inderdaad duur, maar zo’n ‘voordeeltje’ pakken is gewoon fraude. Punt.
@rossi: Nou, bel de politie !
@johnhert: nee hoor, maar wel zorgelijk dat velen belastingfraude ok vinden en het proberen te legitimeren onder het mom van ‘we betalen al zoveel’.

Overigens als iedereen en vooral diegene die al een goed inkomen hebben netjes belasting betalen zal de belastingdruk per persoon dalen.
@rossi: Dat is een leuke en vooral mooie theorie, maar zo werkt het dus niet…
Waarom niet een klasse lager gaan zitten, met die 25000km is een e39 530d prima rendabel, zeker met een handbak (geheimtipp, scheelt behoorlijk in verbruik en je schakeld toch amper met zo diesel). Koop je voor 7000 euro een hele mooie en houd je genoeg geld over voor onderhoud
Ah nee joh, doe de Bentley! Je leeft maar 1 keer. Verstandig word je later wel.
Kijk, dit zijn auto’s! Ik zou twijfelen tussen de Jag X350 en de Pheaton en uiteindelijk denk ik toch voor de Jag gaan. Statig ding.
Ik heb geen zin om alle comments te checken. Maar iemand zal misschien al eerder hebben opgemerkt: het is Jaguar Sovereign.
Een tip:
Met 25.000 per jaar is een 2.7d voordeliger als een 3.0 benzine (ik praat over Jaguars).
Ten eerste zijn de diesels sowieso doorgaans iets goedkoper in aanschaf, en als je verbruik /prijs diesel-benzine en wegenbelasting allemaal afweegt, ben je met 15.000km per jaar aan het omslagpunt.
Mijn praktijkverbruik met de S-Type 2.7d is 1 op 13.
Een XJ is net zo zwaar, dus zal rond hetzelfde verbruiken. En het is een zalige motor.
Als eerste auto een Vito 112CDI 5 Zits in kanarie geel. Met 180 naar alle feestjes toe en daar vandaan nog wat meer mee terug nemen. Dat waren tijden.
Daarna een w201 2.5D met 520.000km om vervolgens een W211 220cdi mopf, w212 220cdi mopf en uiteindelijk in een s204 350cdi mopf te eindigen.
Als weekend auto een w211 e55 AMG erbij gekocht, die auto kan ik, naast een w211 mopf Élégance in welke motorisering van harte aanraden. Koop een Élégance en eentje zonder 4-matic en luchtvering voor zorgeloze kilometers.
@novazezi: Waar staat dat mopf voor?
Duits voor Modelpflege, mopf ofwel Facelift @granlusso:
@novazezi: how about roest?
Nooit echt laat van gedaan. W211 e55 is bouwjaar 2003 en de wielkasten zijn zelfs nog netjes. En voor €1000 kom je een heel eind bij een schadeherstel. @bmwgert:
Met het genoemde aantal kilometers per jaar, de drukte op de A12 en de parkeerplaatsen bij IVA zou ik toch echt voor een iets zuinigere E segmenter en absoluut eentje met automaat.
Je wordt echt simpel van al dat tanken en geëikel met parkeren.
Dat is wat ik ook dacht, vandaar een diesel in mijn ogen
Weet niet of het al gezegd is maar anders:

Alfa Romeo 166 3.0 V6 met creme leder. Houd je nog 9k over voor bier en een kamer in auto minnend Utrecht. Want bij je ouders wonen zuigt en tussen die IVA stropdassen in Driebergen wil je niet doodgevonden worden!
@cloverleaf: scheelt trouwens ook nog benzine! Ik ben echt goed in verstandig advies geven ;)
Volgens mij heeft @lincoln nog een XJ staan…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).