Autoblog advies: stijlvolle open cruiser voor een lezer

Auteur: , 71 Reacties

Toch de kersjes in de appelmoes, dit soort aanvragen.

Mercedes-Benz SL (R230)

Het maken van Autoblog adviezen is af en toe lekker wegdromen. Zeker als het een aanvraag is die tot de verbeelding spreekt. Voor deze week geldt dat al helemaal. We kregen namelijk een mailtje van Gerard binnen, jullie beter bekend als @maxidyne. Op dit moment heeft hij al een wagenpark om van te smullen: onder andere een BMW 330Ci (E46) en Audi 80 RS2 Avant (B4). Niet misselijk! Maar hij wil daar graag nog iets aan toevoegen.

Een cabrio. Maar dan een échte cabriolet. Dus geen roadster, targa of sportwagen. Een comfortabele Grand Tourer met open dak. Gerard heeft al consult gepleegd bij (helaas) voormalig collega @Dizono. Uiteraard kwam de Mercedes SL opborrelen. Logisch. Maar zijn er nog meer opties? Het liefst wil Gerard een Youngtimer of een auto die binnenkort een Youngtimer wordt. Maar het mag ook wat ouder zijn. Kortom: wat zijn de opties?

De wensen en eisen van Gerard kun je nalezen in onderstaande tabel:

Huidige /vorige auto's:Audi RS2- BMW 330Ci (E46) - BMW 328Ci (E36) - Audi 80 2.3E quattro
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Privé
Budget:€40.000
Jaarkilometrage:7.000 km
Brandstofvoorkeur:Benzine
Reden aanschaf andere auto:Nog een leuke auto voor er bij. Luxe probleem.
Gezinssamenstelling:Getrouwd, geen kinderen.
Voorkeursmerken /modellen:Geen
No-go modellen / merken:Aziatisch, met uitzondering van Japan.

Mercedes-Benz SL500 Edition 50 (R230)
€33.000
95.000 km
2004

De absolute vedette in zijn klasse. De R230 was destijds een mega-hit. Dat is op zich logisch, want de R230 is eigenlijk van alle markten thuis. Het is een fraaie coupe met dat harde dak en in no-time een elegante cabrio. Het is weliswaar een capabele auto, maar de nadruk ligt op heel erg veel comfort. De automaat doet zijdezacht en ietwat traag zijn werk en de V8 heeft altijd koppel te over. Waar je heel erg op moet letten is het hydraulische ABC systeem. Dit komt altijd wel een keer bovendrijven. Ook moet je goed checken of alle elektronica goed werkt. Uiteraard is het zaak alle ‘getunede’ en US-import te omzeilen en een nette Duitse of Nederlandse auto op te zoeken. Ze zijn eenvoudig te vinden, dus neem niet genoegen met matig exemplaar. Wij vonden in Duitsland een heus speciaaltje ter gelegenheid van 50 jaar SL. Maar je kan ook iets oudere ‘normale’ exemplaren vinden met nog minder kilometers op de klok voor hetzelfde geld.

Mercedes-Benz SL500 Edition 50 (R230)

Lexus SC430 (Z40)
€26.000
35.000 km
2003

Een regelrechte en schaamteloze Mercedes SL kopie, zou je denken. Ware het niet dat de SC430 eerder op de markt was dan de R230. Volgens de heren van het ter ziele gegane Top Gear was dit de slechtste auto aller tijden. Waarom is niet helemaal duidelijk, want de SC430 heeft namelijk een paar grote pluspunten. Ten eerste techniek: het is een Toyota, dus het gaat niet kapot. In het geval van de aanvrager is het comfort ook zeer welkom. De SC430 kreeg matige aandacht van de pers, omdat deze niet sportief zou zijn. Tsja, dat is net zoiets als klagen dat er tegenwoordig gitaarsolo’s verwerkt zijn in het nieuwe Album van Ellie & Rikkert. Het interieur is een beetje kitsch (cassette-deck!) en de standaardvelgen lijken op uitvergrote afvoerputjes.

Lexus SC430

Jaguar XK8 Cabriolet
€33.800
40.000 km
2004

Destijds was dit hét alternatief voor de mensen die geen Mercedes SL wilden. Ja, de SL was technologisch gezien hoogwaardiger, maar ook een beetje ordinair. Dat kun je onmogelijk zeggen van deze Jaaaag. In het budget kun je ook gaan voor een Supercharged XKR, maar heb je dat nu nodig? Nouhhh… Nee! In het budget kun je namelijk kiezen uit hele late exemplaren met zeer weinig kilometers. Latere exemplaren hebben namelijk een veel fijnere zestraps automaat en een iets potentere 4.2 liter V8. Ondanks het klassieke uiterlijk kun je er een behoorlijk potje mee sturen. De balans in het chassis is bovengemiddeld goed. Nog een voordeel om voor een XK8 (aankoopadvies) te gaan: ze klinken aanzienlijk beter. Als het jonger mag, dan is de latere XK (X150) ook een optie. Op alle vlakken een veel betere auto, overigens.

Jaguar XK8 Convertible

Cadillac XLR
€20.000
60.000 km
2005

Jazeker, deze was er ook nog. De Cadillac XLR was eveneens een rechtstreekse concurrent voor de Mercedes-Benz SL. Om meteen met de deur in huis te vallen: nee, de Cadillac is niet zo goed als de Benz. Dat gezegd hebbende, er zijn zeker pluspunten. Ten eerste de looks: je moet deze auto in het echt zien, pas dan valt op hoe laag en breed deze is. Echt cool. Het interieur is redelijk, niet meer dan dat, helaas. De motor is een Northstar V8 met 326 paarden en die laten zich gelden. De auto is gebouwd op het platform van een Corvette (C6) en dat merk je. Het is een behoorlijk sportieve cabriolet, zeker in dit overzicht. Wie had dat gedacht van een Cadillac? Groot voordeel is dat de XLR niet echt bekend is, dat drukt de prijzen aanzienlijk. Al voor de helft van het beschikbare budget kun je een goed exemplaar vinden. Dat is enorm veel value-for-money. Andere optie is een échte Corvette, maar dat is meer een echte sportwagen.

Cadillac XLR

BMW 645Ci Cabriolet (E64)
€22.500
40.000 km
2004

Deze auto heeft een nogal ‘hate-it-or-love-it’ uitstraling. Mits standaard uitgevoerd, vind ondergetekende de 6-Serie geweldig. De zescilinder (630Ci) loopt mooier, maar de V8 heeft veel meer bruikbaar koppel onderin. Dat past beter bij het karakter van de auto. Nog een voordeel van de 6-serie Cabrio is dat het een relatief moderne auto is, zeker in vergelijking met de andere auto’s uit dit lijstje. Een ander voordeel is de achterbank. Handig voor de boodschappen, maar ook voor het vervoeren van mensen (mits niet te groot van stuk). Het is niet altijd even comfortabel, maar het kan tenminste. Het dakmechanisme is ook schitterend: het achterruitje staat er los van en fungeert als windreflector. Ondanks dat het een BMW is, valt de sportiviteit heel erg mee. Tip: ga voor exemplaren met kleine banden en vervang de rumflats voor normale banden. Scheelt enorm in het comfort.

BMW 645Ci Cabriolet (E64)

Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet Tiptronic (996.2)
€33.000
75.000 km
2004

Toegegeven: de 911 is eigenlijk meer een sportauto. We moeten er wel bij aantekenen dat de uitvoering wel enige doorslag kan geven. Een 911 Carrera 2 Coupe met handbak is behoorlijk sportief, maar een Carrera 4 Cabriolet met Tiptronic is de andere kant van het spectrum. Met deze 911 kun je met gemak kilometers verslinden. Het comfort ten opzichte van zijn voorganger (de 993) is enorm toegenomen. Ga sowieso voor het model van na de facelift, te herkennen aan de ‘Turbo’ koplampen. Het voordeel van deze pensionado-uitvoering is dat de prijzen gunstiger zijn in vergelijking met de puristische varianten. Zeg je 996, dan zeg je AOS een IMS. De 996 kent zijn perikelen, maar als je er rekening mee houdt is het te overzien. Vaak hebben ze al een fix gehad, anders zijn er voldoende specialisten die het kunnen verhelpen.

Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet Tiptronic

Aston Martin DB7 Volante
€34.000
90.000 km
1998

Je kan natuurlijk ook op super-chique gaan en kiezen voor deze edel-Brit die eigenhandig het merk gered heeft. Vaak wordt er gerept over de V12 Vantage-modellen (deze AB-lezer heeft er zelf eentje!), maar de standaardmotor is ook een pareltje: een zes-in-lijn met compressor. Weinig motoren zijn smeuïger of soepeler. De auto deelt veel techniek met de Jaguar XK8, sterker nog, de motor is een Jaguar-krachtbron. De DB7 is zeer gestoeld op comfort, zoals verzocht. Het dakmechanisme is niet het fraaiste en het is binnen bijzonder krap. Jammer zijn ook de Peugeot 106 knopjes en Ford schakelaartjes. Aan de andere kant: het gelooide leer is van zeldzaam mooie kwaliteit. Daar kan geen Duitser tegenop. Er staan niet veel exemplaren te koop, maar de zescilinders zijn te vinden in het budget. Houdt er wel rekening mee dat het een Aston Martin is: het onderhoud is navenant qua kosten.

Aston Martin DB7 Volante

Mercedes-Benz SL500 Silver Arrow Edition (R129)
€32.000
90.000 km
2001

Je kan natuurlijk ook gaan voor een ‘ouder’ modelletje. Mercedes neemt altijd ruimschoots zijn tijd met SL’s, sommige zijn zelfs langer dan 10 jaar in productie. Mede daardoor kan het verschil tussen een R129 en R230 bijna niet groter zijn. Desondanks is de motor in hoofdlijnen hetzelfde. De R129 is gebaseerd op het platform van de W124 en is dus eigenlijk de laatste ‘echte’ onverwoestbare Mercedes-Benz. Het is overduidelijk een klassiekere auto dan de R230, maar je kan er evengoed enorm goed comfortabel mee toeren. In het budget kun je zelfs bijzondere exemplaren vinden, zoals deze Silver Arrow Edition. Wellicht niet eens zo’n verkeerde investering. Niet dat we willen beweren dat deze auto in waarde toe gaat nemen, maar de afschrijving zal zeer beperkt zijn. Deze auto’s staan bekend als zeer betrouwbaar en de late versies al helemaal. Als de motor en bak goed zijn en alle elektronica gewoon functioneert, kan er weinig aan mis gaan als het onderhoud goed is uitgevoerd.

Mercedes-Benz SL500 Silver Arrow (R129)

Yolo: Ford Mustang Shelby GT500 Convertible
€38.000
35.000 km
2006

Mocht bovenstaande allemaal iets te lief zien, kijk dan niet verder en opteer voor deze Mustang. Laat je niet misleiden door de naam, dit is namelijk geen product van Shelby (maar van SVT). Voor de prestaties maakt dat niet uit, want deze open kanonskogel blijft maar sleuren. De 5.4 liter grote V8 met compressor levert meer dan 500 pk. Omdat het chassis matig is en de stijfheid belabberd, zijn de 500 paarden nog veel spannender. Absoluut geen sportieve rijdersauto, maar als hot-rod voor de mooie dagen uitermate goed geschikt. Technisch gezien zijn ze behoorlijk sterk, maar er zijn wel degelijk aandachtspunten. In het budget zijn ze te vinden. Mochten er upgrades opzitten hoeft dat in dit geval niet eens zo slecht te zijn. Vaak is het een verbetering. Het aankoopadvies kun je hier bekijken.

Ford Mustang Shelby GT500

Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



71 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Eerste auto waar ik zelf aan moest denken is een M6 cabrio met die schitterende V10 voorin, of een Corvette….
@spykerboy: Leuke auto’s, maar dat vind ik niet echt cruisers
@moondustfocus: tja, voor mij zijn dat juist kwa auto’s de definitie van cruisers, prima power, heerlijk geluid, en alle comfort die je nodig hebt, wat is daar niet “cruiser” of “gt” aan?
@spykerboy: v10 is sowieso masterlijk
@spykerboy: de v10 is een verschrikkelijk motorblok. Veel mechanische problemen en vreemde storingen.
@xiran: klopt, maar als hij het doet is het toch wel echt een pareltje!
Hierbij een aantal:

Lexus IS 2.5 V6 van bj 2010 voor 26.000,-
Jaguar XKR 5.0 V8 S/C 510PK (toch wel een sportauto)
Mercedes-benz E-KLASSE E 200 Cabrio van 2014 onder de 40K.
BMW 6 Serie Cabrio 640i (de nieuwere model)
Saab 9-3 cabriolet laatste exemplaar van 2011 voor 34K

En een Audi S5 Cabriolet 3.0 TFSI (sportieve auto, maar bloedmooi, mooier dan mijn toekomstige vrouw).
Succes!
@rachid: clk
@rachid: de Saab gaan we zeker bekijken en een proefrit in maken!
Ik twijfel tussen de xlr en de r129. Bij een budget van 40k kies toch voor de r129. De r129 verrenigt klasse, kwaliteit en tijdloos.

By the way: niet alleen de Aston heeft gelooid leder! Ongelooid leder is namelijk een koeienhuid.
Wat is die SL (R230) toch verschrikkelijk mooi zeg.
Kan me niet anders voorstellen dat dat ooit een zeer gewilde klassieker gaat worden.
@reactief: de XLR heb ik ook altijd wel een zwak voor. Niet perfect mooi, maar wel lekker uitgesproken en zeer herkenbaar. En als je dan naar de prijs kijkt krijg je veel voor je centen!
Absoluut de SL!!
Kwa rijden de R230, is onovertroffen , wat een genot is die wagen, maar kwa betrouwbaarheid is de R129 absoluut de betere keus, ook absoluut waardevaster dan de R230.
@bofkont: Ik ben geen echte Mercedes-fan, maar ik maak voor de SL en G klasse graag een uitzondering.

Er staan ook nog een aantal origineel Nederlandse 55 AMG’s te koop binnen budget en dan is er nog…..

http://www.mobile.de/nl/auto/mercedes-benz-sl-73-amg/vhc:car,ms1:17200_165_,dmg:false

Beetje te duur..
@dracae: Als dat een echte SL 73 is valt de prijs zelfs mee, heel erg schaars.
Prachtig, voor 40K een cabriolet zoeken! En dan heb je al een mooie garage.

Ikzelf zou kijken voor een prachtige Benz cabriolet uit jaren 90. Deze is iets boven je budget maar daar valt vast wat aan te doen bij de verkopende kant. Een parel van een auto, dit vind ik nou echt fraai. Nee, niet snel maar met 220PK heb je voldoende paarden. Het is luxe, comfortabel en ruim en heeft een prachtig interieur. Om over de kleur hoef ik het niet te hebben, zeer fraai. Hee ding heeft weinig gelopen en ze zijn zeer gewild. In Duitsland zijn dit de populairste klassiekers op het moment. Het is dus geen verkeerde investering: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=310091588

Uiteraard zijn ze ook goedkoper te vinden. Dit exemplaar bijvoorbeeld. Net zo’n stijlvol interieur maar een ietwat saaiere kleur voor het exterieur. De hogere kilometerstand bepaalt de lagere verkoopprijs: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=311036356

Succes met de zoektocht, ben erg benieuwd wat het voor je mag worden!
@viezefreddyw: Dit soort youngtimers gaat denk ik wel aan de verkeerde kant eindigen qua milieuzones. Ik zou zelf of redelijk recent, of 40 jaar + zoeken, maar deze categorie laten staan. Zou toch jammer zijn als je er geen stad mee in komt. Persoonlijk vind ik oudere auto’s ook meer charme hebben.
@frederik: Ik heb het probleem van de stad niet. Ik woon op het platteland. Gelukkig geen last van dat soort flauwekul. En als ik de tekst zo lees is hij op zoek naar een cabriolet om mee te gaan cruisen. En cruisen doe je niet door Rotterdam.
@viezefreddyw: Jeetje wat zijn die dingen duur geworden zeg. Een paar jaar geleden kocht je dit nog voor 15k. En dan was het ook een serieus goed exemplaar.

Ze zijn trouwens erg zwaar, en dat merk je wel wat vind ik. Ik zou persoonlijk de coupé boven de cabrio plaatsen maar ik geloof niet dat dat hier een optie is. Wel lage onderhoudskosten bij deze auto’s trouwens. Meer dan jaarlijks wat nieuwe vloeistoffen heb je niet nodig. Doe maar de duurste olie want zelfs die kost nog geen drol…
@lekbak: Ja, ze zijn echt explosief aan het stijgen geweest. Sowieso deze serie wel vind ik.

Wat wegen die dingen eigenlijk? Een kilo of 1600? Geen lichtgewicht denk ik nee, maar 220PK is ruim zat toch? En het is om te cruisen, daarvoor hoef je niet een lichtgewicht te hebben toch? Dit is heerlijk comfortabel. Weinig windgeruis met het dakje open, goede stoelen en ruimte zat. Dit zou mijn keuze zijn. En net wat je zegt, onderhoud stelt vrijwel niets voor met deze dingen. Beresterke motoren, carrosserie roestvrij en zeer betrouwbaar. Ik zou het wel weten.
@viezefreddyw: doe daar maar 100 kilo bij op minimaal. En dat is dan dus een 300 kilo zwaarder dan de coupé (of de stationwagen, die zijn er ook van minder dan 1400 kilo). Het is inderdaad geen heel groot bezwaar dat een cruiser zulk gewicht heeft maar mijn voorkeur is toch dat ze wat minder wegen. Maar het zijn zeker fijne auto’s, hele fijne auto’s.
@lekbak: Zoveel joh? Volgens concurrent Autoweek (kentekencheck) wegen ze leeg 1620 kilo.. Maar ach net wat ik zeg. Gewicht maakt niet zo veel uit als je lekker gaat cruisen.
@viezefreddyw: leuke site dat autoweek. Volgens de specificaties (op autoweek dus) wegen ze 1710 kilo. Wat overeenkomt met wat ik me kon herinneren. De 200 en 220 benzine zijn wel iets lichter uiteraard.
@viezefreddyw: laat het zeker weten! We waren zeer onder de indruk van de R129 zijn kwaliteiten. Heerlijke cruiser, en wat een kwalitatief goede wagen zeg!
@maxidyne: Goed zo! De R129 is ook een ontzettend goede auto. Rijdt super, comfortabel en is best sportief te rijden. Ik kan me wel voorstellen dat het qua ruimte een beetje krap is. De W124 Cabriolet heeft daar wat minder last van in verband met een achterbank die best ruim is voor bagage.
Wij hebben nu voor Ongeveer 2 maanden een 650i cabrio ! Echt een heerlijke auto. Mijn keuze valt dus op de 6 ;)
sl 55 amg
“het mag ook wat ouder”

Easy, dat moet natuurlijk een jaren ’60 mustang worden. Er staan hele mooie te koop voor net onder het budget. Precies wat je wilt bij een klassieker.
@lekbak: de enige goeie keuze. Wat een beauties zijn er toch voortgekomen uit de jaren 60 en 70.
Maserati Gransport, begeerlijk klein sportautootje.
Ik zou graag een Honda S2000 willen. Is wel iets meer hardcore, maar als je rustig rijdt is het een cruiser en wil je hard dan krijg je een felle auto.
Zeker als je een jongere versie hebt, de eerste types gaan tot 8000 toeren, maar de jongere versies gaan tot 9000 t/pm.
Maar goed, het is net wat voor eisen je hebt en stelt. Een SL55 AMG is meer een cruiser dan een Honda. Alleen denk ik niet leuker en beter.
@rufctr01: Volgens mij gaan de oudsten tot 9000 en diegenen vanaf 2004 (met esp) nog tot 8000.
@rufctr01: Alle S2000’s (AP2) draaien 9.000 tpm, behalve de US versies van na 2003 (AP2). Die hebben de 2.2 onder de kap die bij 8.800 het welletjes vind.
@rufctr01: erg leuke wagen, geweldige motor, maar ik pas daar niet goed in. Ben 1.92… En iets te hardcore voor ons.
Een Audi RS2 En ook nog een Audi 80 2.3 Quattro Een echte liefhebber 👍
@Moersleutel: thanks, de B4 quattro was mijn eerste auto. Deze is niet meer in bezit. Moderne Audi’s heb ik weinig mee. De A5 vind ik nog wel mooi. Maar in een Audi hoort een 5 cilinder te liggen. En helaas bieden ze deze alleen maar aan in de TT/Q3/A3. De 80/90/Coupé, 100/200 en Ur quattro zijn voor mij de laatste echte Audi’s.
@maxidyne: dan kan je natuurlijk ook naar een TT RS cabrio gaan kijken! Die klinken lekker met die 5-cilinder, zijn mooi, en vast wel in het budget te vinden.
Cadillac vind ik wel tof gevonden ik denk dat je daar meer bekijks mee hebt dan met bv de Porsche
@rob5nismo: Wat heb je aan bekijks? Lekker toeren wil je, de SL is de koning van dit rijtje.
Daarbij is de cadilac maar erg matig zeker kwa afwerking.
@bofkont: Dat staat ook beschreven in de tekst. Maar de Cadillac is aanzienlijk sportiever, veel goedkoper en ziet er gaaf uit. Ik zou ‘m wel oprijden, want dit raak je bijzonder lastig kwijt, denk ik.
@willeme: Ja dat klopt.
@bofkont: ik doelde meer op het feit dat je deze auto hier in nl niet veel ziet
@rob5nismo: een auto kopen voor de hoeveelheid bekijks die je krijgt…

Misschien moet je wat meer denken aan wat je zelf gewoon tof vindt. Wordt je uiteindelijk heel veel gelukkiger van!
@reactief: wat ik eigenlijk bedoel het is een zeldzame auto hier in nl.
Ik zie in de week regelmatig wel een Porsche maar Cadillacs heel weinig
iemand adviseren om 26K stuk te slaan op een sc430… man man man
@lucas23: Jazeker!! We vonden meerdere exemplaren met bijzonder lage kilometerstanden. Dan heb je bijzonder betrouwbare techniek die nog niet eens is ingereden. Dus de onderhoudskosten zullen behoorlijk meevallen.

Daarbij is de aanvrager opzoek naar een (bijna) youngtimer, met open dak en bakken comfort. Volgens mij voldoet de SC430 behoorlijk goed aan al deze eisen. Maar als je het zo bijzonder slecht (“man man man”) vindt: waarom dan? En wat zou jij dan zelf adviseren?
Zou voor de Volvo 850R gaan met dakraam!👌
Door de titel dacht ik even dat hij er een lezer voor wilde betalen :’)
Ik zou voor de Maserati spyder gaan 4200 of 3200 cambiocorsa . 2004 34000km koop je voor 38k. Die past mooi in je budget.

Een r129 of r230 hoeft geen 40k te kosten. Daar koop je allebei voor. Ook leuk.

De rest van t lijstje is volgens mij te nieuw of te goedkoop. Op de Porsche 911 996 na.

Eigenlijk is het allemaal puur genieten haha
Mag ik ook een suggestie doen?

Een Ford.Thunderbird. Stijlvol en een knappe verschijning.
http://www.google.nl/search?q=ford+thunderbird+2005&tbm=isch&oq=ford+thunderbird+2005&gs_l=mobile-heirloom-serp.12…0.0.1.738.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0….0…1..34.mobile-heirloom-serp..0.2.237.gEjGZdqW2rY#mhpiv=2&spf=1495285122521
Een volgeladen Volvo C70 cruist ook wel lekker denk ik! Houd je ook nog wat knaken over.
Wat een geld allemaal voor auto’s uit 2004. Ik zou lekker voor een wat jongere S5 cabrio oid gaan…
De Jag. Punt.

Heerlijke GT, verslavend geluid en snel. Wat wil je nog meer in een cabrio?
@dunhozzie: kan nog wel wat bedenken, heeft alleen niets met auto’s te maken ;-)
@lekkerlinksrijden: goed, kaliber doutzen idd. Maar goed, hij is getrouwd toch? ;-)
Zou een Chevrolet Camaro (5e generatie) haalbaar zijn?
Deze die ik vluchtig tegenkwam is wel erg fraai hoor. Alleen even die zwarte stickers er af halen ;-)
http://www.autotrader.nl/auto/chevrolet-camaro/2012/franeker/7m6m7/chevrolet-camaro-62-ss-v8-convertible/
Een mooie 4 serie pik je bij onze oosterburen ook op voor 30k. Mooie cabrio, vlot, eenvoudig in gebruik en niet een achterhaald interieur zoals alle voorgestelde wagens hebben. Mocht dit geen bezwaar wezen, lekker een SL aanschaffen.
JAG!!!
Heb je toevallig intresse in een zgan Pontiac Solstice :) met dit budget kan je een 6 serie daar nog naast aanschaffen
Eigenlijk is de 996 wel een goed idee. Rijdt super en zou best wel de volgende elfer kunnen zijn die in waarde gaat stijgen.
Ik zal toch zeker een testrit in een corvette c6 cabrio overwegen. Uiteraard full option met de magnetic ride control. Dan kan je zelf kiezen of je een boulevard cruiser of iets sportievers wilt. Of die beter is dan een mercedes sl weet ik niet. Wel op sportief gebied maar dat is niet relevant hierzo. Maar het is wel een eye catcher en een mooiere auto dan de mercedes
Als het ouder mag zijn en bloedmooi.

Mg rv8

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=305515045
Vanmiddag met de vrouw wezen kijken naar een R129 500 en de W124 320. Zeer verrast over hoe geweldig deze auto rijdt. Zo ontspannen. De W124 vonden we allebei niet echt top rijden. Slappe koets. Volgende week kijken naar de Jaguar en de nieuwere SL. Bedankt voor het advies Autoblog! We gaan ze allemaal proberen. En iedereen bedankt voor zijn/haar input, we nemen zeker een aantal mee in de overweging. Eerst proefrijden!
@maxidyne Helemaal mee eens Ik had ooit een kans om in een RS2 te rijden Maar de eigenaar deet op het laast moeilijk ☹️ Ik heb zelf een Audi 90 2.3 20V Quattro gehad Liep niet altijd even goed Maar als hij liep Wat een auto zeg 😃
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
De Jag, maar wel de versie van ma 2006.
Of de 996, maar dan de 4S cabrio, die gaat bijna zeker niet meer dalen in waarde.
Of als het ietsje ouder mag zijn, een Cobra replica. Net iets minder cruiser, maar een kniesoor die daar op let.
Wist niet dat @dizono de kudde heeft verlaten. Erg jammer! Genoot altijd van je artikelen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).