In deze Autoblog Flashback behandelen we een daddy, namelijk de Mercedes G65 AMG.
Soms zijn die Duitsers in een gekke bui. Bijvoorbeeld door een V12 in een G-klasse te proppen. Er bleek toch animo voor, want zelfs in Nederland werden exemplaren van deze tank met twaalfcilinder verkocht. Het prijskaartje bedroeg meer dan 400.000 euro.
Vijf jaar geleden we met de bijzondere Mercedes G65 AMG. Het apparaat is goed voor 612 pk en een schofterige 1.000 Nm aan koppel. Lees ook de Mercedes-Benz G65 AMG: rijtest en video.
Echt een wagen wat veel kost om rijdend te houden, heeft genoeg ergernissen, mensen haten je op de weg als je ermee rondrijdt. Toch wil ik er een want het ziet er geweldig uit en het is gewoon een belachelijk concept, maar wel een gaaf belachelijk concept
Dit was toch ooit de natte droom van @Sacha ?
Waarschijnlijk heeft deze auto nu al 250.000 euro afschrijving erop zitten na 5 jaar…
@RubenPriest: er zit een schrijffoutje in, de derde letter van daddy moet een n zijn :-D ;-)
Uit de tijd dat ik enorm veel op autoblog zat (ander account). Toen koeien nog dieren waren en geen emissies, toen woningnood belangrijker was dan emissies. Wat mij betreft zit de automarkt in een dieptepunt, verbrandingsmotoren dood trappen terwijl elektrische auto’s nog niet klaar zijn om alles te vervangen.
@cabriohater: Verbrandingsmotor doodtrappen? Dan moeten ze harder trappen want er rijden er gelukkig nog heel veel rond.
Er staat al een poosje weer één te koop in Nederland en weer bij Wensink waar deze grijze ook stond, afschrijving is wat lastig te zeggen omdat dit een importauto is.
Je moet wel een hele grote liefhebber zijn en een hele dikke bankrekening hebben om dit rijdende te houden.
https://www.autotrack.nl/a/mercedes-benz-g-klasse-49579910
In Dubai heb je voor een ton een G65 met lage kilometer stand (www.dubizzle.com). Wat is aantrekkelijker, een oude met V12 of een nieuwe G500? Of toch wachten op de Defender V8?
@superhans: De nieuwe G500… of beter nog de nieuwe GLS 580.
Voor dat geld zul je één van de eerste series hebben van 2012 en niet de facelift versie vanaf 2015, die onder andere een nieuwer interieur hebben en een hoger vermogen van 630 PK in plaats van 612 PK.