Auwie! Koenigsegg overleeft testrit niet

Auteur: , 40 Reacties

Big trouble in little Trollhättan!

Auwie! Koenigsegg overleeft testrit niet

Je zult toch maar zitten wachten op de aflevering van je Koenigsegg Agera RS. Je hele fanbase op Instagram leeft met je mee, de buren hebben een vrije dag opgenomen, je hebt al bedacht in welke volgorde je vrienden een ritje mee mogen rijden en zelf kun je natuurlijk niet wachten tot je je Zweedse powerhouse de sporen kan geven. Smöllen.

Helaas voor de aankomende eigenaar van deze specifieke Agera RS zal ‘ie nog effe geduld moeten uitoefenen. De hyper-/supercar crashte tijdens een shakedown op de (vochtige) testbaan. Volgens Koenigsegg ging het niet om een technisch mankement en dus lijkt de conclusie gerechtvaardigd dat de testrijder een foutje heeft gemaakt.

Gelukkig bleef het chassis van de Agera intact, maar het interieur kan wel een opfrisbeurtje gebruiken. De klant zal iets langer moeten wachten op de aflevering. Van de Agera RS worden trouwens slechts 25 exemplaren gebouwd en ze zijn allemaal reeds verkocht. De V8 onder de kap werd opgekieteld naar een stevige 1.360 pk.

UPDATE: Deze Koenigsegg is de ‘Gryphon’ van Instagram-sensatie Manny Khoshbin. Naar het schijnt is het ongeluk gebeurd tijdens het testen van de auto door medewerkers van Koenigsegg zelf.

UPDATE 2: Khoshbin bevestigt het verhaal op Instagram, heeft een nieuwe aangeboden gekregen van Koenigsegg.



40 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
Daar zal die kale bats niet zo blij mee zijn
Ik zou er toch niet zo blij mee zijn om, na lang wachten, een peperdure schadeauto te rijden… De kans lijkt me vrij groot dat de aankomende eigenaar afziet van de koop.
@Wallx: wat ik niet kan afleiden van het artikel is of de eigenaar de testrijder was? In dat geval zal die de auto zo moeten nemen
@dromedaris: nee eigenaar is manny koshbin in de VS
Ik zou deze niet meer hoeven…
…los van dat ik geen van die mormels wil, maar dat terzijde.

Dit is wel een erg grote fout van de testrijder dan. Raar ook dat ze in de regen shakedowns doen.
Lijkt me toch vreemd om een vermogen neer te leggen voor een opknappertje.
Als ze allemaal al verkocht zijn weet de klant dus zeker dat hij deze schadebak krijgt.. Ben je klaar mee..
@oemplus: ze kunnen gewoon deze in de schredder gooien en een nieuwe bouwen. Het is niet zo dat ze niet meer kunnen bouwen…
@lekbak: Denk niet dat dat gaat gebeuren, aangezien er nog veel bruikbare/kostbare onderdelen aanzitten.
Het chassis bleef dan misschien we intact maar niemand maakt me wijs dat dit goed is voor zo’n supercar.
Dat is toch wel heel erg zuur, je zal maar degene moeten zijn die de aanstaande eigenaar moet bellen:” sorry maar u zal iets langer moeten wachten. -wat is er gebeurd dan?. -oow niks kleine tegenvaller tijdens de productie
Net als Feyenoord die de titel kon gaan pakken… eff geduld nog
Jetcar kom d’r maar in!
Toch maar een Buggati Chiron aanschaffen, veiliger door de 4 wheel drive. :-)
@yipikaye: toch maar niet ;)
@yipikaye: Die heeft de beste man ook al besteld.
zat er een bocht in de dragstrip ?
@thierryvth: oh kijk, den koenigseggbasher is terug.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Auw…. Ik denk dat dit gezien de negatieve publiciteit die dit mee brengt vast naar volle tevredenheid van de klant wordt opgelost. Gezien de productie capaciteit zullen alle klanten achter hem nog wel een mailtje krijgen met helaas het duurt nog iets langer voor uw auto gereed zal zijn.
Zo, dat is een moeilijk telefoontje….
Manny Khosbin zijn koenisegg Gryphon dit?
@jk911: probeer het eens met Algemeen Beschaafd Nederlands. Misschien dat we dan begrijpen wat je wilt zeggen. Dank u.
Haha nuttig dat je het even meldt, hoop dat ik het vandaag wel goed heb gedaan bij m’n Nederlands examen vwo ;)
@jk911: ik snapte je wel hoor :)
1360pk? Doe maar 1176, aangezien dit de Agera RS is, en niet de ONE:1 ;)
Het is toch een honds lelijk apparaat. Totaal geen smaak die Zweden, lijken wel Duitsers.
@MauritsH correctie: zover ik weet zit Koenigsegg in Ängelholm (vandaag nog gepasseerd), Trollhättan is waar Saab gevestigd was en is een 250km verder in noordelijke richting…
@Onehp: Correct, maar Koenigsegg gebruikt ook de testfaciliteit van ex-Saab, nu eigendom van NEVS als testcircuit.
Dus klopt wel degelijk wat dit in Trolhattan gebeurd is.
@nofxke: ah ok dank, dacht dat men met de testbaan hun eigen landingsbaan bedoelde waar men voorheen alvast de productie testte.
@onehp: @nofxke idd, Koenigsegg maakt gebruik van de testbaan van NEVS, gevestigd te Trollhättan. Had ik even mogen vermelden, dus ik begrijp de verwarring. Goed weekend heren! Wij drinken een (veel) biertje(s) op het afscheid van Dizono.
@mauritsh:

Pardon ??
@lincoln: Zie artikel over de Ducati 916. Sorrie man, ik heb nooit gewild dat je er op deze manier achter zou komen.
Gewoon een extra agera RS produceren 26/25 en hij wordt meer waard dan de rest. Deze in een museum zetten om het verhaal achter de 26e Agera RS te bekrachtigen en over een paar jaar heb je weer een onbetaalbare auto.
Big trouble in little China ..

Er is een periode geweest dat ik dacht dat dat de beste film aller tijden was ..
En ook toen had ik altijd gelijk ..
@lincoln: die film is wel een absolute topper!
De testrijder is zeker daar komen te werken via die vacature van laatst waarin werd gezegt dat het niet uit maakt wat je kan als je het werk maar leuk vindt.
Extra Agera maken, alle klanten krijgen gewoon een nieuwe. Of op zijn minst zéggen dat je een extra Agera maakt, zodat de klant dénkt dat hij een nieuwe heeft…
Afslepen. Deuren dicht, klep dicht, poetsen en afleveren.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).