Bijna € 100.000 voor deze S60 met 350 pk: zou jij ’t doen?

Auteur: , 86 Reacties

Sleeper? Niet echt. Leuk? Absoluut!

Deze S60 Polestar (rijtest met V60 Polestar) met niet minder dan 350 pk mag voor 98.150 euro mee naar huis, al moeten we daar wel meteen bij vermelden dat de kilometerstand op slechts 702 km staat. Praktisch een nieuwe auto dus, deze smurfblauwe superZweed. De vermogensboost ten opzichte van de standaard S60 T6 is met een pk of 50 niet geweldig imposant. Vergeet echter niet dat juist het onderstel van deze Polestar de grote uitblinker is.

Het bedrag dat voor deze S60 met powerpyjama wordt gevraagd ligt dankzij de kilometerstand niet geheel verrassend in de buurt van de nieuwprijs. Daar staat tegenover dat je de auto niet meer zelf hoeft samen te stellen wat weer tot gevolg heeft dat er weinig te kiezen valt. Dat bijzondere kleurtje moet je dus wel liggen.

Volgens onze eigen Wouter is zo’n Polestar eigenlijk een tikkie te duur en toch is het een bijzondere auto die behoorlijk goed rijdt. Check de advertentie HIER en laat vooral weten of jij ’t ervoor over hebt.



86 reacties

Ik zou het er niet voor uitgeven. Wel applaus en een diepe buiging voor diegene die dat wel zou doen.
@patrick: nee natuurlijk niet, over 3 jaar kun je hem voor 40k of minder hebben
Mooi, maar zwaar overpriced. Ik laat ‘m aan mij voorbijgaan.
Ik zou voor een nette C63 gaan (met de 6.2) En een zak met geld die je dan nog overhoud..
@kennone: net zoals al die gucci’s !?
Wat een geld zeg. Voor dat bedrag staat er ook een Giulia Q op de stoep. En dan heb je 507 pk. En die ziet er nog beter uit, en rijdt ook beter. Dus nee.
@trustmeiamanengineer: ik begin de Giulia steeds leuker te vinden eigenlijk, zou wellicht ook mijn keuze zijn. Sowieso liever dan deze Volvo. Een net ingereden M3 zou denk ik mee naar huis gaan, om me dan thuis toch telkens te laten kwellen door die nieuwe Alfa commercial.
@trustmeiamanengineer: hoe weet meneer dat ie beter rijdt?
@gwnbmw: aangezien geen enkele BMW, zelf de special M varianten, langzamer waren dan de giulia op de ring.
@gwnbmw: De Volvo is om te beginnen al een paar honderd(!) kilo zwaarder, heeft AWD in plaats van achterwiel aandrijving en omdat elke journalist tot nu toe lovend is over de Giulia, terwijl de Volvo aardig wat kritiek kreeg.
@trustmeiamanengineer:
Die paar 100kg lichter klopt helemaal niet. Alfa geeft het gewicht van de Giulia, geheel tegen de algemene standaard in, aan als drooggewicht. Met alle vloeistoffen erin en 75kg chauffeur is ie gewogen op 1787kg, wat een goede 10kg minder is dan het gemiddelde van het opgegeven EU gewicht (1750kg) en de zwaarste gewogen (1850kg) S60 Polestar. Al bij gelijkaardig gewicht dus…
@gwnbmw: achterwiel aandrijving :)
@gwnbmw: trust him, he’s an engineer…
@trustmeiamanengineer: het ontwerp van de S60 stamt al van wat jaartjes terug. Wacht tot begin volgend jaar ergens dan komt er vast een nieuwe S60 waar je U tegen zegt :)
@freezzr: Dat wordt gewoon exact een S90 light. Niks mis mee, maar ook niet heel spannend.
@phaeton: denk ik ook, als ze nou een beetje opschieten kan ik een bestelling plaatsen…
@trustmeiamanengineer: die roestbak? Dan liever de Zweed hoor.
@blo3to3t: Aluminium en carbonfiber roesten inderdaad heel hard… Blijf jij maar lekker in de jaren 70 hangen.
@trustmeiamanengineer: ook in 2016 kan aluminium roesten, als je bashed zorg er dan voor dat je je feiten op een rijtje heb.
@trustmeiamanengineer: 507 Italiaanse pk’s ja. Ik denk dat de BMW M3 met 420pk net zo snel is. Of sneller.
Veel liever dit dan een snelle Duitser. Hij is wel een tikkie te duur maar als ik het geld had dan had ik hem gekocht.
Mooi ding hoor. Is wel wat anders dan de Duitse drie. Maar niet mijn keuze. Ik persoonlijk zou dan gaan kijken naar een C AMG of een XFR-S of misschien nog wel een XKR-S. Veel mooier man.
In t anoniem zwart zou ik t wel willen.
@kouwi: biedt 75k en doe er een zwart wrapje om… Moet lukken.
vorige week werd er bij de Ring een nieuwe Polestar gefilmd. Ben benieuwd wanneer het fimpje opduikt. Stiekum toch wel een toffe auto.
Plak er een Porsche logo op en iedereen is in de veronderstelling dat die morgen het dubbele waard is ..
@lincoln: Slechts 1 van de 3 die op 14-07-2015 in deze kleur is gespoten hoor…
@lincoln: daarom is het ook Porsche.
Ik kies dan voor de M3. Ik zou nooit een ton uitgeven aan een Volvo.
Kost hier in Zweden, licht gebruikt, de helft. Vind het een knappe auto en de Öhlins vering doet me wel iets. Maar iets anders gekocht, quasi even snel rechtdoor en wss sneller in de bchten, heeft 150l meer koffer, m.i. even mooi, te krijgen als manueel en kost nieuw weer een 15k€ minder. Wel maar viercylindertje maar ja, dus licht op de vooras.
@onehp: en welke wagen heb je dan wel gekocht??
@onehp: moeten we nu gaan raden wat je gekocht heb of praat je graag raadsels?
@rolov: tja, ik schrijf in iedere andere reactie wat ik gekocht heb, new car owner syndrome lol, maar nu dus niet. Seat Leon Cupra ST met Performance Pack.
@Onehp: maar je haalt het wel aan. Moet je ook vertrllen wat je gekocht heb he.
@onehp: dikkk!
@wiellem: thX! Even nagekeken, vergeleken met het gemiddelde gewicht van een V60 Polestar is ie een 350kg lichter, dus alles behalve ;)
@onehp: knappe wagen!
Ik ben vooral erg benieuwd naar het nieuwe polestar blok. Ik ben bang dat de beleving minder zal zijn door de 4-cilinder
@bmwalpina:

Wat is “de beleving” ??
En wat heeft dat met het aantal cilinders te maken ??
@lincoln: het geluid waarschijnlijk?
@bmwalpina: maar is de beleving ook 25.000 euro minder? Ik zou het er niet voor over hebben en lekker een nieuwe bestellen.
M’n buurman heeft zo’n ding, ik ben geen Volvo fan, maar dat geluid jongens, dat geluid…
@phevtreb: M’n neef rijdt een knalblauwe V40 met de vijfcilinder turbo. Geen idee waar hij dat ding uit heeft gehaald (volgens mij nooit geleverd in NL met de vijfcilinder), maar jeetje mina wat een heerlijk geluid komt daaruit!
Ziet er daarnaast ook geweldig uit in dat uni lichtblauw. Best een leuke trend, die uni-basiskleuren als groen, geel en blauw op snelle hot hatches.
@123bat: inderdaad ik vind die kleur ook geweldig, op een polestar hoort die kleur ook.
@123bat: de vorige generatie Volvo V40 T5 was gewoon een 5-cilinder en is ook in NL geleverd. Staan er zelfs een paar te koop op AutoScout.

De huidige generatie heeft een 4-cilinder maar heet nog steeds T5 als top model
@ds3thp: de huidige V40 heeft ook nog een tijdje een vijfcilinder gehad, vanaf mei 2014 is de V40 T5 een viercilinder.
@knipperlichtje: Het is inderdaad de ‘huidige’. 2014 ofzo. Erg gaaf, zo’n grote vijfcilinder in een -relatief!- compacte auto. Doet me denken aan bv. de Golf R32, V(R)6 en V5, BMW 130i, ….
100k voor een Volvo!?!?! Bizar! Ik gok zo dat deze auto voor deze prijs nog een heeeeeeeeeele lange tijd te koop zal staan. Wat ziet dat interieur / dashboard en trouwens saai / gedateerd uit!
@maarten020: Heb je de introductie van deze auto niet meegekregen dat je zo verbaas bent over de prijs?
@granlusso: jazeker…en nogsteeds een bizarre prijs. Zal wel een demo geweest zijn want welke idioot betaald nu 100k voor een volvo
ahhaa welk geluid ?
Doe mij maar een 2013 Panamera
veel geld voor een volvo
staat op mp een mooie zwarte c63 amg s edition 1 te koop voor 97500 meer auto voor minder geld ;)
350 pk, een goed onderstel en een smurf-blauwe kleur. Dan ga ik voor een nieuwe Focus RS voor iets meer dan de helft van de prijs van deze Volvo.
@jasperh: klinkt als een goed idee.
@jasperh: je was mij voor, precies wat ik dacht! Goeie!
Man voor dat geld kocht ik liever een C63 W204 of beter nog, een QP Sport GTS ’09
Kortom, echt iets voor de liefhebber.
Doe mij maar een quatroporte sport gts uit 2009, jezus wat zit daar een dik geluid in geheh
Hahahahahahaha nope
Nee voor 100k kocht ik een w211 e500 met weinig kilometers. En de rest van de centen hield ik dan fijn over voor benzine en onderhoud.
@ivofga:

Wanneer heb je die gekocht dan ??
En hoeveel geld hield je over van die 100k die je voor de e500 hebt uitgegeven ??
@lincoln: Als je een e500 koopt voor 100k, houd je van die 100k geen centen over.
Never! Wat kost de Maserati Ghibli ook alweer????????
Als het per se een Zweed moet zijn dan een 850 R graag. Iets minder vermogen maar tegenwoordig 1/10 van de prijs.
Jammer, diep in mijn hart houd ik enorm van Volvo en dan met name de rappe Volvo’s. Maar dit is overdreven, nauwelijks sneller. Alleen het sturen is strakker geworden.
Voordat geld koop je véél leukere auto’s.
Prijzen in België vallen iets beter mee:
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/288699352?asrc=st|as
haal ik liever een f type. ik weet het appels met peren maar who cares
Absoluut niet en uiteindelijk rijdt je nog steeds in een Volvo, zo speciaal zijn die niet.
Nee
Nee, vind het een gave wagen, maar er is leuker spul te halen vind ik. Ik zou een Giulia met 200 pk en een Focus RS halen voor dat geld.

En mocht het maar 1 auto zijn? Dan een Giulia QV of een Ghibli.

De Volvo is leuk, maar hij trekt me niet zo. Komt waarschijnlijk omdat die zovaak wordt geleased dat ik erg een hekel aan heb gekregen. Zelfde geldt voor de V40.
Volvo S60: graag. Staat hoog op mijn lijst voor vervanging van de huidige leaseslet.
Maar voor bijna 100k koop ik liever iets anders, had ik de centen liggen. Er is vast al wel ergens een leuke Jaguar XJR te koop voor rond dat bedrag. Of een Quattroporte of (doe eens gek) een Aston Martin DB9 met iets meer kilometers.
Zou het zo doen als ik het geld had! zie dit liever dan een S4 oid. Maarrrr zou er dan wel een kopen met wat meer km’s, scheelt aardig geld! http://www.autowereld.nl/volvo/s60/350pk-awd-polestar-uniek-exemplaar-17599230/details.html
Oké, het zal wel een domme vraag zijn, maar kan iemand me eens vertellen wat men met ‘sleeper’ bedoelt? Ik zie het zo vaak voorbij komen, maar man er niet m’n vinger op leggen.
@granlusso:

Uitspreken in het Engels ..
Wolf in schaapskleren ..
Wij hadden zowel een e92 m3 als deze polestar op de stoep staan. Niet van onszelf hoor, maar van klanten.

Beiden gereden en gehoord. Tuurlijk is de m3 machtiger en krachtiger, maar polestar vond ik persoonlijk gebalanceerder en beter voor dagelijks gebruik (zeg ik als enorme bmw liefhebber)
Dan moet je toch wel erg volvo minder zijn. Belachelijk. Koop dan een 2dehanda C63 amg.
Kopen, in een loods zetten naast anders mooi spul en eens per jaar mee rijden maar vooral laten staan, 50 jaar lang. Tegen die tijd issie wel weer €95.000 waard, hoop ik, voor wie het doet
Beetje makkelijk om ‘m puur op prijs, aantal voorgaande eigenaars en prestaties af te rekenen. Hij is zo goed als nieuw en full-options!
K denk dat het juist met waarde gaat stijgen
Ik zou m kopen, maar niet als 1e keus. Maakt mij overigens helemaal niet uit dat ie wat duurder en ‘minder potent is door zijn lagere pks’.
Overpriced
Ziet er leuk uit zo in het smurfenblauw maar ik zou er geen ton op kapotslaan.
ik zou het doen. Echt een super vette bak. Doet me weer denken aan de tijd van de 850 t5r, alleen was de 850 in die tijd wel veel goedkoper hahaha.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).