BMW gaat voortaan ook parkeerkaartjes verkopen

Auteur: , 36 Reacties

Ok, da's niet helemaal conform de waarheid, maar de autofabrikant gaat zich wel met de parkeerbusiness bezighouden.

Parkeren kun je leren

Het merk met de hoogste onderhoudskosten van alle auto’s heeft namelijk de Nederlandse app Parkmobile overgenomen. Dat meldt RTL Z. De deal zou al in april zijn gesloten, maar is nu pas naar buiten gebracht. De reden is volgens BMW dat het bedrijf meer wil worden dan slechts een automerk. Door apps als Parkmobile in te lijven, willen ze dat bereiken.

Als je een gebruiker bent van Parkmobile, dan hoef je je geen zorgen te maken dat er iets verandert. Of dat ie twee keer zoveel geld rekent voor een parkeerplek als je in een Mercedes rijdt ofzo. Nee, er verandert volgens de directeur helemaal niks. Je kan dus nog steeds met 1 druk op de knop betalen voor je parkeerkaartje. De app blijft hetzelfde en blijft ook toegankelijk voor concurrerende automerken, zegt hij.

En tot slot, de hamvraag. Hoeveel is er betaald voor het appje? Dat antwoord moet ik je schuldig blijven, maar wat wel zeker is, is dat er een aantal jongens en meisjes is dat zich voorlopig geen zorgen hoeft te maken of ze een avondje parkeren in Amsterdam wel kunnen betalen. Er zijn namelijk ‘enige tientallen miljoenen’ met de deal gemoeid. Zouden ze bij BMW niet weten dat je de app voor 1,29 in de Appstore kan downloaden? Veel goedkoper!



36 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
De reden is volgens BMW dat het bedrijf meer wil worden dan slechts een automerk. Tja, je kunt je merknaam ook hangen aan waterkokers (Porsche) of pepermolens (Peugeot). Ik zeg: schoenmaker blijf bij je leest.
@RRRobert: ze gaan dit natuurlijk implementeren in hun software pannenkoek. Nooit meer naar de parkeermeter lopen..
@RRRobert: In het verleden (net na WO1) maakte BMW keukengerei omdat men geen vliegtuigmotoren mocht bouwen vanwege het Verdrag van Versailles… Pas later zouden ze zich wenden tot de bouw van motorfietsen en nog veel later (vlak voor de recessie) auto’s.
@e1000bmw523i: Niet helemaal waar. Na WOII maakten ze inderdaad keukengerei. Dit omdat het verboden was nog langer vliegtuigmotoren, motorfietsen en voertuigen te maken voor de Wehrmacht en Luftwaffe. Daarnaast waren de meeste fabrieken plat gegooid door de geallieerden… Ten tijde van WO1 was BMW nog dusdanig klein dat ze geen sancties opgelegd hebben gekregen.
@cupsport: sorry, maar ik haalde mijn info uit de geschiedenisboeken van BMW zelf…
@e1000bmw523i: dan zou ik het nog eens nalezen. Dan hoor ik het wel zodra blijkt dat ik gelijk heb?
@cupsport:
Vliegtuigmotoren verboden
Het einde van de oorlog zette een punt achter de Duitse vliegtuigindustrie – en achter BMW. Het verdrag van Versailles wilde voorkomen dat Duitsland zich opnieuw zou bewapenen en als gevolg daarvan werd de bouw van vliegtuigen en vliegtuigmotoren verboden. De Duitse vliegtuigindustrie moest omzien naar andere producten. Dus ondanks dat Franz Zeno Diemer met de enorme type IV BMW-motor een nieuw hoogterecord van 9760m vestigde, moest BMW overschakelen op iets anders dan vliegtuigmotoren, het maakte niet uit wat. Een van die experimenten was een fiets met een 148-cc tweetakthulpmotor, die Flink (‘Vlug’) heette, maar deze motorfiets was nogal zwaar en deed zijn naam geen eer aan.
Om de fabriek in München draaiende te houden produceerde BMW landbouwwerktuigen en keukengerei…(…)…
In de eerste jaren na de Eerste Wereldoorlog experimenteerden BMW-ingenieurs niet alleen met gemotoriseerde tweewielers, maar ook met vierwielige voertuigen. Documenten in het bedrijfsarchief maken melding van een prototype van een vierwielig voertuig uit 1918, al is het niet duidelijk wat voor voertuig dat precies was. (…) Ondanks de bouw van diverse prototypen gingen de modellen nooit in productie. In plaats daarvan zette BMW in 1928 de stap naar de bouw van auto’s door – gebruikmakend van zijn recent verworven kapitaal – een kleine autofabriek in Eisenach (iets noordelijk van München, in het hart van Duitsland) over te nemen.

Bron: Het ULTIEME VERHAAL VAN BMW

Dit is een deel uit een hoofdstuk over de ontwikkelingen voordat BMW in de autoindustrie stapte. Inderdaad vóór WO2 dus; wat ik ook zei: net na WO1. En mijn post was dus wél volledig waar ipv “niet helemaal”. BMW kreeg wel degelijk sancties opgelegd omdat ze destijds VLIEGTUIGmotoren bouwde voor onder andere de Fokker D.VIIF. Ze waren toen van huis uit actief in de vliegtuigbranche, niet de auto- en motorenbranche… ;)

Soms moet je niet proberen de IWAB uit te hangen. Ik hoor het wel als je je ongelijk toegeeft…
@RRRobert: Geestig. Porsche is niet begonnen als autofabrikant maar als ontwerpbureau. Peugeot is niet begonnen als autofabrikant maar als pepermolenproducent. BMW is niet begonnen als autofabrikant maar als bouwer van vliegtuigmotoren.

Feitelijk is je advies dus een oproep aan Porsche, BMW en Peugeot om te stoppen met auto’s bouwen. Volgen ze vast op!
@perry_snijders: ik heb circa 7 jaar geleden nog een door BMW Group Designworks ontwikkelde/vormgegeven Remington scheerapparaat gehad.

Was een fijn ding…voor een elektrisch scheerapparaat.
@e1000bmw523i: Miste je de zes-in-lijn of viel dat mee?
@perry_snijders: dat was wel wennen ja, zo’n elektromotortje…
@RRRobert: ooit het stukje over Peugeot gezien bij Top Gear laatste seizoen met JC? Daarin word dit fenomeen perfect uitgelegd.
@RRRobert: lees jij de geschiedenis boeken nog eerst maar eens door.
Nou dat wordt wat.
De BMW app voor je auto werk zwaar slecht, op Android althans.
Het rijden is trouwens precies het tegenovergestelde, want daar is het een toppertje in!
@kalslasie: Echte BMW rijders hebben toch een iPhone. Iets met klasse ofzo..
@flutterby: scherp! ?
@flutterby: behalve als je een oud ongewenst barrel van een BMW rijdt zoals ik dan blijkbaar
@2wheeler: die bestaan niet. Jij bedoelt een (toekomstig) klassieker.
@flutterby: ligt aan de staat en uitvoering natuurlijk… ;)
YellowBrick werkt prima!
@granlusso: parkmobile is goedkoper
Na-apers…

En dan nog niet eens goed nage-aapt…

Audi biedt tenminste een redcarpettreatmentparkservice. Je hoeft maar met je ogen te knipperen en het speciaal ingehuurde valetparkteam heeft je Audi al voor de deur van de juwelier of de dichtstbijzijnde pinautomaat geparkeerd…

Vooralsnog alleen standaard op de RS modellen, maar premiumer dan dit wordt het niet.
@moveyourmind: hoezo voor de deur? Audi parkeert hem BINNEN bij de juwelier of pinautomaat.
@e1000bmw523i: Kan je nagaan hoe premium die valetparkservice is…
@e1000bmw523i: en aansluitend rijden ze hem ook richting Duitsland zeker?!
@ds3thp: nee, zo geavanceerd is het programma nog niet. Het parkeren gaat doorgaans ook met veel ravage gepaard. Daar moet nog wat aan gewerkt worden.
@e1000bmw523i: Heb gehoord dat Audi bezig is met een oplossing voor deze kleine onvolkomenheid.

Is nog uitgebreid in het nieuws geweest vorig jaar, was een klein onbeduidend dingetje met de software geloof ik, als ik me niet vergis…
@moveyourmind: na-appers!
Niet om het één of het ander, maar de situatie op het plaatje lijkt niet helemaal goed te gaan..
Schoenmaker hou je bij je leest
Sinds april is dit de beste app in de wurld….
@Rick-dos: was is er zo goed aan, ik ken de app namelijk niet?
@pinut187: Dat het van BMW is…duh! :p

Kan je helaas niet zeggen of het een goede of slechte app is. Gebruik dat soort apps namelijk niet.
Of je kunt gratis parkeren als je een bmw hebt dat werk vast beter
@martijn11: dat kan ook, maar dat is gebonden aan het BMW-privileges.
Als ze de Parkmobile functionaliteit in iDrive / Connected-drive inbouwen is dat voor mij een extra pluspuntje in de lijst met redenen om bij de keus voor
Lease-opvolger voor BMW te kiezen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).