BMW i8 krijgt tuning en fatsoenlijk rubber van AC Schnitzer

Auteur: , 29 Reacties

Die 21 inch AC-wielen staan de sportieve driepitter niet verkeerd.

Traditietuner AC Schnitzer heeft de BMW i8 van enkele subtiele modificaties voorzien. Het hybride succesnummer – dit keer niet in zwart-blauw of zwart-wit, maar in een grijze kleurstelling met wat lijkt op een mat tintje – kreeg een paar prijige koolstofvezel-toevoegingen, waaronder een pruillipje aan de voorzijde, skirts, en een achtervleugel. Ook werden de bekende ACS-wielen gemonteerd, in 21 inch. Volgens de tuner zijn ze 4,4 kg lichter dan de standaardwielen.

BMW i8 ACS-spoilerlip

Deze gewichtswinst wordt overigens volledig tenietgedaan door de veel bredere banden. De malle standaardbandjes van 215 en 195 mm breed werden onder de Gazelle van ACS-directeur Rainer Vogel gezet, en vervangen door 245/35 R 21 banden voor en 285/30 R 21 exemplaren achter. Ergens in München horen we iemand heel hard vloeken, want dit gaat volledig tegen de BMW-filosofie in, maar fuck it: onder een sportwagen horen brede banden.

Verlaging

Tegelijkertijd werd de van zichzelf al vlakke i8 nog een stukje lager gezet, 20 mm voor en 25 mm achter, wat wonderen doet voor de wheelgap-reductie. Onder de kap respecteerde ACS het werk van de ingenieurs, hier werd niets gewijzigd.

De tuner maakte er ook een videootje bij, met zo te horen een soundtrack van DJ Bobo. FUNKYZEIT!



29 reacties

Kijk, daar knapt die auto nou van op. Nu nog een M3 motor erin en dan is het ook echt wat.
@jippie: bijna alle eigenaren zijn gewoon dom dat ze die lelijke i8 velgen kiezen. Er zijn namelijk gewoon erg mooie velgen beschikbaar voor de i8: http://ag-spots-2015.o.auroraobjects.eu/2015/05/03/bmw-i8-c966803052015170657_1.jpg Prachtig!
@jrmpower24: onze ‘smaken’ verschillen inderdaad enorm… Die AC Schnitzer velgen staan zowaar fantastisch, in tegenstelling tot die poffertjespannen die jij laat zien ;-)
@gtwillem: poffertjespannen? wauw. Soms denk ik inderdaad dat anderen echt letterlijk compleet iets anders zien.
@jrmpower24: blij dat we niet allemaal alles hetzelfde willen zien…
Hadden ze nou echt niet die begrenzer eraf kunnen halen in de software…?
Eindelijk een i8 zonder die lelijke wielen van BMW zelf. Daardoor kan ik altijd moeilijk die auto serieus nemen. Ook de kleuraanpassingen maken ‘m weer net iets mooier. De wielen vind ik overigens niet top maar beter dan het origineel.
@stfu: de meeste i8 hebben die lelijke velgen inderdaad maar sommige hebben ook van die turbine velgen. Die staan gewoon heel erg mooi en zouden standaard moeten zijn op een i8: http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/bmw-i8-dubai.jpg
@jrmpower24: De i8 is een van de weinige BMW’s die ik mooi vind, maar er is nog geen enkele i8 in de wereld die mooie velgen heeft. Die optionele turbines vind ik ook niks. Moeilijk design ook wel om velgen voor te verzinnen.
@jrmpower24: is ietsje beter, maar nog steeds niet echt dik of echt mooi. Wielen mogen van mij wel gewoon (semi)rechte spaken hebben, niet van deze gekke vormen. Dus helaas, ben het niet met je eens.
Jammer van de spoiler achterop. Voor de rest vind ik het een geslaagde tjoen
Dj Bobo.. dat is lang geleden, vanavond maar even met geluid kijken.
Verder vind ik die velgen niet bij de auto passen.. ik vind ze te conventioneel voor een auto als de i8.. en misschien ook wel iets te ordinair.
Hea bah.. Die schnitzer velgen ogen altijd zo goedkoop.
Ik snap best dat ze het gemis aan geluid van de i8 moeten opvullen, maar met deze muziek?
De doelgroep lijkt nu net op een stel oude duitsers met pornosterren, oh wacht…
Ik reed gisteren achter een zwarte. Het is net een spacemobiel en gaat helemaal nergens over. Totaal niet functioneel en ook niet echt mooi in mijn ogen.
@roppp: Want jij kan in een oogopslag meteen zien dat het design niet functioneel is en dat de ingenieurs bij BMW maar wat hebben zitten kloten?
heel erg lelijk zoals altijd van ac schitzer.
De turbine wielen van de i8 of ADV.1 zijn zoooveel mooier.
Wat een afschuwelijke wielen!
Dj Bobo.. Hahaha toen was ik 15 toen ze een hit hadden hier. Ik ben meer fan van Vossen trouwens.
Jammer dat ze er geen dikke range-extender in hebben gelegd. Mooie 6-in-lijn ofzo. Keihard die accu’s opladen!
Ziet er zeker goed uit! Toch blijf ik wachten tot bmw een keer een echte supercar gaat bouwen…
Eindelijk eens een mooie i8. Zo wil ik hem wel hebben!
Als ik dan toch een i8 zou moeten kopen, dan had ik hem wel langs de Schitzerboeren in Aachen langsgebracht. Met name de bodypanels doen een hoop goed. Die wielen zijn simpel, dus dat mag ook. De i8 is een rijdende concept car en dat is heel cool. Maar elke keer als ik er een zie denk ik: “leuk, maar wanneer maken ze hem af??”. De propeties zijn schitterend en de techniek veel belovend. Maar hij is nu nog én lelijk, én langzaam, én hij zuipt te veel en te duur. Dankzij ons belastingregime is het in Nederland nog te doen, maar voor mij is het een net niet auto. Met grote potentie. En dat is niet erg. De eerste Range Rover, Porsche 911 en Ford Mustang waren ook niet perfect (Audi R8 wel, maar dat terzijde).
@gtwillem: Je vindt het een rijdende concept-car en dat is m.i. ook meteen de reden waarom het ook een net niet auto is. Het is een heel nieuw concept waarmee BMW nog ervaring moet opdoen. Dat deze auto nog niet perfect is, is niet meer dan logisch. Ik vind juist dat ze een hele goede wagen hebben neergezet die een hoop belooft voor de toekomst. Er mankeert zeker nog het een en ander aan, maar ze moeten ergens beginnen. Het feit dat je hem lelijk vindt is gewoon een subjectief argument. Langzaam kan ik deze auto niet noemen. Hij zuipt teveel? Je bent de eerste van wie ik dat hoor. En wat betreft de prijs ben ik het met je eens, maar je weet zelf heel goed dat nieuwe techniek wat mag kosten.
En wat betreft de Audi R8. Die vertoonde inderdaad niet veel mankementen. Maar wat wil je als je een Gallardo ombouwt naar een Audi?
@berlinetta: ik heb ook geeen idee wat hij allemaal lult maar als hij het niks vind.. prima. Ik vind de i8 prachtig
Ac Schnitzer en een BMW i8 krijg daar toch een vreemd gevoel bij of ik moet er nog aan wennen.
Jammer dat het praktische, kofferbak / bergruimte niet aangepakt is. Anders was het wel wat voor me
Weneer komt we nou een supercar van BMW. Zo als de r8 en de sls. Niet dat ik het kan betallen maar is toch lekker
Niet echt veel beter geworden. Dit ding moet je niet tunen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).