BMW lanceert nu al M Performance onderdelen voor 1 Serie

Auteur: , 93 Reacties

Dat is snel! Maar als je vind dat de 1 Serie iets meer sjeu kan gebruiken, is het in elk geval goed nieuws.

De spanning op de redactie is op dit moment om te snijden. BMW heeft net de 1 Serie onthuld en de meningen zijn een beetje verdeeld. Aan de ene kant is het natuurlijk jammer dat de BMW 1 Serie (F40) geen achterwielaandrijving heeft.

Aan de andere kant moet je wel met je tijd meegaan. Vergeet ook niet dat de beperkte ruimte een veelgehoorde klacht was onder 1 Serie rijders. Natuurlijk, wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Nu is mooi een subjectief begrip, maar afgaande van de reacties in de commentssectie was niet iedereen helemaal positief over de nieuwe BMW 1 Serie. Wellicht dat het uiterlijk smakelijker gemaakt kan worden middels M Performance parts, die geheel toevallig nu nét zijn onthuld.

BMW M135i M-Performance Parts (F40) '19

Wellicht om aan te geven dat de nieuwe 1 Serie echt wel een dynamische auto is, ondanks het feit dat de aandrijving nu op de verkeerde wielen geschied. Volgens BMW zijn de mogelijkheden eindeloos. We zien enorme velgen (17, 18 of 19 inch is mogelijk) en een enorm aantal koolstofvezel onderdelen, waaronder spoilers op de voorbumper en achterklep. BMW heeft de auto op de persfoto’s voorzien van stickers op de zijkant, waardoor de auto wel wat weg heeft van zijn aartsrivaal: de Mercedes-AMG A35 AMG. Waarschijnlijk zitten ze achter de zelfde doelgroep aan.



93 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Onder die hoek van bovenste foto heeft het heeel veel weg van een A45 AMG. Wat is nu een m135i zonder M goodies?
@tortuga: Ja wat ook in de laatste alinea staat geschreven. Maar zonder titel dacht ik echt naar een Mercedes te kijken. Dit gaat een verkoop succes worden.
@tortuga: frontsplitters van een a45 amg!
@tortuga: vind die nieuwe 1 serie ook veel lijken op de nieuwe focus en hyundai i30
En over 3 uur hebben we nieuws dat ze ook indezelfde fabriek worden gebouwd (MB A en BMW 1)?

En wat voor zooi zijn die spiegels en die nep-diffuser van gemaakt? Lijkt wel op zo’n goedkope geperste rubber mat die je onder je wasser / droger legt!
@gregorius: lijkt wel hetzelfde materiaal als op de Lambo Hurucan Perfomante. Waarschijnlijk een nieuwe trend.
@ericc: is dat niet geperst carbon ipv geweven?
@tortuga: ja chipped CF noemen ze het. Volgens mij is het UD CF dat is stukjes is geknipt/gebroken en daarna weer in een mal gedrukt. Volgens mij is het puur optisch, want ik kan me niet voorstellen dat je hiermee meer sterkte/lager gewicht haalt dan met woven. Hey is iig minder bereken wat/constant, dus voor constructies die zwaar belast worden zal het niet snel gebruikt worden misschien alleen als laagje om de daadwerkelijke constructie te bedekken.
@wouterjeuring: het is iig minder berekenbaar/constant
@wouterjeuring: of “forged” wordt het vaker genoemd lees ik nu
@gregorius: lijkt ‘Forged composite’ CFRP te zijn maar dan met een heldere laklaag.
@gregorius: dat is het nieuwe carbon wat nog beter is blijkbaar
@bakbanaan: is dry carbon.
Lijkt wel veel op een i30 N
@dirkiii: Ja en de voorkant van de vorige a45. Als ik moet kiezen heb ik toch liever een Hyundai i30N of civic type R.
@dirkiii: Dat is een wel heel zoetsappige compliment richting BMW en een regelrechte belediging richting de Zuid-Koreanen. Ik weet niet of je zo gemakkelijk een oorlogsverklaring mag achterlaten op Autoblog.nl.
Dan kan ik ook een A35 AMG kopen. Absoluut geen verschil meer. Enorm teleur gesteld
@cheatah: compleet mee eens. Geen enkele reden zie ik om nog een 1 serie te kiezen. Complete middelmatigheid dit. Zo lang het nog kan: scoor een 135 of 140i voordat het te laat is.
@gokartmozart: gelukkig heb ik een M140 2018
@gokartmozart: ze zullen nog wel een tijdje als occasion worden aangeboden dus je hebt tijd zat.
@cheatah: Nouja, blijkbaar is er wel een verschil. Anders zou het voor jou niets uitmaken of je een 1-serie of A35 zou kopen.
Kom aan man, dit is toch geen gezicht?!
@viezefreddyw: Dat was het toch al niet, dit kan er ook nog wel bij
Tja, je kan zeggen wat je wilt, maar de A met een AMG-line verkoopt nogal goed, dus ze zouden gek zijn als ze het niet deden. En de meeste kopers van de 1-serie hebben geen idee welke wielen aangedreven worden. De ‘liefhebber’ kan hem toch niet betalen.
Jammer dat ze hun unique selling point over boord gegooid hebben want wat betreft styling heb ik de bmw nooit de beste in het segment gevonden en nu zeker ook niet…
BMW heeft tegenwoordig meer personeel op de Marketing afdeling dan R&D lijkt het….
@stewie: de RWD afdeling is helaas ook aan het inkrimpen.
@stewie: Als het aan de marketing jongens ligt zou je zou bijna gaan geloven dat BMW’s sDrive inderdaad meer superieur is dan al hetgeen dat ervoor bestond in BMW’s lange geschiedenis.
@automotivedesigner: Wat bedoel je dan precies? sDrive is achterwielaandrijving namelijk.
@berlinetta: sDrive is dus niet uitsluitend achterwielaangedreven. Het is BMW’s manier om aandrijving op twee wielen aan te geven ongeacht of deze voor of achter plaatsvindt. De marketing jongens maken het bewust onduidelijk of het nu op de voorwielen of achterwielen betreft. Bron: https://www.rallyebmw.com/bmw-sdrive-vs-xdrive/
@automotivedesigner: Oh ik dacht dat ze daar alleen rwd mee aanduidden. Weer wat geleerd!
Ik vind de nieuwe 1-serie wel geslaagd. Hij is anders en tuurlijk ben ik ook niet blij met alle veranderingen, maar ik vind het eindresultaat wel goed gelukt. Deze M-performance versie vind ik dan weer overdreven, maar dat geldt net zo goed voor een A35 met aero-pakket.
Kolere wat ordinair.
@baklava: dit pakketje op een 114… 🤣 🤣 🤣
Daar gaat mijn lunch in de toiletpot, mijn ontbijt achterna… Was net bekomen van de schrik van vanochtend, bedankt BMW…
@competition102: stel je niet aan
Op dezelfde dag dat je een lelijke auto presenteert een nieuwe aankondiging doen die hem nog lelijker maakt, ook dat is een prestatie
En we noemen ‘m Knorretje! (Wat een guitig varkenssnuitje heeft ie toch)
@quinn: Als de 1 serie Knorretje heet, hoe heten de 7 serie en X5 / X7 dan? 🐷
@venividivici: knor en KNOR
@quinn: de eerste was een hangbuikzwijntje, dus dat past wel.
Oh, look what you’ve done
You’ve made a fool of everyone.
Oh, well, it seems like such fun
Until you lose what you had won
huppa lekker cashen
Zal het goed doen in Rotterdam centrum
Ik vind hem (in tegenstelling van vele hier) niet lelijk, vooral niet met de M-Performance goodies! Maar dan nog zal ik altijd voor de Mercedes-Benz gaan (A35 AMG)..
Dit soort kinderachtige rommel en het algemeen design van BMW van de laatste jaren weerhoudt mij ervan over te stappen op het merk BMW. Terwijl ik dat wel overwogen heb.

Trouwens: mijn spiegels zien er ook zo uit na vele insectendoden erop.
@kroon: het heeft ervoor gezorgd dat ik na vele BMW’s afscheid heb genomen van het merk. Ik zal het wel niet snappen meer
Ik hoop dat BMW degradeert.
@jaapiyo: en dat ze dus geen Premium League meer mogen spelen!
Al draagt een aap een gouden ring…
@p1m: In dit geval koolstofring.
Grotere nieren ??
Allejezus wat een infantiele opplakmeuk.
Met die enorme frontoverhang ziet het er net uit als een sippe kamelenkop. Google maar eens op ‘kop kameel’.

Ze hebben niet alleen de RWD eruit gesloopt, maar ook de eigenwijze plek van de wielen. En hij is alweer hoger geworden.

Dit was de enige vis die in een andere vijver rondzwom. Nu zit hij tussen veel meer haaien in.
De 1 serie vond ik net uitgevoerd juist de “chique” keuze van de Duitse 3. Met die lange neus, en rwd was het meer een kleine 3 serie dan een luxe golf of halve Renault ( a klasse). Echt premium dus. Dat is nu bij BMW ook wel een beetje weg..
Damage control van BMW Marketing Department pakt averechts uit. Al geef je een aap een gouden ring, het is en het blijft een walgelijk lelijk ding… Sterker nog, het wordt er alleen maar nóg lelijker op. What in the actual f*ck.
Potverdomme dacht ik van BMW af te zijn na de introductie, nog niet…
Dus dat forged Carbon wordt echt in?
@reggie-boy_rood:
Ja als fabrikant gewoon heel hard blijven roepen dat het cool is, het is namelijk een stuk goedkoper dan de traditionele carbon productie technieken. Lekker extra marge pakken.
Model op zich ; niet onaardig. De sleuven in de bumpers met de plastic randjes is verschrikkelijk kitcherig.
Altijd hetzelfde wanneer BMW een nieuw model onthult. Iedereen vindt hem lelijk en daarna zie je de auto ongelofelijk veel rijden en na 10 jaar kopen dezelfde klagers dit type auto omdat hij super dik is…
@fabian159: Nouja. 10 jaar geleden was die oranje M3 special nog het meest ordinair, maar de laatste jaren met plakkers en vrij uitzinnige spoilers gaan ze een stukje verder.
Mede mogelijk gemaakt door Ali Express…
Ik dacht even dat ik naar een hyundai i30N keek
Ik vind een BMW met de M performance pakket altijd gelijk op een sjonnie bak lijken.
Wat een ongelooflijke shenkie auto. Kan zo de kermis op als attractie
Dat wordt veel kebab verkopen
In DE al te configureren: https://www.bmw.de/de/index.html
Ik weet niet waarom iedereen zo zit te janken. Zo erg is het toch niet? Het is de eerste 1 serie waarbij ik bij de introductie niet gelijk roep “Leleeeeeeeeek!”.

Als bonus kun je ook nog roepen dat je een F40 rijdt. Dat het dan om een BMW gaat hoef je er niet bij te vertellen.
@rick-dos: Vergeet niet dat het tegenwoordig hip is om BMW af te zeiken. Zodra er een BMW-logo op zit, is het per definitie lelijk. Maar een A35 (waar deze BMW in mijn ogen erg veel op lijkt) is dan wel weer cool.
@berlinetta: Blijkbaar. Jammer is dat. Geen eigen mening hebben…
Ik begrijp de negatieve reacties absoluut niet. Soms ben ik wel eens benieuwd wat deze mensen/ azijnzeikers zelf rijden…

Ik vind het een dikke auto! Bovendien is BMW nog steeds het nummer 1 premium merk in NL. In 2018 ruim 20.000 nieuwe auto’s verkocht, Audi 14.000 en MB 15.000.

@rogerj: Iedereen mag zijn mening geven, ongeacht wat je zelf rijdt.

Verder ben ik het wel met je eens dat de reacties erg negatief zijn en ik begrijp ook niet waarom. Vooral over de interieurs niet. Mensen vinden het afschuwelijk, totaal geen BMW-interieur of verouderd. Het uiterlijk is natuurlijk ieders eigen smaak, maar totaal geen BMW-interieur? Wat is dan een BMW-interieur? En dat het verouderd is, vind ik ook niet aan de orde. Er zit alles in wat de concurrenten ook bieden, op die enorme tablets na. Dat is dan ook meteen een bewuste (en in mijn ogen goede) keuze van BMW.
@berlinetta: dat digitale dashboard is anders een goede reden voor scherpe kritiek. Nu is de optiek smaakgebonden (persoonlijk vind ik het hondslelijk), maar praktisch gezien zijn ze erg slecht af te lezen en een stuk minder flexibel in te stellen dan bij Audi of Mercedes, terwijl ze als laatste er mee op de markt zijn gekomen.

Dat het ook nog eens verplicht is wanneer je een beetje audio in je auto wil (bij de 3-serie iig) is hen ook hard aan te rekenen, dat is bij de concurrentie eveneens een stuk beter geregeld. Hier wordt een hoop door de vingers gezien naar mijn mening.
@karhengst: Tja, ik heb er geen ervaring mee, maar jij bent ook de eerste die ik erover hoor.
@berlinetta: tussen de regels door lees ik er wel over op meerdere sites, maar het heeft er veel van weg dat men eigenlijk geen kritiek wil of durft te uiten.

Misschien dat daarom de kritieken van fans wat hard zijn. Zeker als je ziet welke prijzen BMW rekent. Dan verwacht je het beste en geen compromis.
@rogerj: Je zegt het goed! Nr. 1 premium merk in Nederland. Een heel klein landje. Niet (meer) Nr. 1 premium merk ter wereld, dat zegt veel meer…
Halfords is failliet. Mooi dat BMW nu zelf in dat gat is gesprongen.
Alles wat BMW nu uitbrengt is lelijk, niet meer volgens de merkwaarden, lijkt op een varken, en heeft een verouderd dash.

Vorige model was veel mooier, nog een échte BMW, prachtige nieren, en een dash waar alles zit waar je het verwacht.

En over een jaar of 3 doen we t dunnetjes over met de LCI.

Overigens doen de liefhebbers dit met bijna elk merk (maar vooral BMW, Audi, Mercedes en Porsche). Behalve Alfa natuurlijk. Maar die zijn dan ook perfect en dat zie je terug aan de enorme aantallen die ze afzetten.

De vele opmerkingen als; “wat een gedrocht, ik zal ze leren daar in München en de 1serie van mijn lijstje met auto’s die ik toch niet ga/kan kopen halen!!!1” ten spijt; deze auto zal (wereldwijd) goed verkopen.
De nieuwe 3 ook. Dat doet de nieuwe 5 ook.

En allemaal zijn ze lelijk, niet meer volgens de merkwaarden, lijken op een varken, en hebben een verouderd dash.

Iedereen heeft t fout. Behalve de échte liefhebbers …
@verplicht:
Ja leuk die nuance enzo… maar het blijft eruit zien als een varkentje.
Is dat nou een spoiler op een spoiler?!
Wannabe A45
Attributen die al de 1,6l driecylinders zullen vervolmaken.
Als je dit ziet, dan weet je ZEKER dat BMW al een tijdje de M van Mojo kwijt is. Ook aandeelhouders lijken zich zorgen te maken, getuige de laatste vergadering. Die Van Hooydock moet daar hoognodig gaan wieberen. BMW wordt in menig opzicht voorbij gestoken door Mercedes.
Aan de reacties te zien ben ik een van de weinige die deze auto zeer mooi vind !!
Voorkant, achterkant, het is gewoon een mooie auto.
niemand die er een volvo v40 in ziet ?
Mooi reactie van BMW-M op insta:

“FWD or RWD?”

BMWM: “It comes with Xdrive”

Eindelijk heeft het tenminste geluid. Ik zag filmpje met m performance exhaust system.
Het lijkt alsof deze bmw heel graag een a45 amg wilt zijn
Een toerenteller die de verkeerde kant op draait, fwd en splitters die gemaakt lijken van gerecycled plastic.. Voor mij nooit een 1 serie bah
Ik vrees het ergste voor de volgende 2 serie coupe.
Droevig. Lijkt op een MB A AMG (zoals al door veel anderen geconstateerd). Hiermee rijden petjes over 8 tot 10 jaar mee rond. Driecilinder in het vooronder, maar ziet er wel uit als een A45 AMG, oeps, M1 of 1M of hoe ze dat kreng ook gaan noemen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).