BMW X5M en X6M prijzen: zo veel kost 575 pk

Auteur: , 44 Reacties

Zo'n SUV van M GmbH is niet voor de poes, zijn aanschafwaarde evenmin...

BMW X-festijn

Laten we maar met de deur in huis vallen: voor zowel de nieuwe X5M als de X6M betaal je respectievelijk € 164.700 en € 167.400. Met dank aan het Nederlandse belastingstelsel kan BMW zich voor de zoveelste keer op de borst kloppen dat deze modellen “rijker uitgerust, maar ook voordeliger dan hun voorgangers” zijn, meer dan 21 mille voordeliger zelfs. Aan de andere kant: de eerste X5M en X6M kostten 151.000 en 155.000 euro.

Iedereen weet echter dat ze in de basis helemaal niet goedkoper worden, maar dat het voordeel puur door de CO2-reductie teweeg wordt gebracht. Want ondanks 575 pk (+15)/ 750 Nm (+70) daalde de uitstoot van de biturbo V8 van 324 naar 258 gram. Oftewel: nu moet je niet 3, maar liefst 4 kilometer met je PC Hooftcontainer rijden om een kilo CO2 in de atmosfeer te blazen.

De besparing kwam grotendeels tot stand doordat de oude zesbak werd ingeruild voor een achttraps-exemplaar. Standaard krijg je onder andere:

– Uitlaatpijpen links en rechts: tweevoudig, rond, met een diameter van 90 mm en uitgvoerd in chroom;
– 20 inch M lichtmetalen wielen Dubbelspaak;
– M specifiek onderstel: Onderstel in M specifiek ontwerp en afstelling. Bestaat uit Dynamic Damper Control, luchtvering op de achteras, Dynamic Performance Control en Dynamic Drive;
– M Servotronic;
– Geventileerde en geperforeerde remschijven voor en achter;
– Lederen bekleding ‘Merino’ uitgebreid;
– BMW Individual dashboard met leder bekleed;
– Elektrisch verwarmde en verstelbare M Sportstoelen met lendesteun. Inclusief elektrisch verstelbare stuurkolom en Easy Entry functie.;
– Multifunctioneel M sportstuurwiel in leder met schakelpaddles en bediening voor o.a. audio en telefoon;
– Automatische 8-traps M Steptronic sporttransmissie met Drivelogic, schakelpaddles aan het stuurwiel en Auto Hold functie;
– Adaptieve LED-koplampen en LED-mistlampen met grootlichtassistent en koplampsproeiers.

De BMW X5 M en X6 M staan vanaf 11 april 2015 in de showroom, bestellen kan vanaf mid-november. Vanaf 18 december gaat de configurator live, dan kan je ontdekken of je hem met opties ook tot boven de 2 ton kunt plussen (niet verder vertellen, maar ja, dat kan je.)



44 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Heerlijke mastodont, zie hem graag verschijnen!
Dit of een M6 Grand Coupe of M5. Volgens mij zijn deze modellen ook de reden dat BMW geen M5 touring maakt. Als die er zou zijn hebben deze modellen helemaal geen bestaansrecht meer als M model.
Lijkt me sterk als je hem NIET boven de 2,5 Ton kunt speccen… Blijft een onzin ding en bovendien is de Cayenne turbo waarschijnlijk op vrijwel ieder vlak beter…
@w0o0dy: Die zie je wel op elke hoek in Amsterdam staan…
Wat zijn dit toch afzichtelijke proletenbordelen. Absoluut verwerpelijk, alleen voetballertypes durven zich hierin te vertonen. Bah.



Over 10 jaar rij ik erin.
Deze “kijk-mij-nou” bakken hebben niets maar dan ook NIETS met de autoliefhebberij te maken als je het mij vraagt. Weg ermee, ik zie nog liever een Opel Agila.
via Android app
@mazdarx: hebben jullie nou allemaal een hekel aan de x5 of het feit dat het x5 is die snel is?
@bimmerfanatic97:
Zullen we het er op houden dat elke SUV een verspilling van kostbare grondstoffen is.

Buiten de proleet uithangen kan je er niets mee, in de stad kan je hem nergens kwijt, je hebt nul overzicht op hetgeen er pal om je heen gebeurt en in het terrein slaan ze ook een modderfiguur..
@tupperware: En toch zijn ze hier best wel handig…
@norge:
Zelfs als je zoals bij jullie alle ruimte hebt en 8 maanden per jaar in een kerstkaart rijdt ben je beter af met gelijk welke Subaru (de BRZ is misschien niet zo handig als daily)..
@tupperware: Subaru is inderdaad beter met de allerbeste technische layout die je maar kunt bedenken op een SUV.
@tupperware: Je stapt elke dag dan wel met veel plezier in je Subaru BRZ. Het leven is te kort om alles rationeel te bekijken.
@lexushondagtr:
Dat ben ik met je eens, maar als daily is hij bij Norge niet echt handig.
Hier zou ik er graag eentje als daily hebben. Maar ja, toen kwam Alfa met de 4C..
First world problems I know..
Wat een wanschepsels van auto’s. Ssangyong is er niets tegen.
Als jullie de kans zouden krijgen om je huidige bak je vrouw in te ruilen voor één van deze bakken… Dan zou de rij van hier naar tokyo zijn…
@bkw38: Het inruilen is meestal het probleem niet hoor.Het toe te betalen bedrag wil wel zo nu en dan een struikelblok vormen.
@bkw38:
Keep dreaming, ik hou van autorijden en dat gaat dus NIET samen met een zwabberbak als een SUV. Mijn 1.5 ton zou dus gaan naar een heerlijke sportwagen en/of sportsedan.
Maar ja, ik ben dan ook geen wannabee, proleet of voetballer maar een autoliefhebber..
@bkw38: Ja, want als ik iets niet kan betalen ben ik er jaloers op. Toch?
Mituoka Orochi kermiseditie – hop: jaloers.

Ik wil best een BMW, en graag een M. Maar SUVs die ik ook zou willen rijden kan ik maar niet bedenken. Hooguit de Q7 of de nieuwe XC90.
De standaard versies vind ik mooier. En anders de range rover, waarbij de ‘sport’ versie bij mij wel in de smaak valt qua uiterlijk
Welke op de foto is een x5 en welke en x6 ?
@pureturkish1: een*
@pureturkish1:
Als je de achterkant ziet, zie je dat meteen, het zijn immers identieke auto’s waar bij de een als coupé door het leven moet.
Het is dus niet hetzelfde als bij Audi, waar je het verschil tussen een A3 limousine en een A6 alleen maar ziet als je er een rolmaat naast legt..
Dik zoals ze horen !
Toch fijn dat ik niet de enige ben die een ontzettende hekel heeft aan dit soort opgevoerde “suv’s”
@amgc63: hier is er nog een. Heb dan liever een ml
@amgc63: Qua SUV’s vind ik een X5 als een v/d weinige wel leuk, alleen niet de M-versie ervan.
Echter zo’n G-Klasse de G63 AMG, maar dat is dan ook geen SUV is wel heerlijk dik vind ik.
http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/mercedes-g63-amg-on-vossen-wheels-photo-gallery_8.jpg
@lexushondagtr: mee eens
Is een X5 Xdrive50i High Executive niet een veel fijnere auto? Gewoon een diepdonkerblauw (Smaragdschwarz) met amarobruin interieur en een paar lekker opties. Sportief gaat een X5 nooit worden.
@gtwillem: Ben het helemaal met je eens, heerlijk die kleurstelling.
@gtwillem: Een 5.0i met M pakket krijgt nagenoeg hetzelfde onderstel mee. Dus daar hoef je geen X5M voor te kopen. T’is denk ik enkel het vermogen wat hem overtreffend maakt. Maar vergis je niet, een X5 5.0i met een paar opties holt qua prijs ook naar dit soort waarden. Zeker als je Individual kleuren en bekleding gaat selecteren.
@E34M5Touring: niet met een M-Sport pakket. En ik zou liever de 3.0 diesel hebben met twee turbo’s (40d). Dan scheelt het al een hele hoop.

Daarnaast zal een X5M nooit helemaal fully loaded zijn, voor je het weet heb je daar ook 10-15k aan ‘broodnodige’ opties aan gespendeerd.
De X5 was altijd de enige SUV uit Duitsland die mij kon/kan bekoren. Een leuk uitgevoerde X5 is mooi, maar een X5M gaat nergens over.
Doe mij de x5 ma
Mijn vader heeft momenteel zijn e53 X5 vervangen voor een (tweedehands) e70 X5 en ik begin nu wel in te zien waarom mensen zo’n X5M zouden kopen. Die e70 rijdt zo verfijnd en mooi en laat zich ondanks zijn grootte ook lekker door de bochten sturen. En dan is dit ook al een auto van 6 jaar oud, dan ben ik toch wel benieuwd hoe zo’n nieuwe generatie rijdt. Een X5M is wss net zo snel als een M5/6, een stuk praktischer en ruimer en vanwege xDrive ook nog handig voor in de winter. En de meeste mensen zoeken het limiet van deze auto’s toch nooit op.
@alpinaa: Ik geloof niet dat een x5m een m5 of een m6 kan bij houden. Ook niet als ik het met mijn eigen ogen zie..
@bkw38: Nja, zit mss een verschil van een paar tienden naar de 100 in, en op een circuit is ie idd minder snel. Maar ach, waar praat je dan over.
De reacties hier tonen weer aan hoe heerlijk provocerend het is om in dit calvinistische landje in een Range Rover, Q7 of X5 te rijden. Heerlijk, al die zure bekken. Fuck Piketty, fuck nivellering.
Heerlijk toch zo’n X5M/X6M!

Er zullen vast wat figuren in 020-Zuid zijn die ze gaan kopen.

Benieuwd wanneer ze voor het eerst in het wild zijn te aanschouwen!
Heerlijk dikke wagens!
Geweldig mooi… maar wat een prijs.
Men verwacht juist dat steeds meer mensen in een SUV gaan rijden, want die hebben meer ruimte en nemen niet meer parkeerplaats in dan een stationcar.
@grandmasterb: Denk dat de meeste stationswagens meer ruimte hebben dan en SUV.
Wat een kuttebakken! Hoer droom ik gewoon niet van. Dat meisje met die Jensen daarentegen…
@norge. Daar vergis je je in, probeer maar eens een bank of een flinke kast te vervoeren. Bij een stationcar is de opening vaak al veel kleiner, waardoor je ze niet eens naar binnen krijgt.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).