Letterlijk dan.
Voor de IAA in Frankfurt neemt Mercedes-veredelaar Brabus weer een heel arsenaal aan dikkigheid mee, zoals een C63S, een AMG GT S, en een G63 die met zijn 850 pk helemaal off the chain is, en deze meisjes PISWOEST maakt.
Bij wijze van uitzondering wordt er ook een non-AMG gekieteld, en wel de splinternieuwe G 500 4×4². De technici uit Bottrop laten de V8 in de offroader 500 pk en 710 Nm produceren, en versieren snuit en wielkasten met het obligate koolstofvezel.
Standaard heeft de 4×4-kwadraat 422 pk en 610 Nm. Dankzij de BRABUS B40-500 PowerXtra performance kit doet de SUV de 0-100 in 6,9 seconden, de topsnelheid blijft vanwege de banden gelimiteerd op 210 km/u. Niet dat dat interessant is, want deze terreinwagen gaan we natuurlijk helemaal niet op de snelweg of in Knightsbridge zie…. oh, wacht.
Waar je ‘m ook kan zien, is op de Salon van Frankfurt, in gezelschap van al zijn eerdergenoemde zwarte broeders.
Van achteren ziet dit ding er echt niet uit.. De andere kanten zijn overigens ook geen feest..
@jeroen13: Dus is ie in het geheel gewoon erg lelijk?
@viezefreddyw: Eigenlijk wel ja, maar de achterkant is echt het top/dieptepunt..
@jeroen13: is niet zo erg. Het ding rijdt vlot van je weg en ligt na de eerste bocht in weg op z’n dak in de greppel.
@mashell: niet uit ervaring maar gelezen in het topgear verslag : dit debiele ding schijnt ondanks de absurde hoogte een betere wegligging te hebben dan de ‘normale’ en comfortabeler ook nog
@baasbas: dat is ook niet zo raar, de wielbasis is breder en het rubber zelf ook…
He, wat zeg ik nou dan! Ik bedoel natuurlijk spoorbreedte!
Hoewel de “gewone” G klasse mij nog wel aanspreekt is dat met de 4×4 en 6×6 een stuk minder. De normale G is al dubbel genoeg, maar de 4×4 schreeuwt echt om “kijk mij!”.
Dat het reservewiel ontbreekt en hij in Brabus trim is maakt dat er niet beter op.
Komisch: zo’n zwarte auto voor witwassers
Goed. Dan heb je dus een verhoogde zeecontainer met 500pk……
Wat ontzettend suf.
Niet perse een verbetering…
Ik vraag me toch af hoe dit ding het doet in de elandproef, zo hoog op de poten…
@trustmeiamanengineer:
Gezien de spoorbreedte zal dat allemaal wel meevallen
@trustmeiamanengineer: prima. De Brabus gaat er gewoon recht over de eland heen.
@mashell: Haha, maar ik denk dat zelfs een Brabus moeite heeft met een exemplaar van 800 kilo ;)
@trustmeiamanengineer: Zodra je met enige snelheid een bocht in probeert te gaan haalt de elektronica het vermogen eraf en remt desnoods nog een beetje bij. Tenminste dat bleek toen Chris Harris met de gewone G55 AMG ging gummen.
Wat dat overigens betekent voor de controle die je dan zelf nog over de auto hebt vraag ik me wel een beetje af…voor zowel de bestuurder als de eland is waarschijnlijk het beste om te hopen dat de eland in kwestie een beetje kan sprinten.
Ik vind de G500 4*4^2 wel erg tof maar deze Brabus doet het ‘m in ieder geval qua uiterlijk wederom niet voor mij. Saaie kleuren en teveel kerstverlichting.
Het interieur vind ik beter, maar als ik dan toch zoveel zou neertellen voor die aanpassingen zou ik wel voor wat andere kleuren gaan dan zwart en rood.
Absoluut mooier dan zowel de Mansory Ilmioculo als de Kahn WB8 Slackpecker.
Geen enkele versie van de G is beter of mooier als Baureihe 461. Functioneel, doelmatig, perfecte auto voor alle soorten terrein. Maar deze “gedrochten”… neuh laat maar.
Dat interieur… Krijg je de hoertjes en bordeelvergunning er gratis bij?
Hij komt mij 2 wielen te kort. Maarja alsnog een gaaf ding zo. Alleen het Interieur mag wat minder druk van mij.
Behoorlijk fout en dus helemaal goed, in dit geval.
Die hoge achterkant maakt hem er helaas niet mooier op..