Brabus propt 850 pk in een Mercedes SL63 AMG

Auteur: , 21 Reacties

Volgens Brabus is deze 850 pk sterke Mercedes SL de allersnelste roadster ter wereld.

Waarschijnlijk zien ze de Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse dan niet als roadster, maar als targa. Het lijkt me namelijk sterk dat deze auto sneller is dan een Veyron.

De Brabus 850 Roadster heeft onder zijn motorkap, met brievenbus, een 6.0-liter V8 liggen met twee turbo’s. Dat blok levert een vermogen van 850 pk en 1.450 Nm, maar dat koppel is elektronisch gelimiteerd op 1.150 Nm. Anders zou de boel namelijk niet heel blijven.

Als je liever een V12 onder de motorkap van je door Brabus getunede SL hebt liggen dan moet je het doen met maximaal 800 pk trouwens. Naast een upgrade van de motor heeft deze Brabus 850 Roadster ook een dikke bodykit gekregen en 20 inch velgen. In het uitlaatsysteem zijn kleppen aangebracht zodat je die dikke V8 lekker kan laten brullen.



21 reacties

Wat een moddervette wagen zeg. Al zou ik er zelf voor kiezen niet de hoodscoop te monteren, maar wel de monoblock S velgen. Dan is ie af voor mij.
@mlbenz: Ik denk dat het een noodzakelijk onderdeel is.
@exotic: Ja daar lijkt het wel een beetje op als je de foto’s van de binnenkant van de motorkap ziet he! Misschien dat ik dan voor een modelletje langzamer zou gaan, waardoor die niet nodig is. Vermogen heb je alsnog te over.
Beetje ouderwets. Waarom zo’n mega brievenbus als je tegenwoordig je snelheidsovertredingen inclusief foto’s digitaal kunt bekijken?
Hoe maak ik een lelijke auto nog lelijker. Douze points voor Brabus!
@potver7: Ben het totaal met je eens! Vond het al geen mooie auto na de facelift maar nu is het nog lelijker geworden… zonde hoor… maar wel leuk dat je zoveel PK’s hebt :-)
Waarom heeft de V8 meer power dan de V12?
Kan er niet meer uit de V12 worden geperst?
@thomcarspotter: Dat is al een biturbo, dus ik denk dat het daarmee te maken heeft.
@thomcarspotter: bij de v8 is er veel meer ruimte voor een goede luchtinlaat en koeling. Ruimte die je bij de v12 bijna niet hebt.
De Vitesse is imo ook geen echte roadster, dus in dat opzicht moet ik ze gelijk geven. Maar verder hebben ze deze auto compleet verneukt met die hoodscoop. Lijkt alsof hij er met een prittstift bovenop is geplakt.
Wat een beest
Engine: yes please. bodykit:hell no.
Pracht van een auto en dat koppel!
Als ze dan toch al aan het tunen geslagen zijn, waarom wordt er dan niet gezocht naar mogelijkheden voor verstevigde materialen voor bijv. de koppeling, of het differentieel, zoals titanium, zodat de volle 1450 Nm zijn kracht kan botvieren op het rubber van de achterbanden voordat de boel in de puin gedraaid is. Is wel aardig duur, maar het is daarvoor wel even een partijtje sterk.
@rotjeknor: Ik vermoed dat men hier met “de boel”, ook de versnellingsbak bedoeld. Een sterkere versnellingsbak, is waarschijnlijk een stuk groter en duurder, en weet je hoeveel zo’n Brabus al kost? ( alhoewel dat de gemiddelde koper daar niet bepaald van wakker ligt ).

Ik denk voornamelijk dat het toch geen zin heeft om 1450 Nm op de banden los te laten, zelfs die 1150 Nm is al veel te veel. De achterbanden zijn al 285 breed of meer, maar toch kan je al het vermogen er belange niet op kwijt… Dat ding werkt waarschijnlijk met een tractiecontrole systeem, dat het vermogen continu ligt te knijpen tot ver boven de 100 km/h, anders breekt dat ding als een malle uit als je nog maar naar het gaspedaal kijkt.
@SimonMc: Ik vraag me af of die zwaardere versnellingsbak er wel is, die zal waarschijnlijk ontworpen moeten worden. En om betere specs in dezelfde buitenmaten te houden wordt dat vast een duur geintje.

En de achterbanden zullen een stuk breder moeten zijn dan 285 om dat vermogen op de weg te krijgen/houden. Zelfs met iets absurds als 345 is het denk ik nog vrij eenvoudig om wielspin in de 3e versnelling te krijgen.
Als ze nu die hood-scoop netjes in bodykleur spuiten, is het nog te doen.
Nu heeft het wel een hoog Hallfords gehalte.
bEEst!
niet die letter over de ster hoor
lekker wagentje om over de boulevard mee te cruisen dakje los brullende motor, super auto
De ene tuner Brabus moet de ander AMG dus overtreffen?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).