• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Burgers! Verzin een oplossing voor het truckersprobleem

Auteur: ricardo, gepost 17 mei 2013 om 16:15 – 79 Reacties

Burgers! Verzin een oplossing voor het truckersprobleem


Rijkswaterstaat meldt vandaag in de media dat er een wildgroei aan truckers heeft plaatsgevonden die hun combinaties ’s nachts niet op een parkeerplaats zetten, maar op een vluchtstrook parkeren. Of we even mee willen denken.

Dat doen die truckers natuurlijk niet vrijwillig, ze zijn niet achterlijk, maar omdat de (bewaakte) parkeerplaatsen voor trucks in Nederland overvol zijn. Wanneer ze volgens de Rijtijdenwet verplicht pauze moeten nemen, zit er niks anders op: gooi je 18-wieler naar rechts en zet ‘m stil. Want een boete levert het volgens Jules Lamour van Rijkswaterstaat toch niet op. Tegen De Limburger zegt hij:

“De chauffeur kán niet anders dan illegaal parkeren. Er is geen alternatief. Elke rechter zal de bekeuring nietig verklaren.”

Het doet zich volgens Rijkswaterstaat vooral voor op de A67 bij Venlo, de A2 tussen knooppunt Kerensheide en Eindhoven en de A76 bij Aken. Een onderzoek dat medio 2012(!) door RWS is ingezet moet het probleem in kaart brengen, maar een conclusie die al naar buiten is gebracht is dat voor elke 100 truckersparkeerplaatsen langs de A67 zeker 140 vrachtwagens over de snelweg rijden die een slaapplek zoeken.

Rijkswaterstaat denkt dat het slechts een kwestie van tijd is voordat de grootste ongelukken zullen gebeuren. Vrachtwagens horen nu eenmaal niet thuis aan de rand van snelwegen waar 80, 100, 120 of 130 km/u (wat was het ook alweer?) wordt gereden. Daarom beginnen ze in juni met een campagne waarin burgers, ondernemers, truckers, en eigenlijk iedereen om oplossingen wordt gevraagd. Want Rijkswaterstaat zegt zelf geen oplossing te hebben. Lekker dan.

Wij nemen alvast een voorsprong en vragen jullie je beste idee aan te dragen. De verboden woorden zijn echter: MOE-lander, Oost-Europa, en they took our jobs. Succes!

Ook interessant!

  • Het wordt bloedheet en dus grijpt Rijkswaterstaat in
  • Nederlandse bermen zijn levensgevaarlijk
  • Nederlanders met drugs op achter het stuur neemt toe
    Jullie negeren steeds vaker een rood kruis
  • A15 brug verplaatst terwijl jij lag te slapen

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

parkeren, rijkswaterstaat, trucks, Verkeer

Vorig bericht: « VÄTH verbouwt Mercedes ML63 AMG tot V63RS
Volgend bericht: In je Rolls-Royce op gouden velgen door New York »

Lees Interacties

Reacties

  1. luwek zegt

    17 mei 2013 om 16:20

    Vrachtwagens afschaffen gewoon jonguh

    Login om te reageren
    • 545e60 zegt

      17 mei 2013 om 17:54

      @luwek: ik hoop dat dit sarcastisch is;)

      Login om te reageren
      • flippert zegt

        17 mei 2013 om 21:45

        @545e60: nee, want zonder transport staat alles stil en is al het eten op en gaat je cavia dood en stort de wereld in en en.. Geeeeeeeeuw……!

        Login om te reageren
    • kwakmare zegt

      17 mei 2013 om 19:59

      @luwek: idd, gewoon alles per boot laten komen. Laat ze de brede sloten maar blokkeren, haha

      Login om te reageren
  2. fedmas zegt

    17 mei 2013 om 16:22

    Ook ontzettend handig dat je de link NAAR RWS geeft waar tips gemeld kunnen worden :-)

    Login om te reageren
    • ricardo zegt

      17 mei 2013 om 16:23

      @fedmas: Campagne begint in juni pas. Ideeënbuffer kan hier gemaakt worden. ;)

      Login om te reageren
      • fedmas zegt

        17 mei 2013 om 16:26

        @ricardo: danke!

        Login om te reageren
  3. roberto zegt

    17 mei 2013 om 16:24

    Gewoon Leather Boy van het programma “The Pain Game” inhuren en hem langs deze ‘brutale’ chauffeurs laten gaan, dan weten ze niet hoe snel ze weg moeten zijn!!

    Login om te reageren
  4. jorn_v_v zegt

    17 mei 2013 om 16:24

    die oost europese MOE-LANDERS TOOK EERR JOBS!!11! zo, en nu de oplossing, neem de afrit waar mogelijk en zet hem dan ergens stil in een dorpje, meestal zijn er wel sportverenigingen met parkeerplaatsen of zoek een industrieterein.

    Login om te reageren
  5. ar156sw zegt

    17 mei 2013 om 16:25

    Er zijn meer trucks die willen parkeren, dan parkeerplekken voor trucks…

    Mogelijke oplossingen:

    -Meer parkeerplekken
    -Minder trucks

    Niet gegeven informatie: is het probleem evenredig over de dag verdeelt of zijn er piek- en daluren?

    In geval van “probleemtijden” is er een derde oplossing mogelijk:

    -Meer spreiden van truckverkeer over de dag/nacht

    Zo, mag ik even m’n consultancyfee in ontvangst nemen, Rijkswaterstaat? Ik neem aan dat de standaard “+30% omdat het een opdracht voor de overheid is” gewoon geldt?

    Login om te reageren
    • ar156sw zegt

      17 mei 2013 om 16:28

      @ar156sw: *verdeeld

      Het is tijd voor weekend >.<

      Login om te reageren
    • alassad zegt

      18 mei 2013 om 09:34

      @ar156sw: jij hebt zeker de nodige case-interviews gemaakt..

      Login om te reageren
  6. Robbert89 zegt

    17 mei 2013 om 16:26

    Maar zo’n chauffeur weet toch dat die verplichte pauze komt, dan kan hij toch ook eerder stoppen ipv doorrijden tot laatste moment? Of is dat te simpel?

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      17 mei 2013 om 17:07

      @Robbert89: & als de plaats waar je wil stopen volzet is, nog 3 kwartier/ een uur door rijden en boete krijgen of op de pechstrook kamperen? Ze weten het wel.

      Login om te reageren
      • Robbert89 zegt

        17 mei 2013 om 17:26

        @vale46: wat?

        Login om te reageren
        • Lohran zegt

          18 mei 2013 om 01:08

          @Robbert89: Die boetes van over de rijtijd zgaan zijn zo hoog, dat ze ‘m gewoon neurpleuren. En het is gewoon rot, als alles vol zit. Plus als je al 2u van te voren gaat stoppen omdat daar wel plek is, levert dat een fikse vertraging op.

          Login om te reageren
          • vale46 zegt

            18 mei 2013 om 09:45

            @lohran: idd, want verloren tijd kan je niet inhalen door de volgende keer wat langer te rijden.

            Login om te reageren
            • Lohran zegt

              18 mei 2013 om 10:29

              @vale46: Eeehm nee dat kan niet, ze mogen maar max. 2x 10 uur en 3x 9 uur per week rijden, dus je schuift het gewoon op. En Nederland is echt niet de enige met volle parkeerplaatsen.. Ik rijd al jaren internationaal (met een bus gelukkig) en dit is overal een probleem.

              Login om te reageren
  7. truckertje zegt

    17 mei 2013 om 16:29

    Nee eerder eraf is geen optie voor zo’n platkop want die gaan per kilometer en niet per uur(meestal) ps een Hollander die op de vluchtstrook staat zijn zeeeeeeeeer zeldzaam!!!

    Login om te reageren
  8. hetvijfdewiel zegt

    17 mei 2013 om 16:31

    Tijd voor een Rusttijdenwet. Maximaal 6 uur parkeren en slapen langs de snelweg, dan weer optiefen met je container op wielen. Kortere doorlooptijd = hogere capaciteit = probleem opgelost.

    Login om te reageren
  9. wesley072 zegt

    17 mei 2013 om 16:31

    Oostblokkers opruimen, bewaakte parkeerplaatsen goedkoper maken.
    Lost het probleem vanzelf op

    Login om te reageren
    • midibike zegt

      17 mei 2013 om 17:23

      @wesley072: Helemaal mee eens, me vader is zelf chauffeur en verteld inderdaad dat altijd alles vol staat met oostblokkers en hij zelf geen plaatst meer heeft of zich niet veilig voelt. weg ermee

      Login om te reageren
      • Emile_Benz zegt

        17 mei 2013 om 18:13

        @midibike: ah gossie. En dat is de schuld de oostblokkers?

        Login om te reageren
        • midibike zegt

          17 mei 2013 om 18:39

          @Emile_Benz: jij bent er zeker een, anders had je er ook last van ? Verhuis dan aub :)

          Login om te reageren
          • Emile_Benz zegt

            17 mei 2013 om 22:15

            @midibike: misschien heb ik gewoon niks tegen oostblokkers? Tegendeel: de oostblokkers die ik ken zijn vriendelijke mensen waar je tenminste op kunt rekenen als dat nodig zou zijn. Dit in tegenstelling tot de Nederlandse mentaliteit… Misschien moet ik inderdaad maar eens aan verhuizen naar Roemenië denken. Alleen jammer dat het aanleren van de taal wat lastig zal zijn aangezien ik geen talenknobbel heb.
            En van de truckers heb ik ook geen last. Het is een kwestie van geven en nemen op de weg.

            Login om te reageren
            • lemans96 zegt

              18 mei 2013 om 12:40

              @Emile_Benz: Och, daar hebben we d’r weer zo één die, omdat ie een paar oostblokkers kent die lief en vriendelijk zijn, zich maar meteen niet kan voorstellen dat ze dat lang niet allemaal zijn. Hoezo kortzichtig…

              Login om te reageren
              • Emile_Benz zegt

                19 mei 2013 om 17:33

                @lemans96: Och, daar hebben we d’r weer zo één die zich laat leiden door vooroordelen, berichten over een kleine criminele groep en generalisaties. Hoezo kortzichtig…

  10. Rene95 zegt

    17 mei 2013 om 16:32

    Hier het perfecte idee,
    Vrachtwagenchauffeurs die ‘m op de vluchtstrook parkeren een boete geven en sommeren weg te gaan, en vervolgens een boete geven omdat de tachograaf aangeeft dat ‘ie teveel rijd.
    Ook nog eens goed voor de staatskas.

    Login om te reageren
    • volvov70 zegt

      18 mei 2013 om 00:13

      @Rene95: +1 :’) (zit op mobiel tsja)

      Login om te reageren
  11. norge zegt

    17 mei 2013 om 16:34

    Bekeuren hoeft niet, gewoon wegslepen die hap en de kosten op de trucker verhalen. Volledig rechtsgeldig want, is geen boete en een gevaarlijk situatie moet opgelost worden.
    PS, Viking hier heeft een leuke sleepwagen met “rol” schade voor weinig te koop.

    Login om te reageren
    • RuVi zegt

      18 mei 2013 om 09:40

      @norge: jij sleept een volle combi en trekker+trailer echt niet weg zonder medewerking.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        18 mei 2013 om 10:27

        @RudyV: Ech wel, worden dagelijks trucks gestolen dus dat moet voor proffs een eitje zijn.

        Login om te reageren
  12. sjonnieturk zegt

    17 mei 2013 om 16:35

    Collega’s uit de transport zullen het eens zijn als ik zeg. Gewoon de belachelijke rijtijden versoepelen…

    Login om te reageren
    • flippert zegt

      17 mei 2013 om 21:49

      @sjonnieturk: hoezo? Nu doen ze tijdens het rijden al 10 andere dingen, dat wordt dan helemaal erg..

      Login om te reageren
    • alassad zegt

      18 mei 2013 om 09:37

      @sjonnieturk: ja precies! Truckers kunnen zelf heel goed bepalen wanneer ze moeten rusten! Achterlijke regels. In mijn auto kan ik onbeperkt door blijven rijden, een trucker mag dat niet.. Belachelijk!

      Login om te reageren
      • lemans96 zegt

        18 mei 2013 om 12:43

        @alassad: Inderdaad belachelijk. Want als jij met je Polo 1.4 in slaap sukkelt en ergens de weg af rijd, veroorzaak je minstens net zoveel schade als een volgeladen combinatie van zestig ton. Toch? :-S

        Login om te reageren
        • alassad zegt

          19 mei 2013 om 14:39

          @lemans96: Nuancering altijd +1 ;)

          Login om te reageren
          • alassad zegt

            19 mei 2013 om 14:45

            @alassad: Hmm vreemd, Vorige reactie is bedoeld voor de andere plek in dit topic waar lemans 96 op mij reageert..

            Maar goed, voor nu; waar ik de meeste moeite mee heb is dat zo’n systeem van iedereen robots maakt. Sommige dagen kun je 20 uur zonder probleem achter elkaar doorrijden, andere dagen val je na 4 uur rijden al bijna in slaap. Ik geloof dan meer in een soort sensor die aanvoelt wanneer je moe wordt (en dat je dan dus verplicht moet stoppen), dan dat je op vastgestelde tijden wel of niet kan rijden..

            Deze oplossing is overigens ook niet ideaal hoor, het beste zou m.i. eigen verantwoordelijkheid zijn, maar dat valt niet te verdedigen als er straks twee in slaap gevallen chauffeurs dodelijke ongelukken veroorzaken..

            Login om te reageren
  13. gop1 zegt

    17 mei 2013 om 16:36

    Misschien niet zo zeiken en geen problemen zoeken die er niet zijn?

    Login om te reageren
    • HDM zegt

      17 mei 2013 om 16:56

      @gop1: dit dus, het artikel komt tot zover meer over als een ”ik haat slome grote trucks” of ”ik haat oost europeanen” reactie.

      Is het gevaarlijk dat ze daar staan? Nee, je rijdt toch op de snelweg en niet op de vluchtstrook van een op/afrit? Ze staan toch ook altijd in rijrichting dus spookrijden doen ze niet? En ze stappen amper uit want ze staan er om te kunnen pitten…

      Login om te reageren
      • darkpluisje zegt

        17 mei 2013 om 17:03

        @HDM: Inderdaad. Het is alleen gevaarlijk mocht je over de vluchtstrook banjeren maar dan ben je sowieso al fout bezig. Alleen als je pech krijgt precies op de plek waar een vrachtwagen staat zou het vervelend kunnen zijn, maar dan is de chauffeur vast bereid je even te helpen.

        Login om te reageren
        • norge zegt

          17 mei 2013 om 17:10

          @darkpluisje: Vluchtstrook is ook een uitwijkplaats bij gevaarlijke situatie’s, lekker als je wilt uitwijken of plotseling moet stoppen en er staat een paar ton vrachtwagen in de weg. Anders kan je die vluchtstroken net zo goed ombouwen tot parkeerplaats met jouw redenatie.

          Login om te reageren
          • darkpluisje zegt

            17 mei 2013 om 17:14

            @norge: Nee zo zwart wit moet je het niet zien. De regels zijn er uiteraard zodat niet de hele vluchtstrook vol is geparkeerd omdat je dan gevaarlijke situaties krijgt. Maar deze chauffeurs kunnen het moeilijk helpen dat ze aan de regels vastzitten maar nergens fatsoenlijk kunnen parkeren, het bekeuren en wegslepen wat hier veel genoemd word is dan dus geen optie. Dus laten staan en eerst het probleem verhelpen ipv hen te bekeuren imho

            Login om te reageren
            • norge zegt

              17 mei 2013 om 18:10

              @darkpluisje: Je kunt als trucker toch wel een beetje inschatten wanneer je moet stoppen ?
              Maar ben het wel met je eens dat er rustplaatsen moeten zijn.Laat de werkgevers maar een paar rustplaatsen maken.

              Login om te reageren
              • jrk68 zegt

                17 mei 2013 om 18:40

                @norge:
                Laatste rustplaatsen…?

              • anakiet zegt

                17 mei 2013 om 18:46

                @norge:
                Parkeerplaats vol, geen plek.
                Ga dat maar eens plannen….

        • corradovr6 zegt

          17 mei 2013 om 17:12

          @darkpluisje: misschien zo nu en dan een hulpdienst?

          Login om te reageren
          • darkpluisje zegt

            17 mei 2013 om 18:47

            @corradovr6: En wat doen die dan bij alle snelwegen in nederland waar er geen vluchtstrook is? Ik geef toe dat het gevaarlijk is als je ze niet verwacht maar vind de ophef hier wel heel overdreven met blabla oostblok blabla

            Login om te reageren
  14. jrk68 zegt

    17 mei 2013 om 16:36

    Ligt het echt aan het aantal parkeerplaatsen of aan het feit dat we overspoeld worden met oostblok chauffeurs die werkelijk overal schijt aan hebben?
    Die lui pleuren dat hok overal neer, zelfs in de smalste straatjes in woonwijken.

    Login om te reageren
  15. rsvbf1 zegt

    17 mei 2013 om 16:52

    Oplossing: Ga naar een parkeerplaats

    Login om te reageren
  16. solmatje zegt

    17 mei 2013 om 16:55

    plannen.. das pas moeilijk

    Login om te reageren
  17. StijnB zegt

    17 mei 2013 om 17:00

    Sorry geen tijd om mee te denken, heb het te truck…

    Login om te reageren
  18. melkkoe zegt

    17 mei 2013 om 17:02

    ontheffing voor rijtijdenwet op de A2 en A67. Met een maximum van 1 uur extra

    Login om te reageren
  19. rotarypowah zegt

    17 mei 2013 om 17:06

    Cocaïne legaliseren.

    Login om te reageren
  20. vale46 zegt

    17 mei 2013 om 17:09

    De wet soepeler maken.
    Truckers mogen 1 uur extra rijden, op voorwaarde dat ze de keer er na een uur minder rijden.
    & ik weet de situatie niet exact, maar misschien is een paar plaatsen meer ook wel niet slecht.
    Everybody happy?!

    Login om te reageren
  21. escort77 zegt

    17 mei 2013 om 17:12

    Volgens mij zitten heel wat chauffeurs zonder werk…

    Laat ze dus lekker samen op 1 auto zitten, kunnen ze om de beurt achter het stuur kruipen. Dan hoeven de vrachtwagens niet stil te staan, iedereen blij.

    En kunnen we die parkeerplaatsen weer gewoon gebruiken voor gezinnetjes met caravan en thermoskan ;-)

    Login om te reageren
    • darkpluisje zegt

      17 mei 2013 om 17:14

      @escort77: Buiten dat je het loon dan ook door 2 moet delen en ze helemaal niets overhouden.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 mei 2013 om 18:43

      @escort77: zo’n chauffeur komt gemakkelijk weer aan het werk. Als deze bereid is via de “Poolse vestiging” te werken voor een appel, ei en handvol Zlotty’s is er werk in overvloed. Dat hij dan de huur van z’n Nederlandse woning niet meer kan betalen en op parkeerplaatsen langs de snelweg moet gaan wonen is slechts bijzaak…

      Login om te reageren
  22. wesley072 zegt

    17 mei 2013 om 17:25

    @midibike Inderdaad, kom zelf ook uit een chauffeurs familie en wil zelf ook chauffeur worden. Die oostblokkers helpen de reputatie van de normale chauffeurs aan bonken!

    Login om te reageren
  23. desjonnies zegt

    17 mei 2013 om 17:25

    Misschien is het iets verstandiger om onze logistieke systemen te veranderen?
    Want daarom is er zo veel vrachtverkeer.
    just in time en zo.
    Een container die 8 weken onderweg is geweest over zee moet en zal 2 dagen later op de plaats van bestemming staan in het achterland.

    Verder is er nog steeds te weinig geinvesteerd voor container terminals langs bv de Rijn en was er ooit een vrachtdienst die als RoRo fungeerde op de Rijn.
    Chauffeurs aan boord, lekker eten drinken en het schip met de vrachtwagencombinaties rustig tot diep in Duitsland laten varen.

    Login om te reageren
  24. esjan zegt

    17 mei 2013 om 17:47

    Ik ga zelf wel eens mee met de vrachtwagen als we pauze nemen zijn we weer weg als de rusttijd is afgelopen en vaak is dat op de plek waar we hebben gelost. Al die parkeer plaatsen staan vaak vol met buitenlanders om dat die daar soms dagen staan te wachten tot ze weer iets te doen hebben. De Nederlandse chauffeurs zetten als ze geen werk hebben de vrachtwagen stil bij het bedrijf of bij huis.
    Oplossing: maximale tijd invoeren voor parkeer plaatsen.

    Login om te reageren
  25. heidekonijn zegt

    17 mei 2013 om 17:49

    Langeafstand verplicht de trein of boot op, lokaal vrachtwagen vervoer hoeft niet te overnachten.
    Solved. Next issue.

    Login om te reageren
  26. HZW zegt

    17 mei 2013 om 18:08

    Het probleem zijn NIET de oostblok chauffeurs, het probleem zijn de Nederlandse bedrijven die ze inhuren.
    Of Nederlandse bedrijven die quasi in Polen gaan zitten en dan vrolijk naar Nederland rijden met oostblok chauffeurs.

    Login om te reageren
    • flippert zegt

      17 mei 2013 om 21:52

      @HZW: ze hebben groot gelijk, die nederlandse chauffeurs zijn intens lui en verpest door de vakbonden, ze willen bakken met geld maar er voor werken, ho maar.

      Login om te reageren
      • alassad zegt

        18 mei 2013 om 09:40

        @flippert: niet allemaal maar tot op een zekere hoogte moet ik je wel gelijk geven. De arbeidersmentaliteit in NL is niet zo denderend.

        Login om te reageren
        • lemans96 zegt

          18 mei 2013 om 12:51

          @alassad: Ho ho ho, niet alle werknemers in dit land over één kam scheren hè. Ik ben het eens met het feit dat de vakbonden van veel werknemers verwende jankerts hebben gemaakt(topvoorbeeld, Born autofabriek) maar dat geld gelukkig zeker niet voor alle werknemers in Nederland. Niet voor niets is de productiviteit per hoofd van de bevolking hier nog steeds onder de hoogsten van de wereld. ;-)

          Login om te reageren
  27. lamborgfan zegt

    17 mei 2013 om 18:15

    Gewoon vol stoppen met kerstverliching of led lampjes (alla ziggodome)
    Dan kan je iedere 3km snachts tv kijken wanneer je met de auto over de snelweg heen dendert! En ze zijn goed zichtbaar dus voorkom je dat iemand er tegenop klapt..

    Login om te reageren
  28. mashell zegt

    17 mei 2013 om 18:51

    Zou de rechter echt een bekeuring nietig verklaren? Ik kan me namelijk voorstellen dat een rechter een gevaarlijke situatie creëren door te parkeren op de vluchtstrook een ernstiger delict vindt dan het overtreden van de rijtijden wet en dus de afweging maakt dat de chauffeur in kwestie de verkeerde keuze gemaakt heeft. Voor de chauffeur ligt dat anders, de pakkans voor het overtreden van de rijtijdenwet is veel hoger dan voor s’nachts parkeren op de vluchtstrook, zeker als Rijkswaterstaat op eigen initiatief een oogje toeknijpt. Het is gewoon weer ouderwets wachten tot er een flink ongeluk gebeurt.

    Login om te reageren
  29. faalhaas zegt

    17 mei 2013 om 20:22

    Ik stel voor: Vrachtwagens op eigen rijbanen, het liefst aan elkaar zoals die in australië, dat bespaart weer chauffeurs en trekkers. En in het kader van groen laat je ze rijden op elektriciteit, bespaart weer kosten.

    Ook uitermate geschikt voor personenvervoer!

    Login om te reageren
    • erwh zegt

      18 mei 2013 om 16:37

      @faalhaas: en dan laten we ze over stalen wegen rijden zodat het nog efficiënter wordt en noemen het “treinen”.

      Login om te reageren
  30. flippert zegt

    17 mei 2013 om 21:42

    MOE-lander, Oost-Europa, en they took our jobs..

    Login om te reageren
  31. MrSkyline zegt

    17 mei 2013 om 22:15

    1. Nedcar loopt voor geen meter en heeft een enorm parkeerterrein, ik zie inkomsten. Bewaakte parkeerplaats, 10 euro per nacht.

    2. AC restaurant Nederweert moet met een stukje land bij een nabij gelegen boer kopen en zijn parkeerplaats uitbreiden.

    3. Dankzij google maps zie ik rond Venlo ook nog genoeg grond die eventueel opgekocht kan worden voor een parkeerplaats, of eventueel die vreemde vierkante stukken “bos” bij afslag 39 asfalteren. Er zit toch al een truckers parkeerplaats naast.

    4. De shell bij Heerlen aan de A76 heeft totaal geen efficiente indeling, een keertje opnieuw asfalteren en er passen 3x zo veel vrachtwagens op het huidige parkeerterrein. Het zelfde geld voor de grensovergang.

    Login om te reageren
    • 454ssV8 zegt

      20 mei 2013 om 23:31

      @MrSkyline: Tuurlijk, door heel Limboland te asfalteren los je een landelijk probleem op….

      Login om te reageren
  32. flippert zegt

    17 mei 2013 om 22:18

    Oh ja, en de MRB vervijfvoudigen. Net als de oldtimerts zijn het tenslotte allemaal walmende Mercedes-diesels die stinktrucks. Profiteurs zijn het!

    Login om te reageren
  33. erwh zegt

    18 mei 2013 om 10:59

    De subsidie stoppen: MRB voor vrachtauto’s ophogen tot een niveau dat klopt met de slijtage die ze aan de weg veroorzaken, dan is het snel afgelopen met de wildgroei aan vrachtauto’s en krijgen andere transportmethoden eindelijk een normale kans.

    Login om te reageren
  34. lemans96 zegt

    18 mei 2013 om 12:55

    ‘Rijkswaterstaat denkt dat het slechts een kwestie van tijd is voordat de grootste ongelukken zullen gebeuren’ en ‘Want Rijkswaterstaat zegt zelf geen oplossing te hebben.’

    Hoezo onze overheid is slap en mist daadkracht? Ze barsten van de belastingmiljarden die ze uit de weggebruikers zuigen en dan lees je dit?!
    Incompetent stelletje amateurs.
    Er liggen langs de betreffende wegen méér dan genoeg lappen grond die op te kopen zijn en in no time om te toveren zijn tot parkeerplaatsen.

    Login om te reageren
  35. rrk147 zegt

    18 mei 2013 om 14:44

    De oorzaak zit ‘m deels in de rijtijdenwet, maar vooral in het feit dat je tot 28 dagen na een overtreding, nog steeds daarvoor bekeurd kunt worden. Kun je maandag langs de A2 geen parkeerplek vinden en moet jee half uur langer doorrijden, dan zal dat die dag bij een controle niet zo veel porblemen opleveren. Maar wordt je 3 weken later in Frankrijk aangehouden, dan zullen ze daar sneller een bekeuring voor geven. En die bekeuring is een stuk hoger (>€1000,-) dan die je krijgt in Nederland voor het maken van je nachtrust op de vluchtstrook.

    De periode van 28 dagen verkorten tot 5 dagen zou veel problemen oplossen denk ik.

    Login om te reageren
  36. akmmor zegt

    19 mei 2013 om 02:10

    Veel Grotere Parkeerplaatsen maken langs de snelweg. Desnoods maak je er een truckers parkeergarage met meerdere lagen. Transportbedrijven betalen enorme somen wegenbelasting. Dus moet dat er wel van af kunnen,

    Login om te reageren
  37. michel007 zegt

    19 mei 2013 om 22:49

    Wij zijn geen truckers maar beroepschauffeurs laat die truckers lekker ophoepelen naar hun oostbloklandje . Waar ze die code 95 kunnen kopen en wij maar braaf in de schoobanken kunnen zitten op zaterdag na een week van huis te zijn.En de verladers aan pakken en geen trucker in dienst te nemen (de oostblok chauffeurs) en gewoon de nederlandse beroep chauffeur in dienst.Dan zitten er weer mensen met verstand op de weg en niet van die kamikaze platkoppen.Truckers is voor mij een scheldtwoord ik ben een chauffeur zoals vele onder ons.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North