Coca Cola begrijpt geen snars van Formule 1

Auteur: , 22 Reacties

Of begrijpen ze het juist héél goed?

Coca Cola begrijpt geen snars van Formule 1

Zojuist heeft het Formule 1-team van McLaren bekendgemaakt dat ze de rest van het jaar met een nieuwe sponsor zullen rijden. De Britse equipe heeft lang gezocht naar nieuwe bedrijven die zich aan hen willen verbinden, maar tot op heden hebben ze hiermee weinig succes gekend. De auto is gedurende het jaar vrij kaal en vooral erg oranje geweest. Dit verandert vandaag, want de komende races gaan de Britten met Coca Cola in zee.

Zodoende heeft de CEO van McLaren Racing, motorsport-marketing-magnaat Zak Brown, eindelijk zijn vaardigheden aan de Formule 1-wereld kunnen bewijzen. De Amerikaan heeft het voor elkaar gekregen een deal op te strijken met dé frisdrankgigant van de wereld. Een noemenswaardige ontwikkeling voor beide bedrijven. Zoals gezegd kan McLaren, dat de afgelopen jaren sponsor na sponsor verloor, best een aantal nieuwe stickers gebruiken. Zeker nu ze afgezakt zijn naar de achterste helft van het veld. Voor Coca Cola betekent het een primeur, daar het Amerikaanse bedrijf nog niet eerder in de Formule 1 actief was.

Coca Cola begrijpt geen snars van Formule 1

Het is niet bekend in hoeverre Coca Cola een prominente plaats krijgt. De frisdrankfabrikant is overigens niet alleen, want sub-merken Dasani Sparkling en SmartWater zullen eveneens op de auto en kleding van het Formule 1-team te vinden zijn. De sponsordeal treed per direct in werking en loopt tot het einde van het seizoen. Of het merk daarna ook nog op de auto’s van McLaren aanwezig zal zijn, is vooralsnog niet bekend.

Het is een merkwaardige stap van Coca Cola om voor McLaren te kiezen, aangezien ze zich hiermee verbinden aan een nu haast volwaardige achterblijver. Eigenlijk presteert het iconische raceteam sinds 2013 niet meer zoals we van ze gewend zijn. In de tussentijd hebben ze een aantal rookies versleten en alle bruggen met Mercedes en Honda verbrand. Aan de andere kant, op de een of andere manier hebben ze Fernando Alonso in alle tumult wel aan weten te houden. Laat dit nu net de een van de heetste coureurs uit de autosport zijn. Mede dankzij de Spanjaard en zijn wilde doch gecalculeerde acties krijgt McLaren nog de nodige televisietijd.

Daarbij, Fernando Alonso lijkt zich op te maken voor een overstap naar de IndyCar. Weet McLaren de frisdrankgigant voor volgend jaar niet aan te houden als sponsor in de Formule 1, dan zien we binnenkort wellicht een zekere combinatie in de Verenigde Staten, waar Alonso, McLaren en Coca Cola gezamenlijk naar de Amerikaanse raceklasse verkassen. Of lopen we nu te ver op de zaken vooruit?



22 reacties

-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Dan ga je er vanuit dat Coca-Cola Mclaren sponsort vanwege Alonso. Tevens behoorlijk negatief geschreven btw.

Toch super dat McLaren weer een grote naam als sponsor heeft. Hopelijk ook een grote geldschieter, zodat ze weer beter mee kunnen doen in het veld. Ik gun het McLaren van harte!
Ik weet niet of ik het dit McLaren wel gun, gezien de huidige beleidsmakers aldaar.
De tijd van Ron Dennis ligt al even achter ons.

Ik gun Williams momenteel meer dan een team van blaaskaken.
@awesome: het beleid van williams is wel goed wil je zeggen?
@awesome: Je noemt Mclaren een team met blaaskaken terwijl je een team met nóg grotere blaaskaken wel wat gunt, apart…
@reactief: ik vraag mij af hoeveel verschil de geld dat ze nu krijgen gaat helpen met hun possitie voor dit seizoen. Het geld kunnen ze waarschijnlijk goed gebruiken. Je hebt nooit te veel geld in f1. Maar op korte termijn gaat dat ze geen extra punten leveren denk ik.
Wel jammer voor Coca Cola dat ze niet de beste formule 1 coureur kunnen sponsoren…

Want Max heeft zijn naam al verbonden aan Pepsi…
@moveyourmind: i see what you did there
@moveyourmind: ik zie niet waarom ze Lewis niet kunnen sponsoren..
@awesome: lewis heeft al een ander drankje wat hem sponsert
@inbedrijf: kan prima hoor. Coca-Cola bezit een gedeelt van de aandelen van Monster, dus die zullen vast wel wat afspraken kunnen maken
@inbedrijf: Ook van Coca-Cola
@bassx: dat iets van dezelfde eigenaar is betekend niet automatisch dat ze graag beide Hamilton willen delen. Kan me voorstellen dat Monster er niet blij mee zou zijn als coca cola ook Hamilton zou willen gaan sponseren.
@moveyourmind: ik snap het wel van coca cola. Ze hebben toch de zero. Past wel bij McLaren
Goedkoop instappen en volgend jaar goedkoop in het nieuws als ze Renault om de oren rijden.
@realhustler: ja man, en ik ben de keizer van china.

mclaren heeft een graf auto maar is te trots om dit idee op te geven en opnieuw te beginnen.
@realhustler: Dan moeten ze toch een heel goed chassis gaan bouwen, want ze rijden met hetzelfde blok als Renault.
Coca Cola. Enjoy it slowly
@koen0373: Coca Cola Zero, a real yoke !
Link ze eens vrolijk kijken op de persfoto’s
Hebben ze die mooi ff in de zak…
Een Champagne-merk dat McLaren sponsort is dan ook wel erg ongeloofwaardig geworden. Wat dat betreft past Coke ze beter dan Chanson.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).