De 9 duurste opties op de Porsche GT2 RS

Auteur: , 50 Reacties

Lekker aanvinken = keihard afrekenen.

De nieuwe 991 GT2 RS heeft een vanafprijs à 354.300 euro. Wellicht dacht je dat daar niet heel veel euro’s meer bij kunnen komen, maar dan heb je de configurator nog niet geprobeerd. Intussen staat ‘ie en dus hebben we voor je uitgevogeld wat de duurste opties zijn op dit ding. Waar mogelijk hebben we het plaatje erbij gezet. De configurator vind je hier.

1. Weissach package: 31.414 euro

Het scheelt 30 kilogram aan gewicht en het pakket bestaat onder meer uit magnesium wielen. Kost alleen wel 30 rooitjes. Het Weissach package was trouwens ook leverbaar op de 918 Spyder. Casper heeft ‘m voor je getest, check de rijtest HIER.

Weissach

2. Speciale lakkleur: 3.770 euro

Voor wie een GT2 RS in Lava oranje, Miami blauw, Krijt of GT zilver metallic wenst.

3. Leer/alcantara interieur: 3.205 euro

Alcantara doet vooral lekker racy aan, maar echt mooi kan ik ’t spul niet vinden. Wie er wel lekker op gaat mag flink in de buidel tasten.

Alcantara

4. Leather Interior Package with Contrasting Stitching: 3.142 euro

Kost wat, maar dan heb je wel een interieur dat volledig is afgewerkt in leer én met contrasterende stiksels.

5. Liftsysteem op de vooras: 3.142 euro

Je hebt net die dikke klapper gemaakt met je eigen toko (in loondienst verdien je een auto als deze niet bij elkaar), maar je zit voorlopig nog effe vast aan je Vinexhut. Geen punt, met dit systeem trotseer je elke drempel. Tot zo’n 55 km/u gaat de vooras maximaal vier centimeter omhoog met een druk op de knop.

6. Bose audio: 1.496 euro

Volgens sommige kenners een overrated merk, maar dat logo doet het altijd goed.

Bose

7. Leer op het dashboard: 1.280 euro

Toegegeven, het ziet er chique uit. Mag ook wel voor dat geld.

Stiksels

8. Beschilderde luchtroosters in het interieur: 1.243 euro

We verzinnen dit niet.

Luchtroosters

9. Koolstofvezel dorpels: 1.187 euro

Best een gave optie, zeker het overwegen waard dus. Bovendien kun je ze laten personaliseren én er zit verlichting in.

Dorpels



50 reacties

Typisch Porsche dit. Less is more. Beschilderde luchtroosters is natuurlijk de ultieme giller. Vooral voor zoveel geld.
@viezefreddyw: kun je ook met een potje Revell modelbouw verf zelf doen ;)
@wouterjeuring: niet eens zo’n gek idee; goedkoopste variant, en dan zelf laten spuiten, wat een geld! Voor een laklaag die word aangebracht en als je em heel nauwkeurig gaat bekijken om te huilen is ook nog.
@viezefreddyw:
Inderdaad, ik wil je Porsche luchtroosters best schilderen voor de helft van het geld.
Ik doe ook Ferrari luchtroosters, geen probleem!
@stationcar: Ik hou me daar ook mee bezig. Ik gebruik verf op basis van versgetapte moedermelk, een kwastje met schaamhaar van een eenhoorn en voor het aanbrengen van accenten gebruik ik een maagdenvlies. De klanten uit het Midden-Oosten vallen er massaal voor.
@berlinetta: doe je ook interieurs met walvispenisleer? In dat geval heb ik wel interesse.
@koekwaus: Wilde ik doen, maar toen kreeg ik een paar vage oostblokfiguren van Dartz op bezoek met het niet zo vriendelijke verzoek of ik dat eventjes niet wilde doen.
@berlinetta: hahahahaha
@berlinetta: 😂😂😂😂
@viezefreddyw: Helaas krijgen steeds meer fabrikanten hier “last” van. Mercedes, BMW, Audi en Porsche waren al bekend, maar ook Jaguar, Land Rover en Range Rover doen er aan mee, tegenswoordigs.
De Nederlandse configurator staat ook al online.
@ikweethet: Je hebt gelijk! Zal de prijzen even aanpassen.
-edit: ging iets mis met Amerikaanse vs Nederlandse prijzen, intussen is het gefixt :)-
@b00m3rang: nvm, met een refresh was het aangepast
En toch hè, zou ik ze allemaal aanvinken. Als je toch al een paar ton neerlegt voor een GT2 RS, kan dit er ook wel bij. Ja, zelfs die beschilderde luchtroosters.
@Edge: Je zult toch een keuze moeten maken tussen leer of Alcantara ;) ik zou voor Alcantara gaan. Ik vind leer mooier, maar in zo’n auto als deze lijkt Alcantara me fijner. Biedt meer grip en scheelt weer grammetjes.
@Edge: inderdaad gewoon de ” i don’t give a fuck” mentaliteit. Eenmaal de sleutel overhandigd van de aardige verkoop meneer, rij je met een middelvinger op (like mr. Bean) in je nieuwe Porsche door de straten van Amsterdam

https://media.giphy.com/media/uU5gQUT19VAgE/giphy.gif
@kimhung: What the fack moet je met een GT2 RS in Amsterdam? Daar zijn toch Range Rovers voor?
@edge: Kiezen voor de gewichtsbesparing van het Weissach package en vervolgens volstoppen met alle extra opties die dat teniet doen?
Een nieuw geluidssysteem of rode randjes. Hmm.. lastig.
En hoe zit het met dat horloge? Was toch ook meer dan 9000€?
Alcantara niet echt mooi…dit hoor ik voor het eerst!
@rufctr01: idd. Zit veeel beter dan leer. Snap niet waarom dit niet meer wordt aangeboden. Op mijn net gekochte Giulio vele had ik het zo aangekruist… Helaas, alleen de dure Q heeft het als optie
@ttr6: gewoon stoffen bekleding is het aller beste. Voor het geld wat ze voor alcantara of leder vragen kunnen ze een kwaliteit stof nemen waar zowel leder als alcantara bij lange na niet aan kunnen tippen.
Zo’n 1000 euro per kilo gewicht dat de Porsche verliest. Nogal een geluk dat de fitness niet zoveel geld kost per kg dat je daar kwijtspeelt.
@scaglietti612: fitness is om aan te komen, als je het goed doet tenminste ;)
@MauritsH: Juist, max bulken!
@scaglietti612: Heb al jaren een fitness abonnement, nog geen kilo afgevallen. Maar misschien moet ik maar eens vaker gaan sporten dan biertjes drinken…..
@scaglietti612: maar wel een groot gedeelte onafgeveerd gewicht.
Tip voor bubbel verzamelaars, alles aanvinken!
Alcantara wil je juist niet hebben! Spul slijt zo snel en is juist een zeer goedkoop product. Naar een jaartje sportief sturen is je stuur versleten… Zie bij de R8 plus van de vorige generatie. Tijdens de review al versleten.
Pro tip: alles bestellen en vervolgens voor het dubbele verkopen
Beste optie staat er niet tussen: Geen spoilers en lelijke voorschermen.
Behalve de lift op de vooras (in de praktijk heel nuttig) en een jolig kleurtje kunnen alle opties bij het schroot. Wie is er geïnteresseerd in een Bose-audio als er geluisterd kan worden naar de gillende flatsix ? Zo’n audio-system is meer iets voor de daily driver.
Weissach package heft alleen nut voor degene, die én veel op ’t circuit zit én buitengewoon goed kan sturen. Ingeval dat laatste niet het geval is kan je beter beginnen met 30K Euri aan de nodige rijcursusii te besteden.
@amghans: Zo mooi klinkt die boxermotor echter niet. Er zitten turbo’s op he.
@berlinetta: Is niet perse een beletsel, zie (of beter gezegd : hoor) een Ferrira 488.
@amghans: Ik heb die GT2 al gehoord op een filmpje. Klonk niet erg bijzonder vond ik. De Turbo klinkt ook niet echt mooi.
@berlinetta: Filmpjes willen wel eens een matige weergave van de werkelijkheid zijn. Dus ik kijk/luister uit naar het geluid in levende lijve.
@amghans: Dat ben ik met je eens. Maar toch, kijk eens een filmpje van de nieuwe GT3 (op Autoweek staat er een), dat geluid komt wel heel goed over.
@amghans: dat ben je op een gegeven moment wel zat. Het is ook wel lekker als je in de file staat om een muziekje op te zetten.
Voor de gemiddelde rijder maakt dat extra gewicht toch niet uit.
@rufctr01:
Een gillende flatsix ben je niet zo gauw zat hoor, ik niet althans. Nog los van het feit, dat zo’n RS – een uitzondering daargelaten – geen daily driver zal zijn en dus geen/nauwelijks files zal zien. Vandaar.
@rufctr01: een GT2 kopen en dan in de file gaan staan. Dan je echt iets verkeerd…. Aan de andere kant ben je dan wel blij dat je geen handbak kon bestellen!
@rufctr01: in de file in je GT2. The horror…
Ik vind de prijzen nog al meevallen.
Op het weissach pakket na…
Het audio systeem is wel goedkoper dan bij Volkswagen toen wij die destijds hebben besteld dus vind nog wel meevallen eigenlijk met die prijzen.
@maurindb: wat een beredenering zeg…

Verder is 1200 euro voor een kleurtje op je luchtrooster heel cheapy ja..
Rokerspakket a € 57,- isofix voorbereiding € 190,-, oh, en als je naar Stuttgart rijdt en de auto zelf komt ophalen mag je nog eens € 1.043 af tikken.
Dorpels met verlichting kan je ook bij AliExpress kopen, 4 euro inclusief verzendkosten
@kenner:
Dat zullen degenen, die drieënhalve ton stuk gaan slaan op de GT2 RS fijn vinden om te weten…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).