De 9 leukste cabrio’s onder de tien mille

Auteur: , 123 Reacties

Zin in de zomer? Wij ook! Met deze negen dakloze tweedehandsjes onder de tien mille begint je zomer alvast goed.

Het begint zowaar een traditie te worden. Gaat het kwik omhoog, dan komen wij met een lijstje lekker betaalbare cabrio’s. Net als in 2014 en 2015 hebben we drie eisen: cabrio, minder dan tien mille in aanschaf en in rijdbare conditie. Oh, en niet te veel overlap met vorige jaren, mocht je je bijvoorbeeld afvragen waar de Mazda MX-5 en Saab 9-3 Cabrio zijn gebleven. Verder ook geen half gare projecten dus, maar auto’s waarin je kunt instappen en wegrijden. Dat de ene wat meer (en prijziger) onderhoud vergt dan de andere, tja…

Alfa Romeo Spider 2.0 – € 8.950
Goed, de Spider in zijn derde levensfase is misschien niet de mooiste uitvoering, met zijn rubberen bumpers en spoilers, maar dit exemplaar staat er op het oog prima bij. Onder de kap een tweeliter met carburateurs, goed voor 128 pk en een heerlijk geluidje. Dankzij het ledig gewicht van 1050 kilo nog behoorlijk rap ook.

Suzuki Cappucchino – € 8.750
Piepklein roadstertje dat voldoet aan de Japanse eisen voor een Keicar. Compacte buitenafmetingen dus en een 660cc driecilindertje met turbo en 64 pk. Let wel goed op roest, dat schijnt bij deze wagentjes nogal een probleem te zijn.

BMW Z3 Roadster 2.2i – € 9.500
Een kleine maar fijne zes-in-lijn onder de kap en achterwielaandrijvng, wie wil dat nou niet. En dan ook nog eens in een ogenschijnlijk keurig exemplaar. Met 170 pk rap zat voor Neerlands dijkweggetjes trouwens.

Mercedes-Benz 300SL – € 9.950
Volgens liefhebbers een van de beste auto’s die Mercedes-Benz ooit maakte. Komt uit een tijd dat de auto eerst werd ontwikkeld en vervolgens de prijs werd vastgesteld, in plaats van andersom. Uiteraard met automaat, het is immers een fijne reiswagen en geen sportwagen.


MINI Cooper S Cabrio – € 9.995
Een behoorlijk afgeladen MINI Cooper S Cabrio van de eerste generatie, met onder andere een snaarstrak JCW-onderstel en dito remmen, uitlaat en luchtfilter. Misschien wel iets té strak om lekker mee te toeren… Verder het nodige chroom, elektronische snufjes en een fijne stereo van Harman Kardon. Met het dak open niet de mooiste door de hoge rolbeugels, maar het prijsverschil met een nieuwe is aanzienlijk.

Chrysler Crossfire 3.2 V6 – € 9.950
Stiekem is het een Mercedes SLK van de eerste generatie, maar dan wel gelijk een hele potente. Van het Amerikaanse uiterlijk moet je houden.

Nissan Figaro

Nissan Figaro – € 8.250
Van de stoere Crossfire naar de aaibare Figaro, nogal een overstap. Een volwaardige cabrio is het niet, de zijkanten van het dak blijven namelijk staan, maar bijzonder is dit retro-karretje, dat zelf ook al weer 25 jaar oud is, wel. Gebaseerd op techniek van de eerste Nissan Micra, dus je kunt gewoon naar de garage om de hoek voor het onderhoud.

Chevrolet Caprice Convertible 6.6 – € 9.950
Over overgangen gesproken. Hadden we met de Suzuki waarschijnlijk al de kleinste cabrio onder de tien mille te pakken, dit is waarschijnlijk de grootste. Helemaal in topstaat is de Chevy niet, maar voor welke klassieker geldt dat niet? Gewoon vol gooien met LPG en dat gas met het dak open weer in rap tempo door de acht cilinders heen jagen!

Ford Mustang 5.0 V8 GT Cabrio – € 9.949
We blijven even in Amerikaanse sferen met deze heerlijke dikke Mustang. Het mag misschien niet de populairste generatie zijn, als GT met de 5.0 V8 valt er bijzonder weinig te klagen. Komt inclusief bijpassende 20-inch velgen, voor wat extra swag. Wel even uitkijken met burn-outs



123 reacties

ha die cooper s zit ik al een tijdje op te azen, staat er al 5 maanden op maar zakt niks
@trident: doe een bod, kom in contact met de aanbieder.
@trident: of een heerlijke E46 330ci.
@r32turbo: ja is ook een toffe bak , maar een cooper s is zoveel valuenfor money , zoveel lol en uiteraard goedkoper in onderhoud dan de 330 ook een heikel puntje:)
@trident: Anders contacteren we allemaal die verkoper , geven hem een stuk of 50 belachelijk lage biedingen. En dan kom jij er met je ‘superbod’ aan. Misschien is ie dan wel van jou ;)
@cadrez: ondertussen leest de verkoper lachend mee :P
@cadrez: haha ja klinkt goed
@cadrez: Werkt niet! Slimme verkopers roepen 9 van de 10 keer dat ze ‘ineens’ nog een geïnteresseerde hebben die al hoger zit.
En dan kijk je paar maanden later… staat de auto nog online 😂
@trident: en jij geeft niets toe
@trident: Is eigenlijk ook wel een prima prijs toch, goeie opties (zoals het driespaak stuurwiel bv) en een prima km stand.
@Donstil: hij is ook erg vol klopt , remklauwen moeten opnieuw gespoten worden en velgen moeten opnieuw gecoat, voor de rest een prima auto niks gelogen
In 2013&14 naar Italie en zuid frankrijk gereden met een SL300, heerlijke wagen die op zowel op snelheid als met 10kmh door een dorpje helemaal tot zijn recht komt. Zou iedereen er eentje aanraden als tweede wagen, in dat lekkere two tone blauw.
@lambo4all: die R129 is echt prachtig uitgevoerd. Heerlijk met two-tone, standaard voor de pre-facelift modellen. Jammer dat er tegenwoordig zo weinig standaard R129 over zijn. R129 by far.
@lambo4all: en dan heb je eigenlijk niet een de fijnste motor dat is toch echt de 500 of de facelift 320.
De Alfa Romeo Spider. Echt een prachtig ding vind ik dat. Uit welk bouwjaar dan ook, ze zijn gewoon erg mooi. De ultieme cruiser lijkt me dat. Lekker langzaam, het zonnetje op je kop, vrouwtje naast je en dwars door de bergen touren. Ja, dat zou mijn keuze zijn.
@viezefreddyw: eens maar af en toe met flinke snelheid door de bochten gooien gaat ook hoor! Weegt weinig, achterwiel aandrijving en aardig vermogen en koppel dus het wil echt wel.
@SpiderIV: Lijkt mij ook, maar misschien is zijn vrouwtje zwaarder.
Is de C70 van de eerste generatie ook genoemd in de vorige artikelen? Ook een heerlijke cabrio voor in dit lijstje. Dat het tordeert als een malle zie ik dan wel door de vingers ;)
Die SL, heerlijk. Doe mij die maar!
De YOLO optie is die mustang. De classy optie is de Alfa. De slimste optie is de Merc. Ik wil ze eigenlijk allemaal!
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Dr staat hier in’t durp een E36 318i cabriolet. Een van de allerlaatste dus vol met M goodies en heeft nog maar 80k gelopen ofzo. Een donkergroene met camelkleurig leer. Jammer dat het geen 325i is maar verder echt een plaatje! 8,5k moet ie er voor hebben geloof ik. Incl. de meegespoten hardtop.
Mijn denkbeeldige garage zou ik vullen met de Cappucino, Caprice en Figaro

Om me vervolgens iedere dag af te vragen met welke van de drie ik op pad ga
Waar is de mx-5?
@alexnaoumov: sorry, niet goed gelezen
De Mustang beschikt overigens over een 4.6L V8, geen 5.0. Het coyote 5.0 kwam pas 2 generaties later in de mustang
@mclarenf1lm: de vierde generatie was er met 5.0 Windsor V8, echter dat was het model van voor de facelift. Deze is van erna.

De Coyote V8 werd leverbaar na de facelift van de vijfde generatie.
@willeme:
dan is de wagen op de foto dus een 4.6, niet dat het me veel uitmaakt overigens.
@super: Klopt helemaal 😀
@willeme: Het Coyote met gelijke specs (260pk) leveren ze volgens mij al vanaf eind jaren 90. Maar dan nog wel alleen in de F-150.
@willeme: Ik geloof wel dat de Windsor maar een enkel jaar geleverd werd, naast de Windsor in de cobra dan.
@mclarenf1lm:

De Windsor V8 is in de Mustang GT gelvered in de jaren 93, 94 en 95. Voor 1996 werd dit (stokoude) blok vervangen door de modernere Modular V8 (inderdaad, de 4.6). De vierde generatie Mustang was er als Cobra zonder R in 1994 en 1995.

De Mustang Cobra R had een 5.8 versie van de Windsor, maar was volgens mij alleen voor modeljaar 1995. (de derde generatie Cobra R had de 4.9 liter metende ‘5.0’ Windsor in 1993).

Blijven leuke auto’s, met name die 1995 Cobra R.
@mclarenf1lm: 10 punten!
@dizono, nog iets: in de vorige edities is de Z3 al voorbij gekomen. ;) Ik zou dan ook in plaats van de fraaie Z3 (met koffers!) in je artikel deze Z4 2.5i voor willen dragen…

Deze E46 323Ci is trouwens ook leuk, maar ja, ook die is al eens langs geweest in een van de vorige edities.
@e1000bmw523i: Een E46 330Ci is natuurlijk leuker. En goedkoper.
@e1000bmw523i: motorisch onderbemeten de 323ci, de cabrio is lomp zwaar.
@bofkont: Klopt, daarom corrigeerde ik ook naar een 330Ci. ;)
@e1000bmw523i: alsof de duvel ermee speelt, is de Z4 vandaag verkocht…
Crossfire graag
Zonder twijfels MUSTANG
Waar is de Porsche Boxer?
@mzonneveld: in je broek.
Cappuccino is erg leuk, rijk uitgerust met o.a. leer, voor 2 Nederlanders met zijn 1,395m wel erg smal.
Dat ze alleen rechts gestuurd zijn helpt ook niet. Als het een klein sportwagentje moet worden kijk dan ook voor een Daihatsu Copen (rijdt verrassend goed) of een Smart Roadster.
Al is de laatste wel onderhoudsgevoelig.

Ik moet nog kijken wat het deze zomer wordt.
Één keer in zo’n Alfa gereden. Bij het instappen liet ik me iets te enthousiast in de stoel vallen voordat ik helemaal binnen was. Kreeg de punt van de carrosserie zo hard tussen mijn ribben dat ik er weken pijn aan heb gehad.
Doe mij die Mustang maar.
@crx: ik heb al 15 jaar een spider 4 en ben 1.96, en dat heb ik echt nog nooit gehad.
@rovadepo: Ik geef de auto ook niet de schuld. Het was mijn eigen loopsheid.
@crx: tja dat soort dingen hebben we allemaal weleens… Ik ben wel eens aangereden door mijn eigen spider, handrem bleek kapot. Rolde naar beneden van drive in woning… Dacht m tegen te houden .. Not.. Resultaat, kapotte bumper, garagedeur en knie. Dus je ziet t zo’n spider oogt onschuldig, maar kneust dus ribben en knieën! Kan toch nooit aan ons liggen, @crx? Haha
@rovadepo: Natuurlijk niet. Allemaal de schuld van de Italianen!!
Geniet van je auto. De goede tijd komt er aan.
@crx: lompheid. Ik bedoelde lompheid !!
@crx: Hahaha! Ik vond het al zo’n opvallende woordkeuze.
Waar is de Daihatsu Copen?
Mustang voor mij
Prima. Als niemand ‘m wil neem ik de Chevy wel. Cheers!
De BMW graag. Die Z3 vind ik met de jaren steeds mooier worden. Perfecte kleur ook.
En anders de Mercedes, al is hij nogal zwaar en dus wat minder gunstig als auto erbij.
Die Z3 is echt schitterend! Ook heel mooi uitgevoerd. Maar voor deze generatie SL heb ik ook nog altijd een zwak. Wat een heerlijk ding is dat toch?
Je zou het lijst je ook zo kunnen noemen: Cabrio’s onder 10 mile die je best een weekendje mee wil nemen.

Voor het hebben zou ik liever even doorsparen; want dan kan het een stuk leuker worden.
@gregorius: Dan spaar ik door voor een BMW 228i! 😍
Kan je geen 488 Spyder o.i.d. krijgen voor 10 mille?
@denniss00: vast wel, maar dan moet je hem na het weekend weer inleveren, maar krijg je je tien mille niet terug ;)
Alfa of Z3!😁
R129 is echt een fantastische auto, maar als je graag iets sportiefs wil kan je die beter laten staan. Hoe groter de motor trouwens, hoe minder het weggedrag. SL320/300SL-24 is de beste keus. Snel zat, maar niet de hele grote zware motor voorin.
@Joel_D: mijn ervaring is dat juist de 500 de beste keus is. Of een facelift 320.
Mazda MX-5 NC, die kun je namelijk financieel ook rijdend houden
Graag de Chevrolet Caprice Convertible in het roze met mint groene interieur. Uiteraard ook met bijbehorende blonde dame(s)….
159 + cirkelzaag?
@dutchcarguy: Dat heet een Brera Spider.
Jullie hebben het allemaal verkeerd, dít is met afstand de lekkerste, geilste cabrio onder de 10 mille:

http://www.autoblog.nl/gallery/Renault/Kangoo_be_bop/Renault_Kangoo_be_bop04.jpg
@Jochempie: Ik heb er serieus nog één kunnen vinden ook!
@e1000bmw523i: Ik denk dat het over een half jaartje m’n daily wordt, zo’n Be Bop!
@Jochempie: Ik ga dan liever voor het origineel: R4 Plein Air. Kost wel ietsje meer…
@e1000bmw523i: Da’s dan meer iets voor in een verwarmde garage ;)
@Jochempie: als je hier in gezien wilt worden, dan kun je net zo goed een Skoda Felicia Fun kopen
@maikelschennink: ja, die is ook vet! Nee, ik heb geen schaamte als het op m’n auto’s aankomt, nergens voor nodig. Gewoon doen wat je leuk vindt, voordat het te laat is..
@jochempie: als ik er 1 tegen kom dan koop ik um gelijk
Natuurlijk de alfa spider (gegeven mijn nick). Maar eerlijk puur rijplezier zoals carburateurs (ipv ie), geen kat, la(a)g(er) gewicht, afstamming en flair…
Wat zou de SL cool zijn als het geen cabrio was. Verder zal ik mijn mond maar houden als cabrio hater.
Ik zie dat er allemaal kappers op dit draadje aanwezig zijn.
Leuk. leuk….

Ff advies, jongens. Vrouwtje heeft een grote kale plek op het achterhoofd, zei zegt stress door mij, ik hou het op teveel platinablond haarverf gebruikt, maar wat denken jullie? Pruik? Extensions? Alles er af scheren?

Ik hoor graag van de experts alhier…
@Rick-dos: goed verhaal, lekker kort ook. Ik zie geen Audi TT, Peugeot 206 CC of Opel Tigra Twintop in dit lijstje staan, dus ik snap niet waar je het over hebt.
@bmwalpina: Ontkenningsfase zie ik. Geef het tijd….
@Rick-dos: Als kapper heb ik veel ervaring met zowel vrouwen- als mannenhoofden. Wat jij hier beschrijft is duidelijk een mannenhoofd. Je ”vrouw” is een vent, misschien ligt er ook voor jou dus ook wel een carrière in het kappersvak in het verschiet…
@jipino: -1 x ook, doe mij eens zo’n editknop swa @dizono
@jipino: Knap. Een vrouw die een kind krijgt. Ik heb dus gewoon een wereldwonder gescoord….
@Rick-dos: een man die een kind krijgt.

Geef mij es ook ff een editknop….swa…
@Rick-dos: Scheiden en eindelijk je liefde toegeven aan die ene mannelijke collega. Kun je volgend jaar lekker meelullen over de coolste cabrio voor 10k.
@E34M5Touring: Ik hou van jou. Daar. Ik heb het gezegd! Volgend jaar doe ik mee…
@Rick-dos: Awwww, so sweet!
@Rick-dos:

Kopvod ..
@lincoln: Ff reëel blijven…
@Rick-dos:

Wil je ook nog advies voor je “buurman” met erectieproblemen ..
Of voor die “kennis” met een midlife crisis ..
@Rick-dos: Nou ja, bij die Z3 ligt de beautycase al achterop het kofferrek klaar…
@Rick-dos: @jipino heeft wel gelijk. Het normale patroon van haaruitval bij vrouwen begint bij het uitdunnen van het haar in de scheiding. Terwijl dat bij mannen de haargrens terugtrekt en er achter een kale plek ontstaat.

Haar uitval bij stress volgt meestal ook dit patroon. Dus een plek die erg uitvalt/kaal is zal waarschijnlijk niet van stress komen.

Tot zover het autoblog advies voor vandaag.
@Rick-dos: nieuwe vrouw zoeken met haar
Heb een hekel aan cabrio’s. Vind het meestal “ik wil graag aandacht” auto’s en niet echt praktisch. Heb liever een dichte met een schuif/kanteldak.
Als het toch moet dan sowieso de R129.
@Homer55: wat is R129, bedoel je niet gewoon AR159..
@Homer55: “Ik wil graag aandacht” is jouw interpretatie. Ik vind cabrio’s heerlijk omdat het zoveel functionele pret (wind in de haren en vrijheidsgevoel) geeft. Als je motor rijdt, heb je dat gevoel ook. Juist omdat een cabrio het beste is van beide werelden, vind ik ze te gek. Bovendien rijden er teveel dichte auto’s rond in Nederland. Gelukkig doen de ware avonturiers er zelfs een zonnedakje in ;-)
Smart Roadster Coupé natuurlijk!
Fiat Barchetta anyone…?
Een SL voor 10k dat zal me een geweldig exemplaar zijn.
MX5
Boxster 986
330ci e46
S4 cabrio
Als voormalig eigenaar mis ook ik de MX-5. Qua gebruiksgemak, riijplezier en kosten lacht die zo’n Chrysler recht in zijn grille uit:-)
@masterminddenbosch: ff artikel goed lezen..
@pinut187: had ik gelezen. Maar ” instappen en wegrijden” vind ik niet echt een onderscheidend criterium om hem NIET te noemen. De MX moet er gewoon met foto en beschrijving bij. Hoeveel Chrysler cabrio’s zijn er nu verkocht?!
Zucht,gaap, weer niet de leukste erbij…
Waar is de golf 1, golf 3 & 4? Eos moet ws ook nog wel lukken?
@ghost: er staat in de titel ‘leukste’ toch?
@Dizono: smaken verschillen denk ik. Ik vind een Golf 1 GLI cabrio met 95pk en 950kg hartstikke leuk. De Eos met 3.2 V6 ga je dan waarschijnlijk net niet redden maar ook die is leuk.
Bedrijf die die geweldige SL verkoopt, verkoopt ook een Alfa-Romeo Spider, staat alleen op de wagen dat het een 1.6 is en op het rdw en advertentie dat het een 2.0 is. Beetje vreemd ziet er overigens perfect uit voor volgensmij net geen €8000. Mooie foto’s trouwens maken ze. Kun je ook geen fiat 124 spider voor dit geld krijgen, bumpers eraf, verlagen en cibie’s erop!
@henkhupelschoten: Je bedoelt de SL en de Cappuccino?

Overigens staat er bij de Alfa toch echt dat het een 2.0 is.
@roberto: “Bedrijf die die geweldige SL verkoopt, verkoopt ook een Alfa-Romeo Spider, staat alleen op de wagen dat het een 1.6 is en op het rdw en advertentie dat het een 2.0 is” kijk maar eens op autoscout
@henkhupelschoten: excuus, verkeerd gelezen ;-)
@henkhupelschoten: Dingen worden regelmatig geswapt dus wellicht ligt er inmiddels een 2000 in.
Aah, de Figaro! Nog steeds een van de mooiste auto’s ooit gebouwd imo
De Cappuchino, Crossfire en de Figaro spreken mij niet zo aan. Van de rest wat overblijft zou ik toch voor de BMW gaan.
Doet u mij uit dit rijtje trouwens maar de… SL! Een geweldige combinatie van cabrio en bankkluis!
Een (ex) vriendin van mij reed zo’n Nissan Figaro! Geinig wagentje op zich, maar niets voor mij.

De BMW Z3 staat nog op mijn verlanglijstje om een keer aan te schaffen. 6000 tot 8000 voor een redelijk model, 15K voor een in nieuwstaat verkerende M serie / coupe!
@stephano: lauren Verster reed (rijdt) er ook 1, maar die rijdt wel meer vermoed ik zo.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).